Motorcykler giver hjerneskade
Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 11:42

Jeg har tidligere haft nogen små motorcykler som ikke kunne køre meget mere
end 120, og det krævede endda at man talte rigtig pænt til dem.
Jeg kørte derfor altid rimelig pænt.
Når folk snakkede om hvor farlige motorcykler er, så rystede jeg på hovedet
og sagde noget i retning af "jamen det er kun hvis man kører som en
vild..ellers er de ikke så slemme".
Og det passer sådan set også, men...

Efter at jeg fik en gs500e (som ikke engang er særligt stor sammenlignet med
meget andet), så har jeg flere og flere gange oplevet at jeg pludselig
ligger ude og overhaler med over 150 kmt på almindelige landeveje.. til
tider har man endda biler på begge sider.. de modkørende og dem man
overhaler.
Tag nu for eksempel i dag hvor der kørte en ti-femten biler så kedelig
langsomt foran mig.. jeg giver cyklen alt hvad gashåndtaget kan vrides og
overhaler med en bredt grin...

Mit grin var nu en smule mere fortrukket da der kom en stor fed gammel
lastbil susende imod mig rundt i en sving mens jeg var ved at smutte forbi
den bus der kørte forest i kolonnen..
Da det kom til stykket var det ikke såå fedt enda at ligge mellem en bus og
en modkørende lastbil med en afstand på lidt under 2 meter mens man selv
kører 150.. eller mere?.. havde ikke helt tid til at checke farten.. jeg
havde mere travlt med at samle ben og albuer og andre udhængende dele :-/

Nu er spørgsmålet bare.. er det fordi de hurtige maskiner lukker en eller
anden form for giftig damp ud som langsomt (eller hurtigt) nedbryder ens
hjerneceller??
Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-05-01 12:27

Næ , de giver ikke hjerneskade , forøger måske den man
har i forvejen.
Har du overhovedet kort til sådan en "stor" cykel ?.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 09-05-01 12:46

> Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.

Såen har jeg det også, jeg tror at det er en blanding af Adrenalin og
selvsikkerhed + at man ved man kan nemt komme udenom, uden det store plads
brug.. og de 3 gør det svært at styre sig.. det gir jo også lidt spænding !?
(+ forår's faktoren = den boblende nu kommer sommeren glæden ) )

Det er min forklaring.. jeg overhaler dog ikke hvis der er biler i begge
sider, med mindre at der er fuld optrukkent og jeg kan blive inden for
linierne.. ihvertfald ikke når min pige er med, for hvis jeg ikke kørte galt
og døede, så ville hun slå mig ihjel bagefter !!

Mvh
Morten

Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 16:14

> [...]
!?
> (+ forår's faktoren = den boblende nu kommer sommeren glæden ) )

Ja man skal jo ikke bruge den vilde plads.. ville bare være surt hvis man
pludseligt mødte en helle midt på vejen, men det er nokigen det med at køre
sådan der hvor man kender vejene.

> [...]
galt
> og døede, så ville hun slå mig ihjel bagefter !!

Heh.. nah man er også lidt en skid hvis man kører rådent med en bag på

Fra : Sand

Dato : 09-05-01 13:37

"Thomas" <feeling@home.now> wrote in message
> [...]
hovedet
> og sagde noget i retning af "jamen det er kun hvis man kører som en
Selvfølgeligt er farten en væsentlig faktor, når man snakker om, hvor
farlige motorcykler er, men en anden, og IMO lige så afgørende faktor,
er evne til at køre efter forholdene.
Og den historie du fortæller havde været akkurat lige så farlig, hvis
ikke mere, på en mindre cykel. I denne situation handler det om,
hvorvidt man har fejlbedømt overhalingstiden eller vejens forløb.
Jeg kører også stærkt, men oftest kun de steder jeg kender og hvor jeg
ved der er "plads" til det. Jeg har da også selv været ude i
situationer, hvor jeg er blevet grebet af ræset, specielt hvis man er
flere afsted, og hvor jeg bagefter har klappet cyklen og tørret sveden
af panden.
Men jeg prøver altid at have i baghovedet at køre efter forholdene og
det bliver da også bedre.

Mvh. Sand

Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 16:08

> [...]
> af panden.
> Men jeg prøver altid at have i baghovedet at køre efter forholdene og

Ja problemet ligger nok i om man er "voksen" nok. Alderen taget i
betragtning burde jeg vist snart se at blive det

Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-05-01 15:45

Hej..

Kortsætning....

