Kan i hjælpe med den her? Hvad er Kwili?
Fra : Kim Jensen

Dato : 23-08-04 18:44

Jeg har fremskaffet opskriften på Guldbagerens Guldalderkage.
Der skal bruges noget som hedder noget i retning af Kvilli eller Kwili eller
noget andet i den dur.
Er der en som kan fortælle hvad det er og evt hvor jeg kan købe det?

Kim

---

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-08-04 19:01

Den Mon, 23 Aug 2004 19:44:09 +0200, skrev Kim Jensen:

> [...]
>noget andet i den dur.
>Er der en som kan fortælle hvad det er og evt hvor jeg kan købe det?

Kwili ligger i Sudan, nærmere bestemt 10° 7' 60N / 32° 37' 0E

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-08-04 19:21

Kurt Hansen wrote:

> Kwili ligger i Sudan, nærmere bestemt 10° 7' 60N / 32° 37' 0E
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Mon de har det i 100 gr. pakker i Bilka?

Kim

---

Fra : JSM

Dato : 23-08-04 21:33

> [...]

> noget andet i den dur.
> Er der en som kan fortælle hvad det er og evt hvor jeg kan købe det?

Mon ikke der menes Kiwi ? Kiwi-frugter burde kunne fåes hos
næsten alle supermarkeder og/eller grønthandlere. Bare spørg efter dem.

Mvh
Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-08-04 19:19

JSM wrote:

> Mon ikke der menes Kiwi ? Kiwi-frugter burde kunne fåes hos
> næsten alle supermarkeder og/eller grønthandlere. Bare spørg efter
> [...]

Nej. Det er et pulver af en eller anden art.

Kim

---

Fra : ThomasB

Dato : 26-08-04 01:10

"Kim Jensen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> noget andet i den dur.
> Er der en som kan fortælle hvad det er og evt hvor jeg kan købe det?

Kanel?

Fra : Helle Skoett

Dato : 27-08-04 00:48

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Jensen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> eller
>
> Kanel?

Hej!
Mon ikke det er et eller andet blandingsprodukt, der på et tidspunkt er
blevet solgt? Jeg mener, lidt ligesom Tawana (krydderier til syltning) eller
snowflakes (sukkerprodukt af en art til bagning). Så måske skal du finde ud
af, hvornår opskriften er offentliggjort, og så finde nogle bagekyndige i
den alder - eller måske Tørsleffs husmoderservice kan hjælpe... ?

--
god jagt
helle s