Gasspjæld fra Mondeo st200 på mondeo 2,5V6~
Fra : Kim Eichen

Dato : 23-08-04 00:27

Hej gruppe

Jeg har set her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=13854
at der er en, der sælger et gasspjæld fra en en mondeo st200.
Mit spørgsmål er, kan jeg montere det i min Mondeo 2,5V6 og hvilken effekt
vil det have?

Mvh Kim Eichen

---

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 01:02

"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> wrote in message news:41292bc4$0$215$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> mondeo st200.
> Mit spørgsmål er, kan jeg montere det i min Mondeo 2,5V6 og hvilken effekt vil det have?

Ja det passer fint over på din motor(mener han vil ha 1600kr for ik ?)
Du vil sikkert opleve at din motor vil virke lidt friskere til at tage omd. og du vil få lidt
mere bundtræk, det var hvad jeg oplevede da jeg monterede en spjældhus fra en 2,0
Mondeo på min 1,8 Escort.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 12:17

> [...]
> at der er en, der sælger et gasspjæld fra en en mondeo st200.
> Mit spørgsmål er, kan jeg montere det i min Mondeo 2,5V6 og hvilken effekt

Det vil helt klar give noget, men jeg har ingen tal for hvor meget.
Du skal dog også have et nyt kabel for at få det til at passe.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 23-08-04 16:34

> Det vil helt klar give noget, men jeg har ingen tal for hvor meget.
> Du skal dog også have et nyt kabel for at få det til at passe.

Jeg synes det er synd at modificere en ellers fin motor på dên måde.
Gives der garanti for, at den vil gå jævn ?
Kan ta' gassen jævn ?
Går perfekt med fuld-gas ?
At alle sensorer mv. kan 'følge trop'
med modificeringen ???

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:48

> Jeg synes det er synd at modificere en ellers fin motor på dên måde.
> Gives der garanti for, at den vil gå jævn ?

Ja kantstensgaranti.

> Kan ta' gassen jævn ?

Ja, den er jo computeren som styrer benzin/luft blandingen ud fra de

> Går perfekt med fuld-gas ?

Har ikke læst om noget negativt ved nogen af alle de udenlandske mondeo'er
og contour som har fået lavet indgrebet.

> At alle sensorer mv. kan 'følge trop'
> med modificeringen ???

Det er altså kun diameteren på et spjældhus man øger og ikke en komplet
motorombygning.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:00

> Ja, den er jo computeren som styrer benzin/luft blandingen ud fra de

Beklager alle stavefejl, for f.... også man ser dem lige så snart man læser
sit indlæg 2. gang

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 20:04

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:412a10c5$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg synes det er synd at modificere en ellers fin motor på dên måde.
> Gives der garanti for, at den vil gå jævn ?
> [...]

Det er jo en orignal Ford del som Ford selv bruger til at nå de 205hk som en STer har
Dia er blot lidt større i et ST spjældhus, end et std hus.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:09

> Det er jo en orignal Ford del som Ford selv bruger til at nå de 205hk som
en STer har
> Dia er blot lidt større i et ST spjældhus, end et std hus.

Jep men hvis man vil lave det HELE, så skal der også et dobbelt udstødning
til og andre indsprøjtningsdyser for at nå de 205 HK

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 20:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a40e2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> en STer har
>
> Jep men hvis man vil lave det HELE, så skal der også et dobbelt udstødning
> til og andre indsprøjtningsdyser for at nå de 205 HK

Ja og andre knaster (mener at dem på en STer er hule ??) og lidt optimeret samt
et lettere svinghjul, det stå et sted i Fords TIS hvad forskellen er.
Forresten er det ikke dig der står om mangler sådan en her ??.
http://cgi3.ebay.co.uk/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ShowEmailAuctionToFriend&item=2487811688

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:20

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et lettere svinghjul, det stå et sted i Fords TIS hvad forskellen er.
> Forresten er det ikke dig der står om mangler sådan en her ??.

Jo hvis han vil sende til dk, kunne jeg da godt bruge den

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 20:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a4361$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://cgi3.ebay.co.uk/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ShowEmailAuctionToFriend&item=2487811688
>
> Jo hvis han vil sende til dk, kunne jeg da godt bruge den

Jeg skev til en (ang tripcomp) som også kunne ville sende til UK, og han skrev at det var noget
med forsikring at gøre når de sendte oversøisk, den var minimal, men at hvis jeg ville byde ville
han godt sende blot ville ha ikke tage noget ansvar for forsendelse problemer og hvis delen evt
ikke skulle passe til en DK model.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:00

> [...]
hvis jeg ville byde ville
> han godt sende blot ville ha ikke tage noget ansvar for forsendelse

Underligt for jeg fik sådan en reply:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<barry.cunliffe@ntlworld.com>

(reason: 550 Invalid recipient: barry.cunliffe@ntlworld.com)

--

Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:27

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a4cd9$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Underligt for jeg fik sådan en reply:

> [...]

