Afgørelse fra Told & Pjat
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-08-04 09:06

Davs i gruppen,

I går fik jeg langt om længe svar fra Told & Pjat om, at min sag ang.
gixxeren nu er afsluttet. Resulat: Jeg skal hverken smide flere penge, eller
have flere tilbage.
Vurderingen for maskinen lød på 32.000,- uden afgift, og afgiften forblev
53.131,- så de regner altså med en samlet pris på det danske marked på
85.131,-.
Jeg gav selv 31kkr. for geden i DE så alt i alt er det løbet op i 84.131,-
for mit vedkommende, hvilket jeg egentlig er meget godt tilfreds med.
Om der vil være nogen yderligere besparelse ved at køre geden til vurdering
ved jeg ikke? Men da der ligeledes er risiko for, at vurderingen i givet
fald kan blive højere, vælger jeg nok at være kylling nu, og stoppe mens
legen er god - og altså glemme vurderingssynet.

Jeg har stadig et svar fra Skatteministeriet til gode, ang. min mail som jeg
sendte til dem (og ligeledes postede her i gruppen) for en uges tid siden. I
skal nok høre nærmere, når jeg får noget tilbage fra dem.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-04 10:08

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:4129a44f$0$216$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
> 85.131,-.
> Jeg gav selv 31kkr. for geden i DE så alt i alt er det
> løbet op i 84.131,- for mit vedkommende, hvilket jeg

Hvor meget mener du, at du har sparet ift. at købe i DK?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-08-04 10:34

"Jacob Larsen" wrote:

> Hvor meget mener du, at du har sparet ift. at købe i DK?

Det kommer helt an på, hvordan man gennemskuer projektet... Set i forhold
til en forhandler har jeg måske sparet et sted mellem 5-10.000,-.
Kigger man derimod på dba.dk, har jeg vel sparet et sted mellem 2-5.000,-
vil jeg tro. Har fundet et par annoncer på siden, som jeg sammenligner med:

Suzuki gsx-r, 600 ccm, '98, km 21.800, blå/hvid, m.afgift, leo vinci slipon,
små blink, seatcover, nyt batt., spec. fodvilere/hælplader, fuld service,
garagecykel, org. dele og stand medf. *89.700,-*

Suzuki GSXR 600, '98, hvid/blå, sorte fælge, små blink, KN-filter, komp.
sportsudstød., km 27.000, flot, m.afg. *89.000,-*

I tilgift har jeg fået mig en ged i en farve, som er ret sjælden herhjemme,
og da den blev købt hos en forhandler, fik jeg en ged, hvor alt var 100%
justeret ind, samt at der var monteret splinter-nye Dunlop Sportmax-dæk osv.
osv.
Besparelsen er ikke så stor, men jeg har haft mulighed for at søge blandt et
*meget* større udvalg, så alt i alt er jeg meget godt tilfreds med de
fordele, jeg har kunne drage nytte af ved en handel i udlandet.

Importerer man fordi man vil spare penge, skal man dævlme lave en god handel
i udlandet, for Told & Knald ved godt hvad de skal have for projektet!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-08-04 17:01

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
handel
> i udlandet, for Told & Knald ved godt hvad de skal have for projektet!

Har du selv hentet den? Eller har du fået den transporteret af nogen, i så
fald hvem og hvad kostede det?
Jeg overvejer selv at importere, er tyskland et godt land og importere fra?
Kender kun www.mobile.de
Er der andre lande hvor der er større gevinst (billigere MC)? Gerne links
til andre steder.

VH
Carsten Jensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-08-04 17:21

Carsten Jensen wrote:

> Har du selv hentet den? Eller har du fået den transporteret af nogen,

A.

> i så fald hvem og hvad kostede det?

Jeg gav 700,- for leje af en Transit hos Automecanica i Sorø, og så kostede
det vel ca. det samme i diesel derned og hjem. (Hannover, Tyskland)
+ selvfølgelig færgebilletten.

> Jeg overvejer selv at importere, er tyskland et godt land og
> importere fra? Kender kun www.mobile.de

Det er glimrende, da de har et forholdsvis stort marked og ikke ligger
tusindvis af km fra DK.

> Er der andre lande hvor der er større gevinst (billigere MC)?

Glem nu drømmen om den store gevinst, for den går kun i opfyldelse, hvis man
er *yderst* heldig! Man handler i udlandet fordi man kan vælge mellem et
større udvalg, eller hvis man med sikkerhed *ved* at man kan spare penge ved
handlen. (Hvilket vil sige, købe en cykel urimeligt billigt, da afgiften nok
skal passe til prisen herhjemme i stortset alle tilfælde.)
Told & Fnat ved mindst lige så godt som alle os mc-nørder, hvad priserne på
motorcyklerne er, og ved de det ikke, hælder de bare lidt mere på
depositummet, som man så skal modbevise senere.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Mikkel Kring

Dato : 23-08-04 18:06

> [...]

> motorcyklerne er, og ved de det ikke, hælder de bare lidt mere på
> depositummet, som man så skal modbevise senere.

Der er jeg nok ikke helt enig med dig. Jeg kan kun sige at det godt kan
betale sig og at man rolig kan kører til vurdering for de folk ved hvad de
snakker om, og giver den rigtige pris. Hende damen ved told og skat som
laver en skrivebords vurdering sætter deri mod en høj pris. Med mindre
cyklen er topgejlet og fyldt med de dyre stumper for så skal man jo nok
blive hjemme
jeg har givet mindre for min 750 end du har for din 600.
Jeg kan da lige tilføje at jeg havde min på plade dagen efter den var hentet
og jeg fik penge tilbage ca 2 uger efter vurderingen.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-08-04 18:58

"Mikkel Kring" <kring@FJERNosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hentet
> og jeg fik penge tilbage ca 2 uger efter vurderingen.

Takker for information.

VH Carsten

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-04 19:35

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:4129b8e7$0$29327$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
>
> Importerer man fordi man vil spare penge, skal man dævlme
> lave en god handel i udlandet, for Told & Knald ved godt

Tak for svaret.