OT:Vedrørende QBasic serielporte
Fra : Allan

Dato : 24-08-04 17:12

Sorry men kunne ikke finde en anden NG der var gang i !
Jeg har en gang lavet et temmelig omfattende dataopsamlings program i
QBasic. Nu er mit problem at jeg ikke umidlbart kan sætte Qbasic op til at
køre med 8 bit, Odd, 1 stopbit feks: (Det er det jeg skal bruge)

OPEN "COM2:9600,O,8,1,RB7048,TB7048" FOR RANDOM AS #1

Den vil nemlig ikke tillade 8 bit med paritet - og det er det jeg skal bruge
QBasic tillader kun 7 bit data med paritet ell. 8 bit uden paritet.

Er der en der kan hjælpe mig med at sætte porten op vha. noget kode i Qbasic
?
Således at jeg kan bruge det gode gamle:
Print #1
Close

mv. mv

Mvh