BMW K1200RS--Bagdæk
Fra : Leo Leopol

Dato : 09-05-01 16:16

Er der nogen der har er foreslag til et dæk der holder længe 15K KM da et
BT57 kun holder 8K

Ole www.kantanamc.dk

Fra : Allan jørgensen

Dato : 09-05-01 18:03

Leo Leopol <leopol@wanadoo.dk> skrev i en
> Er der nogen der har er foreslag til et dæk der holder længe 15K KM da et
> BT57 kun holder 8K

hvad med BT020 men det holder sikkert lige så længe som BT57.

Allan(fzr600us)pirelli dragon mtr01/02 : 5784 km bag 11140 km for.

Fra : Sand

Dato : 10-05-01 07:03

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk> wrote in message
> hvad med BT020 men det holder sikkert lige så længe som BT57.
Hvis det er KM du er ude efter, tror jeg godt du kan finde bedre
alternativer, men hvis det er vejgreb og nedlægning du vil hav, så vil
jeg også klart anbefale BT020, som dog holder længere end de fleste
andre sports-dæk, da den jo indeholde silica-compounden, som dels
forlænger levetiden og dels giver en blødere compound.

Mvh. Sand

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-05-01 08:29

michelin macadam 90 har jeg kørt med på Emma...de holder evigheder 15kkm
plus.....jeg bryder mig dog ikke om dets køre egenskaber i forhold til
BT56'erne........

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Peter Sindrup

Dato : 10-05-01 18:41

Sand skrev i meddelelsen <9ddb3c$kg6$1@sunsite.dk>...
> [...]
>andre sports-dæk, da den jo indeholde silica-compounden, som dels
>forlænger levetiden og dels giver en blødere compound.

Hvorfor kører du med Metzler foran, og ikke det "tilhørende" BT20 i samme
dimention?

--
Peter Sindrup
BMW K100RS med 2 helt nye BT20, der gav cyklen nogle markant forbedrede

Fra : Pein

Dato : 10-05-01 15:31

"Leo Leopol" wrote ...
> Er der nogen der har er foreslag til et dæk der holder længe 15K KM
> da et BT57 kun holder 8K

Jeg synes godt nok 15K km lyder af rigtigt meget at forlange.

Nu har jeg efterhånden haft 21 bagdæk på gademaskinerne (og slidt 17 af dem
i bund), og det længste jeg nogensinde har kørt på et bagdæk var 14.493 km.
Det var et Pirelli MT58 Super Tour på en Honda CX650E og der blev
hovedsageligt kørt rolig ferietouring.
Samme CX'er åd det originalmonterede dæk i løbet af 6.795 km.

På TransAlp'en har forbruget varieret mellem 7.692 og 13.562 km. og begge
disse tal er for den samme type dæk, et Pirelli MT60, og nogenlunde samme
kørselsmønster.
Det Avon Gripster AM24 jeg har på nu, ser dog ud til at slå rekorden. Der er
fino med mønster på efter 12.000 km.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R