Skal den ud af landet? (registreringsafgif~
Fra : Walther

Dato : 22-08-04 18:51

http://www.tax.dk/pjecer/refusion_registreringsafg.htm

Skal bilen ud af landet for at få registreringsafgiften tilbage??

Tak,
walther

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-08-04 18:58

> Skal bilen ud af landet for at få registreringsafgiften tilbage??

Den skal sælges til en person, der ikke er dansk bosat.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Walther

Dato : 22-08-04 19:03

In article <cgamql$vcf$1@news.cybercity.dk>, Cosworth POWER
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> Den skal sælges til en person, der ikke er dansk bosat.

Hvorfor gør det en forskel om den bliver solgt til en ikke dansk
person, eller står i garagen uden plader?

Tak,
walther

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-08-04 19:10

> Hvorfor gør det en forskel om den bliver solgt til en ikke dansk
> person, eller står i garagen uden plader?

Jeg har ingen anelse, men måske det skyldes at alle bilforhandlerne derved
vil have afgiften retur, når de får en bil ind. Når den så skal sælges igen
betaler de afgiften tilbage til T&S. Dette kræver meget administration,
samt T&S skal af med mange penge i perioder.

Ring til T&S og spørg dem.

Fra : Lars

Dato : 22-08-04 19:24

Hey,

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Den skal sælges til en person, der ikke er dansk bosat.

Eller man kan selv udføre den (læs: tage den med sig) hvis man flytter til
udlandet.

** Lars

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-08-04 19:31

"Walther" skrev i en meddelelse:

> http://www.tax.dk/pjecer/refusion_registreringsafg.htm
>
> Skal bilen ud af landet for at få registreringsafgiften tilbage??

Bilen skal "udføres" til en køber med bopæl i EU, men uden for Danmarks
grænser. Hvad "udføres" så betyder i denne henseende, må du nok spørge Told
& Skat om. Det står jo enhver frit, at handle over landegrænser. Du kan
senere købe den hjem til garagen igen uden nogen kan hindre dig i det. Om
bilen rent fysisk skal ud og hjem, er vel et temperamentspørgsmål.

/Mark.

Fra : Walther

Dato : 22-08-04 19:42

In article <4128e566$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Mark
Sandberg <sandberg@it.dk> wrote:

> [...]
> senere købe den hjem til garagen igen uden nogen kan hindre dig i det. Om
> bilen rent fysisk skal ud og hjem, er vel et temperamentspørgsmål.

Præcis min tanke, sælge den til Ian Flemming Fictious for en EUR, og
så...

Mht. til forhandlerne, så mister de jo 15% hver gang, så det er vel
ikke den bedste forretning?

Men jeg ringer til Told&Skat ved lejlighed...

Tak,
walther

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-08-04 20:17

"Walther" skrev i en meddelelse:

> Præcis min tanke, sælge den til Ian Flemming Fictious for en EUR, og
> så...

Næ,næ. Ikke noget fiktivt.

Told & Skat vil se dokumentation (slutseddel eller salgskontrakt) for bilen
er solgt til en udenlandsk køber med navn og adresse. Samt en kopi af
kvitteringen for handlen.

Alternativt vil de se bevis for at den er indregistreret i udlandet. Evt. i
dit eget navn, hvis du flytter til udlandet.

> Mht. til forhandlerne, så mister de jo 15% hver gang, så det er vel
> ikke den bedste forretning?

Det gælder alle. Der er 15% reduktion i beløbet ved tilbagebetaling af
afgiften.

> Men jeg ringer til Told&Skat ved lejlighed...

God ide.

> Tak,

Du er velkommen og selv tak.

/Mark.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-08-04 23:27

> Det gælder alle. Der er 15% reduktion i beløbet ved tilbagebetaling af
> afgiften.

Hvorfor egentligt det?

Mvh

Emil

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-08-04 07:44

"Emil Jensen [2100]" skrev i en meddelelse:

> Hvorfor egentligt det?

Der er vel for at modsvare forhandleravancen.

Afgiften beregnes som 63% af handelsværdien i Danmark incl. forhandleravance
og moms. D.v.s. at en ved bil der står til salg i forhandlerens
udstillingsvindue til 100.000 Kr., vil afgiftdelen af prisen være 63.000
Kr.

Exportere han bilen kan der efter reduktion tilbagebetales 53.550
afgiftkroner.
Så skal han jo blot have fundet en køber i udlandet der giver 46.450 Kr. for
bilen.
Derved har han stadig sin avance hjemme. Told &Skat blander sig ikke i
hvilken pris bilen sælges til i udlandet, måske kan den sælges til endnu
højere pris end i dette eksempel.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-08-04 07:59

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 23-08-04 09:51

> [...]
>
> Derved har han stadig sin avance hjemme. Told&Skat blander sig ikke i
> hvilken pris bilen sælges til i udlandet, måske kan den sælges til endnu

Det lyder sandsynligt, tak for info.

Mvh

Emil

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-08-04 19:38

Mark Sandberg wrote:

> Næ,næ. Ikke noget fiktivt.

Jo jo, det kan man godt

> Told & Skat vil se dokumentation (slutseddel eller salgskontrakt) for
> bilen er solgt til en udenlandsk køber med navn og adresse. Samt en
> kopi af kvitteringen for handlen.

En ganske almindelig håndskreven kvittering er nok.

Man skal samtidigt huske på at man ikke kan få mere afgift retur, end der
oprindeligt blev betalt dengang bilen kom til DK.
Det er uanset at bilens nuværende værdi måske er fordoblet siden dengang
hvor den blev indført.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-04 19:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal samtidigt huske på at man ikke kan få mere afgift retur, end der
> oprindeligt blev betalt dengang bilen kom til DK.

Vrøvl....

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-08-04 19:51

Henrik B. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412a396b$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vrøvl....

Nope.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-04 23:18

> Nope.

Har et konkret eksempel med en Landcruiser, hvor der blev tilbagebetalt mere
afgift, end oprindelig betalt. T&S kan også lave fejl.

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-04 10:46

Henrik B. wrote:

> Har et konkret eksempel med en Landcruiser, hvor der blev
> tilbagebetalt mere afgift, end oprindelig betalt.

OK, jeg har et eksempel på en som fik "nej" (vedr. en Ford Sierra), og
samtidigt fik "læst" hele smøren om reglerne.

> T&S kan også lave
> fejl.

OK, hvis det var en fejl, så forstår jeg bedre, så skal han bare passe på at
de ikke opdager fejlen og kræver pengene tilbage.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-04 12:16

> OK, hvis det var en fejl, så forstår jeg bedre, så skal han bare passe på
at
> de ikke opdager fejlen og kræver pengene tilbage.

Det må det jo være....

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-04 12:19

Henrik B. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412b0e65$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det må det jo være....

Ja i hvert fald hvad min kammerat fik at vide hos T&S, og det var endda
først ved vurderingen han blev gjort opmærksom på det.
Til at starte med ville han heller ikke tro på det, men de fik da
"overbevist" ham, med nogle skrivelser de lige havde liggende

Per
www.perbeer.ninja.dk