Honda SFX, tømning af tank
Fra : *sigh*

Dato : 23-08-04 13:59

Jeg var nødt til at tømme tanken på min honda SFX fra '02. Det var ikke
sådan lige til(mildt sagt)at gøre og samtidig kom jeg til at tømme
olietanken! Til sidst tømte jeg tanken direkte ved hanen og fyldte på igen,
både benzin og olie. Slangen der løb fra olietanken ned til oliepumpen
inspicerede jeg og sikrede mig at der nu også løb olie til pumpen.

Så til problemet, nu vil den ikke starte! Det lyder som om den slet ikke
tænder!

Hjælp hvad gør jeg nu?

Nogen der kender problemet? Brug for al den hjælp jeg kan få ;)

Fra : RpR

Dato : 23-08-04 16:59

> Hjælp hvad gør jeg nu?

Vær lige sikker på du har sat slangerne fra benzinhanen rigtigt på. Der går
to slanger, én til vakuum og én til benzin. Bytter du om på dem, får den
ingen benzin.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 08:18

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Takker for svaret :)

Vil fluks checke om der er sket forbytninger..!

Jeg mener jeg satte brændstofslangen på benzinhanen som den øverste mens
vakuum slangen sidder nederst, begge fæstnet med dertil hørende clips. Jeg
har ikke haft vacuumslangens anden ende løsnet fra karburatoren, kun
brændstofslangens. Benzinen når tilsyneladende at ende i karburatorens
bundkar, jeg kan tømme det af efter at have forsøgt start. Men det lyder
heller ikke som om den tænder (må hellere checke gnist...)

Jeg håber det ikke er noget med luft i pumpen eller slangerne da det er lidt
indviklet(men så må man jo sætte sig ind i tingene LOL) når man er vant til
yamaha fs-1's brændstofsystem! ;)

Nå, ud og prøve igen :)

Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 10:07

> Vær lige sikker på du har sat slangerne fra benzinhanen rigtigt på. Der
går
> to slanger, én til vakuum og én til benzin. Bytter du om på dem, får den
> ingen benzin.

Hejsa
Checkede lige hanen igen.... vacuumslangen er tilsluttet nederst mens
brændstofslangen er tilsluttet øverst. Jeg checkede også lige tændingen vha.
sådan en elektrikerskruetrækker. Stak den i hætten og fik et dejligt heftigt
stød i fingeren selv med en meget forsigtig træden på kickstarteren (hætten
var selvfølgelig taget af tændrøret). Det var kun et lille stød men tror
hellere jeg må teste med en anden metode næste gang LOL

OK alle gode råd er velkomne, jeg må se at få startet apparatet (på den
rigtige måde naturligvis) :)

Fra : Micki

Dato : 24-08-04 17:11

*LOL* hvad sker der for en måde at gøre det på hehe... du piller da bare
tændrøret ud af topstykket - sætter det fast i tændrørshætten igen og holder
fast på hætten mens tændrøret er på stel (topstykke eller lign.) og træder
på kickstarteren... det er klart den bedste måde at gøre det på.. Tændrøret
kan jo også være blevet ødelagt hvis du har "druknet" motoren for mange
gange... Held og lykke...

Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 18:41

heh det gjorde jeg også før i tiden men den der tykke tændledning er ret
kort og der er ikke ret meget bart metal dernede så jeg brugte den metode
'rigtige mænd bruger' LOL

Jeg tror jeg gør det at jeg renser og skyller tændrøret, tilsætter lidt
olie(2% syntetisk?) til benzinen som allerede er i tanken og starter motoren
med lidt æter. Når benzinen med den ekstra olie er forbrugt så skulle
oliepumpen kunne klare sig selv :)

Fra : RpR

Dato : 24-08-04 19:18

> Checkede lige hanen igen.... vacuumslangen er tilsluttet nederst mens
> brændstofslangen er tilsluttet øverst.

Benzinslangen skal ihvertfald sidde på den studs tættest på bundkarret, hvor
det så præcist er på en SFX tør jeg ikke vove mig ud i

Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 21:51

Brændstoftanken sidder bagerst på knallerten i sædehøjde (dog lige foran
baglygten). På højre side af tanken, som det nederste punkt sidder
benzinhanen med to slanger tilsluttet (vakuumslangen nederst,
brændstofslangen et par cm længere oppe på hanen, målt i forhold til
jordhøjde LOL). Umiddelbart ville det give mest mening for mig hvis det var
omvent men det viste billedet bare(hmm). Karburatoren sidder på venstre side
af knallerten, lige ved baghjulet i omtrent samme højde. Brændstofslangen
løber altså nedad til den når karburatoren nede på venstre side.

> Benzinslangen skal ihvertfald sidde på den studs tættest på bundkarret,
hvor
> det så præcist er på en SFX tør jeg ikke vove mig ud i

Karburatorens bundkar? (ja jeg fatter ikke en brik). I så fald sidder
benzinslangen vist tilsluttet studsen længst væk fra bundkarret...

Sørens også...... nå, i det mindste er der benzin i karburatorens bundkar.
Desværre er tændrøret så kokset til at jeg må udskifte det. Oliepumpen er
tilsyneladende også stillet forkert, mærkerne matcher ikke hinanden når jeg
drejer gaskablet 'full throttle' :) Måske prøvede forhandleren at tilsmøre
min knallert med fuldsyntetisk olie i et forsøg på at hjælpe tilkøring. Den
går kun 32 km/t (GPS)! Han lovede den ville gå hurtigere 'når den blev kørt
til' men enhver gammel maxi racer stadig forbi mig med deres ekstra 10 km/t.

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

De sidste 'normale' 2-taktere går ud af produktion her i august pga. de nye
EU regler. Jeg ville ønske forhandleren havde sagt det til mig den store
flåt! Nåh vi må holde ud, måske kan vi starte klubber lissom' Nimbusgubberne
;)