Tal i rækkefølge
Fra : Dennis Olesen

Dato : 24-08-04 12:28

Findes der en smart måde til at få sit java program til at ligge 3 tal i
rækkefølge. De 3 tal ligger i 3 variabler af int typen ?

Jeg har set lidt på number = min(int a, int b) men der kan jeg kun bruge 2
tal eller hvad ?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-08-04 12:55

> [...]
> rækkefølge. De 3 tal ligger i 3 variabler af int typen ?
>
> Jeg har set lidt på number = min(int a, int b) men der kan jeg kun bruge

Det kan vist kun gøres med 2-3 sammenligninger og 0-3 swaps.

Niels Dybdahl

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 24-08-04 13:07

On Tirsdag den 24. august 2004 13:28, Dennis Olesen wrote:

> Findes der en smart måde til at få sit java program til at ligge 3 tal i
> rækkefølge. De 3 tal ligger i 3 variabler af int typen ?

Klassen java.util.Arrays er din ven såfremt du har tallene liggende i et
int-aray.

Eksempel:

int[] tal = new int[] { 12, 7, 13, 72, 27 };
Arrays.sort(tal);

--
Jonas Kongslund

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-08-04 15:22

Dennis Olesen skrev

> [...]
> rækkefølge. De 3 tal ligger i 3 variabler af int typen ?
>
> Jeg har set lidt på number = min(int a, int b) men der kan jeg kun

Hvis du altid har netop 3 tal du skal finde minimum af, så kan du udvide
dit forslag til

int minimum = Math.min(a,Math.min(b,c));

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Dennis Olesen

Dato : 24-08-04 19:32

Tak for hjælpen, så blev det problem løst

MVH
Dennis Olesen