ATT. Tom.
Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-04 22:30

Ja dig med Mondeoen .
Jeg er ved at købe en trip computer på Ebay, men det er fra en MKI årg96,
ved du om den passer over i en MKIIer ?.
Du kan evt. svare på min privat mail.
På forhånd tak.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 22:53

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Ja dig med Mondeoen .
> Jeg er ved at købe en trip computer på Ebay, men det er fra en MKI årg96,
> ved du om den passer over i en MKIIer ?.

Mener at stikket passer, men det gør den bestem ikke i selve holderen.MK I
har en helt anden firkantet udformning.

Vent til der kommer en til MKII de er der med jævne mellemrum. Jeg har set
op til 10 stk på et år.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-04 23:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412915a8$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> har en helt anden firkantet udformning.
>
> Vent til der kommer en til MKII de er der med jævne mellemrum. Jeg har set

Ok tak, du kan lige få et link så du kan se den selv, syntes også den ser lidt for firkantet ud.

http://makeashorterlink.com/?Y5D721C19
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 14:59

> [...]

> har en helt anden firkantet udformning.
>
> Vent til der kommer en til MKII de er der med jævne mellemrum. Jeg har set

Kan du forresten huske hvad du gav for din tripcomputer ?.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:42

> Kan du forresten huske hvad du gav for din tripcomputer ?.

Alt for meget
Jeg lod mig rive med i de sidste minutter fordi jeg bare VILLE have den og
det var der også en franskmand der ville, så den kom op på 1.600 Kr.
Jeg har sidenhen set dem solgt til under 1.000 Kr.

En ny koster vist 4-5.000 Kr hos Ford

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 20:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a3a5c$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det var der også en franskmand der ville, så den kom op på 1.600 Kr.
> Jeg har sidenhen set dem solgt til under 1.000 Kr.

Ja de står til 1000-1100kr som "buy it now" der er 2 pt. til en mkII men de vil
kun sende til England, men har dog overtalt den ene til at sende til Danmark, men
han vil self ikke tage noget ansvar hvis den går i stykker under forséndelse eller
den ikke passe til en DK model, men der skulle da ikke være nogen forskel på
en Eng og DK trip comp ?? er der.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:58

> [...]
forséndelse eller
> den ikke passe til en DK model, men der skulle da ikke være nogen forskel

Nej det er det samme.
De går ikke i stykker i posten, den vejer kun 100 g så de kan næsten stå og
knalde papkassen ind i en væg hos Post Danmark, uden at den går i stykker

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-04 21:08

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412a4c30$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> knalde papkassen ind i en væg hos Post Danmark, uden at den går i stykker

Tak for den malerisk beskivelse
Men så må jeg jo se om jeg ikke kan får sådan en tripcomp over til fastlandet.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Flemming Hansen

Dato : 24-08-04 11:27

Hvad er det egentlig en tripcomputer kan vise. Og er det blot at sætte den
til et eksisterende stik? (f.eks. Mondeo 1997 2,0 aut.)

Mvh.
Flemming

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 11:52

"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in message news:412b17e3$0$17784$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er det egentlig en tripcomputer kan vise. Og er det blot at sætte den
> til et eksisterende stik? (f.eks. Mondeo 1997 2,0 aut.)

Det er det samme som en benzin computer der viser hvor langt du køre pr liter
og hvad du køre pr liter i gennemsnit, oma.
Om den bare kan sættes til et eksisterende stik afhænger af hvordan lednings nette
er bygget op i lige netop din bil, men ellers kan du se det ved at pille dit ur ud, og
så se hvor mange ledninger der sidder i det stik der kommer ud til uret, er der 12
ledninger er den klar og så er det bare at bytte om, er der kun 5 ledninger skal der
trækkes nogle nye ledninger til forskellige stedere i bil (dette ved jeg ikke hvordan
man gør) men der finders vejledning på nettet.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 15:34

> [...]
ikke hvordan
> man gør) men der finders vejledning på nettet.

I min var disse ledninger der ikke, så jeg måtte selv bruge en 4-5 timer på
at trække dem. Ikke at det er svært, men det tager alligevel ganske lang
tid, især ved de ledninger der skal ud til motorrummet.
Den kan vise:
- Antal Km til tank er tom
- Antal kørte Km (siden reset)
- Gennemsnitshastighed (siden reset)
- Akutuel forbrug L/100 Km
- Gennemsnitsforbrug L/100 Km (siden reset)
- Udetemperatur
- Klokken
- Dato
- Timer (incl. stop og reset)
- Beepe hvis temp er under 3°C (kun hvis man også har alarmmodul)
- Det er muligt at skiftes til miles i stedet for Km hvis man vil det.

Tja det var vist det den kan.

Regn med at selv om ledningsnettet ER trukket så skal man alligevel ud at
købe temp.føleren og den koster 50 Euro hos Ford

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 16:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412b51c4$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Regn med at selv om ledningsnettet ER trukket så skal man alligevel ud at
> købe temp.føleren og den koster 50 Euro hos Ford

WHAAAT 400kr for en tempføler ??, hvor sidder den egenligt, har ikke fået købt en
Haynes til Mondeo endnu, så jeg er faktisk ikke klar over om der sidder en på min, men
tror det nu ikke.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 18:02

> [...]
købt en
> Haynes til Mondeo endnu, så jeg er faktisk ikke klar over om der sidder en

Ja det det var hos Ford i Tyskland så den er garanteret ikke billigere i
danmark.
Den er også ufattelig dårligt beskrevet i haynes, men der er tale om en
ganske simpel PTC modstand som man kan købe hos en elektronikforhandler til
20 Kr
Tal lige om RØVERI

Den skal sidde ud under den forreste kofanger så god fornøjelse med at finde
stikket hvis den ikke er monteret

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 18:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412b7486$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den skal sidde ud under den forreste kofanger så god fornøjelse med at finde
> stikket hvis den ikke er monteret

Du skulle ikke ha mulighed for at vise en illustration fra Haynes eller din egen,
sidder den F.eks i venster ell højre side.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 18:33

> Du skulle ikke ha mulighed for at vise en illustration fra Haynes eller
din egen,
> sidder den F.eks i venster ell højre side.

I haynes skriver de den sidder i venstre side men det skal man tage med
forbehold fordi Haynes er lavet efter en RHD mondeo (rattet i forkerte
side).
Da der intet var i min i forvejen har jeg valgt at placere den i venstre
side. Har desværre ikke taget billeder af det, men det er nu ret simpelt når
man selv laver det.

---
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 18:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:412b7bad$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> side. Har desværre ikke taget billeder af det, men det er nu ret simpelt når

Ok sidder den så man kan se den udefra eller ovenfra eller skal man ind under
bilen og ha dækpladen under køler af ??.
Undskyld alle disse ? men det er sgu noget letterer at spørge en der har prøvet det
inden man selv går ud og bruger flere time på noget der kun skulle tage 10min.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 18:53

> [...]
har prøvet det
> inden man selv går ud og bruger flere time på noget der kun skulle tage

Jeg vil tro at den ORIGINALE føler sidder således at du skal afmontere
frontkofangeren. HVIS man vidste lige precist hvor den sad så er det muligt
at man kunne sætte føleren på stikket uden at splitte det hele ad.
Tager ca.½ time at pille kofangeren af.

--
Tom