/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Kristiania??
Fra : Dalton


Dato : 09-05-01 02:37

Hej alle dansker!

Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
framdeles lovligt er tillat at selge knark??


/dalton

 
 
Peter Brandt Nielsen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 09-05-01 08:59

"Dalton"
> Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
> christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
> framdeles lovligt er tillat at selge knark??

Kort fortalt var det en gammel kaserne/militæranlæg, som blev indtaget
af en større gruppe boligløse og andre, der følte behov for et fristed i
1971, da kasernen lukkede. I mange år - og i en vis grad stadig - blev
fristaden emne for en omfattende politisk debat, men det har altså aldrig
ført til en inddragelse af arealerne. Beboerne betaler ikke normal skat,
men betaler fællesbeløb til lys, vand osv. Fra starten blev Christiania et
fristed med hensyn til narkotikabrug, og er det stadig. Jeg kan ikke helt
forklare situationen omkring dette, for så vidt jeg ved, er der også politi-
patruljer derude nogle gange?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


raekon (09-05-2001)
Kommentar
Fra : raekon


Dato : 09-05-01 10:54

On Wed, 9 May 2001 09:58:59 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>"Dalton"
>> Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
>> christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
>> framdeles lovligt er tillat at selge knark??
>
>Kort fortalt var det en gammel kaserne/militæranlæg, som blev indtaget
>af en større gruppe boligløse og andre, der følte behov for et fristed i
>1971, da kasernen lukkede. I mange år - og i en vis grad stadig - blev
>fristaden emne for en omfattende politisk debat, men det har altså aldrig
>ført til en inddragelse af arealerne. Beboerne betaler ikke normal skat,
>men betaler fællesbeløb til lys, vand osv. Fra starten blev Christiania et
>fristed med hensyn til narkotikabrug, og er det stadig.

Jeg kan ikke helt
>forklare situationen omkring dette, for så vidt jeg ved, er der også politi-
>patruljer derude nogle gange?
>
>--
>Peter Brandt Nielsen
>http://brandtnielsen.adr.dk
min personlige teori omkring lovligheden og politi osv. er, denne :

Polititet ved der sælges hash i københavn, og at der altid VIL blive
solgt hash.

Når så så alt hashhandel er koncentreret et sted er det nemmere at
holde øje med, og i kraft af at det foregår et (forholdsvis)
organiseret sted slipper man nok for meget ballade med rivaliserende
dealere osv.
Der bliver holdt razzia derude en gang i mellem, bare sådan for en god
ordens skyld. når det meste hashandel er samlet ét sted får de nogle
pæne resultater, der ser godt ud i årsrapporten (eller hvad sådan
noget nu hedder)
Desuden er Christiania en temmelig god turist attraktion, der er med i
puljen til at gøre KBH interessant.

Tag derud og nyd "stemningen"

og når i alligevel er der, så prøv ham falafelsmeden i campingvognens
falafler.... Det er de bedste i hele københavn. med garanti.

fred.

nikolaj borg (09-05-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 09-05-01 11:52


"raekon" <raekon2@hotmail.com> wrote in message
news:sf4ift0a2mbg4ljc14g1nd2s4j6a5705je@4ax.com...
> Der bliver holdt razzia derude en gang i mellem, bare sådan for en god
> ordens skyld. når det meste hashandel er samlet ét sted får de nogle
> pæne resultater, der ser godt ud i årsrapporten (eller hvad sådan
> noget nu hedder)

Det har vist også noget at gøre med, at der fra tid til anden dukker hårde
stoffer op derude, hvilket hverken politiet eller christianitterne er
specielt glade for. Og så er der vel også noget politisk i det, eftersom en
politiker godt lige kan puste sig lidt op engang imellem og slå ned på
christiania for at glæde formiddagspressen og de politiske høge.

/Nikolaj



Kasper Damkjær (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Damkjær


Dato : 09-05-01 10:08

Dalton <dal@tom.tung> wrote in <3AF89F3A.7EE4DA48@tom.tung>:

>Hej alle dansker!
>
> Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
>christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
>framdeles lovligt er tillat at selge knark??

Du kan læse om historien o.m.a. på:
http://www.christiania.org/
(Husk dog, at det kun er den ene side - deres egen - af historien.)

Til trods for at man kunne få indtryk af at narkohandel (specielt hash) er
lovligt på Christiania, så er det ikke tilfældet. Christiania er underlagt
samme lovgivning som resten af Danmark - selvom christianitterne nogle gange
mener noget andet.

Hvis du har mulighed for det, så besøg selv Christiania. Det er et spændende
sted, der skal opleves.

--
mvh
Kasper Damkjær

Jacob Holm (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Holm


Dato : 09-05-01 10:12



Dalton wrote:

> Hej alle dansker!
>
> Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
> christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
> framdeles lovligt er tillat at selge knark??
>
> /dalton

Hvorfor er det lige du skriver den post i denne NG?

Undrende hilsner, Jacob


Michael Thomsen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 09-05-01 12:17


> Hvorfor er det lige du skriver den post i denne NG?
>
> Undrende hilsner, Jacob
>

Så langt ved siden af er det vel heller ikke. Hippiekultur og musik har
altid hørt sammen, og vi er en del mennesker der overvejende kommer på
Christiania når der er koncerter.

Michael



Jacob Holm (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Holm


Dato : 09-05-01 12:21



Michael Thomsen wrote:

> > Hvorfor er det lige du skriver den post i denne NG?
> >
> > Undrende hilsner, Jacob
> >
>
> Så langt ved siden af er det vel heller ikke. Hippiekultur og musik har
> altid hørt sammen, og vi er en del mennesker der overvejende kommer på
> Christiania når der er koncerter.
>
> Michael

Ja, ok; men med hippiekultur kommer vel ofte (uden at fornærme nogen) også
hash, der også bruges som behandling mod forskellige sygdomme, men det får
da ikke mig til at stille spørgsmål om medicin og lign. i denne NG.
Ydermere var der da ingen reference overhovedet til noget musikalsk
relateret i den originale post.

Mvh. Jacob


Michael Thomsen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 09-05-01 13:49


> Ja, ok; men med hippiekultur kommer vel ofte (uden at fornærme nogen) også
> hash, der også bruges som behandling mod forskellige sygdomme, men det får
> da ikke mig til at stille spørgsmål om medicin og lign. i denne NG.
> Ydermere var der da ingen reference overhovedet til noget musikalsk
> relateret i den originale post.

Okay, men det ER nu lidt flueknepper-agtigt at begynde at brokke sig over
sådan noget. Den danskesprogede del af internettet har ikke helt så
udspecificerede news-groups som den engelske del, derfor er folk ind imellem
nødt til at stille deres spørgsmål i grupper, der kun er lidt beslægtede med
det egentlige emne. Der findes nu engang ikke en gruppe kaldet
"dk.alt.christania.historie".

Michael



Jacob Holm (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Holm


Dato : 09-05-01 13:12



Michael Thomsen wrote:

> > Ja, ok; men med hippiekultur kommer vel ofte (uden at fornærme nogen) også
> > hash, der også bruges som behandling mod forskellige sygdomme, men det får
> > da ikke mig til at stille spørgsmål om medicin og lign. i denne NG.
> > Ydermere var der da ingen reference overhovedet til noget musikalsk
> > relateret i den originale post.
>
> Okay, men det ER nu lidt flueknepper-agtigt at begynde at brokke sig over
> sådan noget.

Rigtigt, men hvis du har noget imod flueknepperi, skal du da vist hoppe af
Usenet i det hele taget.

> Den danskesprogede del af internettet har ikke helt så
> udspecificerede news-groups som den engelske del, derfor er folk ind imellem
> nødt til at stille deres spørgsmål i grupper, der kun er lidt beslægtede med
> det egentlige emne. Der findes nu engang ikke en gruppe kaldet
> "dk.alt.christania.historie".

Også rigtigt, men der er da andre jeg hellere havde set posten i, hvad med
dk.kultur fx.?

>
>
> Michael

Mvh. Jacob.


Dalton (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Dalton


Dato : 09-05-01 22:43

Fordi jeg ville ha svar på et spörsmål, hvilken jeg fick med desamme. :)

Tack for de sver jeg fått!


/dalton


Jacob Holm wrote:
>
> Dalton wrote:
>
> > Hej alle dansker!
> >
> > Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
> > christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
> > framdeles lovligt er tillat at selge knark??
> >
> > /dalton
>
> Hvorfor er det lige du skriver den post i denne NG?
>
> Undrende hilsner, Jacob

Andrew (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 10-05-01 13:21

"Knark", hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi...

"Dalton" <dal@tom.tung> skrev i en meddelelse
news:3AF89F3A.7EE4DA48@tom.tung...
> Hej alle dansker!
>
> Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
> christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
> framdeles lovligt er tillat at selge knark??
>
>
> /dalton



Dalton (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Dalton


Dato : 10-05-01 22:24

Hva er de för morsomt med ordet "knark"?? :)


/dalton

Andrew wrote:
>
> "Knark", hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi...
>
> "Dalton" <dal@tom.tung> skrev i en meddelelse
> news:3AF89F3A.7EE4DA48@tom.tung...
> > Hej alle dansker!
> >
> > Er der nogen av er som har lust til at fortelle historien med
> > christiania? Hvorfor det er slik det er?? Hvor det kommer seg at man
> > framdeles lovligt er tillat at selge knark??
> >
> >
> > /dalton

nikolaj borg (10-05-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 10-05-01 22:29

"Dalton" <dal@tom.tung> wrote in message news:3AFB06F1.6DED57A8@tom.tung...
> Hva er de för morsomt med ordet "knark"?? :)

For det første kalder vi det "shawarma" her i landet. For det andet er det
lovligt i alle større byområder, såfremt de sanitære forhold ikke er for
slemme

/Nikolaj



Dalton (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Dalton


Dato : 10-05-01 23:34

AIIGHT! Chill! Jeg skjönner!


/dalton

nikolaj borg wrote:
>
> "Dalton" <dal@tom.tung> wrote in message news:3AFB06F1.6DED57A8@tom.tung...
> > Hva er de för morsomt med ordet "knark"?? :)
>
> For det første kalder vi det "shawarma" her i landet. For det andet er det
> lovligt i alle større byområder, såfremt de sanitære forhold ikke er for
> slemme
>
> /Nikolaj

Peter Brandt Nielsen (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 11-05-01 10:26


"nikolaj borg"
> For det første kalder vi det "shawarma" her i landet. For det andet er det
> lovligt i alle større byområder, såfremt de sanitære forhold ikke er for
> slemme

?

LOL!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Jacob Skaaning (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 11-05-01 13:34

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
news:8XOK6.2265$h4.660705@news101.telia.com...
>
> "nikolaj borg"
> > For det første kalder vi det "shawarma" her i landet. For det andet er
det
> > lovligt i alle større byområder, såfremt de sanitære forhold ikke er for
> > slemme
>
> ?
>
> LOL!

Man kan altså kun få Falafel og hamburgere i den butik på staden...

Jacob



nikolaj borg (11-05-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 11-05-01 14:43

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message
news:9dgm7t$1nvm$1@news.cybercity.dk...
> Man kan altså kun få Falafel og hamburgere i den butik på staden...

Hmm, det er vist for længe siden, jeg var der sidst. Men det er da fuldt
lovligt for dem også at sælge shawarma

Nå, var der nogen der sagde off topic?

/Nikolaj



Ulrik Magnusson (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 11-05-01 15:23

nikolaj borg wrote:

> "Dalton" <dal@tom.tung> wrote in message news:3AFB06F1.6DED57A8@tom.tung...
> > Hva er de för morsomt med ordet "knark"?? :)
> For det første kalder vi det "shawarma" her i landet.

Jeg kalder det nu stoffer. Men jeg må da have din fortolkning i
baghovedet næste gang, jeg besøger den lokale grillbar.

Ulrik Magnusson


--
"our hope's with you
rider in the blue"
Mike Oldfield - "Five Miles Out", do 1981
Visit my home page: http://www.geocities.com/ulrikm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste