DOSbox
Fra : G.B.

Dato : 22-08-04 23:49

Hvordan fanden laver man en \ (backslash) i DOSbox????

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : iddqd

Dato : 22-08-04 23:54

G.B. wrote:

> Hvordan fanden laver man en \ (backslash) i DOSbox????

Det er ikke lige gruppen til den slags spørgsmål, du burde havde spurgt
i dk.edb.system eller noget i den stil afhængig af hvor du starter din
DOS-box fra.

Men skidt, det er jo snart jul

Hvis du køre med dansk tastatur opsætning, alt Gr + < (altså knappen til
venstre for 'Z') og med amerikansk tastatur skal du bare trykke på
knappen til venstre for 'Z' uden nogen skifte taster eller andet.

Køre din DOS-Box af en eller anden grund en mystisk tastaturopsætning,
så tryk CTRL-ALT-F1 for at skifte til amerikansk tastatur opsætning
(eller code page som det hedder).

Mvh

Bruno

Fra : G.B.

Dato : 23-08-04 00:00

iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i meddelelsen news:cgb85i$1hsc$1
@news.cybercity.dk:

> Det er ikke lige gruppen til den slags spørgsmål, du burde havde spurgt
> i dk.edb.system eller noget i den stil afhængig af hvor du starter din
> DOS-box fra.
> Men skidt, det er jo snart jul

Jeg skal sgu bruge programmet til at køre Arena (Elder Scrolls 1) med -
det er den eneste måde at få spillet til at køre.

> Hvis du køre med dansk tastatur opsætning, alt Gr + <

Tusind tak. Næste gang DU skal bruge hjælp til et old-gammelt spil, skal
jeg nok være lige så venlig.

Fra : iddqd

Dato : 23-08-04 10:00

G.B. wrote:
> Jeg skal sgu bruge programmet til at køre Arena (Elder Scrolls 1) med -
> det er den eneste måde at få spillet til at køre.

Og så? Vi skal allesammen bruge Windows for at få spil der lavet i dette
årtusinde til at virker, men derfor ser du da ingen spørgsamål her om
hvordan man løser Windows problemer. For slet ikke at snakke om al den
hardware der er brug for, det er der heller ikke nogen som spørger om
her i gruppen.

> Tusind tak. Næste gang DU skal bruge hjælp til et old-gammelt spil, skal
> jeg nok være lige så venlig.

Altså når du ikke kan finde ud af at stille spørgsmål i den rigtige
gruppe, hvordan skal jeg så vide om du kan finde ud af at trykke på et
tastatur

Mvh

Bruno

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-04 00:00

iddqd leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det er ikke lige gruppen til den slags spørgsmål, du burde havde spurgt
> i dk.edb.system eller noget i den stil afhængig af hvor du starter din
> DOS-box fra.

Arhh mon ikke? Dosbox er udelukkende lavet til at afvikle ældre DOS-
baserede spil under NT4/5, selvom man muligvis kan afvikle ældre regneark
osv i det, så eh... For så stram er fundatsen for gruppen jo heller ikke,
hvis du kigger efter.

> Men skidt, det er jo snart jul

4 måneder og 2 dage. Intet mindre. :)

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Arcana Dragon

Dato : 23-08-04 00:10

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen

> 4 måneder og 2 dage. Intet mindre. :)

Damn. Så skulle jeg måske ikke have reageret så surt på iddqd's ubrugelige
råd. Sorry, hare krishna, Rudolf med den røde tud og alt det der.

Men lortet virker stadigvæk ikke - jeg kører Win2000Pro (engelsk), SP4, kun
installeret DK Keyb, 1.25 GB RAM, Geforce3TI200/128, DX9.0c.

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-04 00:16

Arcana Dragon leverede følgende historie fra de varme lande:

> Damn. Så skulle jeg måske ikke have reageret så surt på iddqd's
> ubrugelige råd. Sorry, hare krishna, Rudolf med den røde tud og alt
> det der.

Hovhov! Brunos svar var ikke ubrugeligt, selvom det måske ikke var
løsningen!

Fra : G.B.

Dato : 23-08-04 00:11

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen

> Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Hvad ta'r du for de små hår i r\\\\\? ))))

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-04 00:14

G.B. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvad ta'r du for de små hår i r\\\\\? ))))

50 millioner euro. ;)

Fra : G.B.

Dato : 23-08-04 00:27

> 50 millioner euro. ;)

Det var sgu biligt. Laver vi en fræk aftale? :-')

Fra : G.B.

Dato : 23-08-04 00:01

> [...]

> Køre din DOS-Box af en eller anden grund en mystisk tastaturopsætning,
> så tryk CTRL-ALT-F1 for at skifte til amerikansk tastatur opsætning

Det virker ikke. Thanks for nothing.

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-04 00:08

G.B. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det virker ikke. Thanks for nothing.

Har du prøvet '/*-tasten ved siden af return (ved engelsk/amerkikansk
tastatur)?

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-04 00:17

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Har du prøvet '/*-tasten ved siden af return (ved engelsk/amerkikansk
> tastatur)?

Tastaturlayout forståes.

Fra : G.B.

Dato : 23-08-04 00:28

> Har du prøvet '/*-tasten ved siden af return (ved engelsk/amerkikansk
> tastatur)?

I'll try ANYTHING once. Men jeg venter til i morgen - indtil videre tak for
tipserne.

Fra : iddqd

Dato : 23-08-04 09:59

G.B. wrote:

> Det virker ikke. Thanks for nothing.

Synd for dig, jeg glemte lige at shift skal med i kombinationen - ikke
at du fortjener hjælp med den attityde du lægger for dagen.

Faktisk så kunne jeg påpege et par ting du skulle gøre for at få DOS
spil til at virke under Win2000, jeg spiller nemlig selv nogle af de
gamle klassikere af og til så jeg ved hvad der skal til. Men jeg gider
faktisk ikke bruge mere tid på dig.

Mvh

Bruno

Fra : Hans

Dato : 23-08-04 18:12

G.B. wrote:
> Hvordan fanden laver man en \ (backslash) i DOSbox????

Alt + 92 på det numeriske tastatur.

Hans

Fra : G.B.

Dato : 02-09-04 16:23

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen news:2oumqtFf2g58U1
@uni-berlin.de:

> Alt + 92 på det numeriske tastatur.

Tak for hjælpen!

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 23-08-04 21:34

Hej,

> Hvordan fanden laver man en \ (backslash) i DOSbox????

Hurra, har du prøvet at læse ReadMe filen..?? :) Citat fra samme:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Q: I can't type \ in DOSBox.
A: This is a known problem. It only occurs if your keyboard layout isn't US.
Some possible fixes:
1. Switch your keyboard layout.
2. Use / instead.
3. Add the commands you want to execute in dosbox.conf

Brug / i stedet for..

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @