7-dags adventisterne
Fra : Live4Him

Dato : 09-05-01 18:24

Her kan man læse hvad 7-dags adventisterne tror på og lærer :
http://www.carm.org/sda/teachings.htm
Listen kan evt. bruges som udgangspunkt for en debat alt efter hvilke
punkter man er uenig i eller ønsker uddybet.

jørgen.

Fra : Willy Brochs

Dato : 09-05-01 22:09

Vet du noe om hvorfor adventistene er så voldsomt fokuserte på love?
De hevder at frelsen bare kan oppnås ved fullkommen lydighet mot alle Guds
bud.
Og det vil jeg mere omtale som gjerningskristendom. Enig?
Willy

Fra : Live4Him

Dato : 09-05-01 22:26

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> bud.
> Og det vil jeg mere omtale som gjerningskristendom. Enig?
~~~~~~~~~~~~~~
Andreas Falck er 7-dags adventist - spørg ham.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 11-05-01 19:07

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse
Guds
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Andreas Falck er 7-dags adventist - spørg ham.

hvad har 7-dags adventist med kristendom at gøre ???

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-05-01 18:41

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> hvad har 7-dags adventist med kristendom at gøre ???

Jeg formåder, ud fra Jørgens udtryk, at der menes Syvende Dags
Adventister.

Og til dit spørgsmål kan jeg svare, at det er dem der er kristne alle
syv dage hver enste uge, også om lørdagen!

"Det evige Evangelium" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-01 07:58

> [...]

> Vet du noe om hvorfor adventistene er så voldsomt
> fokuserte på love?
> De hevder at frelsen bare kan oppnås ved fullkommen

Nej, det hævder de ikke!
Læs denne artikel:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-034.htm, der netop behandler
problematikken om "Lov og nåde".

Fra : Willy Brochs

Dato : 10-05-01 18:40

Ja takk, jeg vil kikke på siden1
Jeg kjenner Lennart Falck som var adventistpastor. En herlig og real kar. Er
du i slekt med ham?
Willy

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-05-01 18:41

> Ja takk, jeg vil kikke på siden1
> Jeg kjenner Lennart Falck som var adventistpastor. En herlig og
> real kar. Er du i slekt med ham?
> Willy

Jeg formåder du mener Lennart Falk (uden "c") og ja, en ganske herlig
kristen person, med en dyb og inderlig kristen tro!

Men nej, jeg er ikke i slægt med ham! Men det er min f.d. hustru.

Og så en lille opfordring til dig (og et par andre), læs denne artikel
om "citatteknik", og hvordan man palcerer sit svar i forhold til det
man svarer på:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-05-01 22:14

> [...]

> http://www.carm.org/sda/teachings.htm
> Listen kan evt. bruges som udgangspunkt for
> en debat alt efter hvilke punkter man er uenig

Siden giver jo desværre et noget forvrænget billede af deres tro og
lære. Var det ikke langt mere redeligt at henvise til en mere officiel
SDA side, hvor du vil kunne finde faktuelt rigtige oplysninger i
stedet for?

Ikke at jeg tror du bevidst har villet give vildledende oplysninger,
men der er ret væsentlige oplysninger på siden der er direkte
forkerte!

Via www.adventisk.dk kan du finde de rigtige oplysninger om
adventisternes tro og lære.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-05-01 22:56

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> mælte sligt:

>Siden giver jo desværre et noget forvrænget billede af deres tro og
>lære.

Selvsagt vil du aldrig finde, at de trosretninger (buddhister, muslimer,
katolikker m.m.), som du spidsfindigt afslører som faske religioner på
din hjemmeside, vil være af samme opfattelse.

>Var det ikke langt mere redeligt at henvise til en mere officiel
>SDA side, hvor du vil kunne finde faktuelt rigtige oplysninger i
>stedet for?

Ja, mon ikke?

>Ikke at jeg tror du bevidst har villet give vildledende oplysninger,
>men der er ret væsentlige oplysninger på siden der er direkte
>forkerte!

Tumtumtum....

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-01 07:34

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:e5fjfts3qb1o7mgbulh4f2alaqb7059lde@4ax.com...
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> mælte sligt:

[ ... ]

> Tumtumtum....

Nej, kære Rasmus, jeg tror vitterligt ikke at Jørgen bevidst har
forsøgt at være formidler af forkerte oplysninger.

Og jeg har aldrig oplevet at han har gjort noget sådant i denne gruppe
i de efterhånden 3-4 år denne gruppe har eksisteret.

Det er da rigtigt at han og jeg ikke er enige om nogle ting, men det
er langt fra det samme som at mene at nogen bevidst forsøger at give
urigtige oplysninger! Og uanset hvor uenig jeg kan være med ham i hans
meninger, har jeg sjældent mødt en mere oprigtig og stærkt troende
kristen end Jørgen.

Og jeg gentager, for at ikke nogen skal tro noget andet: Jeg er helt
sikker på at Jørgen bestemt IKKE bevidst har givet urigtige
oplysninger, og denne overbevisning holder jeg stædigt fast på!

Fra : Erik

Dato : 11-05-01 19:23

> [...]
> Listen kan evt. bruges som udgangspunkt for en debat alt efter hvilke
> punkter man er uenig i eller ønsker uddybet.

Fenomenet som i dag kalles "tungetale" (ordet forekommer ikke i Bibelen),
og som høres ut som tilsynelatende uforståelige lyder, hadde sin entrè i
kristne
kretser den 31. Desember i år 1900 på Bethel College i Topeha, Kansas, USA.

Før denne tiden var det samme fenomenet godt kjent i visse afrikanske
stammereligioner, besettelser, i transe-tilstander i orientalske
innvielsesritualer
og fra flere okkulte sekter i Brasil.

desuden holder de ikke alle sabat.

Erik