/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
sprøjtepistol
Fra : cbr1k


Dato : 26-08-04 10:37

Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak

jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud over
malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud

så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
skal kunne ?

Jeg vil helst ikke gi mere end 500kr, og den skal kun bruges til små
områder...



 
 
Psycho Cowboy (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 26-08-04 11:00


"cbr1k" wrote:

> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
> skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud over
> malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
> længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
> skal kunne ?
________________________________________________

Var det ikke nemmere og pænere, og billigere for den sags skyld(!), at få en
autolakker til at klare det "sort" eller "orange" eller hvilken farve man nu
har med at gøre?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234



Steen Suder, privat (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Suder, privat


Dato : 26-08-04 12:10

cbr1k wrote:
> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
> skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud over
> malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
> længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
> skal kunne ?

Den er sandsynligvis god nok, men indstillingen og brugen af sådan en
pistol er forbeholdt øvede og proffer i mine øjne.
Denne udtalelse kommer fra en, der for nyligt har forsøgt at sprøjtemale
sine nybyggede højttalere, der nu står og hærder, så de kan slibes ned
igen :-/

Som regel skal malingen fortyndes og trykket justeres nøje.
Du bør prøve at male på et stykke pap el.lign. inden du går i gang, så
du kan se om det fungerer som det skal.

Start pistolen udenfor emnet, mal forbi og sluk så.
Hold en vis hastighed for ikke at få løbere.
Et lag af gangen med 10 minutter imellem og endeligt ikke for meget af
gangen.

Derudover.... brug en autolakerer i stedet.

<KLIP>

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Hekto (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-08-04 14:40

In article <412dc525$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
sfs_news_spam@suder.dk says...
> Derudover.... brug en autolakerer i stedet.
>
De kan mu også lave løbere, og andet 'godt'!!!

Een ting er at få indstillet sprøjten, og fortyndet malingen til den
rigtige viskocitet, et andet er varmen!
Man opnår først den rigtige hårdhed og glans, når emnet varmes op
bagefter. Jeg plejer at bruge bageovnen; men det er ikke altid
populært. 80-100 grader i en time eller to!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ib Jakobsen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-08-04 13:12

cbr1k wrote:

> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
> skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud over
> malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
> længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
> skal kunne ?
>
> Jeg vil helst ikke gi mere end 500kr, og den skal kun bruges til små
> områder...

Først skal du lige vide at en proff. koster kr.5.000. Dernæst er der der nok
flere fejl du gør. Kører med for højt tryk. Brug ca. 3 bar. Fortynd så det er
en mellemting mellem vand og mælk. Pistolen er sikkert leveret med 1,8 dyse.
Den er for stor. Køb en 1,2. Den koster det samme som pistolen. Hav godt
vandfilter på. Og så kører du videre. Se selv:

http://home14.inet.tele.dk/senator/bsa3.htm



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



kim\(bandit600\) (26-08-2004)
Kommentar
Fra : kim\(bandit600\)


Dato : 26-08-04 14:08


"Ib Jakobsen" wrote:
> Først skal du lige vide at en proff. koster kr.5.000. Dernæst er der der
nok
> flere fejl du gør. Kører med for højt tryk. Brug ca. 3 bar. Fortynd så det
er
> en mellemting mellem vand og mælk. Pistolen er sikkert leveret med 1,8
dyse.
> Den er for stor. Køb en 1,2. Den koster det samme som pistolen. Hav godt
> vandfilter på. Og så kører du videre. Se selv:

Det med vandudskilderen på kompressoren er en meget god ide!
Jeg har set en mc hvor der ikke havde været en på, den var helt
helt fyldt med små kratere over det hele!

