[VB6] Find og skriv tids zonen i timer
Fra : Morten Trab

Dato : 23-08-04 08:20

Jeg har siddet og rodet lidt, og forsøgt at få min VB til at skrive hvilken
tidszone maskinen er i...

Problemet er at den funktion der kommer nærmest ikke vil tage højde for
sommertid, nogen der kan få den til det, eller kender en funktion der tager
højde for sommertid??

Den funktion der er prøvet er:

Private Type SYSTEMTIME
wYear As Integer
wMonth As Integer
wDayOfWeek As Integer
wDay As Integer
wHour As Integer
wMinute As Integer
wSecond As Integer
wMilliseconds As Integer
End Type

Private Type TIME_ZONE_INFORMATION
Bias As Long
StandardName(32) As Integer
StandardDate As SYSTEMTIME
StandardBias As Long
DaylightName(32) As Integer
DaylightDate As SYSTEMTIME
DaylightBias As Long
End Type

Private Declare Function GetTimeZoneInformation Lib "kernel32.dll"
(lpTimeZoneInformation As TIME_ZONE_INFORMATION) As Long

og derefter dette i FORM_LOAD:

Dim tz As TIME_ZONE_INFORMATION
Call GetTimeZoneInformation(tz)
MsgBox CStr(tz.Bias)

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Harald Staff

Dato : 23-08-04 08:39

Hei Morten

http://www.cpearson.com/excel/timezone.htm

http://vbnet.mvps.org/index.html?code/locale/gettimezoneinfo.htm

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Morten Trab

Dato : 23-08-04 11:38

"Harald Staff" <stf@enron.invalid> skrev i en meddelelse

> Hei Morten
>
> http://www.cpearson.com/excel/timezone.htm
>
> http://vbnet.mvps.org/index.html?code/locale/gettimezoneinfo.htm

De returnere begge også kun 60 minutter til trods for at det er 120 (2
timer) i denne tid...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Harald Staff

Dato : 23-08-04 19:15

Det er 60 minutter daylight saving time, og det er 60 minutter offset til
GMT. Sikker på at du har orden på hvilke funksjoner som gjør hva ?

Fra : Morten Trab

Dato : 23-08-04 19:48

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er 60 minutter daylight saving time, og det er 60 minutter offset til
> GMT. Sikker på at du har orden på hvilke funksjoner som gjør hva ?
>
> Beste hilsen Harald

Okay, nu tror jeg at jeg forstår...Dvs. DaylightBias = den tid der skal
tillægges ved sommertid og Bias = den normale difference fra GMT til
tidszonen??

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Harald Staff

Dato : 23-08-04 21:15

> Okay, nu tror jeg at jeg forstår...Dvs. DaylightBias = den tid der skal
> tillægges ved sommertid og Bias = den normale difference fra GMT til
> tidszonen??

Om jeg ikke husker aldeles feil; Yes sir.