'Hadenumre'
Fra : Thomas

Dato : 22-08-04 00:34

Er der en top 5 over numre i _virkelig_ hader, af numrene
der bliver spillet i radioen og fjernsynet lige for tiden??

Min top 5 lige nu, må være :

Mario Winans (Feat. P.Diddy & Enya) - I Don't Wanna Know

The Loft - City Of Dreams (Den hvor de bruger samplen fra
'Midt Om Natten' - Skrækkeligt nummer)

Beyonce Knowles - Naughty Girl

Mighty Mouse - Float On

Damien Rice - Cannonball

(Sjovt nok har mindst 3 af disse numre været 'Ugens Uundgåelige'
på P3...)

Er der andre derude der hader nogen numre der kører på timebasis
i radioen lige nu?? Så kunne det da være sjovt at se nogen lister...

Mvh. Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-08-04 01:02

Thomas wrote:

> Er der en top 5 over numre i _virkelig_ hader, af numrene
> der bliver spillet i radioen og fjernsynet lige for tiden??
> The Loft - City Of Dreams (Den hvor de bruger samplen fra
> 'Midt Om Natten' - Skrækkeligt nummer)

Jeg kender heldigvis ikke ret meget nyere musik ved navn, men _den_ der ved
jeg da hvad er for en, så jeg nøjes med en top 1 og placerer den der.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 01:37

Thomas wrote:

> Er der andre derude der hader nogen numre der kører på timebasis
> i radioen lige nu?? Så kunne det da være sjovt at se nogen lister...

Langt over 99% af den musik jeg har hørt på P3 de sidste 10 år hader
jeg. På den fede måde.

/David

Fra : Sirannon

Dato : 22-08-04 06:59

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre derude der hader nogen numre der kører på timebasis
> i radioen lige nu?? Så kunne det da være sjovt at se nogen lister...

Nik og Jay En dag tilbage
Nephew Wannabe Darth Wader
og stort set også resten af P3s 20 numres playliste, som jeg hurtigt kommer
til at afsky og det er ikke på den gode måde!

Fra : steffen martin

Dato : 22-08-04 08:53

"Sirannon" <rune_no***spamaagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

Addis Black Widow 'Goes around come around'
Denne sang er godt over 3 år gammel og The crappy Voice spiller den som var
der no tomorrow...

Sørgeligt

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 09:15

> Mighty Mouse - Float On

jeg er stort set enig, men netop Float On er et fantastisk nummer synes jeg.

På min hadeliste må det være Nik og Jay der topper, med langt ned til nummer
2.

Problemet er ofte heller ikke musikken i sig selv, men det faktum at P3
skamspiller numrene, så de til sidst hænger en ud af halsen (noget der efter
min mening osse må have indflydelse på pladsalget som er dalenede - det kan
ikke tilskrives piratkopiering det hele - men det er en anden snak - bare
lige en tanke herfra).
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kasper Aae

Dato : 23-08-04 23:43

On Sun, 22 Aug 2004 10:15:01 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke tilskrives piratkopiering det hele - men det er en anden snak - bare

Ja, og jeg synes det er meget, meget uheldigt, at P3 har valgt den
ultra-kommercielle leflen-for-laveste-fællesnævner stil med et par
håndfulde numre, som bliver spillet igen og igen, ligesom på diverse
lokalradioer. Jeg fatter simpelthen ikke, at de ikke besidder lidt
mere professionel stolthed og integritet - især når kanalen ikke er
direkte afhængig af lyttertal mht. reklameindtægter.

--
Kasper Aae

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 09:57

Thomas wrote:

> Er der en top 5 over numre i _virkelig_ hader, af numrene
> der bliver spillet i radioen og fjernsynet lige for tiden??
> [...]
> Damien Rice - Cannonball

En lille sidebemærkning om dét nummer: Bliver der ikke sunget/spillet
pivhamrende falsk lige i starten af andet vers? Han synger noget i stil
med "There's still a little bit of your ghost", svjh. Og i begyndelsen
af den linje er der et eller andet, der generer mit øre pænt meget.

Ikke fordi al musik nødvendigvis skal være 100% perfekt, det undrer mig
bare at Hr. Rice ikke liiige tog et take mere. Især når P3 mener, jeg
skal høre det nummer så tit.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Thomas

Dato : 22-08-04 12:36

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i en
meddelelse news:41285FEE.A8FEA16A@daimi.au.dk...

> [...]
>
> Ikke fordi al musik nødvendigvis skal være 100% perfekt, det undrer mig
> bare at Hr. Rice ikke liiige tog et take mere. Især når P3 mener, jeg

Jeg er helt enig! Jeg syntes også han synger falsk i en god del af
sangen...
Netop derfor røg nummeret på listen...

..Thomas

Fra : Dopedog

Dato : 22-08-04 12:04

> [...]
>
> Er der andre derude der hader nogen numre der kører på timebasis
> i radioen lige nu?? Så kunne det da være sjovt at se nogen lister...

Jeg hører aldrig radio og ser aldrig musik i fjerneren af den simple grund
at ALT musik der bliver spillet de 2 steder er, for at sige det rent ud,
LORT IMO!

Fra : Koeffe

Dato : 22-08-04 12:09

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg synes alle snakker dårligt om P3 for tiden. Jeg kan godt lide P3 da de
spiller meget dansk musik, og de finder ofte nye mindre hits frem. Se på
Tv-programmet Boogie, eller på andre ungdoms radio kanaler - SÅ synes jeg vi
kan snakke om smalle playlister.

--
Koeffe

Fra : Anders

Dato : 22-08-04 14:37

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tv-programmet Boogie, eller på andre ungdoms radio kanaler - SÅ synes jeg

Jeg har også bemærket en del indlæg med kritik af P3. En ting jeg ikke
forstår er dog: Hvorfor kritisere P3, når man bare kan vælge en anden kanal?
Jeg ved, at P3 hører under DR (hvilket på en måde burde garantere kvaliteten
og udvalget), men medmindre jeg har misforstået noget, har DR da andre
kanaler, som varetager andre interesser og genrer - disse kanaler kunne man
jo passende tjekke ud, hvis man finder P3 for poppet.

Nu hører jeg sjældent selv radio, så hvis der er noget jeg har misforstået,
vil jeg være taknemlig for at få det at vide.
--
Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 16:28

> Nu hører jeg sjældent selv radio, så hvis der er noget jeg har
misforstået,
> vil jeg være taknemlig for at få det at vide.

Problemet er, synes jeg, at p3 har nogle rigtigt gode programmer, altså
værterne er underholdende og tit rigtigt sjove (især hedengange PBS) og
indhold i programmerne er rigtigt godt - problemet er helt og holdent deres
playlister - de samme numre spilles simpelthen for ofte - en times radio er
ikke slem, det er mere når man har hørt radio løbende over en dags tid man
rigtigt lægger mærke til det. Man kan ganske rigtigt finde en anden kanal,
men ingen anden station tilbyder den underholdningsværdi som p3s programmer
rent faktisk har - er der et program jeg ikke bryder mig om slår jeg ofte
over på en lokal station der spiller oldies - det er lidt befriende
indimellem (de gentager nu osse sig selv, så problemet er sikkert ens for
alle stationer)

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 17:14

> Problemet er, synes jeg, at p3 har nogle rigtigt gode programmer, altså
> værterne er underholdende og tit rigtigt sjove (især hedengange PBS) og
> indhold i programmerne er rigtigt godt

100% enig.

- problemet er helt og holdent deres
> playlister - de samme numre spilles simpelthen for ofte - en times radio
er
> ikke slem,

Der er jeg så IKKE enig, ugens uundgåelige SKAL råspilles, det er faktisk
meningen med den, iøvrigt er P3 vel den eneste eksponent for udbredelsen af
ny musik, jeg mener havde DU hørt Damien Rice/Tue West/The Loft/Johnni
deLuxe/Baby Woodrose på NOGEN lokalradioer FØR de blev råspillet på P3?
Iøvrigt forstår jeg ikke altid playlisteudvalgets kriterier for at vælge at
lægge f.eks. Anastacia/Black Eyed Peas/Nik & Jay, ikke fordi at de ikke er
populære nok, men f.eks. Anders Breinholt, Niels Chr. Lang og sikkert også
andre i udvalget HADER dem

> [...]
> rigtigt lægger mærke til det. Man kan ganske rigtigt finde en anden kanal,
> men ingen anden station tilbyder den underholdningsværdi som p3s

Hvis man så lytter endnu mere, f.eks. hver dag så begynder Mads Vangsø altså
at blive lidt ensformig: "klokken er nu 1700, vi siger velkommen til Frank
fra 4000 Roskilde, efter denne SPAAAAMBAM, vil vi kræsne gentlemen, trække
den lille frække sloggitrus heeeeeelt op til de små hår i nakken på Frank.
Og hvad er det så vi gør Frank? Nakker vi dig, gør vi? Nakker vi dig Frank?"