kim..
http://www.dfmc.dk/?id=24



cbr1k (26-08-2004)
Kommentar
Fra : cbr1k


Dato : 26-08-04 14:23

>
> Først skal du lige vide at en proff. koster kr.5.000. Dernæst er der der
nok
> flere fejl du gør. Kører med for højt tryk. Brug ca. 3 bar. Fortynd så det
er
> en mellemting mellem vand og mælk. Pistolen er sikkert leveret med 1,8
dyse.
> Den er for stor. Køb en 1,2. Den koster det samme som pistolen. Hav godt
> vandfilter på. Og så kører du videre. Se selv:
>

jeg vil ud og købe en 1,2'er. hvad med 1 og 0,8 Vil gerne have mindre ud ad
gangen så det e rnemmere at styre

evt lurede jeg på en sådan

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=6576&n=20104

den har en 0,5 dyse, men ligner nu ellers meget den jeg bruger


Jep. vandudskiller og giftmaske + kraftig udsugning er på plads. Ligeledes
stor keramikovn så emnerne varmes på til ca 70 grader (har dog ikke turdet
dette med tanken



Og ja : En proff kan få det bedre, men der er en MEGET stor tilfredshed ved
at gøre det selv. Og det kan godt være at det bliver dyere denne gang, men
næste gang kan jeg, og så har jeg alt udstyret = STOR tilfredshed



KubikH (26-08-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 26-08-04 15:13


"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cgko6r$19d3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Først skal du lige vide at en proff. koster kr.5.000. Dernæst er der
der
> nok
> > flere fejl du gør. Kører med for højt tryk. Brug ca. 3 bar. Fortynd så
det
> er
> > en mellemting mellem vand og mælk. Pistolen er sikkert leveret med 1,8
> dyse.
> > Den er for stor. Køb en 1,2. Den koster det samme som pistolen. Hav godt
> > vandfilter på. Og så kører du videre. Se selv:
> >
>
> jeg vil ud og købe en 1,2'er. hvad med 1 og 0,8 Vil gerne have mindre ud
ad
> gangen så det e rnemmere at styre
>

Dyserne skal heller ikke være FOR små.
Du risikerer at det bliver "støvet" i stedet for.
Start med en 1,2,og brug lidt maling på at "finde stilen"
Der er gode råd om både 2 & 3 bar, personligt kører jeg med ca. 4.
Det allervigtigste er at du prøver dig lidt frem først.

Det med viscositeten er en anden ting, en automaler gav mig engang dette
tip, jeg har brugt siden:
Fortynd malingen så meget, at når du dypper en rørepind i det, og trækker
den op igen, skal der gå 7sekunder, før der har samlet sig så meget at
dråben falder.

For tyk maling giver "appelsinhud", og "lange" løbere.
For tynd giver "smalle løbere.

Du kan sagtens bage dine stumper i ovn, så længe du holder dig omkring 100 -
120 grader.

Held og lykke.
Niels



Steen Gruby (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-08-04 21:26

On Thu, 26 Aug 2004 14:12:02 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej.
>
>Først skal du lige vide at en proff. koster kr.5.000. Dernæst er der der nok
>flere fejl du gør. Kører med for højt tryk. Brug ca. 3 bar. Fortynd så det er
>en mellemting mellem vand og mælk. Pistolen er sikkert leveret med 1,8 dyse.
>Den er for stor. Køb en 1,2. Den koster det samme som pistolen. Hav godt
>vandfilter på. Og så kører du videre. Se selv:
>
Manglen på en vandudskiller er sikkert forklaringen på at det klatter.
Hav altid en vandudskiller på en kompressor.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Torben Scheel (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-08-04 14:26

cbr1k wrote:
> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og
> nu skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud
> over malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på
> 1-2cms længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det
> den skal kunne ?
>
> Jeg vil helst ikke gi mere end 500kr, og den skal kun bruges til små
> områder...

Jeg har lakeret en del stumper efterhånden :
http://www.scheel.net/HPV/focus_sport/default.asp,
http://www.scheel.net/HPV/evita/images/evita_race.jpg med godt resultat. Men
det kræver træning og de rette remedier. Selve sprøjtepistolen er ikke så
kritisk - min er fra et "trykluftudstyrssæt" fra City2 engang i senfirserne.
Husk at trykket fra kompressoren skal ned - min giver ca. 2 bar og det rette
blandingsforhold mellem lak, hærder og fortynder er essentielt. Og HUSK!
kulfiltermasken - det er ikke kun fortynderen der er slem, selve lakken og
hærderen indeholder "sjove" giftstoffer.

vh
Torben



//zlgge (26-08-2004)
Kommentar
Fra : //zlgge


Dato : 26-08-04 22:15


"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cgkauf$ria$1@news.cybercity.dk...
> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
> skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud over
> malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
> længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
> skal kunne ?
>
> Jeg vil helst ikke gi mere end 500kr, og den skal kun bruges til små
> områder...

Ud over de andres gode råd har du også mulighed for at gøre arbejdet helt
færdigt efter at der er lakket.
Nu ved jeg ikke hvilken lak du bruger, så det er lidt forskelligt hvad man
skal alt efter om det er ensfarvet eller metalic.

Ved metalic skal du først sprøjte to - tre lag farve på men kun nærmest
støve det over med 10 min mellemrum. Så giver du to lag klar lak med ca. 15
min mellemrum lidt mere så det løber sammen.
Når lakken er hærdet af skal den så poleres. Det gør du ved at fugte lakken
med sulfovand og dyppe K1200 vandslibepapir i en skål sulfovand og slibe
ganske let med en skumgummisvamp under. Slib et par strøg og stryg vandet
væk med en gummiskraber. Hvis overfladen er mat er det nok, hvis der er
mørke pletter slibes lidt mere. Når hele molevitten er matslebet skal du
polere med noget der hedder boat rubbing og derefter med noget der heddder
boat polish eller marine polish. Man kan bruge slipol og slipoline istedet,
men det er efter min erfaring noget dårligere til formålet.

Ved farvet lak skal du bare sprøjte det hele over nogle gange med et
interval på 10 - 15 minutter og lade det hærde.
Poleringen er den samme som ovenfor. Hvis du vil have en ekstra skinnende og
dyb lak, kan du give malingen et par lag klar lak ovenpå - det har også den
fordel at farven ikke falmer af betydning.

En ting de andre vist ikke lige nævnte er at det er en god ide at stille
lakken på radiatoren også, så den er 50-60 grader varm når man hælder den på
sprøjten. Her er det så vigtigt at man bruger et filter, det kan klares med
en nylonstrømpe. Ellers kan man få rigtige tragtfiltre af papir til formålet


God fornøjelse
Mvh
//zigge



sumdjFJERN@DETTEring~ (27-08-2004)
Kommentar
Fra : sumdjFJERN@DETTEring~


Dato : 27-08-04 09:20

"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cgkauf$ria$1@news.cybercity.dk...
> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
> skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud
over
> malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på 1-2cms
> længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det den
> skal kunne ?
>
> Jeg vil helst ikke gi mere end 500kr, og den skal kun bruges til små
> områder...

Ud over de andres gode råd har du også mulighed for at gøre arbejdet helt
færdigt efter at der er lakket.
Nu ved jeg ikke hvilken lak du bruger, så det er lidt forskelligt hvad man
skal alt efter om det er ensfarvet eller metalic.

Ved metalic skal du først sprøjte to - tre lag farve på men kun nærmest
støve det over med 10 min mellemrum. Så giver du to lag klar lak med ca
15
min mellemrum lidt mere så det løber sammen.
Når lakken er hærdet af skal den så poleres. Det gør du ved at fugte
lakken
med sulfovand og dyppe K1200 vandslibepapir i en skål sulfovand og slibe
ganske let med en skumgummisvamp under. Slib et par strøg og stryg vandet
væk med en gummiskraber. Hvis overfladen er mat er det nok, hvis der er
mørke pletter slibes lidt mere. Når hele molevitten er matslebet skal du
polere med noget der hedder boat rubbing og derefter med noget der heddder
boat polish eller marine polish. Man kan bruge slipol og slipoline
istedet,
men det er efter min erfaring noget dårligere til formålet.

Ved farvet lak skal du bare sprøjte det hele over nogle gange med et
interval på 10 - 15 minutter og lade det hærde.
Poleringen er den samme som ovenfor. Hvis du vil have en ekstra skinnende
og
dyb lak, kan du give malingen et par lag klar lak ovenpå - det har også
den
fordel at farven ikke falmer af betydning.

