PAS PÅ www.bilka.dk/musik ! ! !
Fra : Erik R.N.

Dato : 25-08-04 04:14

Hej
Jeg har prøvet at købe og downloade en CD hos Bilka; men kvaliteten af filerne hos
Bilka er desværre dårlig.
At klage via e-mail lader ikke til at hjælpe

--
Erik RN

Fra : Martin

Dato : 25-08-04 08:24

Hejda
Erik R.N. wrote:
> Jeg har prøvet at købe og downloade en CD hos Bilka; men kvaliteten
> af filerne hos Bilka er desværre dårlig.

Det er vel den sædvanlige "CD-kvalitet". 96kbit WMA.

> At klage via e-mail lader ikke til at hjælpe

Havde du regnet med det, da ?

--
Martin
.... Gad vide hvordan Mp3 256kbit/s kan være ødelæggende for musik,

Fra : Erik R.N.

Dato : 25-08-04 16:11

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hejda
>
> Det er vel den sædvanlige "CD-kvalitet". 96kbit WMA.

Næ det er vist 192kbit

Erik

Fra : Otto J.

Dato : 25-08-04 10:23

> Jeg har prøvet at købe og downloade en CD hos Bilka; men kvaliteten af
filerne hos
> Bilka er desværre dårlig.
> At klage via e-mail lader ikke til at hjælpe

Jeg har lige sendt en mail til dem og fik inden for en time følgende svar:

"Kvaliteten er 192kbits i MP3 eller/og WMA. Nogle enkelte tracks ligger
stadig i 128kbits men vil med tiden blive skiftet ud med 192. Det står under
hvert track og album hvilket format samt hvilket format du kan købe sangene
i."

Mvh. Otto

Fra : Otto J.

Dato : 25-08-04 10:24

> Jeg har prøvet at købe og downloade en CD hos Bilka; men kvaliteten af
filerne hos
> Bilka er desværre dårlig.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du helt præcist mener med at
kvaliteten er dårlig?

Mvh. Otto

Fra : Olesen

Dato : 25-08-04 15:42

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> filerne hos
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du helt præcist mener med at
> kvaliteten er dårlig?

Uanset hvad, så er selve initiativet suverænt.
MEN...man kan vidst kun gemme dem een gang
og skal man re-installere Windows, så må man
købe dem igen. Er dêt korrekt ? (kan måske omgåes, man
er det meningen de kun kan spilles 1 gang pr. installation) ?

Sært selve musikbranchen ikke gør noget lign....men
hører nu, man skal kunne spare 30-40 kroner på
en rigtig CD, hvis man vil undvære coveret...

Fra : Otto J.

Dato : 25-08-04 18:26

> [...]
> købe dem igen. Er dêt korrekt ? (kan måske omgåes, man
> er det meningen de kun kan spilles 1 gang pr. installation) ?

De har en re-download funktion, der tillader at downloade et par gange
ekstra, alt efter hvad pladeselskabet tillader.

> Sært selve musikbranchen ikke gør noget lign....men
> hører nu, man skal kunne spare 30-40 kroner på
> en rigtig CD, hvis man vil undvære coveret...

Personligt ville jeg _aldrig_ betale omkring en 100-las for et album hvis
det betød at jeg skulle undvære original-cover _og_ leve med et reduceret
format. Hvis der var mulighed for download i fuld kvalitet til den pris
ville jeg måske overveje det. Men enkeltstående hits for 8-10 kroner
stykket, det kan jeg godt se pointen i.

Mvh. Otto

Fra : Erik R.N.

Dato : 25-08-04 16:17

> [...]
> filerne hos
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du helt præcist mener med at

Enkelte af nr. spilles ikke til ende; men afbrydes af en WMP-fejlmeddelelse
og jeg har prøvet at gen-downloade nummeret ovenikøbet ned på 2 forskellige HD
Da jeg sendte en klage-e-mail fik jeg et dumt svar (om jeg havde opgraderet WMP
o.s.v.), jeg svarede og har ikke hørt noget siden

Erik

Fra : Otto J.

Dato : 25-08-04 18:29

> Enkelte af nr. spilles ikke til ende; men afbrydes af en
WMP-fejlmeddelelse

Det er naturligvis uacceptabelt, jeg troede du mente lydkvaliteten. Klag
igen, det bliver ikke løst af at klage til andre end dem selv.

Mvh. Otto