Har en god løsning til dig, JEG zapper ALTID væk når Nik & Jay, Jokeren
eller Alias spilles på P3, og så zapper jeg tilbage når "THE VOICE -
HITRADIOOOOHHH NUMBEEER ONE" eller Sky eller...... begynder med deres
rekvalmer .

--
venligst
Ralph

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 17:42

> Der er jeg så IKKE enig, ugens uundgåelige SKAL råspilles, det er faktisk
> meningen med den

det er rigtigt - men somme tider føles det som om der er mange
uundgåelige

, iøvrigt er P3 vel den eneste eksponent for udbredelsen af
> ny musik, jeg mener havde DU hørt Damien Rice/Tue West/The Loft/Johnni
> deLuxe/Baby Woodrose på NOGEN lokalradioer FØR de blev råspillet på P3?

nej - numrene er osse gode - mange af dem i hvert fald, men det ændrer ikke
på de spilles for meget - dr har måske det største diskotek i danmark så der
er meget at vælge imellem.

> [...]
> den lille frække sloggitrus heeeeeelt op til de små hår i nakken på Frank.
> Og hvad er det så vi gør Frank? Nakker vi dig, gør vi? Nakker vi dig

hehe - well det vil jeg ikke argumentere imod - jeg kan nu godt lide
programmet, men vil da indrømme vi har hørt det nogle gange osse

> [...]
> eller Alias spilles på P3, og så zapper jeg tilbage når "THE VOICE -
> HITRADIOOOOHHH NUMBEEER ONE" eller Sky eller...... begynder med deres

den bruger jeg osse - vores lokal station hedder radio midtimellem og
spiller som sagt en masse oldies - så jeg veksler mellem den og p3... jeg må
dog indrømme at Alias - gør det igen er en af mine favoritter

Fra : Anders

Dato : 22-08-04 17:22

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> PBS) og indhold i programmerne er rigtigt godt - problemet er helt og
> holdent deres playlister - de samme numre spilles simpelthen for ofte

Det har du nok ret i, jeg har ikke selv tjekket efter. Sådan er det jo, på
en måde kan det at høre radio vel sammenlignes med at vælge en
pakkeløsning - man må acceptere de dårlige sider eller undlade at lytte til
stationen. Et alternativ er, som du siger, at skifte lidt med nogle andre
stationer. Men alligevel kan jeg her godt se at kritikken kan være
berettiget, selvfølgelig kan det diskuteres, om playlisterne indeholder for
få numre. Det ved jeg desværre ikke nok om til at udtale mig.

Der hvor jeg står af, er når folk kritiserer at P3 generelt spiller
kommercielt, poppet og intetsigende musik. Hvis man ikke kan lide den genre
der bliver spillet på P3 kan man jo lade være med at lytte til den.

--
Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 17:44

> [...]
genre
> der bliver spillet på P3 kan man jo lade være med at lytte til den.

enig

men, igen, det er ikke musikken i sig selv der er noget galt med (her ser vi
bort fra nik og jay) men gangene de gentages.

Fra : Anders

Dato : 22-08-04 22:34

sniper_Nolight wrote:

> enig
>
> men, igen, det er ikke musikken i sig selv der er noget galt med (her
> ser vi bort fra nik og jay) men gangene de gentages.

Jeg ville nok komme til samme konklusion hvis jeg hørte mere P3, eller radio
i det hele taget. ;)

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 18:42

Anders wrote:
> Jeg har også bemærket en del indlæg med kritik af P3. En ting jeg ikke
> forstår er dog: Hvorfor kritisere P3, når man bare kan vælge en anden kanal?

Fordi P3 er støttet af borgernes skattekroner og desuden har en vigtig
"musikopdragende" eller i hvert fald kraftigt påvirkende funktion som
gør at hvis de begynder at spille musik af dårligere og dårligere
kvalitet, så begynder folk at høre dårligere og dårligere musik.

> [...]
> kanaler, som varetager andre interesser og genrer - disse kanaler kunne man
> jo passende tjekke ud, hvis man finder P3 for poppet.

