Fiat 500 som ikke hed Fiat 500 ... hvad er~
Fra : RaZoR

Dato : 22-08-04 20:10

Hejsa....

den anden dag så jeg en Fiat 500 som lignede en Fiat 500 med ikke hed
det !?! .... der var seks bogstaver og så 500 - "xxxxxx 500" - det
stod på strå .......

Hvad er det for en ?? ... er Fiat 500 blevet lavet på licens i et
andet land med et andet navn ? (og sammen karosse)

RaZoR *s*

Fra : Aksel

Dato : 22-08-04 21:51

"RaZoR" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det for en ?? ... er Fiat 500 blevet lavet på licens i et
> andet land med et andet navn ? (og sammen karosse)

Det kan have været en Neckar, de blev bygget på licens af NSU i Neckarsulm

Hilsen Aksel

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-08-04 23:25

> den anden dag så jeg en Fiat 500 som lignede en Fiat 500 med ikke hed
> det !?! .... der var seks bogstaver og så 500 - "xxxxxx 500" - det
> stod på strå .......

Der holder jævnligt en hvid "Nuevo 500" (Fiat 500) med soltag her på
Østerbro. "Nuevo" står netop med skrå bogstaver.

> Hvad er det for en ?? ... er Fiat 500 blevet lavet på licens i et
> andet land med et andet navn ? (og sammen karosse)

Det kan bare være en ny version af Fiat 500, da Nuevo betyder Ny på spansk
og åbenbart også italiensk.

Mvh

Emil

Fra : Elbarto

Dato : 23-08-04 10:31

> [...]
>
> Hvad er det for en ?? ... er Fiat 500 blevet lavet på licens i et
> andet land med et andet navn ? (og sammen karosse)

Kan se der er kommet mange gode bud og umiddelbart kan jeg ikk huske hviken
fiat der er fiat 500 men
Min fatter har kørt folke race i en Zesteva mener jeg den hed hvilket var en
100% kopi af en fiat

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Peter C:\\

Dato : 23-08-04 10:54

> [...]
> fiat der er fiat 500 men
> Min fatter har kørt folke race i en Zesteva mener jeg den hed hvilket var

Kan måske ha været en Zastava 511 ?
Det var en 5-dørs licensproduktion af Fiat 128

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-08-04 11:35

"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse
> hviken
> en
>
> Kan måske ha været en Zastava 511 ?
> Det var en 5-dørs licensproduktion af Fiat 128

Ja eller Zastava 600 - 750, som var den samme som Fiat 600.

Verner

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-04 11:46

Der har indtil nu været mange gode forslag, men ingen af dem er rigtige
Det drejer sig da om en Jagst !

Du kan se een her:

Andreas M. Hansen

Fra : Peter C:\\

Dato : 23-08-04 12:09

> Der har indtil nu været mange gode forslag, men ingen af dem er rigtige
> Det drejer sig da om en Jagst !

Så HAR der været skudt rigtigt

En Jagst er en Neckar !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-04 12:41

> Så HAR der været skudt rigtigt
>
> En Jagst er en Neckar !

Undskyld! - jeg læser hurtigt men desværre ikke altid lige grundigt

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter C:\\>

Dato : 23-08-04 21:53

> Undskyld! - jeg læser hurtigt men desværre ikke altid lige grundigt

Kender det kun alt for godt

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Mogens

Dato : 23-08-04 15:32

> Det drejer sig da om en Jagst !
>
> Du kan se een her:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3378

Hvis den eftersøgte bil har samme karrosseri som en Fiat 500 er der ikke
tale om Neckar Jagst'en på billedet. Jagst'en på billedet har et Fiat 600
karrosseri.

mvh
Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-04 17:19

> Hvis den eftersøgte bil har samme karrosseri som en Fiat 500 er der ikke
> tale om Neckar Jagst'en på billedet. Jagst'en på billedet har et Fiat 600
> karrosseri.

Det er jeg godt klar over, billedet var bare for at illustrere mærket.
Jagsten fandtes dog også i en 500 udgave, men jeg kunne ikke lige finde et
passende link i skyndingen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter C:\\>

Dato : 23-08-04 21:53

> Det er jeg godt klar over, billedet var bare for at illustrere mærket.
> Jagsten fandtes dog også i en 500 udgave,

Er du sikker på det ?

Iflg. Bilrevyen 1964 hedder Neckar-udgaven af Fiat 600 "Jagst 770" og 500
udgaven hedder "Weinsberg"
Neckar Weinsberg 500 er en lille 2 personers coupe som ligner Glas
Goggomobil TS400 Coupe på en prik

http://www.oldtimersweb.be/jansartikelen/varianten-neckar-weinsberg.htm
http://mclellansautomotive.com/photos/B20942.jpg

OK...vi er ude i fluekn.....i småtingsafdelingen nu ....men Jagst er
vist kun en Fiat 600 model

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Mogens

Dato : 23-08-04 15:35

Steyr-Puch i Østrig lavede en Fiat 500 kopi på licens, det kan have været
sådan en du har set.

mvh
Mogens

Fra : Mogens

Dato : 24-08-04 21:14

Har lige rodet lidt.

Link til Steyer Puch udgaven af Fiat 500. En af udgaverne har ændret
afslutning på taget i forhold til en ægte Fiat, de senere modeller har
karrosseri helt som Fiat 500:
http://www.steyrpuchclub.at/puch-geschichte.htm#Puch-Geschichte

Fra : Soren Pedersen

Dato : 22-08-04 22:41

Jeg har et par forslag: Jagst ? - Eller har du talt endnu mere forkert, så
der kunne være tale om en Autobianchi ?

Mvh
Søren