/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha DT125R
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 24-08-04 17:29

Hej!

Jeg overvejer at anskaffe subj. til at køre lidt vinterkørsel og lidt
offroad på, og har derfor lidt spørgsmål. Eneste erfaring jeg har med
2-totaktere er Puch Maxi sååh....

Jeg ved at man oftere skifter stempel og stempelringe på sådan en sag en på
en 4-takter, men hvor ofte og hvad koster det?
Og kan man selv gøre det?

Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?

Hvilke andre alternativer er der?

/Joachim
FZR600R



 
 
Soren LH (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Soren LH


Dato : 24-08-04 17:21


"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
news:412b5ed0$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg ved at man oftere skifter stempel og stempelringe på sådan en sag en

> en 4-takter, men hvor ofte og hvad koster det?
> Og kan man selv gøre det?

Det er et meget fornuftigt valg. Billig at købe, billig i reservedele,
masser af sjov, den har rimelig kraft, gode bremser osv osv.
Et stempelskift kan nok gøres for under en tusse eller deromkring. Det er
ikke voldsomt svært, og kan gøres uden at skifte toppakning osv....

>
> Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?

Du får det sjovere end på din fine fzr, som får lov at stå og kede sig
indtil du sælger den og køber offroader og enduro for alle pengene...
Dette er ikke fantasi og opspind, det er baseret på virkelige hændelser!!

>
> Hvilke andre alternativer er der?
>
Ikke så mange i den prisklasse....

mvh Søren




Joachim Schmidt (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 25-08-04 01:29


> > Jeg ved at man oftere skifter stempel og stempelringe på sådan en sag en
> på
> > en 4-takter, men hvor ofte og hvad koster det?
> > Og kan man selv gøre det?
>
> Det er et meget fornuftigt valg. Billig at købe, billig i reservedele,
> masser af sjov, den har rimelig kraft, gode bremser osv osv.
> Et stempelskift kan nok gøres for under en tusse eller deromkring. Det er
> ikke voldsomt svært, og kan gøres uden at skifte toppakning osv....

Det lyder jo udmærket. Så må jeg bare lede efter et godt eksemplar, der
helst ikke skal stå på sjælland. Der er en i Ribe til 19.800, men det syntes
jeg lyder for dyrt.

> > Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?
>
> Du får det sjovere end på din fine fzr, som får lov at stå og kede sig
> indtil du sælger den og køber offroader og enduro for alle pengene...
> Dette er ikke fantasi og opspind, det er baseret på virkelige hændelser!!

Jeg tror de to maskiner kan supplere hindanden meget godt.
Jeg har omkring 10.000 km (et par tusind af dem offroad) erfaring med BMW
F650GS som selvfølgelig vejer noget mere end dt'eren. Men jeg mangler
simpelthen bare at køre offroad, og nænner det ikke på FZRR'en .

/Joachim
FZR600R



Jes Vestervang (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-08-04 21:35

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> writes:

> Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?

Kør ikke med skidt i karburatoren, heller ikke bare et par km, for så
sætter stemplet sig :-/ Farvel 1700,-

> Hvilke andre alternativer er der?

CRM125 og måske TS125X, men jeg ville nu gå efter Yamahaen, for det
er den mest udbredte og den kører jo godt. Udbredtheden er en god
ting, for det gør det meget lettere at få dele, hjælp osv.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (ikke truet af salg!) & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Michael Lykke (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lykke


Dato : 25-08-04 14:33

Vil lige give mit besyv med.....

Min DT175, årg. 1999, har nu kørt 28000km uden så meget som den
mindste antydning til problemer, så jeg vil give den ros mht.
holbarhed, for den har ikke haft et nemt liv indtil videre. Jeg har
kørt i alt slags vejr (incl. alle vintermånederne), og cyklen har
altid stået ude i møgvejret. Den kræver minimum af vedligehold. Mht.
dele så ligger den vist i det dyre prisleje. Jeg mangle mit
forlygteglas, og køber ikke et forløbigt (mener det var kr.1800,-!!).
Det er en bycykel, ikke egnet til længere strækninger og slet ikke
motorvejskørsel. Benzinøko.: ca.20km/L og 1liter olie pr. 6-700km.

MVh.

Michael Lykke

GS500E, GSX600F og nu DT175

Soren LH (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Soren LH


Dato : 25-08-04 22:37


"Michael Lykke" <sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:8fd55deb.0408250533.23e94119@posting.google.com...
> Vil lige give mit besyv med.....
>
> Min DT175, årg. 1999, har nu kørt 28000km uden så meget som den
> mindste antydning til problemer, så jeg vil give den ros mht.
> holbarhed, for den har ikke haft et nemt liv indtil videre. Jeg har
> kørt i alt slags vejr (incl. alle vintermånederne), og cyklen har
> altid stået ude i møgvejret. Den kræver minimum af vedligehold. Mht.
> dele så ligger den vist i det dyre prisleje. Jeg mangle mit
> forlygteglas, og køber ikke et forløbigt (mener det var kr.1800,-!!).
> Det er en bycykel, ikke egnet til længere strækninger og slet ikke
> motorvejskørsel. Benzinøko.: ca.20km/L og 1liter olie pr. 6-700km.

Nul problem, jeg har en ny lygte til at ligge, den skal du få for 300,- med
monteringssæt og det hele...
Har du skiftet stempel i den tid? Ellers var det måske på tide at kigge om
den trænger, inden det bliver dyrt...

mvh Søren



Claus Rittig (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-08-04 15:55

"Jes Vestervang" <jes@dellen.intranet> skrev i en meddelelse
news:871xhwxokd.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> writes:
>
> > Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?
>
> Kør ikke med skidt i karburatoren, heller ikke bare et par km, for så
> sætter stemplet sig :-/ Farvel 1700,-

Ja, ja, rolig nu. Jeg har dælme tit kørt med skidt i karburatoren uden at
det har kostet noget - det er ikke en naturlov.

> > Hvilke andre alternativer er der?
>
> CRM125 og måske TS125X, men jeg ville nu gå efter Yamahaen, for det
> er den mest udbredte...

Æh, ja? CRM125 er der vist en eller 2 af indregistreret i DK, og TS125X er
der måske slet ikke indregistreret nogen af?

Der er MTX125 som er at sammenligne med DT125LCII, de er okay cykler. Så er
der DT125LC, DT175MX og Suzuki TS125/185ER, de er alle gode som
vintercykler, men ikke ret gode til off-road kørsel.

Rittig



Jes Vestervang (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-08-04 22:44

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes@dellen.intranet> skrev:
> > "Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> writes:
> >
> > > Er der andet man skal være opmærksom på med en dt125r?
> >
> > Kør ikke med skidt i karburatoren, heller ikke bare et par km, for
> > så sætter stemplet sig :-/ Farvel 1700,-
>
> Ja, ja, rolig nu. Jeg har dælme tit kørt med skidt i karburatoren
> uden at det har kostet noget - det er ikke en naturlov.

Ok, det er måske bare det der med at køre med skidt i karburatoren,
fuld gas og mange omdrejninger konstant over flere km, der er dumt :-/
Men ok, den har kørt 30k km med std. stempel, så måske den alligevel
har sunget på sidste vers. Med det nye stempel lader det da til at der
er lidt højere kompression, hvis det kan bruges som indikator for
noget.

> > > Hvilke andre alternativer er der?
> >
> > CRM125 og måske TS125X, men jeg ville nu gå efter Yamahaen, for
> > det er den mest udbredte...
>
> Æh, ja? CRM125 er der vist en eller 2 af indregistreret i DK, og
> TS125X er der måske slet ikke indregistreret nogen af?

Netop, jeg ville gå efter DT'eren Ok, kan godt se at de andre
muligheder var umuligheder

> Der er MTX125

Bemærk at der er to forskellige modeller, skiftet sker svjh. i
1996. Jeg havde en '96'er der ikke var i superstand, men til gengæld
gav jeg også kun 7k for den.

> som er at sammenligne med DT125LCII, de er okay cykler.

Jaeh, jeg synes dog at støbekvaliteten af MTX'erens motorblok mest
lignede noget USSR-snask. Men det virkede da, måske det bare er mig
der er kræsen

> Så er der DT125LC, DT175MX og Suzuki TS125/185ER, de er alle gode
> som vintercykler, men ikke ret gode til off-road kørsel.

Jeg troede at TS'erne var med 6 V elnet (har jo haft en 125'er
engang), men en googling viste lige et af dine gamle ('98) indlæg som
siger det modsatte. I øvrigt en udfyldende beskrivelse af TS1?5'erne:
<http://groups.google.com/groups?selm=01bd7ff4%24159e8520%24282114ac%40h-08514.kmd.dk>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R (der er ved at få skiftet rust ud
med hammerite for tiden)

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste