Servo og gråmeleret olie - æuww
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 15:50

G'da i hytterne

Surt, trist - men min servostyring er da vist gået i bedene :

På hjemvejen fra et sted i det meget fjerne, blev styringen tungere og
tungere, og man hørte pumpen starte en klagesang, og hvad så man da
det blev lyst : Ikke en døjt olie i pumpen .....

Fylder 1 liter på , lader bilen gp i tomgang, ohh ve ohh klage, som
pumpen knævrer, og den labber olie i sig. Besynderligt ud det ser,
for olien bliver gråmeleret, og synker hurtigt

fylder endnu en ½ liter på, og prøver så ladese stå lidt, well,
pumpens klagesang aftager, men ikke helt

Olien er stadig bare grå - og trist

Jeg kan ikke se nogen steder, hvor der løber noget ud, hverken kring
pumpen, eller tandstangen, eller nogen af rørene, men for hulen, den
fordamper jo ikke ...

Hvem har et godt gæt ?
--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-04 16:01

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke se nogen steder, hvor der løber noget ud, hverken kring
> pumpen, eller tandstangen, eller nogen af rørene, men for hulen, den

Det gråmelerede i olien er metalstøv, så din pumpe er da vist slidt i
stykker. Det er jo svært at sige, hvor den løber hen, når jeg ikke kender
systemets udformning.

NS

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 16:06

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev :

>Det gråmelerede i olien er metalstøv, så din pumpe er da vist slidt i
>stykker.

Det er det jeg frygter svært ;(

>Det er jo svært at sige, hvor den løber hen, når jeg ikke kender
>systemets udformning.

Fair nok ;)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : bme

Dato : 22-08-04 16:12

> Jeg kan ikke se nogen steder, hvor der løber noget ud, hverken kring
> pumpen, eller tandstangen, eller nogen af rørene, men for hulen, den
> fordamper jo ikke ...

Det ligger sikkert indeni tandstangsmanchetterne

/bo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-08-04 17:19

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Surt, trist - men min servostyring er da vist gået i bedene :

Pas nu på med den lugning, den er ikke af det gode

> På hjemvejen fra et sted i det meget fjerne,

Jylland?

> Fylder 1 liter på , lader bilen gp i tomgang, ohh ve ohh klage, som
> pumpen knævrer, og den labber olie i sig. Besynderligt ud det ser,
> for olien bliver gråmeleret, og synker hurtigt

Tyder ikke godt

> [...]
>
> Jeg kan ikke se nogen steder, hvor der løber noget ud, hverken kring
> pumpen, eller tandstangen, eller nogen af rørene, men for hulen, den

Hvis du løsner manchetterne, kun den ene først
Husk at sætte et kar under.
Så tror jeg du vil genfinde olien.

Hvis du genfinder den der, så er en vis herre løs i Laksegade.
Olien stikker af gennem pakninger i tandstangen, som også er løbet sin vej

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 17:58

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Pas nu på med den lugning, den er ikke af det gode

det giver jo avs i enten ryg, eller muldvarp

>Jylland?

Stockholm - tro mig, du får bøffer, af at køre langt, uden servohjælp

>Hvis du løsner manchetterne, kun den ene først
>Husk at sætte et kar under.
>Så tror jeg du vil genfinde olien.

Det kunne lige passe ;)

>Hvis du genfinder den der, så er en vis herre løs i Laksegade.
>Olien stikker af gennem pakninger i tandstangen, som også er løbet sin vej

Mjoehhhhhhh.........

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-08-04 19:35

jan@fedtegreven.dk skrev :

(opfølgning)

>Hvem har et godt gæt ?

det var så et tæret hydraulikrør, der var synderen ;(

Besynderligt, man ikke kunne se olien fise ud

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-04 10:20

> (opfølgning)

> det var så et tæret hydraulikrør, der var synderen ;(
>
> Besynderligt, man ikke kunne se olien fise ud

Overlevede pumpen samt tandstang?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-08-04 20:37

"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev :

>Overlevede pumpen samt tandstang?

Jep - selv muldvarpen overlevede ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-04 21:18

> Jep - selv muldvarpen overlevede ;)

Den var glemt i farten, men ikke mindre vigtig af den grund

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-08-04 21:35

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Den var glemt i farten, men ikke mindre vigtig af den grund

Min muldvarp, lader sig ikke sådan glemme , hehe

(Den ømmer sig stadig over jeg bare sådan forærede fruen en bil)

Og nu står der sat*e en Sierra på pladsen igen igen

(Jeg kunne ellers fortælle noget artigt om nogle el-installationer
nede på farmen i Klarskov, men det her er ikke gruppen)

på den anden side - lave lys i sin garage .... well ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-04 22:08

> Min muldvarp, lader sig ikke sådan glemme , hehe
>
> (Den ømmer sig stadig over jeg bare sådan forærede fruen en bil)

Var de de skrig jeg hørte helt herover

> Og nu står der sat*e en Sierra på pladsen igen igen

Det er vis med dem, som med hunkønner:
You can't live with them, and you can't live without them.....

> (Jeg kunne ellers fortælle noget artigt om nogle el-installationer
> nede på farmen i Klarskov, men det her er ikke gruppen)

Er det ikke herligt med den strøm )

> på den anden side - lave lys i sin garage .... well ;)

Kommer vinter, kommer tid.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 31-08-04 22:16

Uffe Bærentsen wrote:
> Det er vis med dem, som med hunkønner:
> You can't live with them, and you can't live without them.....

Women, can't live with them, pass the beernuts...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-09-04 13:11

John Sahl wrote:

> Women, can't live with them, pass the beernuts...

Norm Peterson er kongen!

--
Hygge..
Thomas