Tekstboks i Word????
Fra : jens

Dato : 23-08-04 20:11

(Word Office 2003)

Jeg har lavet en figur i Illustrator og gemt som en fil. Denne er sat ind i
sidehovedet på min word skabelon. Oven på denne figur skal jeg skrive
modtageradresse i word, men jeg har lidt problemer og ved ikke om det kan
lade sig gøre...

Har følgende ønsker:

1. teksten skal være hvid
2. jeg skal kunne rotere teksten
3. skriften skal være almindelige Arial
4. helt optimalt ville det være, hvis jeg kan benytte 3D indstillinger, og
dermed dreje/vinkle adresseteksten, så det passer helt nøjagtig med figuren

Jeg har nørklet lidt med WordArt funktionen, men her kan jeg ikke vælge alm.
Arial skrifttyper uden farve i midten af bogstaverne. Har forsøgt flere
indstillinger under "farver og streger" i formater WordArt, men kan ikke
ende op med det ønskede resultat med almindelig Arial skrifttype.

Har også forsøgt at lave det som en tekstboks, men her kan jeg ikke rotere
teksten (adressen). Det har jeg behov for.

Kan det lade sig gøre - og hvordan???

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-04 22:13

"jens" <alfa@stofa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har også forsøgt at lave det som en tekstboks, men her kan jeg ikke rotere
> teksten (adressen). Det har jeg behov for.

Med Wordart skulle det vist kunne lade sig gøre.
Hvis nu du f.eks. indsætter wordart og vælger modellen øverst til venstre.
Når du står i boksen og skal skrive teksten, ændrer du til Arial.
Indsætter teksten og her dukker værktøjslinjen Wordart så op. Her vælger du
Formater Wordart. Her kan du så sætte stregfarven til ingen eller hvid.
Så har du en helt hvid skrift.

Kurt