Navn på oksegryderet
Fra : Heidi

Dato : 23-08-04 17:54

Jeg har engang i tidernes morgen haft en opskrift på en gryderet med
oksekød i tern, måske champignons, helt sikkert cocktailpølser, creme
fraiche og tomatpure/flåede tomater - eller noget lignende. Det blev
serveret med ris og flutes - men opskriften er væk, og jeg har vist
aldrig haft noget navn på retten.
Er der nogen der kan nikke genkendende til ovenstående, som ved hvad den
hedder, så jeg kan google den, eller som har en opskrift liggende på
noget lignende?
Og ja, jeg kunne bare prøve mig frem med ingredienserne, men jeg ville
nu gerne have ca.-målene, da jeg skal lave den til ca. 10-15 personer på
lørdag.
På forhånd tak.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Hauge

Dato : 23-08-04 19:21

Hejsa
Heidi wrote:
> [...]
> fraiche og tomatpure/flåede tomater - eller noget lignende. Det blev
> serveret med ris og flutes - men opskriften er væk, og jeg har vist

Lige sådan umiddelbart, så minder den mig om Vikingegryde.

Mvh Hauge

Fra : Heidi

Dato : 23-08-04 19:39

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Lige sådan umiddelbart, så minder den mig om Vikingegryde.

Meget af det ligner ja, men jeg er for det første sikker på at der skal
oksekød i i stedet for svinekød, og cocktailpølserne er også sikre...

Fra : Hauge

Dato : 23-08-04 20:51

Hejsa
Heidi wrote:
> Meget af det ligner ja, men jeg er for det første sikker på at der
> skal oksekød i i stedet for svinekød, og cocktailpølserne er også
> sikre...

Den Vikingegryde jeg har fået, er med oksekød, det var på en restaurant.

Mvh Hauge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 10:19

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Den Vikingegryde jeg har fået, er med oksekød, det var på en restaurant.

Så er det ikke den rigtige vikingegryde, fordi det skal være svinemørbrad.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Helle

Dato : 23-08-04 20:21

Hej Heidi

Kan det være Beuf Bourgogne du tænker på? Er ikke helt sikker på hvordan det
staves ...

Smager skønt!

Helle

Fra : Ole Stigaard

Dato : 23-08-04 23:03

On Mon, 23 Aug 2004 21:20:31 +0200, Helle <lonstrup@c.dk> wrote:

> Hej Heidi
>
> Kan det være Beuf Bourgogne du tænker på? Er ikke helt sikker på hvordan
> det
> staves ...

Beuf Bourgignone (jeg har ikke lige en fransk ordbog indenfor rækkevidde
heller) laves i Frankrig med oksekød som eneste nonvegetabilske
ingrediens. Vi kan jo så diskutere, om coctailpølser kan henregnes til
dyreriget eller ej, men i 'den rigtige' ville du aldrig finde dem.

Ole S, som i sin francofone periode var ivrig kødspiser

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Davidsen

Dato : 23-08-04 21:47

> [...]
> Mvh. Heidi
> Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Bøf/Boef Stroganof(f)?
Indeholder opr. ikke pølser, men de anvendes ofte...

Se fx. http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php?sog=stroganoff

Mvh
Davidsen

Fra : annette

Dato : 24-08-04 08:03

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> wrote in message news:<412a57d1$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Bøf/Boef Stroganof(f)?
> Indeholder opr. ikke pølser, men de anvendes ofte...

> [...]

Jeg tror det hedder mifunes livret

Fra : annette

Dato : 24-08-04 08:05

> [...]
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Bøf/Boef Stroganof(f)?
> Indeholder opr. ikke pølser, men de anvendes ofte...

Jeg tror den hedder mifunes livret...altså hvis der er ærter i

Fra : annette

Dato : 24-08-04 10:17

Fra : annette

Dato : 24-08-04 08:08

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message news:<2oulq4Fenq48U1@uni-berlin.de>...
> [...]
> Og ja, jeg kunne bare prøve mig frem med ingredienserne, men jeg ville
> nu gerne have ca.-målene, da jeg skal lave den til ca. 10-15 personer på

mifunes livret tror jeg det hedder

Fra : annette

Dato : 24-08-04 10:20

> [...]
> Og ja, jeg kunne bare prøve mig frem med ingredienserne, men jeg ville
> nu gerne have ca.-målene, da jeg skal lave den til ca. 10-15 personer på

Hej Heidi
Kan det være mifunes livret du tænker på ??

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 10:21

"annette" <2tulle@mail.dk> wrote in message
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
>

> Hej Heidi
> Kan det være mifunes livret du tænker på ??

Tryk "F5" !!!!!!!!!

Fra : Heidi

Dato : 24-08-04 16:17

annette wrote:

> Hej Heidi
> Kan det være mifunes livret du tænker på ??

Jeg har ingen anelse - en søgning på google på mifunes livret gav ingen
hints, så hvis det er noget du har en opskrift på, må du meget gerne
lægge den ind!

Fra : Helle Petersen

Dato : 24-08-04 13:27

Jeg synes godt det kunne lyde som en variant af ungarsk gullash - Var det
noget?

Mvh
Helle

Fra : Heidi

Dato : 25-08-04 06:02

Heidi wrote:
> Jeg har engang i tidernes morgen haft en opskrift på en gryderet med
> oksekød i tern,

Det er stadig ikke lykkedes mig at finde et brugbart navn, så det ender
nok med at jeg forsøger mig ud fra vikingegryden som på mange måder
ligner, og så putter de ting i jeg ved der skal i.
Tak for forslagene til dem der forsøgte.

Fra : Else Holm

Dato : 25-08-04 15:16

> [...]
<klip>

Via google og et menukort fandt jeg følgende, som ganske vist ikke er
en opskrift:

http://www.restaurant-krabben.dk/frames/main/content.asp?ID=132

og en decideret opskrift kommer her

http://www.birthes-madside.dk/opskrift/Kodretter/17Oksekod/Romergryde.
htm

eller her

http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=323

Jeg håber, jeg nåede det, inden du gik i gang med tilberedningen - og
ellers smager det ganske udmærket med svinekød el. lign. se
http://food4u.dk/opskrift/default.asp?id=707 (og efter min smag gerne
+ lidt paprika).

--
Else