En ting de andre vist ikke lige nævnte er at det er en god ide at stille
lakken på radiatoren også, så den er 50-60 grader varm når man hælder den

sprøjten. Her er det så vigtigt at man bruger et filter, det kan klares
med
en nylonstrømpe. Ellers kan man få rigtige tragtfiltre af papir til
formålet


God fornøjelse
Mvh
//zigge

Hej Zigge

Liiiiige et spørgmål...

Hvorfor er det nu lige at du vil polere ovenpå lakken - når den er
færdighærdet `?

Skulle dett bive mer blank, end ved at lade emnet stå med den "alemndelige
lak" ?

mvh
Mike




//zigge (27-08-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 27-08-04 15:30


<sumdjFJERN@DETTEringamt.dk> skrev i en meddelelse Hej Zigge

<Liiiiige et spørgmål...

<Hvorfor er det nu lige at du vil polere ovenpå lakken - når den er
<færdighærdet `?

<Skulle dett bive mer blank, end ved at lade emnet stå med den "alemndelige
<lak" ?

<mvh
<Mike

Hej Mike.

Uanset hvor god man er til at sprøjte så vil der altid blive ujævnheder og
en større eller mindre grad af appelsinhud - også på fabriksmalede ting.
Det er de ujævnheder man kan fjerne. Virkligt gennemførte lakeringer
afsluttes altid med en polering, dvs. de dyre biler mm.

Man kan ikke sige at lakken bliver mere blank, for hvis lakken er løbet
rigtigt sammen, så bliver den ikke "blankere", men hvis der så er lidt
appelsinhud vil det sprede lyset på en anden måde end hvis overfladen er
glat. Det bliver den med slibning/polering.
Forskellen er at lakken kommer til at virke mere dyb og når man kikker på
den vil lakken være "usynlig" der hvor solen ikke reflektere og stå med
virkelig skarpe highlights. Det er lidt uhåndgribeligt at forklare, man har
lidt svært ved at afstandsbedømme overfladen efter en polering, det er nok
det jeg mener med "dyb"...

Mvh
//zigge







Jacob Larsen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-08-04 22:08

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> wrote in message
news:412e51b1$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Ud over de andres gode råd har du også mulighed for at
> gøre arbejdet helt færdigt efter at der er lakket.
> Nu ved jeg ikke hvilken lak du bruger, så det er lidt
> forskelligt hvad man skal alt efter om det er ensfarvet
> eller metalic.
>
> Ved metalic skal du først sprøjte to - tre lag farve på
> men kun nærmest støve det over med 10 min mellemrum. Så
> giver du to lag klar lak med ca. 15 min mellemrum lidt
> mere så det løber sammen.
>
[SNIP] - yderligere forklaring
>
> Ved farvet lak skal du bare sprøjte det hele over nogle
> gange med et interval på 10 - 15 minutter og lade det
> hærde.

Er det dermed sværere at male metallic end alm. lak?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Calle. (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 29-08-04 22:19

Jacob Larsen wrote:
> Er det dermed sværere at male metallic end alm. lak?

Det skal kendes, de det ellers ikke er nemt at få glansen jævn


--
Calle.



Jacob Larsen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-08-04 22:49

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message
news:TKrYc.480$Mp6.237@news.get2net.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > Er det dermed sværere at male metallic end alm. lak?
>
> Det skal kendes, de det ellers ikke er nemt at få glansen
> jævn

Så det kan jeg, som er totalt nybegynder, vist godt droppe?

Hvad med at male en alm lak? Vil en nybegynder kunne gøre det med et
rimeligt resultat eller kræver det mere øvelse? Jeg overvejer at male min
GS'er til vinter for den er ridset på tanken og alle klistermærkerne er
blevet ret grimme efterhånden.

Ved godt det er svært at sige om en anden person kan gøre noget eller ej.

Tænkte bare at hvis I nu vidste, det var alt for svært, kunne jeg lige så
godt droppe det med det samme.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Torben Scheel (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-08-04 08:58

Jacob Larsen wrote:
>
> Så det kan jeg, som er totalt nybegynder, vist godt droppe?
>
> Hvad med at male en alm lak? Vil en nybegynder kunne gøre det med et
> rimeligt resultat eller kræver det mere øvelse? Jeg overvejer at male
> min GS'er til vinter for den er ridset på tanken og alle
> klistermærkerne er blevet ret grimme efterhånden.
>
> Ved godt det er svært at sige om en anden person kan gøre noget eller
> ej.
> Tænkte bare at hvis I nu vidste, det var alt for svært, kunne jeg
> lige så godt droppe det med det samme.

