Gode forslag til Mørbrad på Grill
Fra : Jan

Dato : 25-08-04 12:48

Hejsa

Skal have gæster til spisning på lørdag - vi bliver 6 voksne og vi har købt
3 stk mørbrad.
Vi har planer om at lave dem på vores Weber Grill, men hvor lang tid skal de
have og har i nogle spændende forslag til at lave dem lidt forskellige.

Mvh

Jan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 25-08-04 12:59

Vi skal lige have at vide, om vi snakker kalve-, svine- eller lammemørbrad

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jan

Dato : 26-08-04 10:59

Upps ja det glemte jeg.
Det er svinemørbard

Jan

newssdad8esx0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

Fra : kim rasmussen

Dato : 25-08-04 14:05

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> have og har i nogle spændende forslag til at lave dem lidt forskellige.

Hej Jan
her er mit forslag ,dette skal foregå på direkte varme :

1-2 svinemørbrader
1 dl olivenolie
Saften af ½ citron
1/2 dl god soya
1-2 fed hvidløg ( knust )
1/ 2 tsk tørret basilikum
1/ 2 tsk tørret oregano
Friskkværnet peber ( Ingen salt ,da soyaen salter )

Tag mørbraden og puds den af.
Bland en marinade af olivenolie , citronsaft , soya , hvidløg , peber ,
tørret basilikum og Oregano.
Læg mørbraden i marinaden og stil på køl i køleskabet natten over.
Grilles 4-6 minutter på hver side og samler sig i ca 10 minutter inden
udskæring.
Serveres med salat og grillede halve kartofler.

--
M.V.H
Kim Rasmussen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-04 17:39

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal have gæster til spisning på lørdag - vi bliver 6 voksne og vi har
købt
> 3 stk mørbrad.

Ikke så spændende, men den til dato bedste tilberedning efter min smag:
Jeg går ud fra, det handler om svinemørbrad.
Puds mørbraderne af for sener og fedt, lige så snart de er tøet nok til, at
det kan lade sig gøre.
Skær de halvfrosne mørbrader ud i ½ cm tykke skiver på skrå (ellers bliver
skiverne ret små).
Brun dem lynhurtigt over hed grill og server omgående.

Og ellers: sæt dem på spyd sammen med diverse grønsager efter smag og behag.

Hilsen Inger

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 26-08-04 11:08

> [...]
de
> have og har i nogle spændende forslag til at lave dem lidt forskellige.

Hej Jan,

Vores yndling på weberen er afpudset og penslet med et tykt lag marinade af:
Brun farin, dijon sennep, salt og peber. (marinaden skal være tykflydende)
Grilles i ca. 25-30 min.

Velbekomme...

Mvh. Renate
Se mine billeder på www.renate.dk