Akkupunkttur mod Psoreasis en skrøne??
Fra : Carsten JvT

Dato : 09-05-01 13:02

Hejsa

Jeg har garanteret stavet hudsygdommens navn forkert, men det har jo ikke
noget med sagen at gøre.

Jeg har hørt et rygte, som jeg gerne vil have af/bekræftet, nemlig at man
kan få akkupunkttur mod psoreasis.

Hilsen
Carsten JvT

Fra : /arcana

Dato : 08-05-01 14:47

"Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk> wrote in message

> Jeg har hørt et rygte, som jeg gerne vil have af/bekræftet, nemlig at man
> kan få akkupunkttur mod psoreasis.

Det er skam ikke en skrøne. Selvfølgelig kan man få akupunktur mod
psoriasis - men om det hjælper, er straks en helt anden sag...

/arcana

Fra : alvin

Dato : 10-05-01 09:47

Hej Carsten,

Akupunktur mod psoriasis er ikke noget nyt. I næsten alle universitets tekstbøger i kina findes der en separate kapitel omhandlende
behandling af psoriasis.

Med venlig hilsen

Alvin

Fra : Bjarne Krog

Dato : 10-05-01 22:34

On Wed, 9 May 2001 14:01:34 +0200, "Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk>
wrote:

> [...]
>noget med sagen at gøre.
>
>Jeg har hørt et rygte, som jeg gerne vil have af/bekræftet, nemlig at man

Jeg har selv behandlet 8 med psoriasis, og de 7 af dem fik en klar
bedring...... 2 af dem helt fri for deres lidelser, og 1 jeg ikke
kunne hjælpe
____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Fra : Zoolook

Dato : 10-05-01 23:31

Ja akupunktur mod psoreasis kan i mange tilfælde have en gunstig virkning
især sammen med softlaser behandling, ligeledes kan kostomlægning også have
betydning.
M.V.H.
Peter Philipsen
zoolool@post3.tele.dk

Fra : /arcana

Dato : 13-05-01 12:31

"Zoolook" <zoolook@post3.tele.dk> wrote in message

> Ja akupunktur mod psoreasis kan i mange tilfælde have en gunstig virkning
> især sammen med softlaser behandling, ligeledes kan kostomlægning også
have
> betydning.

Og når man så holder op med at gå til (dyre) behandlinger, er tilstanden så
endelig kureret, eller er det ligesom med Regaine mod skaldethed, at man
skal blive ved og ved med at gå til behandling?

--
/arcana

Fra : Bjarne Krog

Dato : 14-05-01 19:55

On Sun, 13 May 2001 13:30:30 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>endelig kureret, eller er det ligesom med Regaine mod skaldethed, at man
>skal blive ved og ved med at gå til behandling?

hvis man går til en akupunktør der har lært den klassiske kinesiske
akupunktur, som går ud på at oprette ubalancerne i kroppen, skulle
behandlingen gerne holde altid.

MEN så er det bare om patienten *gider* at passe bedre på sin krop
fremover

For der er ingen der er født med psoreasis, og det kommer af at der er
en ubalance i kroppen, så derfor er det sjælent nok bare at blive
stukket med nålene, men der skal info om hvad man skal gøre for at
forblive rask.
____________________________

Fra : Katjastrofen

Dato : 16-05-01 13:50

> [...]
> en ubalance i kroppen, så derfor er det sjælent nok bare at blive
> stukket med nålene, men der skal info om hvad man skal gøre for at

Hva'e er det noget du ved noget om, eller taler du bare ?

For så vidt jeg er informeret så er det altså arvemæssigt nemmere at få
psoriasis

katja

Fra : Bjarne Krog

Dato : 16-05-01 17:22

On Wed, 16 May 2001 14:49:36 +0200, "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk>
wrote:

>Hva'e er det noget du ved noget om, eller taler du bare ?
>
>For så vidt jeg er informeret så er det altså arvemæssigt nemmere at få
>psoriasis
>
>katja

Ok Katja, nogen gange taler/skriver man over sig, men selv klart
kan man også blive født med en ubalance..... sorry

men det var billedlig talt, er det ok please......
____________________________

Fra : Katjastrofen

Dato : 16-05-01 17:32

> Ok Katja, nogen gange taler/skriver man over sig, men selv klart
> kan man også blive født med en ubalance..... sorry
>
> men det var billedlig talt, er det ok please......
> ____________________________

Det er jeg klar over! - og jeg accepterer også fint din undskyldning! - men
min pointe er bare, at man netop skal passe på med sine kommentarer sådan et
sted her [og især hvad man læser] fordi folk ikke altid lige har en kilde
bag sig.. og det er det der gør, at man tiltider er voldsomt mistroisk ang
alternativ behandlingsformer!

For selvfølgelig var jeg klar over, at børn nok ikke fødes med psoriasis
udslæt på halvdelen af kroppen, fik selv først psoriasis som 20 årig... og
lige efter jeg begyndte på p-pillen [har en mistanke - ubegrundet vel og
mærke - om de har været skyld i udbrudet] - men derfor er det stadig min
mening at man er født med forskellige arveanlæg osv.. og deriblandt kan være
f.eks. psoriasis

katjalysator [ja nu er der gået sport i den] *GG*

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 16-05-01 16:48

I indlægget <9dtt0o$1v0c$1@news.cybercity.dk>
dateret 16 May, forfattede Katjastrofen:

Strofen? Hjælp, er du begyndt at synge? ;)

[sorry, kunne ikke dy mig, jeg bør vist futte men kan ikke lige overskue hvor
til...]
--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Katjastrofen

Dato : 16-05-01 17:28

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Strofen? Hjælp, er du begyndt at synge? ;)
>
> [sorry, kunne ikke dy mig, jeg bør vist futte men kan ikke lige overskue

Erhm ?? er jeg begyndt at synge ? [fatter godt joken] men hvem siger jeg
ikke altid har sunget ?

desuden er navnet ikke taget i den sammenhæng... eftersom der jo ikke er et
ord der minder om katjastrofen.. det giver jo ingen sammenhæng.. medmindre
du tænker lidt mere eller mindre abstrakt katastrofen!!!

katjamaranen :)

[hvad du så end kan udlede af det]

Fra : /arcana

Dato : 16-05-01 08:50

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message
> [...]
>
> Strofen? Hjælp, er du begyndt at synge? ;)
>
> [sorry, kunne ikke dy mig, jeg bør vist futte men kan ikke lige overskue

news:dk.snak.off-topic? Futtelifut...

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 16-05-01 19:15

I indlægget <9du9q4$2ifk$1@news.cybercity.dk>
dateret 16 May, forfattede Katjastrofen:

[snip]
>desuden er navnet ikke taget i den sammenhæng... eftersom der jo ikke er et
>ord der minder om katjastrofen.. det giver jo ingen sammenhæng.. medmindre
>du tænker lidt mere eller mindre abstrakt katastrofen!!!

Well, man er vel fagidiot? :)

>katjamaranen :)
>
>[hvad du så end kan udlede af det]

Måske at vi skal futte til dk.fritid.baad? ;)

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... MONEY TALKS ... but all mine ever says is GOODBYE!

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-05-01 23:13

Jeg behandlede min kone med akupunktur og softlaser for 15 år siden 3 gange
og hun har ikke haft Psoreasis siden heller ikke kortvarige udbrud. Jeg har
behandlet mange med Psoreasis og ud af dem er ca. 70% blevet helbredt, 10%
er det blevet lidt bedre og 20% har det ikke haft nogen virkning.
Peter Philipsen
--
zoolook@post3.tele.dk