Phoenix Fondsmæglerselskab
Fra : Stig Poulsen

Dato : 25-08-04 20:05

Hej NG.

Jeg er igang med at undersøge markedet for investering med relativ lav
risiko og rimelig afkast. I den forbindelse er jeg stødt på Phoenix
Fondmæglerselskab og og deres produkt "Managed Accounts". Historisk set har
det givet et fornuftigt og stabilt afkast.

Da jeg ikke kender noget til selskabet vil jeg derfor gerne høre, om nogle
af jer har erfaringer med selskabet såvel positive som negative?

Hilsen

Stig Poulsen

Fra : Peter H

Dato : 26-08-04 23:51

Det lyder betænkeligt, der er sikkert en masse skjulte gebyrer. Check deres
10årige record, dvs i gode og dårlige aktietider. Hvordan performede de i
dårlige tider, dvs år 2000, 2001, 2002?

Hvorfor ikke selv købe de aktier, der kun stiger?

Herunder Berkshire Hathaway, Jeudan, APMøller, Sparinvest Danske
Provinsbanker, SEBinvest Danmak

Berkshire Hathaway er Warren Buffets eget investeringsselskab og han er
verdens 2 rigeste mand. Hans selskab stiger med 25% pa set over et 35årig
periode
APMØLLER er steget med ca 20% pa set over er 30årig periode.
Sparinvest Danske Provinsbanker er steget med 100vis at procent de seneste
mange år
JEUDAN er steget med ca 15% pa set over en 10årig periode
SEBinvest Danmark er steget med 10% pa de 4 år afdelingen har existeret,
mens stort set alle andre danske inv.foreninger ikke rør sig eller er faldet
de seneste år.

En sådan portefølje, suppleret med højrenteobligationer, er lavrisiko inden
for aktieverdenen og højrenteobligationer giver alt andet lige mere i rente
end de danske og er ret risikofrit, hvis du ikke sælger i utide (ved evt
fald) og din tidshorisont er lang nok.

minuset er at du aldrig vil få kæmpeafkast, men derimod sikre på 10-20% pa
set over en lang periode.
Deusuden er foreslåede portefølje meget usexet, men der skal du gøre op hvad
der er vigtigtst. Spændende aktier/selskaber eller afkast. De 2 ting er ikke
synonymer. Ved at købe Berkshire hathaway bliver du medejer af Gillette,
Washington Post, møbelkæder og ukendte forsikringsselskaber, meget usexet,
men det er i de usexede selskaber afkastet hentes. JEUDAN udlejer
erhvervsejensomme, kedeligt? ikke afkastet.

PH

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-08-04 10:22

"Stig Poulsen" <swp@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> produkt "Managed Accounts". Historisk set har
> det givet et fornuftigt og stabilt afkast.

.....Eller Også har de valgt at vise den del af historien med de fornuftige
afkast.

Men Hvorfor Betale nogen for at risikere Dine penge? Det kan du ligesågodt
gøre selv:

Hvis du køber omkring 80% Obligationer med 3-5 års løbetid og resten
Aktier/Investeringsforeninger *burde* du komme ud med overskud over en fem
års periode idet du, hvis aktierne går på Nul, da får dækket "hullet" af
renten fra Obligationerne!

"Peter H" har nogle forslag til aktier.

PS:

Navnet Phoenix giver nogle grimme associationer til Chrash (Forretningen) &
Burn (Kreditorerne) og Ressurection (Efterlad gælden i det gamle selskab og
A' Prøver Sgu (igen)). Måske synes de selv det er kewl.