Underligt er det på den tankmåler jeg sendte link til ??
Jeg brugte den knap dr hedder "Ask seller a question"
også under "type of question" er der et punkt der hedder
"about postage for this item"
Begge gange jeg har brugt det har de svaret til bage inden
for et par timer.
Det er denne her tankmåler ik.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21654&item=2487811688&rd=1

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:30

> [...]
> "about postage for this item"
> Begge gange jeg har brugt det har de svaret til bage inden

Jeg fik lige svar fra ham alligevel

Så må vi se hvad den løber op i, jeg ved en NY koster 2.800 Kr

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:41

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a53cc$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg fik lige svar fra ham alligevel
>
> Så må vi se hvad den løber op i, jeg ved en NY koster 2.800 Kr

Ja det var det jeg kunne huske du beklagede dig over dengang du fik tripcomputeren
og indtil nu koster den her kun 50kr så der var måske en mulighed fore en billig en.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:43

> [...]
tripcomputeren
> og indtil nu koster den her kun 50kr så der var måske en mulighed fore en

Jeg vil ikke engang give 1/3 af nyprisen for den. Det er fuldstændig
vanvittigt for en benzinmåler incl pumpe

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:54

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a56df$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> tripcomputeren
> billig en.
>
> Jeg vil ikke engang give 1/3 af nyprisen for den. Det er fuldstændig
> vanvittigt for en benzinmåler incl pumpe

Jaa men så må vi jo håbe at det ikke løber af med dig igen i de sidste minuter
men der er jo også et stykke op til 650kr endnu.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-04 22:17

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message news:412a52f6$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er denne her tankmåler ik.
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21654&item=2487811688&rd=1

Surt så fik ham den anden den lige for snuden af dig også enda kun med 1£

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 22:30

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21654&item=2487811688&rd=1

> Surt så fik ham den anden den lige for snuden af dig også enda kun med

Jeg vidste det i forvejen
Jeg var til møde på arbejde på det tidspunkt så jeg havde ikke mulighed for
at byde i sidste øjeblik og var derfor nød til at byde i forvejen.
Pyt, jeg overlever nok uden den, jeg ved alligevel hvor langt jeg kan køre
før tanken er tom og det har endnu aldrig fejlet.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-04 23:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412d04d9$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Pyt, jeg overlever nok uden den, jeg ved alligevel hvor langt jeg kan køre
> før tanken er tom og det har endnu aldrig fejlet.

Ja man kan jo ikke side foran skærmen hele døgnets 24timer.
Der skal jo osse tjenes penge, sådan er det.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:04

> [...]
hvis jeg ville byde ville
> han godt sende blot ville ha ikke tage noget ansvar for forsendelse

hehe, du skulle have opdaget denne til sølle 600 Kr
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21654&item=2486352131

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a4d95$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> hehe, du skulle have opdaget denne til sølle 600 Kr
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21654&item=2486352131

Suk ja det ville ikke ha været skidt

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 20:37

> andre indsprøjtningsdyser for at nå de 205 HK

Kan standard dysserne på en 2,5 V6 virkelig ikke klare en forøgelse med ca.
35hk?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:02

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan standard dysserne på en 2,5 V6 virkelig ikke klare en forøgelse med
ca.
> 35hk?

Sikkert nok, men Ford har i ST200 valgt nogle der er et nummer større

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 21:07

> Sikkert nok, men Ford har i ST200 valgt nogle der er et nummer større

Så er det jo heller ikke nødvendig for at få den større effekt....

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-08-04 13:34

> [...]
>
> Det vil helt klar give noget, men jeg har ingen tal for hvor meget.
> Du skal dog også have et nyt kabel for at få det til at passe.

Hmm, tror du det er pengene værd (1600 kr)?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 17:37

> [...]
> er en, der sælger et gasspjæld fra en en mondeo st200. Mit spørgsmål
> er, kan jeg montere det i min Mondeo 2,5V6 og hvilken effekt vil det

Med den effektforøgelse samt ekstraudstyr du ofte spørger til, undrer det
mig du ikke har købt en ST200 eller ST220 i stedet for en alm. 2,5 V6?

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:50

> Med den effektforøgelse samt ekstraudstyr du ofte spørger til, undrer det
> mig du ikke har købt en ST200 eller ST220 i stedet for en alm. 2,5 V6?

Det er vel pga. prisforskellen som er 1-200.000 Kr mere for en ST

Så er det billigere at købe recarosæder og skørterne i løsdele om selv
ombygge resten

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 20:36

> Det er vel pga. prisforskellen som er 1-200.000 Kr mere for en ST

En 1999 Ford Mondeo 2,5 V6 st.car koster omkr. 125.000 kr. - jeg tror ikke
på en ST 200 koster 225.-325.000 kr.! Værditabet på en ST 200 fra ny er
ENORMT!

> Så er det billigere at købe recarosæder og skørterne i løsdele om selv
> ombygge resten

Jeg tror det faktisk ikke. Endvidere er det en wannabee ST 200 og ikke en
ægte, IMO!

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 20:50

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cgdgu4$fm1$1@news.cybercity.dk...

> En 1999 Ford Mondeo 2,5 V6 st.car koster omkr. 125.000 kr.

Arrg nok nærmere 140,000 - 160,000 kr

- jeg tror ikke
> på en ST 200 koster 225.-325.000 kr.! Værditabet på en ST 200 fra ny er
> ENORMT!

De er faktisk ret svære at finde her hjemme.
Jeg har ikke set nogen til salg (som min pengepung kunne klare)

> Jeg tror det faktisk ikke. Endvidere er det en wannabee ST 200 og ikke en
> ægte, IMO!

Nu er det jo ikke alle der bare lige kan smide det' det koster efter en bil, vi er
nogle som som må se på, hvad har vi råd til, også få det bedste ud af det.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 21:00

> Arrg nok nærmere 140,000 - 160,000 kr
>
> De er faktisk ret svære at finde her hjemme.
> Jeg har ikke set nogen til salg (som min pengepung kunne klare)

Jeg har søgt een gang på bilbasen.dk og har prisen der fra.

Find en ST 200 i Tyskland og hent den til Danmark.

> Nu er det jo ikke alle der bare lige kan smide det' det koster efter
> en bil, vi er nogle som som må se på, hvad har vi råd til, også få
> det bedste ud af det.

Når det alligevel ender på det samme, hvorfor så ikke købe en original fra
starten?

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:17

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cgdib9$h2r$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har søgt een gang på bilbasen.dk og har prisen der fra.
>
> Find en ST 200 i Tyskland og hent den til Danmark.

Ja det var jo nok måde hvis man vil ha sådan en, for der køre sgutte
mange af den årgang i DK.

> Når det alligevel ender på det samme, hvorfor så ikke købe en original fra
> starten?

Jeg har personligt ingen intentioner om at lave min om til en STer, men der er
da et par småting som jeg godt kunne tænke mig, og som der kunne se fedt ud.
Men igen har man 150,000kr til at købe bil for så er det jo lidt ligegyldigt om
man kan købe en ægte STer for lad os sige 200,000kr, pegene er der bare ikke.
At du så evt vil bruge 20-30,000 kr over 2-3 år på at fikse din bil op så den bliver
federe og måske kommer til at ligne en ST200, det er jo bare ærgeligt.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:21

> [...]
den bliver
> federe og måske kommer til at ligne en ST200, det er jo bare ærgeligt.

Der er da en lækker sag her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=117900237&page=1

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a51ac$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er da en lækker sag her
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=117900237&page=1

DET SKAL VÆRE EN ST.CAR

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:32

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
>
> DET SKAL VÆRE EN ST.CAR

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=656193&page=1

Er det konen som køber bil hos Jer

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:35

> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
> [...]

Her er billederne af den
http://www.bilernes-by.dk/content/search/detail.asp?id=84108

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a54e0$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er billederne af den
> http://www.bilernes-by.dk/content/search/detail.asp?id=84108

Den er godt nok lækker hva (savle.avi) men også 110,000kr dyrer end den Mondeo
vi har nu, såå.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a5444$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=656193&page=1
>
> Er det konen som køber bil hos Jer

Ssshh hvorfor fanden tror du jeg køre i en St.car
Nej det er simpelhen fordi jeg har en stor beskidt Schæferhan på 3år som jeg
kører meget rundt med til træning og konkurancer osv, også er en St.car et must.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:51

> [...]
jeg
> kører meget rundt med til træning og konkurancer osv, også er en St.car et

hehe, ja så har jeg det lettere med en lille Coton de Tulear
(Netto-hund-størrelse), den kan være på bagsædet på et tæppe.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 22:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a58b0$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hehe, ja så har jeg det lettere med en lille Coton de Tulear
> (Netto-hund-størrelse), den kan være på bagsædet på et tæppe.

Jamen jeg sværger da vi fik ham var han heller ikke større
men nu.... for satan hvor er han vokser på de 3år
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:11

> [...]
> på en ST 200 koster 225.-325.000 kr.! Værditabet på en ST 200 fra ny er

Der er da 3 stk i bilbasen og billigste koster 199.900 Kr og den dyreste
269.900 Kr sp det er ikke helt ved siden af hvad jeg oplyser af prisforskel.

> Jeg tror det faktisk ikke. Endvidere er det en wannabee ST 200 og ikke en
> ægte, IMO!

En "nar" snuppede et komplet sæt recaro sæder incl dørbeklædning og armlæn
for næsen af mig for ca 5.000 Kr for et par mdr. siden på ebay.
Jeg vil nææsten påstå at jeg kan fuldstændig ombygge en 2.5 til en st200 for
30- 40.000 Kr incl. maling.
Og ikke kun til en wannabee men til en ÆGTE ST200.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 22:41

> Jeg vil nææsten påstå at jeg kan fuldstændig ombygge en 2.5 til en
> st200 for 30- 40.000 Kr incl. maling.

Så foretrækker jeg en original. En pris på 150.000 kr. for en 2,5 V6 st.car
og 200.000 kr. for en ST 200 st.car, så er ST 200'eren altså billigst ifht.
ombygningen!

> Og ikke kun til en wannabee men til en ÆGTE ST200.

Den bliver ikke ægte før stelnr. er korrekt, IMO.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-08-04 08:24

Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:

Ja, men en st.car til 270.000 kr...
150.000 + 40.000 <270.000

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-08-04 21:13

> Ja, men en st.car til 270.000 kr...
> 150.000 + 40.000 <270.000

Morten - nu finder du altså også den dårligste sammenligning. Hvis jeg
sætter min bil til salg til 400.000 kr., så kan den jo ikke prismæssigt
sammenlignes med en anden bil i samme klasse, som kun koster 100.000 kr.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-08-04 06:05

Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:

> Morten - nu finder du altså også den dårligste sammenligning.

Næ, den eneste... Der er kun een st.car til salg...

Ikke forstået.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-04 11:52

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:412c1e0d$0$88488$14726298@news.sunsite.dk...
> Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:

> Næ, den eneste... Der er kun een st.car til salg...

Ja den blå ved Helle i silkeborg ik?.
Hvis man vil importere koster de ca 100-120.000kr i Tyskland,
også skal du regne med en pris på 220-240.000kr på plader i DK.
(hvis jeg ikke er helt forkert)
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-08-04 23:10

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Med den effektforøgelse samt ekstraudstyr du ofte spørger til, undrer det
> mig du ikke har købt en ST200 eller ST220 i stedet for en alm. 2,5 V6?

Som der ganske rigtigt gættes på er prisen den afgørende faktor. Jeg gav
85.000 for min Mondeo 2,5 stc. fra 1997, så der er temmelig langt op til
prisen på en ST200.
At bilen så er blevet væsentlig dyrere end de 85.000 kr. fordi der skulle
laves en del på den ændrer ikke ved at prisforskellen er/var voldsom idet
jeg ikke vidste at jeg ville komme til at bruge en mindre formue på at sætte
den i stand.
Til gengæld står den så rigtig flot nu og (næsten) alt virker på den.
Den eneste defekt pt. er at ladelampen lyser når jeg passerer små 6000 rpm,
men jeg læste forleden at det måske bare er kullene i generatoren, der skal
skifte. Er det mon en bekostelig reparation?

Mvh Kim

---

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 15:39

> [...]
skal
> skifte. Er det mon en bekostelig reparation?

Prøv da lige at måle generatorspændingen FØR du begynder at skifte stumper
ud. Det ville virkelig hjælpe meget hvis du kunne oplyse hvad spændingen er
når motoren er slukket, ved tomgang og ved >6.000 Rpm.

Ellers er det lidt halvsvært at komme til generatoren i en 16V så det er nok
ikke bedre i en 24V.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 24-08-04 16:26

> [...]
er
> når motoren er slukket, ved tomgang og ved >6.000 Rpm.

Det kan jeg desværre ikke, men der var en mekaniker, der målte på den og
bekræftede at den ikke lader ved høje omdrejninger. Da jeg generelt ikke har
motoren kørende med over 6000 rpm mente han ikke at det havde den store
betydning.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 16:45

"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> wrote in message news:412b5de9$0$98401$14726298@news.sunsite.dk...
Da jeg generelt ikke har
> motoren kørende med over 6000 rpm mente han ikke at det havde den store
> betydning.

VAR..... Det er sgu da der, den lyder bedst.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-08-04 21:17

> [...]
> og bekræftede at den ikke lader ved høje omdrejninger. Da jeg
> generelt ikke har motoren kørende med over 6000 rpm mente han ikke at

Enig - spild af penge, når det kun er over 6000 rpm. Men det bliver jo nok
ikke bedre med tiden. En ny til min koster 3500 kr. hos Ford, men du kan få
din renoveret og det koster sandsynligvis ikke helt så meget.