Ideelt set burde du have ret. Men det har du ikke. Problemet er at DR
ignorerer kæmpe segmenter af befolkningen. Jeg er et relativt normalt
menneske på 30 år og min omgangskreds består også af relativt normale
mennesker. Vi hører relativt normalt musik (i den forstand at der er
masser af store danske og udenlandske navne i pladesamlingen), men
alligevel har DR ingen radiostation som bare tilnærmelsesvis rammer os.
P3 fra 06-17 rammer primært nogle helt bestemte ret unge mennesker (plus
alle dem i diverse lagerhaller, postsorteringshaller etc. som bare hører
P3 lige meget hvad P3 spiller). P1, P2 og P4 rammer primært nogle
mennesker som er en del ældre og "tørre" end os. Nu synes jeg tit der er
gode programmer på P1, jeg hører også meget klassisk musik og jazz og
der er DR klassisk og P2 gode. P4 er sikkert også gode til et eller
andet. Men der er altså ikke nogen kanal som bare er den naturlige for
mig at høre på. Jeg er sikker på at der er nogle enorme segmenter som er
"underrepræsenterede" i forhold til det udbud der kommer fra DR. Så jeg
kan ikke bare slå hen på en anden kanal. Jeg kan naturligvis bare lade
være med at høre P3, men jeg vil have lov til at have en holdning til
det de sender og hvad de burde sende.

/David

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 19:27

> [...]
> gør at hvis de begynder at spille musik af dårligere og dårligere
> kvalitet, så begynder folk at høre dårligere og dårligere musik.

De andre DR kanaler er da også licens(skatte?)betalt - du lyder lidt som de
konservative (og Åge) da rocken blev "opfundet" i 50´erne.

> kan ikke bare slå hen på en anden kanal. Jeg kan naturligvis bare lade
> være med at høre P3, men jeg vil have lov til at have en holdning til
> det de sender og hvad de burde sende.

Hvorfor lave om på netop P3? Hvorfor ikke opfinde en ny kanal eller lave P4
om? Hvorfor tror du at du som 30årig har mere ret til en musikkanal end
Brian på sytten (eller mig på 42 for den sags skyld)

Så vidt jeg ved så får alle lokalradioer skattekroner (Oasen vist undtaget)
Så dem betaler du også til, uanset om du kan høre dem eller ej. Det gør jeg
iøvrigt også, selvom jeg kun lytter maks 10-15 min. dagligt til "den slags"

Nu skal du ikke misforstå mig - dette forum er beregnet til at tale musik og
musiksmag, den er heldigvis forskellig, men jeg kan bare ikke se hvorfor det
kun er P3 der rakkes ned.

--
venligst
Ralph

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 19:55

Ralph wrote:

> De andre DR kanaler er da også licens(skatte?)betalt -

Det ved jeg.

> du lyder lidt som de
> konservative (og Åge) da rocken blev "opfundet" i 50´erne.

Hvorfor? Fordi jeg synes at der spilles dårlig musik på P3 det meste af
tiden? Jeg hører masser af ny musik, den spilles bare for det meste ikke
på P3.

> Hvorfor lave om på netop P3? Hvorfor ikke opfinde en ny kanal eller lave P4
> om?

Men behøver ikke lave om på P3, en ny kanal ville være fint. Men den er
jo ikke på vej? Og grunden til at det lige er P3 der får min kritik er:

1) Det er den kanal der trods alt ligger tættest på mig,
målgruppemæssigt. Den prøver at henvende sig til mig, derfor tillader
jeg mig at kritisere den.

2) Den var engang bedre end den er nu. P1, P2 og P4 er efter min mening
ikke blevet dårligere med årerne. Det er P3. De sidste 5 år har
Voice-ificeringen af P3 taget helt over.

> Hvorfor tror du at du som 30årig har mere ret til en musikkanal end
> Brian på sytten (eller mig på 42 for den sags skyld)

Det har jeg ikke sagt at jeg har. Men jeg mener da at man bør tilstræbe
ikke at overse en eller flere kæmpe grupper i samfundet på bekostning af
en eller anden anden tilfældig gruppe, når du kanalerne er
licensbetalte. Der bør da være noget for mig i DRs udbud, eller i det
mindste noget for "alle dem der er ligesom mig".

> [...]
> iøvrigt også, selvom jeg kun lytter maks 10-15 min. dagligt til "den slags"

Det er rigtigt. Men DR har da en særstatus med licenskroner og
public-service-forpligtelser.

> Nu skal du ikke misforstå mig - dette forum er beregnet til at tale musik og
> musiksmag, den er heldigvis forskellig, men jeg kan bare ikke se hvorfor det
> kun er P3 der rakkes ned.

Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg har givet mine grunde nu, synes jeg.

/David

Fra : John

Dato : 22-08-04 22:42

> [...]
jeg
> iøvrigt også, selvom jeg kun lytter maks 10-15 min. dagligt til "den

Det er da godt nok noget nyt. Det må du meget gerne komme med lidt mere info
om...

Mvh

John

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 23:14

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> slags"
>
> Det er da godt nok noget nyt. Det må du meget gerne komme med lidt mere

DET var s´gu ikke svært, 10 sek.(incl. indtastningen af "lokalradio støtte")
selve søgningen tog 0,10 sek. på Google og gav bl.a.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=131237

er det fordi du ikke VIL tro på det, eller er det alm. dovenskab, eller
kender du ikke www.google.dk

Det første link i søgningen omtaler iøvrigt at de enkelte kommuner KAN
støtte lokalradioer hvis de vil, og HVEM tror betaler det?

--
venligst
Ralph

Fra : John

Dato : 22-08-04 23:58

> [...]
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=131237
>
> er det fordi du ikke VIL tro på det, eller er det alm. dovenskab, eller

NEJ, jeg vil ikke tro på det ævl du skriver. Jeg har selv arbejdet inden for
lokalradiobranchen i flere år, så jeg kender udemærket reglerne, men det gør
du åbenbart ikke - og det link du sendte underbygger ikke meget af det vås
du skriver.

I øvrigt tror jeg jeg kender Google bedre end du gør. Hvis du var så
fantastisk en Google-bruger, havde du nok kommet med nogle mere relevante
link.

> Det første link i søgningen omtaler iøvrigt at de enkelte kommuner KAN
> støtte lokalradioer hvis de vil, og HVEM tror betaler det?

Det hænger ikke sammen med det første du skriver tidligere.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 22-08-04 20:04

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> P1, P2 og P4 rammer primært nogle
> mennesker som er en del ældre og "tørre" end os.

Jeg hører selv P4 og jeg har forlængst passeret de 30 år.
Måske er jeg bare mere moden end dig?

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 20:06

Feeling 102, acting 17 wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg hører selv P4 og jeg har forlængst passeret de 30 år.
> Måske er jeg bare mere moden end dig?

Ja, og bedre.

/David

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 22-08-04 20:46

> Ja, og bedre.

Bedre?
Det kommer da an på til hvad.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-08-04 20:51

David Rasmussen wrote:

> Ja, og bedre.

Eller mere tør ;)

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 22-08-04 21:38

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message

> Eller mere tør ;)

Måske.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 23:01

> [...]
> gør at hvis de begynder at spille musik af dårligere og dårligere
> kvalitet, så begynder folk at høre dårligere og dårligere musik.

Men hvad er kriteriet for 'god' musik?

Lad os tage Damien Rice som eksempel. Manden har fået fremragende
anmeldelser i udlandet og herhjemme, han har vundet Shortlist Music Prize og
er vel generelt blandt de senere års bedst anmeldte nye navne. Han spiller
endda relativt afdæmpet musik af en art, du ikke vil kunne finde på diverse
lokalradioer.

Er det så ikke netop en del af P3s musikopdragende funktion at introducere
ham for et bredere dansk publikum? Eller indeholder den musikopdragende
funktion et langt mere subjektivt anslag?

Personligt er jeg i øvrigt vældigt glad for O (som dog var indløbt før P3
begyndte med Cannonball), men andre her er jo tilsyneladende allerede trætte
af ham.

Mvh Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 11:44

Mikkel Knudsen wrote:

> Men hvad er kriteriet for 'god' musik?

Der er nok ikke ét enkelt kriterie. Og det er klart at det til en vis
grad er en subjektiv størrelse.

> [...]
> lokalradioer.
>
> Er det så ikke netop en del af P3s musikopdragende funktion at introducere

Jo, hvis musikken er af god kvalitet. Men P3 spiller jo meget andet en
ting med den historie.

> Eller indeholder den musikopdragende
> funktion et langt mere subjektivt anslag?

Det er ikke fordi jeg vil have at P3 skal opdrage. Jeg siger bare at de
ikke kan undgå at opdrage. Derfor bør de kunne finde på noget bedre end
bare at blive til The Voice 2.

/David

Fra : Anders

Dato : 22-08-04 23:10

David Rasmussen wrote:

> [...]
> gør at hvis de begynder at spille musik af dårligere og dårligere
> kvalitet, så begynder folk at høre dårligere og dårligere musik.

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men på en måde bør man jo så også skelne
mellem de lyttere der er kritiske overfor det de lytter til, og dem der er
fuldstændigt ukritiske. De fuldstændigt ukritiske skal højst sandsynligt
ikke bruge en "musikopdragelse" til særligt meget. Dermed ikke sagt at det
er ligegyldigt, hvad der bliver spillet - men de mere kritiske lyttere kan
ligesom alle andre
jo også vælge mellem kanalerne.

> [...]
> masser af store danske og udenlandske navne i pladesamlingen), men
> alligevel har DR ingen radiostation som bare tilnærmelsesvis rammer

Er det ikke svært at definere hvad der er relativt normalt? De folk i min
omgangskreds, som jeg vil betegne som værende relativt normale, hører svjv
vidt forskelligt musik.

> P3 fra 06-17 rammer primært nogle helt bestemte ret unge
> mennesker (plus alle dem i diverse lagerhaller, postsorteringshaller
> etc. som bare hører P3 lige meget hvad P3 spiller). P1, P2 og P4

Der tror jeg du har fat i noget vigtigt i denne diskussion - nemlig at nogle
mennesker dybest set er ligeglade med hvilken musik de lytter til. Det er
vel en personlig sag, om man vil gå op i hvilken type musik man gerne vil
høre. Jeg tror, at en vis del af dem, der lytter til P3, er mere eller
mindre ligeglade med om det er Nik & Jay eller Kim Larsen, der bliver
spillet. Men det kan selvfølgelig ikke bevises.

> [...]
> mig at høre på. Jeg er sikker på at der er nogle enorme segmenter som
> er "underrepræsenterede" i forhold til det udbud der kommer fra DR.

Hvis man har en alsidig musiksmag (jazz, klassisk, blues, rock, pop og så
videre), skal man nok lede længe efter en radiostation der opfylder alle ens
ønsker. Det kan godt være at mange er underrepræsenterede, men har de en
fællesnævner hvad angår musiksmag? Hvis der skulle oprettes en kanal til -
"P5" - så skulle der vel være et nogenlunde klart behov for det? Dermed ikke
sagt, at et sådant behov ikke eksisterer.

> Så jeg kan ikke bare slå hen på en anden kanal. Jeg kan naturligvis
> bare lade være med at høre P3, men jeg vil have lov til at have en
> holdning til
> det de sender og hvad de burde sende.

Selvfølgelig. Spørgsmålet er så bare hvor mange der deler den holdning? Om
det i virkeligheden ikke ville være svært at finde en underrepræsenteret
befolkningsgruppe?

--
Anders

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 11:52

Anders wrote:

> Er det ikke svært at definere hvad der er relativt normalt? De folk i min
> omgangskreds, som jeg vil betegne som værende relativt normale, hører svjv
> vidt forskelligt musik.

Jo, det er svært at definere. Og folk i min omgangskreds hører også vidt
forskellig musik. Det jeg prøver at beskrive er, at en hel masse
mennesker som i hvert fald ikke tilhører en underlig minoritet kulturelt
og musikalsk, ikke er repræsenteret af noget radioprogram fra DR. Det er
klart at man ikke kan ramme alle helt præcist. Men min påstand er altså
at der er store grupper som man rammer langt forbi.

> Hvis man har en alsidig musiksmag (jazz, klassisk, blues, rock, pop og så
> videre), skal man nok lede længe efter en radiostation der opfylder alle ens
> ønsker.

Det er heller ikke målet.

> Det kan godt være at mange er underrepræsenterede, men har de en
> fællesnævner hvad angår musiksmag?

Ikke hvis man tager allesammen med. Men jeg påstår at der er en eller
flere ret store musikkulturer som overses eller nedtones. Selv hvis man
bare kigger på hitlisterne. Selv når Tom Waits og Radiohead ligger
nummer 1 på hitlisterne (og det gør de faktisk i vores dejlige land,
utroligt nok), så spiller P3 nødigt særligt meget fra deres plader fordi
musikken er for underlig. Hvis der kommer noget så gammeldags som en
lidt lang guitarsolo i et nummer, selv om det ligger højt på hitlisten,
så kan man være sikker på at der fades ud tidligt. Der er masser af
lignende eksempler hvor man på P3 helt klart udviser smagsdommeri.

> Hvis der skulle oprettes en kanal til -
> "P5" - så skulle der vel være et nogenlunde klart behov for det? Dermed ikke
> sagt, at et sådant behov ikke eksisterer.

Enten skulle der oprettes mange flere kanaler, eller også skulle man
prøve at identificere den største forsømte gruppe. Det ved jeg ikke hvad
er for en, men jeg har nogle bud eller nogle fornemmelser.

> Selvfølgelig. Spørgsmålet er så bare hvor mange der deler den holdning? Om
> det i virkeligheden ikke ville være svært at finde en underrepræsenteret
> befolkningsgruppe?

Det er så det jeg ikke tror.

/David

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 22-08-04 19:59

"Anders" <dont@spam.me> wrote in message

> [...]
man
> jo passende tjekke ud, hvis man finder P3 for poppet.

Jeg hører aldrig P3 men gerne P4/Københavns Radio. Det er musik for modne
mennesker, der spilles på P4.

Fra : Cykellapper

Dato : 22-08-04 21:22

Feeling 102, acting 17 wrote:

> Jeg hører aldrig P3 men gerne P4/Københavns Radio. Det er musik for
> modne mennesker, der spilles på P4.

Samme her. Jeg hører aldrig andet end P4 Midt/Vest. Dygtige journalister, der
giver en god dækning af lokalområdet. Musikken er renset for tæppebankerpop,
og - vigtigst af alt for mig - Studieværterne KAN selv vælge noget musik at
spille. Den der Musicmaster begynder at irritere mig pænt meget. Specielt, når
man ligger og kører rundt i landet og skal høre de samme numre op til flere
gange på en dag.

Jeg er 31 år gammel, og det er efterhånden 6 år siden, jeg "konverterede" til P4
/ P1

--
Preben Mortensen (Cykellapper)
Part Time / Peter Sort Band / Hound Dog Delivers

Fra : John

Dato : 22-08-04 22:43

"Cykellapper" <prebsi@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Den der Musicmaster begynder at irritere mig pænt meget. Specielt, når
> man ligger og kører rundt i landet og skal høre de samme numre op til

*SNIP*

Det var sjovt nok en af grundene til at man indførte MusicMaster, for netop
at undgå dette på P4

Mvh

John

Fra : zcully

Dato : 22-08-04 14:26

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre derude der hader nogen numre der kører på timebasis
> i radioen lige nu?? Så kunne det da være sjovt at se nogen lister...

Jeg hader:
Usher - Yeah
The Underdog Project - Summerjam 2003
O-Zone - Dragostea

Jeg har egentlig hadet de 3 numre længe, men jeg er lige kommet hjem fra
Tyrkiet og der blev de 3 numre spillet konstant overalt. Gik du fra et sted
til et andet kunne du være sikker på at de kom på indenfor kort tid igen. Så
nu hader jeg dem endnu mere....

/Zcully

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 22-08-04 23:22

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> Er der en top 5 over numre i _virkelig_ hader, af numrene
> der bliver spillet i radioen og fjernsynet lige for tiden??

Mine hadenumre er kort og godt: alt hvad PopFM spiller. Deres motto er
"Den rigtige blanding af ny og gammel musik", og sandheden er at de
absolut overhovedet slet ikke blander en skid! De spiller nøjagtigt det
samme junk dag efter dag efter dag efter dag efter dag. Efter dag!

Hvad enten det er nye eller gamle numre, så bliver jeg træt af at høre
dem hver eneste dag, og endda indtil flere gange.

Ud over det skifter jeg kanal, hver gang jeg hører indledningen til et
nummer af Anastasia. Hold da kæft, hvor er jeg træt af hendes stemme!

Mvh. JIB

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 23-08-04 14:58

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ud over det skifter jeg kanal, hver gang jeg hører indledningen til et
> nummer af Anastasia. Hold da kæft, hvor er jeg træt af hendes stemme!

Det er jo så dit problem. Hun har jo en fremragende stemme.

Jeg kan ikke selv klare at høre på John Mayor (han er simpelthen en idiot at
høre på) og Joss Stone (kedelig og sjælløs stemme)
Endvidere er jeg meget træt af at høre al det bøssemusik, som florerer i
øjeblikket. Her kan nævnes:
Scissor Sisters, Darkness, Nik & Jay (Dick & Gay) og Johnny Deluxe.
Generelt er det meste nye musik noget lort og de fleste nye grupper og
solister er højst døgnfluer.
Om 1 år eller mindre er de alle glemt.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 23-08-04 15:37

"Feeling 102, acting 17" <@> wrote in message

> Endvidere er jeg meget træt af at høre al det bøssemusik, som florerer i
> øjeblikket. Her kan nævnes:
> Scissor Sisters, Darkness, Nik & Jay (Dick & Gay) og Johnny Deluxe.

Jeg tilføjer lige:
Det nye album med George Michael og de intetsigende Maroon 5.

Fra : -V-

Dato : 23-08-04 15:51

Feeling 102, acting 17 wrote:
> Jeg tilføjer lige:
> Det nye album med George Michael og de intetsigende Maroon 5.

Hvis du først afsværger George Michael, hvad er der så tilbage i din
samling?

-V-

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-08-04 21:26

"Feeling 102, acting 17" <@> wrote in message

> Det er jo så dit problem. Hun har jo en fremragende stemme.

Øhh - ja, det er mit problem!?! Men spørgsmålet gik jo på hademusik...

> [...]
> øjeblikket. Her kan nævnes:
> Scissor Sisters, Darkness, Nik & Jay (Dick & Gay) og Johnny Deluxe.

Og det må vel så siges at være dit problem...!!!

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 23-08-04 22:03

> "Feeling 102, acting 17" <@> wrote in message

> Øhh - ja, det er mit problem!?! Men spørgsmålet gik jo på hademusik...

> Og det må vel så siges at være dit problem...!!!

Det bliver alles problem på længere sigt!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-04 17:57

Thomas <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4127dbf4$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der en top 5 over numre i _virkelig_ hader, af numrene
> der bliver spillet i radioen og fjernsynet lige for tiden??

________

Mine hadenumre er alt hvad der kommer ud af P3 og stor set alle
lokalradioer.

Hilsen Åge

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-08-04 22:59

Hmm....
1: Nik og Jay - Pop pop.
2: Nik og Jay - En dag tilbage
3: Nik og Jay - Frem og tilbage (tror jeg den hedder, måske åh boogie boogie
boogie)
4: Nik og Jay - (en anden musikvideo de har lavet)
5: Diverse Artists - De kan ikke slå os ihjel

Nik og Jay er seriøst de eneste "kunstnere" som jeg godt ville piske lidt...

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-08-04 20:07

Søren Kjeldsen wrote:
> Hmm....
> 5: Diverse Artists - De kan ikke slå os ihjel

Ja, den nye er fæl. Den gamle er fænomenal.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-08-04 22:14

> Ja, den nye er fæl. Den gamle er fænomenal.
>
> /David
Ja... Men man sku nok have været født dengang, for at elske den til det
yderste...

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-08-04 21:55

Søren Kjeldsen wrote:

> Ja... Men man sku nok have været født dengang, for at elske den til det
> yderste...

Jeg er født i 1974. Vist nok ikke så lang tid før den blev udgivet?

/David

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 11:36

David Rasmussen wrote:

> Jeg er født i 1974. Vist nok ikke så lang tid før den blev udgivet?

Jeg elsker den også, selv om jeg først har hørt (og lagt mærke til den)
indenfor de sidste 5-6 år.

Søren er vist født i ´87, så han har nok ikke opnået stadiet, hvor man kan
skue tilbage og elske noget non-kontemporært.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-08-04 20:59

> Søren er vist født i ´87, så han har nok ikke opnået stadiet, hvor man kan
> skue tilbage og elske noget non-kontemporært.
Øhhh... Nemlig ja...

Fra : -V-

Dato : 01-09-04 15:13

Søren Kjeldsen wrote:
> Øhhh... Nemlig ja...

Jajajajajajajaja.

-V-

Fra : kapusta

Dato : 16-09-04 20:58

> Søren er vist født i ´87, så han har nok ikke opnået stadiet, hvor man kan
> skue tilbage og elske noget non-kontemporært.

O.o ak ak... ligegyldigt hvad alder man har må man lære at acceptere
de ældres gammelkloghed.

Fra : -V-

Dato : 16-09-04 21:10

kapusta wrote:

> O.o ak ak... ligegyldigt hvad alder man har må man lære at acceptere
> de ældres gammelkloghed.

Du overser vist en smiley, frk.

-V-

Fra : kapusta

Dato : 19-09-04 18:09

> Du overser vist en smiley, frk.

Hmmm, er du nu sikker på at du ikke mener det en smule alligevel...
Nå, nå. Pyt med det.