/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Priser på MC i Norge vs. DK
Fra : Anders Thorup


Dato : 25-08-04 15:41

Der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg har lige været i Norge og så hvad
forskellige MC'er koster fra ny.

Suzuki SV650S 109.995Nkr I DK koster den 96.995kr

Honda VFR800VTEC 159.995Nkr(incl taskesæt) DK-pris 229.995kr

Øhh, hvorfor er den ene cykel dyere end i DK og den anden er meget
billigere??

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



 
 
SmaRTrxxv (25-08-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 25-08-04 16:07

Anders Thorup wrote:

>
> Øhh, hvorfor er den ene cykel dyere end i DK og den anden er meget
> billigere??
>
Uden at kende det Norske afgiftssystem, så har det vel noget at gøre med
forskellen på hvordan deres og vores registreringsafgift beregnes...

Thore


Kai Harrekilde-Peter~ (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 25-08-04 19:05

SmaRTrxxv <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> writes:

> Anders Thorup wrote:
>
>> Øhh, hvorfor er den ene cykel dyere end i DK og den anden er meget
>> billigere??
>>
> Uden at kende det Norske afgiftssystem, så har det vel noget at gøre
> med forskellen på hvordan deres og vores registreringsafgift
> beregnes...

Korrekt. Tidligere (før ca 1996) havde Norge et afgiftssystem akkurat
som det danske; der blev smidt XX % afgift i nakken af en cykel.

Fra '96 (eller var det '97?), lavede man systemet om, så der kom en
kubik-afgift og en effekt-afgift. Dette gjorde at mange af de rigtig
dyre maskiner såsom Honda Goldwing, Harley Davidson og Ducati'erne
faldt op mod 50.000Kr i pris "overnight".


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Anders Thorup (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 25-08-04 19:45

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Fra '96 (eller var det '97?), lavede man systemet om, så der kom en
> kubik-afgift og en effekt-afgift. Dette gjorde at mange af de rigtig
> dyre maskiner såsom Honda Goldwing, Harley Davidson og Ducati'erne
> faldt op mod 50.000Kr i pris "overnight".

Det var da egentlig en god idé med en effekt-afgift, således at mange af de
mindre effektfulde, men fornuftige maskiner vil bliver billigere, og at de
kraftige 150+Hk maskiner som vel reelt ikke har meget berettigelse på danske
landeveje blev dyere. På den måde kunne man have råd til både en fornuftig
maskine til transport,, og en racer uden afgift til banen

F.eks. Honda Deuville til hverdag, og en R1 til ræs

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Dennis Hellan Peders~ (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 25-08-04 23:59


"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:cgimmg$2c4u$1@news.cybercity.dk...
>
> Det var da egentlig en god idé med en effekt-afgift, således at mange af
de
> mindre effektfulde, men fornuftige maskiner vil bliver billigere, og at de
> kraftige 150+Hk maskiner som vel reelt ikke har meget berettigelse på
danske
> landeveje blev dyere. På den måde kunne man have råd til både en fornuftig
> maskine til transport,, og en racer uden afgift til banen
>
> F.eks. Honda Deuville til hverdag, og en R1 til ræs
>


Hemmm.....hvorfor ikke blande dem ! en Honda Deauville med en R1/ eller
Fazer 1000 motor, såån en ville jeg gerne have


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Tony Lorentzen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 27-08-04 11:36

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hemmm.....hvorfor ikke blande dem ! en Honda Deauville med en R1/ eller
> Fazer 1000 motor, såån en ville jeg gerne have

Det er da stort set sådan en FJR 1300 er? Den yder stort set det samme som
en Kilofazer - omend den "kun" har 5 gear og kardan.

En Deauville er da *GAAAAAB* kedelig... Også at se på.

--
Tony
Kilofazer o>'o


Richard (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-08-04 17:34

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

>>> Øhh, hvorfor er den ene cykel dyere end i DK og den anden er meget
>>> billigere??

> Korrekt. Tidligere (før ca 1996) havde Norge et afgiftssystem akkurat
> som det danske; der blev smidt XX % afgift i nakken af en cykel.

Derudover kan det sikkert også spille ind, at den danske Suzuki-importoer
C. Reinhardt er uforlignelig til at skaffe lave priser. Og desuden
markedfoerer Suzuki i DK på prisen i modsetning til fx i S og FI, hvor de
er relativt dyrere.

--
Richard Pade, CPH, DK
- pt i FI hvor de også klager over mc-priserne, selv om de typisk er 40
pct under DK. Fx VTR SP-2 til 19,9 kEUR Så er der råd til at montere
turbo på fx en Hornet 900 eller Guzzi Daytona, som jeg så forleden, mere
om det asap.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste