In article <59kXc.5890$Oz2.1632@news.get2net.dk>, nospam@nospam.com
says...
> Den skal selvfølgelig omdyses!! Meeen, hvordan gør man nu lige det?
>
> Nogen der kender et godt link (evt. til et tidligere indlæg) eller er
> villige til at uddele lidt erfaring her i gruppen?
>
Det er slet ikke sikkert at det er dysen; men nålen der skal ændres.
Du skal lave en 'tape' tuner'! F.eks. et stykke isolérbånd på
gashåndtaget, hvor du kan mærke 0-1/4-½-3/4-1/1 gas af. Så kan du se
hvor problemet er i forhold til spjældets stilling. Ud fra det kan du
så begynde at gætte på om det er tomgangsdyse, hoveddyse eller nål der
er problemet.
Hoveddysen træder først i karakter på de sidste dele af gashåndtaget.
Hvis det er en CV-kaburator er det lidt mere kompliceret.
http://www.guzzitech.dk/05/05-10/05-10-01.htm
http://www.mikuni.com/c-tuning_guide.html
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!