|
| Honda VFR Fra : Carsten Jensen |
Dato : 24-08-04 19:32 |
|
Jeg er blevet lun på VFR'eren (750 ccm), jeg søger dog mere
information......
Hvad er forskellen på F og R modellen, rent teknisk?
Jeg var på besøg hos Masi motor i Holbæk, de havde ikke mindre end 3 og stå.
De havde 2 RC36'ere, men den ene var en smule højere end den
anden (3-4cm)?? Kan man få flere forskellige størrelser (højder), eller var
der lavet noget med den ene???
Er der nogen her der har prøvet og importere en, og har relevante
erfaringer? Jeg overvejer selv og importere, da der tilsyneladende er penge
og hente.
Jeg har sjuset mig til at man kan købe en mc i Tyskland for ca. 15 -18 kkr +
afgift ca. 35 - 40 kkr = 50 - 58 kkr. (årg. ´92, 60 kkm). En tilsvarende MC
i
DK villle havne på 65 - 80 kkr (hvad jeg har set). Dvs. besparrelse på ca.
7 - 22 kkr. Er jeg helt skævt på den eller hvad??? :-ß
VH Carsten
MC Newbie
| |
Tommy Fer (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 24-08-04 19:37 |
|
"Carsten Jensen" <carsten@kirkehelsinge.dk> skrev i en meddelelse
news:cgg1ik$77o$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg er blevet lun på VFR'eren (750 ccm), jeg søger dog mere
> information......
> Hvad er forskellen på F og R modellen, rent teknisk?
En anden krumtap med anden tændinges rækkefølge, som det mest
grundliggende... men du har nok ikke kig på en VFR750R (kaldet RC30) Da de
er svære et finde og meget dyre...
> Jeg var på besøg hos Masi motor i Holbæk, de havde ikke mindre end 3 og
stå.
> De havde 2 RC36'ere, men den ene var en smule højere end den
> anden (3-4cm)?? Kan man få flere forskellige størrelser (højder), eller
var
> der lavet noget med den ene???
Formegentligt har den fået skiftet sin bagdæmper. (Dette er positivt, da den
originale sjældent holder over 50Kkm.)
mvh Tommy Fer
| |
brobaek (24-08-2004)
| Kommentar Fra : brobaek |
Dato : 24-08-04 20:48 |
|
Carsten Jensen wrote:
> Jeg har sjuset mig til at man kan købe en mc i Tyskland for ca. 15
> -18 kkr + afgift ca. 35 - 40 kkr = 50 - 58 kkr. (årg. ´92, 60 kkm).
> En tilsvarende MC i
> DK villle havne på 65 - 80 kkr (hvad jeg har set). Dvs. besparrelse
> på ca. 7 - 22 kkr. Er jeg helt skævt på den eller hvad??? :-ß
>
> VH Carsten
> MC Newbie
Jeg har også sjusset mig frem til, at man på vfr'erne kan spare lidt på
hjemmeimport. Men du skal jo dels huske at regne alle udgifter med (bl.a.
også alternativ omkostningen ved 1 dag til transport plus 1 dag til
"papirarbejde") og dels tager du en lidt større risiko.
Pas også på med at kigge på de "optimistiske" vurdering fra T&S...
Men VFR'eren er utrolig populær i DK, og pga. den lidt store efterspørgsel
er de nok lidt dyrere i DK end i DE. Tilsvarende som for nogle år siden var
tilfældet med fx CX'eren...
/Martin - som også er drøn-forelsket og venter på at vifferen i mit liv
dukker op
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 24-08-04 20:50 |
|
Jeg har hentet en RC36 i Tyskland til min fader sidste år. Og jeg mener du
får svært ved at finde en i god stand til under 20.000. Har en kammerat som
også hentede en sidste år. Han kørte forgæves 2 gange til "et godt tilbud".
Han slap over 30.000 for sin '93, da han endelig fandt en. Men den var også
flot. Den jeg hentede var også flot ('93) og kostede lidt billigere (men den
var ikke rød...). De havde begge kørt ca. 45.000 og det var ikke at se. Men
du skal et stykke ned i Tyskland.
Regn med en afgift omkring 50.000,- +/- et par tusind
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
F.Sander (24-08-2004)
| Kommentar Fra : F.Sander |
Dato : 24-08-04 22:03 |
|
Så lige min kami' NC30 ( VFR400R) med 79.400km de sidste 30-40.000km med
klø'.den bliver BRUGT også 5-8 bane dage om året.
Dens lejer var slidte, dog ikke over mål, den bruge lidt olie, MEN det er
fan'me godt ..
med andre ord
VFR
VFR
VFR
VFR
VFR.............. det dur' , suki' og yamha' kan man ha'......
| |
Peter Z (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter Z |
Dato : 24-08-04 22:09 |
|
www.vfr.dk har svar på alle dine ?
check shopping guiden
--
--
mvh
Peter Z
Honda CBF 600 SA
| |
Jes Vestervang (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 24-08-04 22:49 |
|
"F.Sander" <Finn@dk.dk> writes:
> Så lige min kami' NC30 ( VFR400R) med 79.400km de sidste 30-40.000km
> med klø'.den bliver BRUGT også 5-8 bane dage om året.
>
> Dens lejer var slidte, dog ikke over mål, den bruge lidt olie, MEN
> det er fan'me godt ..
Det er vel som man tager det. En 400'er med ~60 hk har mindre
litereffekt end en almindelig 600'er og sidstnævnte kører da gladeligt
over det dobbelte uden olieforbrug.
Skulle motoren adskilles siden lejerne kunne måles? Du mener vel
hovedlejer og ikke hjullejer, ikke? Hvorfor adskille noget perfekt
og velkørende? Ok, Vifferne er fede, men lad os lige holde benene
på jorden/fodhvilerne
Min Fazer bruger måske et par dl per 1000km ved længere motorvejsture
med 150+, normalt bruger den ikke noget. Selvfølgelig ville et
urokkeligt nul-forbrug være bedre, men jeg sover nu stadig godt om
natten
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600@58k5 km & DT125R (som helst skal bruge
olie
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
F.Sander (25-08-2004)
| Kommentar Fra : F.Sander |
Dato : 25-08-04 07:59 |
|
> Skulle motoren adskilles siden lejerne kunne måles? Du mener vel
> hovedlejer og ikke hjullejer, ikke? Hvorfor adskille noget perfekt
> og velkørende?
-------------------
Udgangs leje i gear kasse var ikke så god længere, ( kan skyldes for meget
beghjuls kørsel, dvs -400=filen på kobling /ryg i styr............som sagt
den får klø'....
FS
| |
Mogens Dammand (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Dammand |
Dato : 24-08-04 22:31 |
|
Hej
Nu ved jeg godt vi lige pludselig er i jylland, men kig lige på dette link,
han har en del VFR.
http://www.classic-bikes.dk/
Mogens
"Carsten Jensen" <carsten@kirkehelsinge.dk> skrev i en meddelelse
news:cgg1ik$77o$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg er blevet lun på VFR'eren (750 ccm), jeg søger dog mere
> information......
> Hvad er forskellen på F og R modellen, rent teknisk?
> Jeg var på besøg hos Masi motor i Holbæk, de havde ikke mindre end 3 og
stå.
> De havde 2 RC36'ere, men den ene var en smule højere end den
> anden (3-4cm)?? Kan man få flere forskellige størrelser (højder), eller
var
> der lavet noget med den ene???
> Er der nogen her der har prøvet og importere en, og har relevante
> erfaringer? Jeg overvejer selv og importere, da der tilsyneladende er
penge
> og hente.
> Jeg har sjuset mig til at man kan købe en mc i Tyskland for ca. 15 -18 kkr
+
> afgift ca. 35 - 40 kkr = 50 - 58 kkr. (årg. ´92, 60 kkm). En tilsvarende
MC
> i
> DK villle havne på 65 - 80 kkr (hvad jeg har set). Dvs. besparrelse på ca.
> 7 - 22 kkr. Er jeg helt skævt på den eller hvad??? :-ß
>
> VH Carsten
> MC Newbie
>
>
| |
Carsten Jensen (25-08-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 25-08-04 05:20 |
|
Der er ingen tvivl den fed! Især i rød )
Takker for tips.
VH Carsten
"Mogens Dammand" <inactive@mailadress.cow> skrev i en meddelelse
news:412bb20d$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Nu ved jeg godt vi lige pludselig er i jylland, men kig lige på dette
link,
> han har en del VFR.
> http://www.classic-bikes.dk/
>
> Mogens
>
>
>
> news:cgg1ik$77o$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg er blevet lun på VFR'eren (750 ccm), jeg søger dog mere
> > information......
> > Hvad er forskellen på F og R modellen, rent teknisk?
> > Jeg var på besøg hos Masi motor i Holbæk, de havde ikke mindre end 3 og
> stå.
> > De havde 2 RC36'ere, men den ene var en smule højere end den
> > anden (3-4cm)?? Kan man få flere forskellige størrelser (højder), eller
> var
> > der lavet noget med den ene???
> > Er der nogen her der har prøvet og importere en, og har relevante
> > erfaringer? Jeg overvejer selv og importere, da der tilsyneladende er
> penge
> > og hente.
> > Jeg har sjuset mig til at man kan købe en mc i Tyskland for ca. 15 -18
kkr
> +
> > afgift ca. 35 - 40 kkr = 50 - 58 kkr. (årg. ´92, 60 kkm). En tilsvarende
> MC
> > i
> > DK villle havne på 65 - 80 kkr (hvad jeg har set). Dvs. besparrelse på
ca.
> > 7 - 22 kkr. Er jeg helt skævt på den eller hvad??? :-ß
> >
> > VH Carsten
> > MC Newbie
> >
> >
>
>
| |
skje02 (30-08-2004)
| Kommentar Fra : skje02 |
Dato : 30-08-04 07:36 |
|
Pas meget på hvis du overvejer Classic-bikes i Lystrup ved århus.
jeg har købt min vfr der, men det er udelukkende Italienere de impoterer og
de er absolut ikke gode til at vedligeholde... der var mange skjulte skader
på den mc jeg fik... og tilsidst blev jeg meget uvenner med Classic-bikes...
mvh.
søren kildedal
"Mogens Dammand" <inactive@mailadress.cow> skrev i en meddelelse
news:412bb20d$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Nu ved jeg godt vi lige pludselig er i jylland, men kig lige på dette
link,
> han har en del VFR.
> http://www.classic-bikes.dk/
>
> Mogens
>
>
>
> "Carsten Jensen" <carsten@kirkehelsinge.dk> skrev i en meddelelse
> news:cgg1ik$77o$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg er blevet lun på VFR'eren (750 ccm), jeg søger dog mere
> > information......
> > Hvad er forskellen på F og R modellen, rent teknisk?
> > Jeg var på besøg hos Masi motor i Holbæk, de havde ikke mindre end 3 og
> stå.
> > De havde 2 RC36'ere, men den ene var en smule højere end den
> > anden (3-4cm)?? Kan man få flere forskellige størrelser (højder), eller
> var
> > der lavet noget med den ene???
> > Er der nogen her der har prøvet og importere en, og har relevante
> > erfaringer? Jeg overvejer selv og importere, da der tilsyneladende er
> penge
> > og hente.
> > Jeg har sjuset mig til at man kan købe en mc i Tyskland for ca. 15 -18
kkr
> +
> > afgift ca. 35 - 40 kkr = 50 - 58 kkr. (årg. ´92, 60 kkm). En tilsvarende
> MC
> > i
> > DK villle havne på 65 - 80 kkr (hvad jeg har set). Dvs. besparrelse på
ca.
> > 7 - 22 kkr. Er jeg helt skævt på den eller hvad??? :-ß
> >
> > VH Carsten
> > MC Newbie
> >
> >
>
>
| |
|
|