Helt ny er jeg og skal have lidt hjælp :o)
Fra : Sparre

Dato : 24-08-04 13:32

Hej

Er så småt begyndt at se lidt på Java, men når man ikke kan få det til at
fungerer er det ikke så sjovt.

Har hentet BlueJ for at prøve det, og den compiler fint det første eksempel
fra Javabog.dk ingen problemer der. Men når jeg så skal prøve at køre det
sker følgende..

(har prøvet bare med notepad og javac fra kommandopromten)

------------
E:\java\projects\HejVerden>java HejVerden.class
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: HejVerden/class
------------

Jeg kører med flg. java version på Windows XP Pro DK

------------
C:\>java -version
java version "1.4.2_05"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.2_05-b04)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.2_05-b04, mixed mode)
------------

Nogen der kan hjælpe for jeg har ikke den fjerneste anelse

--
Sparre

Fra : Dennis Olesen

Dato : 24-08-04 13:40

Må jeg have lov til at se dit program så kan jeg nemlig megte nemmere hjælpe
dig.

MVH
Dennis Olesen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-08-04 13:54

Sparre wrote:
> E:\java\projects\HejVerden>java HejVerden.class

..class skal ikke med når du kører programmet - den korrekte kommando er
"java HejVerden"

MVH
Mads

Fra : Sparre

Dato : 24-08-04 13:59

> .class skal ikke med når du kører programmet - den korrekte kommando
> er "java HejVerden"

Hehe, mange tak det hjalp gevaldigt

--
Sparre