Danske tophits i perioden 1991 til 1994...
Fra : John

Dato : 26-08-04 13:59

Hej

Da jeg er ved at sammensætte en række spillelister med hits fra 1991 til
1994 - og ikke rigtig har kunne finde danske hitlister fra perioden (bortset
fra P3's "Tjeklisten", der først startede i 1994). Derfor søger jeg
inspiration til danske numre der lå højt på hitlisten i førnævnte periode...

Mvh

John

Fra : Weissert

Dato : 27-08-04 07:05

Souvenirs - nattog
Ester Brohus - The perfect way
Backseat boys - Half a man
Thomas Helmig - Dont leave tonight
Kim Larsen - Danas Have
Ray-dee-ohh - Efterår
Shubidua - sexchikane
MLTR - The Actor
Gangway - the Mountain song
Pretty Maids - Please dont leave me
Alberte - Tænder på et kys
LArs H.U.G - Natsværmer
P.Krebs - fri somo et forår

med mange mange flere :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-08-04 15:05

John <jk7410@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cgkmql$17j7$1@news.cybercity.dk...

Derfor søger jeg
> inspiration til danske numre der lå højt på hitlisten i førnævnte
periode...

> Mvh
>
> John
________

DANSKE HITLISTEPLACERINGER 1993-2003

Det kan jeg hjælpe dig med. Jeg har de danske hitlister fra omtalte tidsrum
(næsten). Du får her de 2 mest populære danske plader fra hvert enkelt år.

1993:
1: En lille ring af guld, Kandis
2: Jeg ser altid lyst på livet, Lis og Per

1994:
1: En dør til fantasien, Kandis og Karina Høgfeldt
2: To mørke øjne, Dorthe Kollo

1995:
1: Velkommen hjem, Kandis
2: Kom med til fest, Karina Høgfeldt

1996:
1: Du er alt for mig, RichardRagnvald
2: Den danske sommer, Kandis

1997:
1: Gode ben, Bjørn og Johny (Kandis og Bjørn og Okay)
2: Gør din hverdag til en fest, Lis og Per

1998:
1: Glade minder, Kandis
2: Det det handler om, Lis og Per

1999:
1: Ordsprog, Kisser og Søren
2: Røde læber skal man kysse, Bjørn og Okay

2000:
1: Dig vil jeg elske, Bjørn og Okay
2: Hvem tænder stjernerne, Johny Hansen (Kandis)

2001:
1: Som om det var igår, Helge Engelbrecht
2: Solen over Sandvig, peter West

2002:
1: En hel flaske rom, Peter West
2: Mon livet skal leves, Peter West

2003:
1: Jeg husker den dag, Bjørn og Okay
2: Blue jeans i New Orleans, Kandis

Skal det gøres op på grupper/sangere er der vist ikke megen tvivl om at den
danske musikudvikling ledes af Kandis og Bjørn og Okay.
En far og hans søn styrer suverænt den danske musikudvikling fra Hurup i
Thy og har gjort det i mange år. Det er der vist ingen som vil betvivle.

Hilsen Åge