Harald Nyborg motionscykel
Fra : Sørensen

Dato : 23-08-04 11:29

Nu skulle det være - jeg ville tabe mig, seriøst denne gang.
Har investeret i en Proteus 3320 kondicykel fra Harald Nyborg og kører
mindst 1xdaglig 500 kalorier af.
MEN - jeg har bemærket, at ligemeget hvilken belastning, jeg lægger på, så
tager det lige lang tid, nemlig ca. 40 minutter at brænde de 500 kal. af.
DET KAN VEL IKKE PASSE??
Derudover - daglig - går jeg en "powerwalk" på ca. 50 min. Jeg er meget
forsigtig med maden, og de søde sager er no-no.
Jeg fører skema over vægten dag for dag, med ugentligt gennemsnit og også
mdl. snit. Så kan man se, at selvom det tilsyneladende ikke går nedad HVER
dag, så på uge- eller månedsbasis er tendensen god nok.
Er det det rigtige, jeg gør? For jeg synes altså, at det går langsomt, dette
vægttab.
Og hvad men kalorierne og den nævnte cykel? Andre der har erfaringer med
den?
preben

Fra : bj

Dato : 23-08-04 22:13

du kan ikke regne med at en stærkere modstand absolut giver støøre forbrug
medmindre du holder en højere puls også.....

Hvis man kører med samme intensitet i forskellige belastningszoner giver
det det samme......

Mærk dig frem via din puls....den er en god indikater for om du har det
hårdt eller slapper af medens du træner.....

jo hårdere du træner jo hurtigere tæller kalorierne og det har altid været
fakta at Energi ind = energi ud = status qvo.....skal man så tabe sig er
ligningen lige som langt for døren, men gør det nu langstsomt og sikkert,
det giver det bedste resutlat og det bygger også sine muskler op igen.
Derofr vil du måske også opdage, at vægten faktisk godt kan stige, da
muskler vejer mere end fedt. Men at du samtidigt føler at du bedre kan passe
et pat bukser der før sad stramt...

Held og lykke med projektet

bj

Fra : Sørensen

Dato : 24-08-04 20:21

> du kan ikke regne med at en stærkere modstand absolut giver støøre
forbrug
> medmindre du holder en højere puls også.....

Jamen cyklen kan da ikke vide, hvor meget jeg sveder eller ikke sveder.
Eller hvor høj min puls er. Medmindre jeg bruger pulshåndtagene, hvilket jeg
ikke gør - men det er måske det jeg skulle gøre for at den kan finde ud af
det???
Jeg synes jo, at hvis den registrerer en given kadance ved en given
modstand, så måtte den give èt antal kalorier. Og hvis jeg så kører samme
kadence med en større modstand, så burde den tro, at jeg brænder mere energi
af, altså flere kalorier...
<preben

Fra : bb

Dato : 25-08-04 16:36

> [...]
>kadence med en større modstand, så burde den tro, at jeg brænder mere energi

det du forbrænder svarer vel stort set til din puls. ikke tænk så
meget på det og bare cykel ved dne belastning/hastighed du synes er
mest behagelig samtidig som du cykler så hårdt du kan klare i den tid
du har sat af.

Fra : Erik Dan

Dato : 23-08-04 22:25

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> Nu skulle det være - jeg ville tabe mig, seriøst denne gang.
> Har investeret i en Proteus 3320 kondicykel fra Harald Nyborg
------
Undskyld jeg bryder ind i din tråd ,men jeg har et ?, er du tilfreds med
cyklens kvalitet , virker den solid etc... ?
Tænker på selv at købe en nemlig .

/ Dan

Fra : Sørensen

Dato : 24-08-04 20:18

er du tilfreds med
> cyklens kvalitet , virker den solid etc... ?
> Tænker på selv at købe en nemlig .

ja det er jeg egentlig. God til prisen. Den er temmelig lydløs og kører
dejligt "smooth". Der er ikke de store programmeringsmuligheder, som andre
modeller har, men det har jeg ikke behov for. Stiller som nævnt
kalorietallet, og så tæller den ned, mens man kører, og bipper, når den når
O. Man kan gøre det samme med Kilometer, antal minutter, eller hvad man nu
ønsker at gå efter.
Håndtaget kan stilles fremad - så man ligger lidt ned, som på en
racercykel - eller opad, så man kan sidde ret op, hvis man ønsker dèt
(f.eks. ved dårlig ryg og lign.)
hilsen preben

Fra : Erik Dan

Dato : 25-08-04 00:16

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> er du tilfreds med
>>
> ja det er jeg egentlig. God til prisen. Den er temmelig lydløs og kører
> dejligt "smooth".
------
Ok mange tak for dit tilbagemelding .

/ Dan

Fra : bb

Dato : 24-08-04 23:05

>------
>Undskyld jeg bryder ind i din tråd ,men jeg har et ?, er du tilfreds med
>cyklens kvalitet , virker den solid etc... ?
>Tænker på selv at købe en nemlig .

de har haft en uden håndpulsmåler, den var noget bras. Men de nye der
har håndpulsmåler virker mere solide.

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-08-04 12:37

Sørensen wrote:
> [...]
> MEN - jeg har bemærket, at ligemeget hvilken belastning, jeg lægger
> på, så tager det lige lang tid, nemlig ca. 40 minutter at brænde de

Hvis du kører med samme kadence, er forbrændingen højere - men der er mange
kondicykler der ikke aflæser hvilken belastning du har sat cyklen til,
hvorfor denne ikke medtages i beregningen af kalorier. Hvilket
belastningstrin kalorievisningen går ud fra, står måske i brugsforvirringen,
og hvis du er heldig, står der også hvordan de andre trin påvirker
forbrændingen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou