AAARRGHHH! Honda reservedelspriser...
Fra : MicJen

Dato : 25-08-04 23:37

Hey!
Ja, efter at have lavet det famøse skivebremse-låsestunt måtte jeg desværre
lægge CB 500'eren ned på venstre side... suk... Lort og lagkage... Nå, men
det kostede altså den venstre forhviler + lidt skrammer på kåben...

Så jeg ringede til den lokale dealer og spurgte om han havde sådan en på
lager... et øjeblik... jamen det havde han da...

Det er så hér jeg laver fejl nr. 1... jeg spørger ikke om prisen... Jeg
regner med 250-300,-

Jeg kører derud og han ved straks hvad det drejer sig om uden jeg har sagt
andet end hej... (jeg er lidt imponeret). Han finder den frem og siger så:
"Den koster altså 574,-"...

Jeg bliver helt paf... og det er vel at mærke kun for selv det forstøbte
aluminium. Det er excl. fjeder, gummi, bolte, skive og split.

Men nu har jeg irriteret mig over at den ikke er der den fodhviler, så jeg
sluger kamelen og betaler ved kasse 1... i samme åndedrag køber jeg også
sådan en selvlysende "telefonledning" til at sætte fra skivelåsen og op på
styret.

Tja, en lille anekdote fra Honda land... nogen der har nogle
erfaringer/alternativer til at købe nyt ved (DK) forhandler? Evt. brugt....?
(jaja, ved godt det er for sent nu, men evt. til en anden gang)

Hvad med de andre i klassen? GS 500, ER-5 og GPZ 500? Er det lige så
sindssyge reservedelspriser???

Mvh
Michael

(sender lige opslaget igen, da jeg ikke kan se det...)

Fra : Hekto

Dato : 25-08-04 23:45

In article <412d141f$0$54836$14726298@news.sunsite.dk>,
michaelFJERN_DETTE_TAK@glue-jensen.dk says...
> Hvad med de andre i klassen? GS 500, ER-5 og GPZ 500? Er det lige så
> sindssyge reservedelspriser???

Gasrulle til en GS'er ... 474,-, dog med gummi på!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : NielSV650

Dato : 25-08-04 23:58

"MicJen" <michaelFJERN_DETTE_TAK@glue-jensen.dk> wrote in message
> Jeg bliver helt paf... og det er vel at mærke kun for selv det forstøbte
> aluminium. Det er excl. fjeder, gummi, bolte, skive og split.

BEMÆRK! Hvis du køber den til en NSR125 (eller 250 - kan ikke huske), er
den _fuldstændig_ magen til, men koster bare noget mindre. Den er ikke helt
så poleret neden under, men who gives a crap???
Ellers prøv hos en hugger.
Min far lavede samme trick engang. Først solgte Agusta-Klaus mig en CB500
fodhviler, men så fandt vi ud af at vi hellere ville købe en hel konsol inkl
fodhviler hos en hugger til en billigere penge. Det kostede på
forunderligvis 15% at levere den ubrudte originale fodhviler tilbage...???
(og fik samtidig tricket med NSR-fodhvileren)

Ophuggere:
http://www.lcracing.dk/
www.mc-huset.dk

Tyskland:
www.ebay.de
www.mvh-online.de

Originale dele til billig penge:
www.davidsilverspares.co.uk

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

PS. Hvis du kommer til Agusta-Klaus i Søborg, så spørg om ikke han har et
uorginalt oliefilter

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-08-04 08:17

"NielSV650" wrote:

Ophuggere:
> http://www.lcracing.dk/
> www.mc-huset.dk

Og i den forbindelse vil jeg lige tilføje, at MC-Huset tilsyneladende ikke
er ret glade for at sælge brugte dele - i hvert fald ikke til en gixxer
SRAD.
Priserne er forskruede, og de er ikke interesseret i at sende her til
"djævleøen," hvilket vil sige, at det er nødvendigt at fare helt til Gylland
for at hente den pågældende del.
Sådan en omgang klaphatte!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 11:28

Psycho Cowboy <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en

> .... i den forbindelse vil jeg lige tilføje, at MC-Huset tilsyneladende
ikke
> er ret glade for at sælge brugte dele - i hvert fald ikke til en gixxer
> SRAD.

Det er sågu' da fordi hele lageret er ryddet og brugt på en vis tigerstribet
Suzuki kendt her i gruppen!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 17:17

NielSV650 <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en

> [...]
> en hel konsol inkl. fodhviler hos en hugger til en billigere penge (og fik

Jup.
Ophuggere er dér hvor man kan løbe ind i slige anbefalinger - Ihverfald hos
dem der har en vis omsætning og derfor har haft masser af stumper igennem
hånden!
Jeg lader ikke chancen for et godt råd gå min næse, forbi når jeg er forbi
min foretrukne hugger efter stumper til bilen!
(OT) En af de fedeste tip jeg har skrevet mig bag ørerne ved en sådan
lejlighed er at æraen med "Stuttgarter diesel" som toppen af poppen er ovre
forlængst - De mest solide Diesel-motorer bliver fremstillet i Frankrig -
Dette er dog fra før HDi-motorerne hvorom jeg har hørt lidt (misundelig
Mercedes-)(?) pippen om at Peugeot's HDi'ere ikke bliver særligt gamle før
så grelle begivenheder som ben ud gennem siden opstår - Men derom vil jeg
ved lejlighed lige spørge ved rette myndighed: Min ophugger!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 26-08-04 06:43

On Thu, 26 Aug 2004 00:36:49 +0200, "MicJen"
<michaelFJERN_DETTE_TAK@glue-jensen.dk> wrote:

>Tja, en lille anekdote fra Honda land...

Jeg forundres til stadighed over at nogle køber nyt hos Honda-DK , min
oplevelse er at det i ca 99% af tilfældene ikke kan betale sig hverken
tidsmæssigt og specielt ikke økonomisk...de sidste 2-3 år har jeg vel
brugt ca. 2-300 kr samlet hos Honda-DK

>nogen der har nogle
>erfaringer/alternativer til at købe nyt ved (DK) forhandler? Evt. brugt....?
>(jaja, ved godt det er for sent nu, men evt. til en anden gang)

Der er rigtigt mange alternativer, der er nævnt 2 danske huggere hvis
man kan klare sig med brugt, LC-racing er ok, men forholdsvis dyrt
(men han skal jo leve), MC-huset er såvel herredyrt som dårligt - tit
aner de ikke hvad de sælger...

_Vil_ du ha' nyt er DSS jo svær at komme udenom.

Men det suverænt billigste er eBay, oftest brugt men tit også
splinternyt, her lidt eks.

Ny VF500-bagdæmper:
eBay ...........100 kr
Honda-DK....8000

Ny VF500-tank:
eBay...........350 kr
Honda-DK...6000 kr

Ny CBR600-kåbedel:
eBay...........400 kr
Honda-DK...4000 kr

Osv-osv, eks. er legio, man kan naturligvis sige at den måde eBay
fungerer på ikke altid er brugbar i akutte behovssituationer, men det
allermeste dukker op indenfor en overskuelig tidshorisont (jeg venter
sjældent mere end 14 dage) sammenlignelig med leveringstiden fra
Honda-DK.

Honda-DK's priser og hvad værre er oftest også service er så dårlig at
de IMO simpelthen bør fravælges, heldigvis er der så mange
alternativer at man ingenlunde behøver fravælge _Honda_ af den grund,
det _behøver_ ikke være dyrere at køre Honda....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 28-08-04 01:18

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> -Michael
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Ja men hvad er adressen til eBay ?
Interesseret i at få den.

Mvh. Gert

Fra : NielSV650

Dato : 30-08-04 06:25

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
> Ja men hvad er adressen til eBay ?
> Interesseret i at få den.

Hvad tror du?? Prøv da lige de mest gængse efternavne - det ville ikke ha
taget længere tid end at skrive dit indlæg.

..de
..co.uk
..com

/ Niels
S FAU himmelblau

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 31-08-04 01:51

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad tror du?? Prøv da lige de mest gængse efternavne - det ville ikke ha
> taget længere tid end at skrive dit indlæg.

Jeg kan ikke blive klog på hvad du skriver så jeg har stadig ikke fundet
hvor eBay er eller hvor det er.

Jeg kender naturligvis .dk, .uk, comosv.fordi jeg dagligt skriver til
froskellige lande og firmaer.

Gert

Fra : NielSV650

Dato : 31-08-04 07:20

> Jeg kan ikke blive klog på hvad du skriver så jeg har stadig ikke fundet
> hvor eBay er eller hvor det er.

Prøv nu lige at tørre duggen af visiret og vågn op....
Hvis du stadig ikke kan finde eBay, må du jo bruge den bedste ven i verden -
Google. Om du vil bruge google.dk, google.com, google.co.uk, google.de
eller noget helt andet, må du selv om.

> Jeg kender naturligvis .dk, .uk, comosv.fordi jeg dagligt skriver til
> froskellige lande og firmaer.

Tillykke og velkommen til internettets forunderlige verden.

/ Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-04 09:14

Gert Bo thorgersen wrote:

> Jeg kan ikke blive klog på hvad du skriver så jeg har stadig ikke
> fundet hvor eBay er eller hvor det er.
>
> Jeg kender naturligvis .dk, .uk, comosv.fordi jeg dagligt skriver til
> froskellige lande og firmaer.

Nå, jeg er da villig til at hjælpe i stedet for at tale ned. Ebay er en
internetbaseret auktion hvor firmaer og især private kan sælge til hinanden.
Hver bruger skal oprette sig på en af ebay's hjemmesider, så senere
anmeldelser af et salg kan knyttes til sælgeren. På den måde kan man vurdere
hvor reel sælger er før man byder på hans/hendes vare. Mange positive
vurderinger er selvfølgelig godt, men dækker også tit over salg af ens nemme
varer som f.eks. rustfri boltsæt, sædebetræk mv.

Mange i dk bruger nok www.ebaymotors.de da forsendelse fra tyskland er
rimelig, men der findes også motors.ebay.co.uk og auto-moto.ebay.fr. Om der
er en ebay der omfatter sælgere nær dig ved jeg ikke, men check "Global
Sites" på www.ebay.com der vistnok er moder til alle ebaysites.

Betalingsformen kan variere fra international bankoverførsel (lidt eller
meget dyr) over betaling ved afhentning til PayPal der er en billig
international betalingsform som desværre ikke alle ebaysælgere har tilmeldt
sig. I bund og grund knytter du dit kreditkort til din profil hos PayPal, og
kan overføre penge til andre med PayPal konto for et lille gebyr (i form af
en lidt dårligere kurs tror jeg).

Jeg håber at det kan få dig i gang med online reservedelshandel - der er
mange gode handler at lave dér. I øvrigt tak for dine altid grundige
betragtninger af andres spørgsmål herinde.

--
vh
Torben Scheel

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-08-04 08:56

> Jeg kan ikke blive klog på hvad du skriver så jeg har stadig ikke
> fundet hvor eBay er eller hvor det er.

www.ebay.de
www.ebay.co.uk
www.ebay.com

Spænd hjelmen. Måske er det meget nemt for mig, da jeg jo kendte løsningen.
Jeg handler lidt på .de. Jeg ville handle meget mere, hvis jeg havde penge.
Så snakkede vi komplet ombygning af min DR 600 til råtunet Suzuki/KTM 650

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-08-04 12:58

MicJen wrote:

> Hvad med de andre i klassen? GS 500, ER-5 og GPZ 500? Er det lige så
> sindssyge reservedelspriser???

Generelt set - ja. Jeg er ved at sætte en ældre Honda CB 400 N fra 84 i
stand og har flået hele bremsesystemet, karburatorer og bagsvinger af den.
En enkelt glidebøsning til caliperne foran koster 100,- (4-5 cm. langt
metalrør med en rille i hver ende). Nye stempler til caliperne koster
200,- stykket (og der skal altså 4 stk. til hvis alle skal skiftes). Og
nye gummipakninger og o-ringe koster omkring 150,- til hver caliper. Det
bliver nogle dyre calipere...

Jeg bestilte i øvrigt nye stempler for en måned siden hos Agusta Claus -
og de er stadig ikke kommet. Flink fyr - men et sikke rodehoved.

Hvis man regnede ud hvad en cykel ville koste i reservedele så kunne den
betale sig selv hjem MANGE gange

Men som andre også skriver. Kig på eBay - eller f.eks. DBA.dk hvor du kan
være heldig at andre sælger dele - f.eks. fra en donorcykel de har købt i
Tyskland.

Hilsner,

Tony

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 11:33

Tony Lorentzen <spam@dfmc.dk> skrev i en

> Men som andre også skriver. Kig ......f.eks. DBA.dk hvor du kan
> være heldig at andre sælger dele - f.eks. fra en donorcykel de har købt i
> Tyskland.

Lige netop omkring salg fra private importerede donorcykler har jeg en
frygtelig mistanke om at det er alt skrammelet fra den oprindelige danske
model der sættes til salg efter at en pæn tysk donorcykel er bygget over på
det danske stel!
Hvad angår specifikke dele kan man jo føle og vurdere sagernes
tilstand/værdi; men især køb af komplette donorcykler af danskere vil jeg
fraråde dels p.g.a. den her beskrevne mistanke om forringet kvalitet overfor
en egenimporteret tysker, og dels p.g.a. det uhæderlige aspekt ved sådan
opførsel af sælger :-|

--
Armand.

Fra : F.Sander

Dato : 26-08-04 15:18

Har handlet mine sidste stumper hos "Pondus-pop-hat" (Honda .dk)

Fik toppak.+ meget andet og bla,bla, til VFR400 , havde bestilt til 750,
desv. der gik der et år inden jeg så det, pga. jeg stadig havde pak. på
"lager" + prisen er ca 30% højre end feks. David Silver + de er hurtiger
selvom man skal vente 14 dage for at få rabat, jeg har handlet for en halv
"CB500" hos dem uden problemmer..
www.davidsilverspares.co.uk/index.html , hos pow...pro kan du se priser på
feks honda dele, det er en god retning line, selvom det er i USA.
www.powersportspro.com/partsfish/login.asp

FS.

Sidste mand slukker lyset hos Nelleman DK...

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 11:35

F.Sander <Finn@dk.dk> skrev i en news:ximXc.6563$yo3.6401@news.get2net.dk...

> ...............hos pow...pro kan du se priser på
> feks honda dele, det er en god retning line, selvom det er i USA.
> www.powersportspro.com/partsfish/login.asp

----- som ikke virker direkte, derved at man skal melde sig til først.
Hvilket imidlertid ikke er det store problem!
Og i år har man udvidet ficherne til at dække alle fire japanske mærker samt
Ducati!

--
Armand.