Anbefaling af dykkerskole i Sharm el Sheik~
Fra : Michael Kristensen

Dato : 22-08-04 13:52

Hej NG

Kan nogle komme med en anbefaling af en seriøs dykkerskole i Sharm el
Sheikh (det røde hav)?

-Michael Kristensen

Fra : KC

Dato : 22-08-04 14:07

Jeg har ikke erfaring med centrene som "skoler" men som turarrangører. De
har alle virket meget proffesionelle. Har altid rejst med Atlantis, og de er
gode til at vælge de centre der har styr på tingene.

Min personlige holdning er at instruktøren er vigtigst når man vælger
uddannelsessted.
Det er mit indtryk at mange instruktører er free-lance og arbejder flere
steder.
Hvis du søger lidt på nettet kan du sagtens finde en dansk instruktør
dernede og få svar på diverse spørgsmål pr. mail.

KC

Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster
Basic nitrox CMAS og PADI
GUE Fundamental
(man køber og sælger da brugt dykkerudstyr
under rubrik 314 på www.gulgratis.dk)

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-08-04 15:45

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
> [...]
> Hvis du søger lidt på nettet kan du sagtens finde en dansk instruktør
> dernede og få svar på diverse spørgsmål pr. mail.

Det har du helt ret i, og faktisk er der en dansk instruktør dernede som
læser denne newsgroup, nemlig undertegnede.

Jeg arbejder for det dykkercenter som atlantis rejser anvender, så skulle du
havde nogle spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte mig per
email.

Med venlig hilsen
Søren Reinke

Min email er disky@disky.FJERN.dk gæt selv hvad du skal fjerne

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-08-04 11:10

> Jeg arbejder for det dykkercenter som atlantis rejser anvender, så skulle du
> havde nogle spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte mig per
> email.

Jeg har fået et tilbud fra atlantis rejser på dykkercertifikat til 2095.
De anbefaler at man hjemmefra køber en teoribo fra dem til 395 kr.

Noget jeg skal være opmærksom på her?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Peter Kjær

Dato : 23-08-04 15:53

> Noget jeg skal være opmærksom på her?

Hejsa,

Hvis du har besluttet dig til at bruge en del af din ferie på teori læsning,
vil jeg anbefale at købe bogen herhjemme (kan købes i de fleste dykercentre)
hvor du kan få den på dansk, dette gør det måske lidt hurtigere at komme
igennem, og du kan jo evt. læse den hjemmefra så du kan bruge mere tid på
stranden :)

--
Ses,
Peter

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-08-04 20:59

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har fået et tilbud fra atlantis rejser på dykkercertifikat til 2095.
> De anbefaler at man hjemmefra køber en teoribo fra dem til 395 kr.
>
> Noget jeg skal være opmærksom på her?

At købe bogen hjemmefra og læse i den er bestemt en fordel.
Så slipper du for at skulle bruge tid på at læse teorien imens du er på
ferie.

Det eneste du skal sikre dig med hensyn til bogen er at det er den nye
udgave.
Den nemmeste måde at checke det på er at billeder i bogen skal være i
farver.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Thomas VJ

Dato : 23-08-04 23:44

"Søren Reinke" <disky@disky.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste du skal sikre dig med hensyn til bogen er at det er den nye
> udgave.
> Den nemmeste måde at checke det på er at billeder i bogen skal være i
> farver.

Derudover er det en god ide at kontrollere at bog "pakken" også indeholder
tabel og manual til denne.

mvh
Thomas
--
http://dykkerteori.dk - lær teorien hjemmefra og spar både tid og penge på
din ferie.

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-08-04 16:00

> Derudover er det en god ide at kontrollere at bog "pakken" også indeholder
> tabel og manual til denne.

Hejsa,

Nu bliver jeg lidt nyskærig :) hvad er det for en manual du taler om, det
eneste jeg kender til er den brugsvejledning der er påtrykt tabellen (RDP)
og så hvad der står i bogen.

Ved godt at der følger en manual med til "hjulet" men det er jo ikke den der
bliver undervist i på OWD, og den skal jo også købes for en mindre formue
seperat.

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-08-04 21:04

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eneste jeg kender til er den brugsvejledning der er påtrykt tabellen (RDP)

Det må være den gamle udgave af OWD manualen du har læst. I den nye er der
ingen brugsvejledning til RDP'en.
Der følger så til gengæld en glimrende manual med til RDP'en også.
Den er, som resten af PADI systemet, lavet så selv amerikanere kan følge med
(måske lige bortset fra Bush) og giver læseren en grundig og pædagogisk
korrekt indføring i brug af RDP'en således at der bliver mere tid anekdoter
og røverhistorier i undervisningen

> [...]
der
> bliver undervist i på OWD, og den skal jo også købes for en mindre formue

Manualen til RDP'en er af samme stil som den til hjulet.
I øvrigt er det valgfrti for instruktøren om han/hun vil benytte hjul eller
RDP på OWD kurset. Grunden til at langt de fleste instruktører bruger RDP'en
er, at denne giver et meget bedre billede og forståelse af nitrogen
forbelastningen end hjulet gør.

mvh
Thomas
--
http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : Michael Kristensen

Dato : 25-08-04 22:13

> Det eneste du skal sikre dig med hensyn til bogen er at det er den nye
> udgave.
> Den nemmeste måde at checke det på er at billeder i bogen skal være i
> farver.

Jeg har på biblioteket lånt "Open Water Diver Manual" 1. oplag med
billeder uden farve.

Hvad er forskellen mellem den og den nye?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-08-04 12:11

> Jeg har på biblioteket lånt "Open Water Diver Manual" 1. oplag med
> billeder uden farve.

> Hvad er forskellen mellem den og den nye?

Ikke ret meget.
Den primære forskel er at der er kommet nogle nye retningslinjer for
flyvning-efter-dykning og at den gamle forklarer dig hvordan du bruger
RDP'en (dykkertabel). Når du køber din RDP bør der følge en brugsvejledning
med til denne.

mvh
Thomas
--
http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-08-04 12:17

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har på biblioteket lånt "Open Water Diver Manual" 1. oplag med
> billeder uden farve.

Husk at du skal aflevere kundskabstesterne fra slutningen af hvert kapitel
til din instruktør som beholder disse! Du må gerne skrive svarene på et
seperat stykke papir og aflevere dette! Du får nok problemer med at løse
kundskabstesterne til kapitel 4 og 5 hvis du ikke har en RDP (dykkertabel).

mvh
Thomas
--
http://dykkerteori.dk spild ikke tiden på din ferie - lær teorien hjemmefra!

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 24-08-04 16:45

Jeg har flere steder læst, at disse her får topkarakter. Men har ikke taget
kursus hos dem:

http://www.emperordivers.com/

Mvh.
Roland Lyngvig

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-08-04 21:43

"Michael Kristensen"
> Hej NG
>
> Kan nogle komme med en anbefaling af en seriøs dykkerskole i Sharm el
> Sheikh (det røde hav)?
>
> -Michael Kristensen

Mine unger (11 og 14 år) tog OWD kursus med Atlantis
partnere i Sharm, det gik fint, flinke instruktører, ungerne
var meget glade da undervisningen i klasse lokalet var overstået
og de kunne komme ud og dykke - det var stort..! -max-