Siger ikke noget...

Oki.. lidt så..... Vrid øret noget mere i sådan en situation... Hvis du
kan... )

Niels Rene

Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 16:06

> Oki.. lidt så..... Vrid øret noget mere i sådan en situation... Hvis du
> kan... )

Hmnja..skal vist have en større cykkel så jeg kan udngå den slags drilleri

Tror ikke der var så meget mere vrid i den da det skete.. mere fart ja, men
ikke mere kraft

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-05-01 15:58

..[SNIP]

> Mit grin var nu en smule mere fortrukket da der kom en stor fed gammel
> lastbil susende imod mig rundt i en sving.......[SNIP]

Så er du jo heller ikke pissesmart vel........ overhale i et uoverskueligt
sving......

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 16:05

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message
> .[SNIP]

> Så er du jo heller ikke pissesmart vel........ overhale i et uoverskueligt
> sving......

Nåh det var nu ikke så uoverskueligt... problemet var snarre at jeg blev
overmodig og fortsatte overhalingen af ALLE bilerne og ikke bare halvdelen.

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 09-05-01 23:09

Jeg kunne aldrig finde på at køre 150 på landevej.. No kidding.. !!!!

Men for dem der gerne vil ræse er en god regel vist altid at man ikke skal
ligge i en overhaling med mere end 2/3 øre - så har man nemlig til en
presset situation.

MVH
Nikolaj

Fra : Brian

Dato : 10-05-01 06:17

--
**** W.A.F ****
"Nikolaj B. Kjeldsen" <nikolajbk@dr.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne aldrig finde på at køre 150 på landevej.. No kidding.. !!!!

Hmm kunne aldrig finde på at køre 250 km/t på en landevej.

> Men for dem der gerne vil ræse er en god regel vist altid at man ikke skal
> ligge i en overhaling med mere end 2/3 øre - så har man nemlig til en
> [...]

Brian Wendelbo

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 07:51

> Hmm kunne aldrig finde på at køre 250 km/t på en landevej.

Hmm, det kunne j........... sensur

Alt afhænger jo af forholdene, og bl.a. er der nogle ret geniale stykker
ubrugt hovedvej i nordjylland, efter motorvejen er blevet færdig.

Men ellers er high speed touring nu mest velegnet på motorvejene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-05-01 20:28

SmaRTrxxv wrote:

> .[SNIP]

> Så er du jo heller ikke pissesmart vel........ overhale i et uoverskueligt
> sving......

nix , atter en total idiot, der IKKE burde have lov til at føre andet end en trædecykel ,
og det kan han nok heller ikke!! , har selv været ude for sådan en, en karlsmart på en
MC , der var ved at tvinge mig og mine børn ud i grøften, bare fordi idioten ikke var
voksen nok til at føre det "våben" han havde , nøjagtig samme situation , FUCK.

Nix , ikke altid

Ole Mogensen

--
Hader drengerøve på MC-er

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 09-05-01 22:16

> nix , atter en total idiot

Han er total idiot fordi han fortæller om en situation hvor han gjorde noget
der ikke var så smart, pga. manglende rutine? Tag dig da sammen mand - så
burde 90% af alle bilister pakke deres motoriserede grej sammen, og finde
trædecyklen frem.

> der IKKE burde have lov til at føre andet end en trædecykel ,
> og det kan han nok heller ikke!!

Hvilket giver dig en ide om at han ikke kan føre en trædecykel?

> har selv været ude for sådan en, en karlsmart på en
> MC , der var ved at tvinge mig og mine børn ud i grøften

Det var værre fordi dine børn var med? Hvordan kørte du bil da du fik
kørekort? Passer du altid lige godt på dine børn?

> bare fordi idioten ikke var
> voksen nok

Nu er han igen både idiot og ikke voksen. Hvad ved du om mandens alder? Jeg
har sgu set voksne mænd på 50 der ikke kunne styre deres Virago.

> til at føre det "våben" han havde , nøjagtig samme situation , FUCK.

Hvad gør en MC til et våben, mere end eksempelvis en 14-årig dreng i en
traktor, en gennemsnitlig bilist med hovedet i handskerummet, eller en
lastbilchaufør efter nogle fredagsbajere?

