Fordæk SV650 S årgang 2001
Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 24-08-04 18:18

Hejsa, i forbindelse med 18.000 km service fik jeg skiftet fordæk til et
120/70 ZR 17. På vej hjem opdagede jeg at nu ryger der lidt flere
omdrejninger per km/t, f.eks. kører den nu omkring 5250 til 110 km/t mod
5000 omdrejninger før. Men jeg kan ikke huske hvad standard dæk størrelse
er, men så vidt jeg kan finde af information på nettet så er standard 120/60
ZR 17.
Min begrænsede viden om dæk siger mig at jeg har fået et større dæk på, så
jeg kan ikke forstår hvorfor jeg kører langsommere nu, er der en der kan
forklare ? ;)

--
Jacob Michaelsen

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-08-04 18:33

Jacob Michaelsen wrote:
> [...]
> Min begrænsede viden om dæk siger mig at jeg har fået et større dæk
> på, så jeg kan ikke forstår hvorfor jeg kører langsommere nu, er der

Da det nu er fordækket der er blevet større i diameter, så skal baghjulet jo
snurrer flere omdrejninger end før, for at din speedometervisning er den
samme.

Dit speedometer måler jo på forhjulet, og det vil derfor vise en anden fart
en med det gamle fordæk.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid