Instruktionsbog Fazer
Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 24-08-04 15:36

Skulle nogen være i besiddelse af en instruktionsbog til en Yamaha FZS Fazer
600 årg. 98/99, så hører jeg gerne fra dig.

M.v.h.
Karl-Ove Pedersen
kop@post.tele.dk

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 24-08-04 16:55

> Skulle nogen være i besiddelse af en instruktionsbog til en Yamaha FZS
Fazer
> 600 årg. 98/99, så hører jeg gerne fra dig.

Her er en elektronisk i hvertfald, hvis det kunne have interesse.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10490&item=7917080293&rd=1&ssPageName=WDVW

/Joachim
FZR600R

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 24-08-04 16:44

tak for tippet joachim, jeg prøver om jeg kan finde ud af at byde på den

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-08-04 21:29

"Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> writes:

> Skulle nogen være i besiddelse af en instruktionsbog til en Yamaha
> FZS Fazer 600 årg. 98/99, så hører jeg gerne fra dig.

Jeg har da en, men den er ikke til salg. Mangler du konkrete
oplsyninger, eller bare instruktionsbogen for at have den? Ellers
kan en forhandler vel fremskaffe den.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Ptheo

Dato : 25-08-04 06:46

"Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> wrote in message news:<412b5269$0$291$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Skulle nogen være i besiddelse af en instruktionsbog til en Yamaha FZS Fazer
> 600 årg. 98/99, så hører jeg gerne fra dig.

> [...]

Jeg har en i elektronisk form (pdf fil) , der er også en
værkstedsmanuals samt reservedelskatalog på min disk..
kontakt mig på :

ptheo@post8.tele.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-04 21:31

ptheo@post8.tele.dk (Ptheo) writes:
> Jeg har en i elektronisk form (pdf fil) , der er også en
> værkstedsmanuals samt reservedelskatalog på min disk..
> kontakt mig på :

Kan jeg lokke dig til også at smide tingene på:
<ftp://anonymous:giraffisk@royal.flof.dk/incoming>?

Andre kan ikke hente derfra (ellers vil den anonyme konto garanteret
blive misbrugt som altmuligtskidt-central), men så flytter jeg lige
sagerne over på <http://royal.flof.dk/mc-sager>, hvor jeg samler på
mc-manualer etc.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-08-04 21:42

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

> [...]
>
> Andre kan ikke hente derfra (ellers vil den anonyme konto garanteret
> blive misbrugt som altmuligtskidt-central), men så flytter jeg lige

Haves: service manualer til szr660, fzs1000, vmx1200, yzf100r '97,
yzf-r1 ('98, '99, '00, '02, '04), yzf-r6.

You want? Yes No?

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-04 22:49

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Haves: service manualer til szr660, fzs1000, vmx1200, yzf100r '97,
> yzf-r1 ('98, '99, '00, '02, '04), yzf-r6.
>
> You want? Yes No?

Yes!

Fra : Peter Z

Dato : 25-08-04 23:01

skulle du "falde" over en til en honda cbf 600 er jeg "meget " interesseret

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-04 23:46

Peter Z <not@validt.com> writes:

> skulle du "falde" over en til en honda cbf 600 er jeg "meget " interesseret

Ellers køb en, det har jeg selv gjort. Ok, jeg gav kun en hund for en
der var som ny, men alligevel

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-04 09:24

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

Jeg fik droppet nogle ubrugelige filer til szr og fzs, da mit winblows
ftp program dumpede filerne som ascii.

Lige nu kan jeg ikke komme i kontakt med royal. Dumper en zipfil med
yzf'erne når jeg kan komme igennem igen.

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-04 09:53

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

Du har noget tungt i din incoming folder

Kai

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-04 20:04

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Du har noget tungt i din incoming folder

Takker! Den til VMX'en virkede ikke, i min hast* slettede jeg den da
jeg antog at det var en ascii-pladret fil. Jeg slettede også
SZR-tingen, da det vist var den samme som den jeg allerede havde på
<http://royal.flof.dk/mc-sager>. Nu er jeg bare kommet i tvivl

De andre er der styr på og kan findes på ovennævnte url.

Kai, vil du lige se om min SZR-værkstedshåndbog er den samme som den
du har, og så lige smide Vmax-tingen over igen? Den til Fazer1000
virkede tilsyneladende fint.

*: Note to self: echo "alias rm='rm -i'">>~/.bashrc

Fra : ptheo

Dato : 26-08-04 19:24

desvære nej ..... min samling smides ikke nogen steder .....

istedet har jeg smidt en oversigt over hvad samlingen indeholder .....hvis
nogen skulle mangle en manual

ptheo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-04 20:34

"ptheo" <ptheo@post8.tele.dk> writes:

[snip - toppost]

> desvære nej ..... min samling smides ikke nogen steder .....

Hvorfor ikke? Ok, den er måske lidt tung, vil jeg godt erkende nu hvor
jeg har set omfanget af den

> istedet har jeg smidt en oversigt over hvad samlingen indeholder
> .....hvis nogen skulle mangle en manual

Andre kan ikke se den hvor du har lagt den, men nu er den at finde
her:
<http://royal.flof.dk/mc-sager/Liste_over_Ptheo_fra_DFMs_manualer.pdf>

Jeg kan se at du har en service-manual til Fazer 600, er det en Haynes
eller hvordan? Hvis ikke, så kunne jeg godt tænke mig en kopi, da min
(købte) Haynes er lidt rigeligt kortfattet og dårligt illustreret på
en del punkter. Derudover er jeg også meget interesseret i
parts-listen til den. Der er en samlet parts-list for Yamaha også,
omfatter den DT125R? I så fald kunne jeg også godt tænke mig en kopi
af den, og hvis der skulle gemme sig en værkstedshåndbog til DT125R et
sted, så er jeg også meget interesseret i den

På forhånd tak!

Forresten, god skik er at svare under den relevante citation, som der
er skrevet om her:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>. Det gør indlæggene
lettere at læse og meget mere

Fra : Ptheo

Dato : 27-08-04 08:08

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> wrote in message news:<87y8k1u21k.fsf@dellen.royal.flof.dk>...

> [...]
>
> På forhånd tak!
>

> hvis der ikke er nævnt noget under bemærkninger .... så er der tale om orginale manualer ...

til Fazer er der både en orginal og en Hayens (fælles med Thundercat)

til DT125R har jeg vist intet .... Yamaha partsprogram gælder kun US
modeller ...

jeg kan uploade en oversigt over indhold som pdf, eller den kan sendes
som vedhæftet fil til E-mail

disse partslister kan iøvrigt også ses online på
http://www.yamaha-motor.com/

ptheo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-04 23:30

ptheo@post8.tele.dk (Ptheo) writes:

> til Fazer er der både en orginal og en Hayens (fælles med
> Thundercat)

Haynes'en har jeg på papir, den originale vil jeg rigtig gerne have.

> til DT125R har jeg vist intet .... Yamaha partsprogram gælder kun US
> modeller ...

Ok, jeg aner ikke om den findes derovre.

> jeg kan uploade en oversigt over indhold som pdf, eller den kan
> sendes som vedhæftet fil til E-mail

Hvorfor ikke uploade filen over ftp? Hint: FTP = File Transfer
Protocol

Jeg ved ikke lige hvor store filer min mailserver accepterer, men du
kan da gøre et forsøg. Brug <jes@royal.flof.dk>, den min newsreader
skriver er forkert og jeg har ikke fattet hvordan man ændrer den :-/
Update, måske passer den nu

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-08-04 21:33

Jes Vestervang wrote:

> Yes!

Jeg har Servicemanual til GSF400 og RF600 og så har jeg en parts manual til
GSXR400R GK76A

Var det også nooget?

MVH Mads Stetter

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-04 20:52

> [...]

> Kai, vil du lige se om min SZR-værkstedshåndbog er den samme som den
> du har, og så lige smide Vmax-tingen over igen? Den til Fazer1000

Jeps, SZR manualen er den samme ('95).

Jeg har uploaded VMAX manualen igen.

[OT]:

> *: Note to self: echo "alias rm='rm -i'">>~/.bashrc

<autolart="jes" mode="dontdothis">wham wham wham wham</autolart>

Nej nej nej og atter nej. Aldrig aldrig aldrig aldrig alias'e rm til 'rm -i'.

For så vender du dig til det, og når du så logger ind som root og
forventer at den spørger om du skal slette hver enkelt fil... ja, så
gør den det ikke. Og så tuder du først rigtig meget.

Been There. Done That. Well, kun næsten, men stadig forbandet tæt på:
Jeg skulle slette mine gamle backup filer fra emacs med 'rm *~<enter>'
og så smuttede fingerene så det blev 'rm *<enter>~'. Og et par "Cannot
delete. <foo> is a directory" mens jeg sad vantro og stirrede på
teksten mens jeg tænkte: "Nej, det gjorde jeg simpelthen ikke" mindst
ti gange i træk.

Men jo, det skete. Og der var 14 dage til jeg skulle aflevere
eksamensprojekt, og min nyeste backup var ca 30 dage gammel. Jeg havde
godt nok en udprintning, men ...

Klokken var 03:30 om morgenen, så jeg hev stikket ud af netkortet og
gik hjem for at sove på det. Næste dag lånte jeg så en 80MB
harddisk*, formaterede den med et nyt filsystem, og kopierede hele
42MB partitionen over på 80MB disken. Derefter kørte jeg 'strings' på
filen; hvilket gav en net lille 24MB fil med ascii tekst. Så blev der
ellers mountet noget ekstra swap (jeg havde 8MB ram) og så blev 'joe'
(Joe's Own Editor) startet op og jeg begyndte at jagte min tekst.

24 timer efter at katastrofen var sket, havde jeg alle mine filer igen
- og endda i nyeste version. Længe leve Tex/LaTeX/BibTeX' ASCII filer

Det var den dag jeg lærte at Rigtige Mænd Tager Backup. og Rigtige
Mænd Bruger Revisionskontrol Systemer.

*) Dette var i 1994.

Kai

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-04 23:33

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Jeg har uploaded VMAX manualen igen.

10-4, den ryger ind under mc-sager. Jeg kan stadig ikke se den, men
det er nok bare xpdf der er lidt muggen idag.

> [...]

Autolart?

> Nej nej nej og atter nej. Aldrig aldrig aldrig aldrig alias'e rm til

Just kidding Hvis jeg virkelig gjorde det, ville jeg bare vænne
mig til tankeløst at trykke 'y'

> For så vender du dig til det, og når du så logger ind som root og
> forventer at den spørger om du skal slette hver enkelt fil... ja, så
> gør den det ikke. Og så tuder du først rigtig meget.

Ja. I det hele taget skal man være varsom med 'rm' som root... eller i
det hele taget.

> Been There. Done That. Well, kun næsten, men stadig forbandet tæt
> på: Jeg skulle slette mine gamle backup filer fra emacs med 'rm
> *~<enter>'

Jeg har lært mig selv _aldrig_ at sætte wildcards i starten af
noget. Det _vil_ ende galt :-/ Især i kombination med rm -r...

> [...]
> "Cannot delete. <foo> is a directory" mens jeg sad vantro og
> stirrede på teksten mens jeg tænkte: "Nej, det gjorde jeg simpelthen

Ouch, jeg kan næsten mærke den ubehagelige fornemmelse

> Men jo, det skete. Og der var 14 dage til jeg skulle aflevere
> eksamensprojekt, og min nyeste backup var ca 30 dage gammel. Jeg
> havde godt nok en udprintning, men ...

Det kan man vist godt kalde 'lidt træls' (herovre) :-/

> [...]
> harddisk*, formaterede den med et nyt filsystem, og kopierede hele
> 42MB partitionen over på 80MB disken. Derefter kørte jeg 'strings'

Ohh, strings kendte jeg ikke. Smart ting

> [...]
> ellers mountet noget ekstra swap (jeg havde 8MB ram) og så blev
> 'joe' (Joe's Own Editor) startet op og jeg begyndte at jagte min

Spændende. *gys* :-/

> 24 timer efter at katastrofen var sket, havde jeg alle mine filer
> igen - og endda i nyeste version. Længe leve Tex/LaTeX/BibTeX'
> ASCII filer

LaTeX rox!

> Det var den dag jeg lærte at Rigtige Mænd Tager Backup.

Ja, jeg er godt nok ikke den vildeste backup-psykopat, men når det
kommer til eksamensprojekt etc. plejer jeg at knalde noget sammen der
tager en daglig backup (af versionsstyringsserverens filer) og smider
det hjem på min ultra-stabile server... *host* AAU er dog også ret
backup-tossede, men går nettet ned (og det sker) har man muligheden
for at arbejde videre andetsteds.

> og Rigtige Mænd Bruger Revisionskontrol Systemer.

Jep, det er en fryd! Især når man, som her i Aalborg, er op mod 6-7
mand på samme rapport.

> *) Dette var i 1994.

Jaja, men værktøjerne er de samme og de _virker_! På HTX fik jeg
skrevet rigeligt med rapporter i MS-word. Det var noget pis med 20
sider, jeg tør ikke tænke på hvordan det ville være med 200 = Nogen
påstår at det virker, jeg finder det ret utroligt. Desuden mangler man
alligevel alle LaTeX's features og muligheden for versionsstyring.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-08-04 10:51

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

> 10-4, den ryger ind under mc-sager. Jeg kan stadig ikke se den, men
> det er nok bare xpdf der er lidt muggen idag.

Hmmm. Nej, den har ganske almindelig bitrot. Acrobat Reader 6 vil
heller ikke læse den. Jeg må lige kigge min original igennem.

> Det kan man vist godt kalde 'lidt træls' (herovre) :-/

Ja, det går også under "træls" kategorien hos mig. Jeg har boet 2 år i
Århus, så jeg har det under huden.

[snip]

> Jep, det er en fryd! Især når man, som her i Aalborg, er op mod 6-7
> mand på samme rapport.

Min pointe her var at der faktisk er fornuft i at bruge CVS (el. lign)
selvom man er een person.

> [...]
> påstår at det virker, jeg finder det ret utroligt. Desuden mangler man
> alligevel alle LaTeX's features og muligheden for versionsstyring.

Jeg har fået mig et nyt hadeobjekt: Adobe FrameMaker. Nu hader jeg
bare nogle andre ting, f.eks. at den ikke kan lave linie nummerering
og kun har et niveau af undo.

Kai, "jeg vil hjem til LaTeX"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-04 23:53

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Hmmm. Nej, den har ganske almindelig bitrot. Acrobat Reader 6 vil
> heller ikke læse den. Jeg må lige kigge min original igennem.

Ok, hvis du ikke finder noget der virker, går verden nok ikke under
alligevel

> Ja, det går også under "træls" kategorien hos mig. Jeg har boet 2 år i
> Århus, så jeg har det under huden.

I see

> [snip]

> Min pointe her var at der faktisk er fornuft i at bruge CVS (el. lign)
> selvom man er een person.

Jep, men når man er flere er der dobbelt bonus ved det

> Jeg har fået mig et nyt hadeobjekt: Adobe FrameMaker. Nu hader jeg
> bare nogle andre ting, f.eks. at den ikke kan lave linie nummerering
> og kun har et niveau af undo.
>
> Kai, "jeg vil hjem til LaTeX"

Der er altid nogle onde mennesker som vil have en til at bruge
møgsoftware :-/

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-08-04 21:24

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Hvorfor havde du ikke blot '(setq make-backup-files nil)' i din
> ~/.emacs ?-)

Fordi elisp er grænsende til line-noise IMHO. Og jeg ikke gidder
(længere) at bruge voldsomt mange timer på at tune emacs og alt mulig
andet skrammel. Det skal bare fungere.

> Topnajs. Jeg har sammen med en studiekammerat fået lov at introducere
> alle de nye (6-700) studerende på civilretningen til LaTeX her i næste
> uge i forbindelse med den introduktion de får til DTU's datasystemer.
>
> Jeg er spændt på hvor mange der bider på, og hvor mange der stadig
> synes at Word er fantastisk når de har gået på DTU et års tid.

Du er velkommen til at bruge min historie som skræmme eksempel på
HVORFOR man tager backup. Mere end et sted.

> CVS er en dejlig ting sammen med LaTeX

Kai

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-08-04 12:59

> [...]

synes at Word er fantastisk når de har gået på DTU et års tid.

> Det var den dag jeg lærte at Rigtige Mænd Tager Backup. og Rigtige

Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-08-04 13:05

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

> Autolart?

Auto Luser Attitude Adjustment Tool ... altså en eller anden ting der
kan slå dig automatisk

> Ohh, strings kendte jeg ikke. Smart ting

Ja, den er et glimrende (hacker)værktøj til at afsløre når folk tror
de kan gemme hemmeligheder blot ved at oversætte dem til et binært
program med en C-compiler

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-04 23:57

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Auto Luser Attitude Adjustment Tool ... altså en eller anden ting
> der kan slå dig automatisk

Ahh, so ein Ding muß ich auch habe

> Ja, den er et glimrende (hacker)værktøj til at afsløre når folk tror
> de kan gemme hemmeligheder blot ved at oversætte dem til et binært
> program med en C-compiler

Prøvede den på noget af /proc/kcore, det fortæller en hel del om hvad
man sidder og har gang i