Forgaffel ombygning (XT600 > XT350)?
Fra : Peter M

Dato : 21-08-04 18:48

Efter jeg er styrtet i Rumænien og har smadret det meste af cyklen,
skal jeg have ny forgaffel på.

Jeg har fået fat i en forgaffel fra en XT600, som jeg vil have på min
XT350, og her kommer problemet.

Akslen der går igennem kronrøret er 2cm længere på en 600 end på en
350.

Akslen sidder fast i den nederste gaffelbro. Begge aksler er samme
tykkelse, så kan man bytte dem om? Eller er det født samlet?

Hvordan skal jeg få akslen af? Er det bedst af presse den, eller er
det bedre at varme broen op og banke akslen ud?

Kan man få det til at hænge ordentligt sammen igen, hvis man først har
haft det skildt ad?

Fra : Per

Dato : 22-08-04 14:22

--

Hej Peter!

Prøv at kontakte www.dinmc.dk han er nærmest ekspert på Yamaha XT serien.

Jeg har før ringet til ham om noget hjælp på en Xt 600 og han var villig til
at dele ud af sin viden

Jeg kan desværre ikke svare på dine konkrete spørgsmål.

Ellers er der også http://www.tenere.dk/

Mvh. Per!