TinTin Box
Fra : cybamerc

Dato : 22-08-04 18:56

Bilka har i den kommende uge et tilbud på Tintin boxen med alle
tegnefilmene. Af diverse sider fremgår det, at lyden er i mono. Er der
nogen, der kan fortælle mig, om filmene eksisterer med et
stereolydspor, eller om det er noget, man har skåret væk for at presse
alle de nordiske sprog ned på én skive?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-08-04 19:54

cybamerc skrev :
> [...]
> nogen, der kan fortælle mig, om filmene eksisterer med et
> stereolydspor, eller om det er noget, man har skåret væk for at presse

Mono spor fylder lige så meget som et stereo spor på en DVD, så det er i
hverttilfælde ikke for at spare plads.
Hajsøen fylder 4150 MB så der er endda plads til overs på skiven. Den er fra
1972 og sikkert kun lavet i mono.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : ersen

Dato : 23-08-04 10:27

Hvad koster de?

Fra : Thomas

Dato : 23-08-04 10:44

"ersen" <en@aa.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster de?

http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/FA131B97C
AA7BE2AC1256EF6001CEB3E/$File/side14.jpg

499,- for boxen med alle 21 Tintin film.

Mvh. Thomas

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-08-04 10:52

Thomas wrote:
> "ersen" <en@aa.dk> skrev i en meddelelse

http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/FA131B97C
> AA7BE2AC1256EF6001CEB3E/$File/side14.jpg
>
> 499,- for boxen med alle 21 Tintin film.

Kan man nu være sikker på, at det er "de rigtige" indspilninger?

Der er en del tegnefilm - jeg tror nok at Lucky Luke er en af dem, som
har været hårdest ramt - som er udgivet i discountudgaver med
B-indspilninger af den danske dubbing i stedet for de dyrere danske
skuespillere, som lagde stemmer til biografudgaverne!

Mikkel

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-08-04 15:22

"Mikkel Møldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse

> Kan man nu være sikker på, at det er "de rigtige" >indspilninger?

Det tror jeg faktisk man kan sige ja til
jeg har ikke set de har været på plakaten i nogen bif
filmene er fra 1990'erne og er vist nok lavet kun til TV
,der findes også en del tegnefilm lavet sidst i 1960'erne
med Tintin de har kørt et par gange i DK TV

"tintin og hajsøen" er fra 1970'erne
den er ikke med i tintin boxen
http://www.seriejournalen.dk/sj_indhold.asp?sprog=DK&art=Nyhed&ID=1328

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2447926/

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-08-04 15:59

Michael Meidahl Jensen wrote:
> jeg har ikke set de har været på plakaten i nogen bif
> filmene er fra 1990'erne og er vist nok lavet kun til TV
> ,der findes også en del tegnefilm lavet sidst i 1960'erne
> med Tintin de har kørt et par gange i DK TV

Hm... det kan du have ret i.

> "tintin og hajsøen" er fra 1970'erne

og var måske den eneste biograffilm?

> den er ikke med i tintin boxen

Måske fordi Herge ikke havde noget med den at gøre?

Mikkel

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-08-04 16:05

> og var måske den eneste biograffilm?

Ja det mener jeg bestemt ,altså tegnefilm
der blev lavet et par stykker med "rigtige" skuespiller
"Tintin og de blå appelsiner" hed den ene
du kan læse om dem på tintin.com
men jeg kan ikke linke der til

> Måske fordi Herge ikke havde noget med den at gøre?

Ja sikkert nok , de rigtige tintinologer regner den ikke med :)

Fra : Erik

Dato : 24-08-04 09:53

> Ja det mener jeg bestemt ,altså tegnefilm

Der blev faktisk lavet to tegnefilm til biograferne: "Tintin og hajsøen" og
"Tintin og soltemplet". Begge har kørt i danske biografer.

Link til den sidstnævnte: http://www.imdb.com/title/tt0065106/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-08-04 19:04

"Erik" skrev i en meddelelse

> Der blev faktisk lavet to tegnefilm til biograferne: "Tintin og hajsøen"
og
> "Tintin og soltemplet". Begge har kørt i danske biografer.

Ja det er rigtig ,,,godt du er vågen den havde jeg helt glemt

Fra : Erik

Dato : 24-08-04 10:20

> [...]

> ,der findes også en del tegnefilm lavet sidst i 1960'erne
> med Tintin de har kørt et par gange i DK TV

I følge tintin.com findes der én tv-serie, der blev i værksat i 1988 og lå
færdig i 1992. Serien består af 20 album (ud af 23) fordelt på 39 afsnit af
26 minutters længde. Det er den, der nu er kommet ud på DVD.

Der findes desuden to biograftegnefilm, to "live-action" spillefilm og en
dukkefilmsudgave af "Krabben med de gyldne klør" fra 1947. Tintin.com nævner
herudover, at "L'Homme de Rio" fra 1964 med Jean-Paul Belmondo i hovedrollen
udgør en slags uofficiel "semi-adaption" af "Det knuste øre".

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-08-04 19:11

"Erik" skrev i en meddelelse

> [...]
af
> 26 minutters længde. Det er den, der nu er kommet ud på DVD.

jeg så en række små tegnefilm lige først i 1970'erne
på DRTV det var dem jeg mente ,kan godt se at de ikke
bliver nævnt på tintin.com
nu skal jeg selfølig passe på hvad jeg siger jvf sidste indlæg (hvor jeg
glemte Soltemplet)
men det mener jeg bestemt :)

> herudover, at "L'Homme de Rio" fra 1964 med Jean-Paul Belmondo i
hovedrollen
> udgør en slags uofficiel "semi-adaption" af "Det knuste øre".

Ja den har jeg også hørt om ,ved du om den har en dansk
titel ?

Fra : Erik

Dato : 24-08-04 19:38

> Ja den har jeg også hørt om ,ved du om den har en dansk
> titel ?

Ifølge mit filmleksikon, så hed den "Orlov i Rio" på dansk. Den beskrives
som en "veloplagt adventure-film".

Fra : Maria de Francis

Dato : 24-08-04 22:17

Erik" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hovedrollen
> udgør en slags uofficiel "semi-adaption" af "Det knuste øre".

Og så udkom der en serie DVD's fra Nordisk Film, med produktionsår 1991, de
fleste med 3 episoder på, en med 2 (Månen tur-retur 1+2). Episoderne er på
de nordiske sprog, uden undertekster, og ligner ret meget dem, der blev
sendt på tv for ikke så længe siden. Jeg sidder med de 5 jeg kunne finde
frem, 14 film på de fem DVD-kassetter(2,4,5,6,7......hvor er resten dog
henne? ;-( , og gad nok vide hvad forskellen er på tinboxen og disse.

Mvh
Maria

--
Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 23:44

ersen wrote:
> "cybamerc" skrev...

> Hvad koster den?

Ja, og kan den fås i tin box? *ba-dam-tschij!*

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-08-04 10:48

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i
en meddelelse >
> --
> mvh.
> Karsten Strandgaard Jørgensen
> http://hammerich.cjb.net

Linker til side med Spyware.

Du sku skamme dig, sku du. Tsk-tsk...

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 16:00

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> "Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i
> en meddelelse >
>
> Linker til side med Spyware.
> Du sku skamme dig, sku du. Tsk-tsk...

Uhada, det var ren uvidenhed. Det vil jeg straks holde op med.

--
http://www.poulhammerich.dk/

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-08-04 17:21

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Uhada, det var ren uvidenhed.

Det ses f.eks. når der dukker et vindue op som beder én om at installere
spionprogrammet GAIN. (Men man kan bare klikke nej tak, hvis man er
opmærksom).

> Det vil jeg straks holde op med.

Takker

Mikkel
--
http://lakjer.dk/mikkel/
Tips og baggrund om Guatemala

Fra : Morten Bowman

Dato : 24-08-04 19:38

On 22 Aug 2004 10:55:53 -0700, cybamerc@yahoo.com (cybamerc) wrote:

> [...]
>nogen, der kan fortælle mig, om filmene eksisterer med et
>stereolydspor, eller om det er noget, man har skåret væk for at presse

Jeg læste et eller andet sted at der er nye versioner på vej, på dvd. Nok
også derfor de nu kan fåes billigt.
Men jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste det

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : cybamerc

Dato : 25-08-04 10:26

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message news:<6m2ni0hgbdks9k11eot1jdbn66lg2d33lc@4ax.com>...

> Jeg læste et eller andet sted at der er nye versioner på vej, på dvd. Nok
> også derfor de nu kan fåes billigt.

Boksen er fra april i år - men det udelukker naturligvis ikke, at de
arbejder på nogle andre udgaver. Den koster iøvrigt stadig kr. 999,-,
de andre steder, jeg har kigget.

Fra : Morten Bowman

Dato : 31-08-04 10:50

> [...]

>nogen, der kan fortælle mig, om filmene eksisterer med et
>stereolydspor, eller om det er noget, man har skåret væk for at presse

Det var dette jeg havde læst. Men det vel den samme er det ikke?
http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2447926/