/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Råd vedr. "omdysning"
Fra : Martin


Dato : 26-08-04 12:51

Hej Gruppe

Jeg har netop monteret nogle hjemmelavede fløjter i mine Laser "råve"-potter
med det resultat (udover stor tilfredshed fra mine naboer!), at maskinen nu
hoster og hakker ved 2.000 til 3.000 omdrejninger.

Den skal selvfølgelig omdyses!! Meeen, hvordan gør man nu lige det?

Nogen der kender et godt link (evt. til et tidligere indlæg) eller er
villige til at uddele lidt erfaring her i gruppen?

Mvh. Martin
Honda VF 1000 F



 
 
Moller (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-08-04 14:32

Martin wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har netop monteret nogle hjemmelavede fløjter i mine Laser "råve"-potter
> med det resultat (udover stor tilfredshed fra mine naboer!), at maskinen nu
> hoster og hakker ved 2.000 til 3.000 omdrejninger.
>
> Den skal selvfølgelig omdyses!! Meeen, hvordan gør man nu lige det?
>
> Nogen der kender et godt link (evt. til et tidligere indlæg) eller er
> villige til at uddele lidt erfaring her i gruppen?

   http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html

   Og gør det stille og roligt, med små skridt, og noter ned... så du er
sikker på hvad dele der gjorde hvad osv... :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Hekto (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-08-04 14:52

In article <59kXc.5890$Oz2.1632@news.get2net.dk>, nospam@nospam.com
says...
> Den skal selvfølgelig omdyses!! Meeen, hvordan gør man nu lige det?
>
> Nogen der kender et godt link (evt. til et tidligere indlæg) eller er
> villige til at uddele lidt erfaring her i gruppen?
>
Det er slet ikke sikkert at det er dysen; men nålen der skal ændres.

Du skal lave en 'tape' tuner'! F.eks. et stykke isolérbånd på
gashåndtaget, hvor du kan mærke 0-1/4-½-3/4-1/1 gas af. Så kan du se
hvor problemet er i forhold til spjældets stilling. Ud fra det kan du
så begynde at gætte på om det er tomgangsdyse, hoveddyse eller nål der
er problemet.

Hoveddysen træder først i karakter på de sidste dele af gashåndtaget.
Hvis det er en CV-kaburator er det lidt mere kompliceret.

http://www.guzzitech.dk/05/05-10/05-10-01.htm
http://www.mikuni.com/c-tuning_guide.html
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-04 17:51


Martin <nospam@nospam.com> skrev i en
news:59kXc.5890$Oz2.1632@news.get2net.dk...
> Hej Gruppe
>
> Jeg har netop monteret nogle hjemmelavede fløjter i mine Laser
"råve"-potter
> med det resultat (udover stor tilfredshed fra mine naboer!), at maskinen
nu
> hoster og hakker ved 2.000 til 3.000 omdrejninger.
>
> Den skal selvfølgelig omdyses!! Meeen, hvordan gør man nu lige det?

Eftersom at det er karburatorerne man justerer på v.h.a. dyser har
inddysningen intet at gøre med om den "hakker ved 3.000rpm" - Derimod kan
man dyse ind efter om den hakker ved svag, mellemhård eller fuld gasgivning!
Jeg tror at du, eftersom at du allerede her er ude på et galt sidespor
omkring
symptom-opfattelse, gør bedst med ikke at springe for hårdt igang med sådant
et job :-|
Medmindre at sagen kan klares v.h.a. justering af dysenålene alene, spiller
det også ind at VF'erens karbunader ikke er så enkle at af/på -montere, som
V-4 konfigurationen umiddelbart antyder!

--
Armand.
(der mest hælder til at de hjemmelavede fløjter er så "uheldige" at
udstødningen får motoren til at halte i nævnte område)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste