Danmark -- hvad skal man se ?
Fra : Ingrid [8000]

Dato : 24-08-04 15:51

Jeg får min (hollændske) mor på besøg her i weekenden, og efterlyser nogle
tips mht. ting vi kan se og besøge. Jeg tror det bliver dårlig vejr, så det
må gødt være indendørs.

Jeg bor i Århus, og det skal helst være indenfor togets rækkevide, helst på
Jylland.
Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

Tak for hjælpen,

Ingrid

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-08-04 17:18

"Ingrid [8000]" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> writes:

> [...]
> Jylland.
> Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

Det kommer an på hvad man interesserer sig for. Men vil man se noget
om den danske natur er det et glimrende sted, en del af de
interessante ting er dog udendørs.

Andre bud kunne være Aros, Moesgård, Kattegatcenteret, Den gamle by,
Bazaren og Stenomuseet.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 24-08-04 18:04

"Ingrid [8000]" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jylland.
> Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

På Jylland sige du, skal det så helst værre på
Randers/Silkeborg/Vejle-området, eller må det godt være oppe i
Sønderjylland, inde i Vestjylland eller ovre i Thy? - Billund lufthavn er
jo altid et besøg værd!

Mvh
Bo

P.s. Aqua er vist opløst

Fra : Kasper

Dato : 24-08-04 18:15

Randers regnskov er et besøg værd, og ligeså Ebeltoft Zoo

Århus Festuge starter.
Himmelbjerget eller Silkeborg

Fra : Kenneth

Dato : 24-08-04 18:52

> [...]
> Randers/Silkeborg/Vejle-området, eller må det godt være oppe i
> Sønderjylland, inde i Vestjylland eller ovre i Thy? - Billund lufthavn er

Hej

Hvad er der i Billund lufthavn, der er værd at se?

--
Kenneth

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 24-08-04 21:40

"Kenneth" <newsg@DETTE_SKAL_SLETTESziax.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvad er der i Billund lufthavn, der er værd at se?

Hvad er der ikke i Billund Lufthavn der er værd at se, kunne man ligeså godt
spørge?

Fra : Søren Blom

Dato : 24-08-04 22:03

"Bo Kaspersen" <noemail@in.valid> skrev

> Hvad er der ikke i Billund Lufthavn der er værd at se, kunne man ligeså
godt
> spørge?

Jeg vil da gerne vide hvad der er vær at se i Billund lufthavn, jeg er
igennem den mindst to gange om ugen, har endnu ikke fundet den særlig
interessant.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 25-08-04 21:08

> [...]
>
> Jeg vil da gerne vide hvad der er vær at se i Billund lufthavn, jeg er
> igennem den mindst to gange om ugen, har endnu ikke fundet den særlig

Okay men folk er jo også forskellige, jeg har i år været to gange i Zoo, der
har _jeg_ endnu ikke fundet noget særlig
interessant.

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 25-08-04 21:16

> [...]
>
> Jeg vil da gerne vide hvad der er vær at se i Billund lufthavn, jeg er
> igennem den mindst to gange om ugen, har endnu ikke fundet den særlig

Okay fair nok, men det er jo ingen kunst at nævne nævne traditionelle
spændende udflugtsmål såsom Legoland, Forsøgscenteret i Foulum og Fregatten
Jylland, derfor prøvede jeg et alterneativt og i mine øjne spændende
forslag. Iøvrigt så det at drikke en kop kaffe i ankomsthallen i Billund og
se på alle de mennesker der kommer hjem fra store og små oplevelser i ind og
udland er i mine øjne altid en oplevelse værd.

Fra : CBA

Dato : 27-08-04 16:02

"Bo Kaspersen" <noemail@in.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> udland er i mine øjne altid en oplevelse værd.

Kanon Idé........
Et rejsende som gerne vil se Danmark og vel ikke mindst hvad vi har at byde
på, noget som ikke findes andre steder.....

Du vil så slæbe denne dame ud til Billund Lufthavn og placere hende i
ankomsthallen.............

Well, jeg kan godt følge din tankegang om "alle de mennesker der kommer hjem
fra store og små oplevelser i ind og udland" Men vedkomne der startede denne
tråd spørger "Danmark-Hvad skal man se" og en ankomsthal i en lufthavn er
vel ikke noget udpræget dansk fænomen, snarere tværtimod. Mine bud kunne
være en tur ad Hærvejen, Fregatten Jylland, Kattegat Centeret, Moesgaard,
Den Gamle By i Århus, tur til Vesterhavet osv.

Mvh Claus

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 27-08-04 21:33

"CBA" <cba@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

er
> vel ikke noget udpræget dansk fænomen, snarere tværtimod.

Okay, men hvad så med afgangshallen? - eller hvad med fiskerihavnen i
Esbjerg måske?. Du har ret i at ankomsthallen i Billund ikke er velegnet,
jeg glemte lige at tænke på at der var tale om udlænding der er tale om.

Fra : Søren Blom

Dato : 24-08-04 22:01

> [...]
> Randers/Silkeborg/Vejle-området, eller må det godt være oppe i
> Sønderjylland, inde i Vestjylland eller ovre i Thy? - Billund lufthavn er

Hvordan kan du mene at Billund lufthavn altid er et besøg vær, enten kommer
du der meget lidt, eller også er det mig der kommer der alt for meget. Men
lufthavne idag, der er ikke ret meget at se i den, hvis man ikke har en
særlig interesse for fly, som er meget svære at komme til at se.

Næ Ingrid, vis du din mor Århus frem, der er rigeligt at se.

ØH, hvordan kan noget være oppe i Sønderjylland, hvis det ikke lige er fordi
man bor i Tyskland?

Kunne ikke dy mig.

Fra : Ingrid [8000]

Dato : 25-08-04 10:45

Hej gruppe

Tak for jeres svar. Min mor har været i Århus før (det er der jeg bor) så vi
har set alt man kan se i Århus. Og festugen er selvfølgelig også allerede
planlagt. Men vi plejer altid at besøge noget udenfor Århus også. Så får jeg
jo også lidt mere af Danmark

Og jo det må godt være i hele Jylland, bare man kan nå frem med bus eller
tog.

Randers Regnskov eller Aqua er nogle gode forslag. Billund lufthavn har jeg
også være flere gange, men synes ikke den er spænende. Kan være jeg har
overset noget ?

Ingrid

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-08-04 17:41

Ingrid [8000] wrote:
> [...]
>
> Jeg bor i Århus, og det skal helst være indenfor togets rækkevide,
> helst på Jylland.
> Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

Hvis i er i Århus ( hvor jeg også er fra) kan jeg anbefale en tur til Kalø
Slotsruin, hvor jeg var sidste sommer. Det ligger ikke så langt fra Århus.
Slottet blev bygget for over 700 år siden men i dag er der kun en ruin
tilbage. Læs fx mere her http://www.sns.dk/fortidsm/netpub/kaloe/indhold.htm
Der er også en meget flot natur i området. Vi tog bagefter med et par små
veje gennem Mols bjerge og så kiggede vi lidt i Ebeltoft. Min vejrudsigt
siger at vejret bliver fint i weekenden så jeg valgte en udendørsaktivitet

PS: Du glemte da helt at nævne din blog i din signatur. Hvad er der
forresten sket med den danske udgave, jeg ser kun den engelske i mit RSS
feed?

--
Min Mozilla Firefox blog
http://www.livejournal.com/users/jacob667

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-08-04 18:15

Ingrid [8000] wrote:
> [...]
>
> Jeg bor i Århus, og det skal helst være indenfor togets rækkevide,
> helst på Jylland.
> Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

I allerhøjeste grad, jeg mener faktisk ikke der er noget, der er helt
tilsvarende i N.Europa - og når I nu alligevel er i Silkeborg, var Silkeborg
Museum med Tollundmanden et bud. Er din mor til moderne kunst, kan Silkeborg
byde på en fin Asger Jorn-samling.

BTW: Når vi nu vendte Tollundmanden, så vil jeg gerne komme med en
anbefaling, der går i samme retning:
http://www.archaeologiemuseum.it/f01_ice_uk.html
er simpelthen et af de mest spændende museer, jeg har besøgt. Så skulle
vejen gå forbi Bosen, så er det et stop værd.

vh
Jan

Fra : Christian Giannaris

Dato : 28-08-04 09:46

> [...]

> Jylland.
> Er Aqua i Silkeborg f..x et besøg værd ?

Hvad med et besøg på Silkeborg Rådhus, de har vist arrangerede rundture,
hvem ved måske også med engelsksprogede guides.