antal km i en motor (navnlig fzr600)
Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-08-04 21:51

Hvis man køber en motorcykel med måske 60k-80k km på bagen, kan man så regne
med, at det snart er ved at være slut med den motor eller hvad? Jeg tænker
specielt på en Yamaha FZR 600, da jeg har kig på sådan een, men vil også
gerne høre om erfaringer med andre cykler.

Jeg tænker selvf. på, hvis cyklen ellers ser pæn ud og den kører som den
skal.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 22:08

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> sådan een, men vil også gerne høre om erfaringer med andre cykler.
>
> Jeg tænker selvf. på, hvis cyklen ellers ser pæn ud og den kører som

100.000 km. skulle vel ikke være et problem med en moderne mc-motor,
forudsat at den er serviceret ordentligt, og ikke har fået tæsk på kold
motor... Men så skal den nok åbnes og have det store eftersyn...
Yamaha fzr 600 har heller aldrig været en ret højtydende motor, og det må
vel også siges at have en positiv effekt på holdbarheden.

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-04 22:43

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk>
writes:

> 100.000 km. skulle vel ikke være et problem med en moderne mc-motor,
> forudsat at den er serviceret ordentligt, og ikke har fået tæsk på
> kold motor...

150k nærmere. På min Fazer skal ventilerne først kontrolleres for
4. gang ved 168k km

> Men så skal den nok åbnes og have det store eftersyn...

Måske for at holde den opgivne effekt, men ellers tror jeg det
ikke. Herinde har vi da en CB500 der har gået 135k problemfrit, Bagers
CBR600F2 er også deromkring, og så er der jo også DMC-gutten på sin
GSX1100F der vist havde gået 250k+. Nåja, DMC-Stups XS1100 skiftede
vist til 2. motor ved 250k.

> Yamaha fzr 600 har heller aldrig været en ret højtydende motor, og
> det må vel også siges at have en positiv effekt på holdbarheden.

Jep.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : cbr1k

Dato : 27-08-04 23:25

> 150k nærmere. På min Fazer skal ventilerne først kontrolleres for
> 4. gang ved 168k km

En 4-takt går væsenligt længere end en 2-takt. og en 1000'er burde gå
væsenligt længere end en 250'er.

Min CBR1K siger 120kkm og kører fint med høj kompr. Og jeg forventer da 200k
uden probs (har dog 2 ekstra motorer i reserve

Havde en GSX250 engang. Den brugte en del olie ved 85.000 og sang på sidste
vers. En 600 burde vel kunne gå 150.000 måske mere, men den snakker
sandsynligvis en del og bruger nok også lidt olie her (snakken er
naturligvis givet for en kawa, og olieforbrug er naturligvis givet for en
ymer 5-vent

Fra : KværnMaster

Dato : 27-08-04 17:27

Hejsa, jeg har en Suzuki GSX 750F fra '92, der har ca. 95 på klokken. Da
den var ved Midtfyns MC for at blive dyset ind, sagde Carsten, at den var i
meget fin stand. Naturligvis er der slitage, især nok på luftkølede motorer
som min, men hvis du bare kører den godt varm inden du leger, og passer dine
olieskift, så tror jeg ikke du skal regne med problemer...

Mvh. Jan aka. KværnMaster

Fra : Anders Thorup

Dato : 28-08-04 08:11

Min VFR har rundet 120.000km nu, og den går stadig super godt i motoren, og
jeg regner ikke med at 200Kkm bliver et problem, så 60-80Kkm er ikke noget
problem hvis den er behandlet ordenligt.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-08-04 14:35

Jeg takker for alle svarene. Det lyder ikke så slemt, at en mc har gået lidt
langt så. :)

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 17:42

Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
> Jeg takker for alle svarene. Det lyder ikke så slemt, at en mc har gået
> lidt langt så. :)

- - - - - - "at en vandkølet(!) mc har gået lidt langt"!

--
Armand.