Speedfight kapitel 2
Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-08-04 14:39

Hej

Skrev for et stykke tid siden om min Speedfight der havde lidt
problemer med "frigear"

I mellemtiden har der været ferie og diverse så jeg har ikke haft tid
til at rode mere emd det før nu..

Problemet er at den ikke rigtigt kan trækkes med når den er slukket,
den kan godt skubbes baglæns lidt men siger en svag pivelyd, fremad
låser baghjulet..

Hvis den står i tomgang og bliver "holdt" så den står stille kommer
denne svage metalliske piven også..

Nogen der ved hvad filen der er galt..

Somme tider hvis jeg har fået den "trukket" helt i låst baghjul ved at
trække den fremad er det også ligesom om den ikke vil starte med
mindre jeg samtidigt med at jeg starter ruller lidt fremad sådan for
at hjælpe den...

Syntes selv det lyder til at være noget slyngkobling der ikke slipper
ordentligt men ville lige høre "ekspertpanelet" først

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-04 18:48

Henrik Madsen skrev:

> Syntes selv det lyder til at være noget slyngkobling der ikke slipper
> ordentligt men ville lige høre "ekspertpanelet" først

Af med dækslet og se hvad der evt. er galt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-08-04 20:19

On Thu, 26 Aug 2004 19:48:09 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Af med dækslet og se hvad der evt. er galt.

OK, det vil jeg så gøre, er det bare af med dækslet ind til kileremmen
eller hvor skal jeg skrue af ?

Hvordan kommer man til den der fætter, skal jeg have hele det der
milliongear ud ? VIlle være dejligt hvis der var en vejledning, med
billeder .-)

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-04 20:53

Henrik Madsen skrev:

> OK, det vil jeg så gøre, er det bare af med dækslet ind til kileremmen
> eller hvor skal jeg skrue af ?

Ja. Grunden til jeg skriver som jeg gør er at min var ved at få samme
symptomer bare ikke i så kraftig grad endnu.

Var var det min kilerem der var problemet. Hvis din er ilde tilredt så
kan den være det så kraftigt at den bremser hjulet.

> Hvordan kommer man til den der fætter, skal jeg have hele det der
> milliongear ud ? VIlle være dejligt hvis der var en vejledning, med
> billeder .-)

Bare af med dækslet så giver det hele sig selv.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-08-04 05:45

On Thu, 26 Aug 2004 21:53:00 +0200, "Martin Johansen [6000]"
> [...]

>Var var det min kilerem der var problemet. Hvis din er ilde tilredt så
>kan den være det så kraftigt at den bremser hjulet.

Det kan sagtens være det er den, knallerten har kørt 8500 kilometer og
jeg fik den ved 7200. Desværre ved jeg ikke hvor mange km den har kørt
før de 7200 ..

Hvor mange KM kan man køre på sådan en ?

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-04 07:33

Henrik Madsen skrev:

> Hvor mange KM kan man køre på sådan en ?

På remmen? Det svinger. Jeg vil anbefale at tjekke den efter hver 6000km
og om nødvendigt skifte den.

Jeg har ikke lige min servicebog på mig så jeg kan ikke fortælle dig
hvad Peugeot mener om intervaller.

Det kan Hekto derimod :­)

Fra : Hekto

Dato : 27-08-04 08:14

In article <pan.2004.08.27.06.33.11.39422@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> Det kan Hekto derimod :­)

Ja! ... se bare:
http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-04 23:31

Hekto skrev:

> Ja! ... se bare:
> http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm

Der var den jo!

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-08-04 00:44

On Sat, 28 Aug 2004 00:30:53 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

Mange tak for tips..

Vil kigge på det imorgen (Ja det er jo så idag .-) )

Kan bare ikke helt forstå det skulle være remmen når den ligesom
trækker med selv ved tomgang...

Ville selv gætte på det må være slyngkoblingen men jeg kigger lige på
det.. Gættet på slyngkobling er fordi koblingen burde vel ikke koble
ind ved tomgang hvis den er OK..

Henrik Madsen

Fra : Hekto

Dato : 26-08-04 21:24

In article <fpdsi055jq6fqqdt361a3q5ftfaod11co7@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Hvordan kommer man til den der fætter, skal jeg have hele det der
> milliongear ud ? VIlle være dejligt hvis der var en vejledning, med
> billeder .-)

Du skal bare fjerne alle sruerne.
Det eneste du ellers skal holde øje med, ar at holde fingrene fra
kickstarten, så den bliver siddende i rigtig stilling, og være
opmærksom på det lille Bendix-drev til starteren. Det er lejret i den
ene side, i sidedækslet.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-08-04 13:55

On Thu, 26 Aug 2004 22:23:55 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

> [...]
>kickstarten, så den bliver siddende i rigtig stilling, og være
>opmærksom på det lille Bendix-drev til starteren. Det er lejret i den

Hej og tak for oplysningerne..

Fejlen er fundet og rettet så nu kører den som den skal..

Skilte skidtet af og så at den yderste skål på slyngkoblingen blev
trukket med rundt selv i tomgang, da jeg fik skruet den 14mm møtrik
der sidder og holder skidtet ud var fejlen tydelig...

Den store møtrik yderst som holder remhjul og slyngkobling sammen
havde løsnet sig og var kommet ud imod den yderste skål så den tvang
hjulet med rundt selv i tomgang, pivelyden jeg snakkede om var
simpelthen fordi den gned imod skålen indeni..

Simpel fejl, simpel løsning ... Heldigvis og så kostede det ikke
engang en krone, blot en halv time.Og så fik jeg også set at
belægningen på slyngkoblingen var 10-4 og sikkert ikke skal skiftes de
næste mange 1000 kilometer..

Takker for hjælpen..

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 28-08-04 15:36

In article <jrv0j0lbk57mots3qs416gc0ghl4sis7me@4ax.com>,
> [...]
> engang en krone, blot en halv time.Og så fik jeg også set at
> belægningen på slyngkoblingen var 10-4 og sikkert ikke skal skiftes de

Ææææææææhhh! .... du må nok skille det ad igen! Den store møtrik skal
have Loctite! Ellers kan det ske igen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-08-04 20:00

Hekto skrev:

> Ææææææææhhh! .... du må nok skille det ad igen! Den store møtrik
> skal have Loctite! Ellers kan det ske igen.

Den store flade som man skal have af inden man kan få trykfjederen ud?

Fra : Hekto

Dato : 28-08-04 23:34

In article <pan.2004.08.28.19.00.26.666979@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> Den store flade som man skal have af inden man kan få trykfjederen ud?

YESS! den har faktisk fået Loctite fra fabrikken af.
Den skulle nødigt falde af, da koblingen roterer med flere gange
motorens omdrejninger, når varioen er kørt helt ud, og remskiven på
koblingen er helt inde.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-08-04 23:46

Hekto skrev:

> YESS! den har faktisk fået Loctite fra fabrikken af. Den skulle nødigt
> falde af, da koblingen roterer med flere gange motorens omdrejninger, når
> varioen er kørt helt ud, og remskiven på koblingen er helt inde.

Okay troede du mente den "lille" som holder kobling samt variomatic.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-08-04 11:57

On Sat, 28 Aug 2004 16:36:18 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Ææææææææhhh! .... du må nok skille det ad igen! Den store møtrik skal
>have Loctite! Ellers kan det ske igen.

Ok, jeg vælger dog den blide mellemløsning..

Den kan ikke falde af, det er bevist så næste gang den evt river sig
løs så får den et skud af det hårde loctite...

SKulle ikke undre om det så er fordi ham der havde den før har sat ny
slyngkobling i den så nemlig rimeligt pæn ud i forhold til hvis den
havde kørt 8500 kilometer..

Nå well det er heldigvis ikke så svært

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 29-08-04 14:54

In article <chd3j0l65l3ocb25csfncf99nu3s324p97@4ax.com>,
> [...]
>
> SKulle ikke undre om det så er fordi ham der havde den før har sat ny
> slyngkobling i den så nemlig rimeligt pæn ud i forhold til hvis den

Dit valg; men hvorfor skulle den blive siddende denne gang ....?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-08-04 17:09

On Sun, 29 Aug 2004 15:53:31 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Dit valg; men hvorfor skulle den blive siddende denne gang ....?

Siger jeg heller ikke den gør, gider bare ikke skille det ad igen lige
nu..

Desuden kunne det jo være jeg havde strammet den nok, jeg kan love for
at jeg var oppe at stå på den for at spænde den hårdt...Ved godt den
sikkert stadigvæk vil gå løs men som sagt, den tid den sorg..Nu ved
jeg hvad det er hvis det sker igen vil jeg hurtigt kunne fikse det,
kørte med den løs i over en måned denne gang uden det gik galt..

Henrik