Vognmaler er ikke en decideret kort uddannelse, så selvfølgelig er det svært
og der er mange faktorer der spiller ind. Læs på lektion - Haynes har f.eks.
bøger om autolakering - ligeledes har (havde?) Dyrups en folder der hedder
"noget om automaling" der er et sted at starte.

Derefter skal du øve dig en del, før du binder an med tanken IMHO.

Medmindre du har oceaner af tid og alt udstyret (inkl. kulfilter maske og
udsugning) vil du næppe spare noget, men det er da sjovt at "kunne selv" når
man første er igennem alle begynderfejlene.

vh
Torben - der startede med at dåsemale cykler i fars værksted der kun er
adskilt fra køkken/spisestue med en finerdør. "Hvaffor masker??"



Jacob Larsen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 30-08-04 12:27

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:4132d82e$1@news.carlbro.dk
> Vognmaler er ikke en decideret kort uddannelse, så
> selvfølgelig er det svært og der er mange faktorer der
> spiller ind. Læs på lektion - Haynes har f.eks. bøger om
> autolakering - ligeledes har (havde?) Dyrups en folder
> der hedder "noget om automaling" der er et sted at
> starte.
>
> Derefter skal du øve dig en del, før du binder an med
> tanken IMHO.
>
> Medmindre du har oceaner af tid og alt udstyret (inkl.
> kulfilter maske og udsugning) vil du næppe spare noget,
> men det er da sjovt at "kunne selv" når man første er
> igennem alle begynderfejlene.

Min far har både sprøjtepistol, kompressor og maske, da han har brugt det
før til at male nye skærmkanter på bilen (blå metallic). Det blev forresten
ret pænt.
Jeg kunne finde på at starte med at male fælgene og se hvordan det går. De
er så grimme i forvejen, at det ikke kan gøre det store. Desuden er de
hvide, hvilket gør dem hamrende irriterende at holde rene.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Calle. (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 26-08-04 22:47

cbr1k wrote:
> Pis og lort. Har brugt tre uger på at få en mc kæbe helt perfekt, og
> nu skulle den så sprøjtes med meget dyrt indkøbt autolak
>
> jeg købte en 200krs pistol i h&n og forsøgte så. klat klat klat. Ud
> over malingen der lagde sig så fint, kom der også nogle klatter ud på
> 1-2cms længde og 2mm bredde. Det så midelst talt ikke kønt.ud
>
> så hvor får man en prisbillig sprøjtepistol der rent faktisk kan det
> den skal kunne ?
>
Det er sikkert ikke pistolen der en noget i vejen med, men derimod dine
indstillinger af den. Det kan også skyldtes, at du har kondensvand i
kompressoren, en vandudskiller gør underværker når der skal sprøjtemales.
Dit tryk må helst ikke over de 4 bar, så kan du ikke styre mængden
ordentligt.


--
Calle.



Rene Hansen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Rene Hansen


Dato : 26-08-04 10:58

cbr1k <2004@vip.cybercity.dk> skrev:
>Pis og lort. Har brugt tre uger på
>at få en mc kæbe helt perfekt, og nu
>skulle den så sprøjtes med meget
>dyrt indkøbt autolak


Hmm, det kan nu også være chaufføren bag sprøjten...
Det er, efter min egen ringe erfaring ikke helt nemt at
sprøjtelakere.
Er din kompressor stor nok? Glem alt om de små oliefri
familie/cykeloppumpnings/puste arbejdsbordet rent- maskiner.
Invester i en god vandudskiller, da lidt vand i luften netop kan
give det problem du omtaler.
Hvor købte du forresten autolak?
Jeg leder efter et ordentligt sted at købe den slags til et
selvmordsprojekt som hedder "Mal selv dit gamle vrag af en bil..."
Ren


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste