Thailand - oplevelsesferie
Fra : Bauer & Christensen

Dato : 09-05-01 13:25

Vi er igang med at planlægge en rejse til Thailand, hvor vi gerne skal se og
opleve en hel masse (kun to til tre dage ved en strand) har I nogle forslag
til hvad vi gør. Skal vi tage billigst mulige rejse og selv rejse rundt på
egen hånd - eller skal vi på forhånd bestille nogle færdigpakket udflugter
hjemmefra ???
Hvilket årstid er bedst?

Hilsen Karin Bauer
bauer@gvdnet.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-05-01 18:22

"Bauer & Christensen" <bauer@gvdnet.dk> wrote in message
> [...]

> egen hånd - eller skal vi på forhånd bestille nogle færdigpakket udflugter

Hvor lang tid har I? Hvis I kun har 14 dage vil det nok være smartest at
købe nogle ture hjemmefra, men ellers kan I sagtens arrangere efterhånden
som I kommer frem. Thailand er et meget nemt land at rejse i.
Keller

Fra : Lars Bank

Dato : 09-05-01 21:12

Hej Karin

Kig evt. på min hjemmeside

www.thaiguide.dk

på siden:
http://www.thaiguide.dk/billet/hvordan.htm
er forskellige rejseformer og fordele ulemper.

Rigtig god rejse

Hilsen
Lars

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-05-01 12:38

Hej Karin,

Køb lonely planet guidebook (se www.lonelyplanet.com ) eller lån den på
biblioteket (en ægte grønspættebog for backpackere) og rejs på egen hånd !
Det er et MEGET nemt land at rejse i (blot ungå grænsen til Burma). Vi var i
Khao Sok som ligger i nærheden af Phuket udtales "Fuk'it (beklager men det
gør det altså). Overvej Khao Yai Nationalpark. Jeg kan anbefale the "Jungle
Guest House" i Pak Chong som køres af et svensk/thai ægtepar, de arrangere
også vandreture med guide i parken. Til afslapning i byen er Chaing Mai
perfekt, det er nemmest at flyve dertil - og ikke særligt dyrt. Taxaerne i
Bangkok kører sjældent til det rigtige sted så check på kortet, tag altid
bagagen med ind i bilen så i kan hoppe ud når i vil, kør på taxameteret og
hvis de ikke vil slå det til, så hop ud og find en anden taxa. Taxaer er
stadig langt billigere end tuk-tuk'er.

Undgå at rejse marts-maj der kan det være dræbende varmt!

Nemt land og rare mennesker - rigtigt god tur !-)