> Hader drengerøve på MC-er

Ja, det kan jeg høre - og sådan én er Thomas? Jeg kan ikke se nogen steder
at han kører sådan bevidst for at udsætte andre for fare. Er alle folk med
manglende rutine blot barnlige drengerøve (og hvad med pigerne)? Hvad med
folk der går på jagt? ALLE, uden undtagelse, af dem jeg kender der går på
jagt, har skudt på en anden jæger på et tidspunkt. Hvad med en urutineret
politimand, der planter Mondeo'en i en husmur, fordi han ikke har kørt mere
end 200000 km i bil? Hvad med piloter der drikker sig fulde og ikke kan
lande deres fly?

Hvad er rutine? Er det når man kan køre bil, udvisende mindst mulig
opmærksomhed? Det er sjovt hvor mange der forvandles til livsfarlige
idioter, når de sætter sig bag styrepinden. Få lige hovedet ud af det sorte
hul.

Mvh
Steen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-05-01 21:45

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opmærksomhed? Det er sjovt hvor mange der forvandles til livsfarlige
> idioter, når de sætter sig bag styrepinden. Få lige hovedet ud af det

Det var sgu en fornøjelse at læse.
Tak

mc-hilsner
Christian
(også) GS500

Fra : Morten Juel

Dato : 09-05-01 21:55

Du har jo ret Steen

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 00:43

Steen S. Schmidt wrote:

> [...]
> opmærksomhed? Det er sjovt hvor mange der forvandles til livsfarlige
> idioter, når de sætter sig bag styrepinden. Få lige hovedet ud af det

Vise ord Steen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 07:34

Hvem fanden har skrevet at jeg køre bil ???

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 18:07

Ole Mogensen wrote:

> Hvem fanden har skrevet at jeg køre bil ???

Du snakker jo aldrig om motorcykler... :-|

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 20:20

Jes Vestervang wrote:

> Du snakker jo aldrig om motorcykler... :-|
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSX-R250 / TS125ER

Ha , hvor længe har du været her ?, nå du har måske lidt ret,
men det er nok fordi at jeg ikke svare på alle indlæg der
begynder med : hvorfor , gruppen har en del _meget_
kompetente skribenter , som ved meget mere om MC-er
end jeg nogen sinde kommer til, derfor blander jeg mig ikke
så meget.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-01 11:00

Ole Mogensen wrote:

> Ha , hvor længe har du været her ?

Et par år

> [...]
> kompetente skribenter , som ved meget mere om MC-er
> end jeg nogen sinde kommer til, derfor blander jeg mig ikke

Ok, men der bliver jo også snakket om meget andet end mc-teknik

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 08:28

"Steen S. Schmidt" wrote:

> [...]
> burde 90% af alle bilister pakke deres motoriserede grej sammen, og finde

Nix , han er en idiot p.gr. a. det han gjorde.

> Hvilket giver dig en ide om at han ikke kan føre en trædecykel?

> Det var værre fordi dine børn var med?

For mig, ja.

> Hvordan kørte du bil da du fik
> kørekort? Passer du altid lige godt på dine børn?

Jeg har kørt meget lidt i bil , køre altid MC.
Hmm, hvorfor skal mine evner som far blandes ind i dette ?.
Men pyt , ja , jeg passer på dem.

> Nu er han igen både idiot og ikke voksen. Hvad ved du om mandens alder? Jeg
> har sgu set voksne mænd på 50 der ikke kunne styre deres Virago.

Det er nu ikke så svært at sige noget om han's alder, prøv at se det indlæg der
hedder :Suzuki GS500E lyd

> Hvad gør en MC til et våben, mere end eksempelvis en 14-årig dreng i en
> traktor, en gennemsnitlig bilist med hovedet i handskerummet, eller en
> lastbilchaufør efter nogle fredagsbajere?

I han's hænder kunne det sagtens være et meget grimt "våben" , forstil dig
en MC på 180-200 Kg + føre med (Quote) :
mens man selv kører 150.. eller mere?.. havde ikke helt tid til at checke
farten..
(/Quote)
Pløje ind i en anden MC eller bil .

> Ja, det kan jeg høre - og sådan én er Thomas? Jeg kan ikke se nogen steder
> at han kører sådan bevidst for at udsætte andre for fare.

Jeg hamrende ligeglad om det er bevidst.

> Er alle folk med
> manglende rutine blot barnlige drengerøve (og hvad med pigerne)?

Jeg har kørt i en del klubber , hvor der også var piger , på fællesture,
var det bestemt pigerne der kørte mest fornuftigt , de har ikke det der mascho
pis de skal have kørt af.
Jeg snakker ikke om manglende rutine , og forstår ikke hvorfor du trækker
pigerne ind i dette , mener du at de mangler rutine , bare fordi de er piger?.

> Hvad med
> folk der går på jagt? ALLE, uden undtagelse, af dem jeg kender der går på
> jagt, har skudt på en anden jæger på et tidspunkt.

"Erhvervs risiko" , som når RR eller motocross køre , laver uheld.

> [...]
> end 200000 km i bil? Hvad med piloter der drikker sig fulde og ikke kan

Øhhh, lidt langt ude , ikk?

> [...]
> opmærksomhed? Det er sjovt hvor mange der forvandles til livsfarlige
> idioter, når de sætter sig bag styrepinden. Få lige hovedet ud af det sorte

Det er lidt sjovt at du blander rutine ind i dette , for det indlæg jeg svarede

havde bestemt ikke noget med rutine at gøre.
Endnu mere "sjovt" er det at du faktisk forsvare manden , det er præsis
sådanne ting som han lavede , der gør MC kører til en udskældt gruppe.
Trist der ikke var noget politi i nærheden.
Få selv hovedet ud at hullet , prøv at se hvor tåbeligt mange , især unge
MC piloter , køre.

Ole Mogensen
--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 10:50

<snip>
> Det er nu ikke så svært at sige noget om han's alder, prøv at se det
indlæg der
> hedder :Suzuki GS500E lyd

Og hvor gammel er det så liige jeg er?
Nu bliver jeg sgu nysgerig... Kan du give en profil af mig? Hører den gerne,
så skal jeg nok rette alle dine fejl, for jeg er da ganske sikker på at en
person med din åbenhed har svært ved at dele folk ind i andet end..
"Drengerøve, oldinge og så lige dig selv og dine børn.

> [...]
> en MC på 180-200 Kg + føre med (Quote) :
> mens man selv kører 150.. eller mere?.. havde ikke helt tid til at checke

Hm.. det havde været bedre hvis jeg i en farlig situation havde prioriteret
et kig på farten over alt andet?

> Jeg hamrende ligeglad om det er bevidst.

Ja det er du vel. Du er lidt ligeglad med det meste.. bortset fra alt det
der gør dig sur... right?
Igen kan jeg henvise til subject. Når du så har læst den linie, så kan du
måske indse at det ikke er noget jeg er vildt stolt over og som jeg har i
sinde at gøre til en vane... kan du se det?

> [...]
> Jeg snakker ikke om manglende rutine , og forstår ikke hvorfor du trækker
> pigerne ind i dette , mener du at de mangler rutine , bare fordi de er

Tror det var ordet "DRENGE-røve"

> "Erhvervs risiko" , som når RR eller motocross køre , laver uheld.

I see... og hvis jægeren skyder efter en person der er ude at gå tur, så?

> Øhhh, lidt langt ude , ikk?

Tjo, men det er dit angreb også lidt.. særligt når du prøver at trække
usaglige ting ind i snakken.. ting du ikke kender til..
Det eneste du har at blive sur over er... en beskrivelse af en farlig
situation.. et subject som antyder at jeg ikke synes det var fedt.
Hvordan kan du derfra udlede min alder og intelligens?

<snippi>
> [...]
> Trist der ikke var noget politi i nærheden.
> Få selv hovedet ud at hullet , prøv at se hvor tåbeligt mange , især unge

Hvad er første skridt til at holde op med at køre rådent?
svar: at erkende at det er dumt.
Har jeg gjort det?
svar:ja.. igen glo subject

Hvad er så lige dit problem med mig?
*går udenfor og bander lidt over dumme sure mennesker*

Fra : Flemming

Dato : 10-05-01 13:13

On Thu, 10 May 2001 11:50:07 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:

>Hvad er første skridt til at holde op med at køre rådent?
>svar: at erkende at det er dumt.
>Har jeg gjort det?
>svar:ja.. igen glo subject

Flot! Der er ALTID plads til forbedring. Man bliver ALDRIG færdig med
at blive bedre. Eftertænksomhed er en dyd, og viljen til at tage sig
selv og sine handlinger op til vurdering igen og igen og igen er der
desværre ikke mange der besidder. Min respekt.

Sikke noget snot du rodede dig ud i, Thomas, men jeg sætter stor pris
på at du selv kan se det -
.... og så er jeg iøvrigt begyndt at spekulere meget på, hvad fanden
det egentlig er for et stof, der lammer hjernen ... for: Selvom
jeg undgår at sætte mig i farlige situationer og tage chancer, så er
det sgu noget jeg skal gøre meget bevidst ved overhalinger og
forbikørsler...

--
Flemming - XJ600S, som "kun" har oplevet farlige situationer, når
madæsker med dårligt tilbehør svinger ud foran ham.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-05-01 16:38

> Hvad er første skridt til at holde op med at køre rådent?
> svar: at erkende at det er dumt.
> Har jeg gjort det?
> svar:ja.. igen glo subject

Ja, du er godt på rette vej. Vær roligt stolt over det. Men det ville nu
klæde dig også at være bare lidt ydmyg over situationen, for du HAR jo gjort
noget dumt. Det er muligt du synes du bliver angrebet for voldsomt af en der
er mavesur, og det kan du jo så bemærke, men et langt bedre forsvar i denne
situation ville være at spørge manden hvad han mener du kunne gøre
anderledes.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 17:07

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> [...]
denne
> situation ville være at spørge manden hvad han mener du kunne gøre

Dertil er svaret for simpelt: Kør med hovedet på halsen i stedet for en halv
meter oppe i r*ven. Hav ydmyg respekt for andres liv og tænk hele tiden
"handling => konsekvens" og afpas kørslen derefter...

--
Adam
SV650S

Fra : Jacob og Mette

Dato : 10-05-01 21:14

> er mavesur, og det kan du jo så bemærke, men et langt bedre forsvar i
denne
> situation ville være at spørge manden hvad han mener du kunne gøre
> anderledes.

Tjah....det er vel rigtigt nok.

Dvs. jeg er enig i princippet, men når en mand (altså Thomas) fra start til
slut erkender sin dumhed, så bør man respektere det, og det synes jeg ikke
helt Ole gør.

Ole taler derimod som en mand, der ALDRIG har gjort noget galt, og så
pletfrie er ingen af os sgu da! Så selv om vi selvfølgelig skal bestræbe os
på at holde en god tone, så skal der være plads til at sige sin uforbeholdne
mening.

/Jacob,
Bandit 600

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-05-01 12:37

Jacob og Mette wrote:

> [...]
> på at holde en god tone, så skal der være plads til at sige sin uforbeholdne

Jo , selvfølgelig har jeg lavet fejl i trafikken , men det har været p.gr.a.
mangelende erfaring og rutine , men klart idiotiske ting , som at overhale,
uden 100% udsyn , nix .
Jeg lærte for 20 år siden hvad det kan betyde at en medtrafikant ikke
tænkte sig om , det kostede mig 9 mdr. med knust skinneben ,og smadret
fod, i starten var lægerne ikke sikker på om jeg nogen sinde ville kunne
bruge benet igen.
Daglige kraftige smerter i benet , fod der ikke virker helt som den skal ,
kramper i musklerne p.gr.a. dårlig blodtilførelsel , gør at jeg mange gange
ikke kan deltage i mine børns aktiviteter.
Jeg kan ikke bruge en normal gearskifte pedal , da jeg ikke kan vippe
foden opad , og foden tåler ikke tryk på oversiden , hvilket også
betyder at jeg ikke bare kan gå ned og købe mig et par nye sko.
Jo jeg har meget at være taknemmelig for.
Det er nok , nej , det _er_ derfor at jeg reagere så kraftigt , over
indlægget , jeg har oplevet hvad det betyder at blive udsat for
en medtrafikant , der opførte sig som en idiot.
Vedkommende fik 500 kr i bøde , jeg fik lov til at betale
for transport af MC til nærmeste politistation , da "de" /lige/
ville se, om der nu ikke var noget galt med den , nu hvor jeg
var blevet kørt ned.
Bitter , ja , mavesur , nej , det er bare så nemt , for andre at sige :
Der skete jo ikke noget /denne gang/.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Janus

Dato : 11-05-01 13:59

> [...]
> fod, i starten var lægerne ikke sikker på om jeg nogen sinde ville kunne
> bruge benet igen............................

Det kunne være du skulle havde lagt ud med den historie til at starte med,
så havde vi nok kikket på dig med andre øjne.

Janus

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-05-01 18:11

> Nix , han er en idiot p.gr. a. det han gjorde.

Jeps, det var idiotisk, men det gør ham ikke til *total* idiot. Der skal
mnage mange ting til at være den slags, og jeg kan kun komme i tanke om én
enkelt person jeg har kendt, som kan gå ind under dén betegnelse (og det er
ikke dig, bare rolig . Jeg kan næppe forestille mig at Thomas er af den
støbning - bare det at han skriver her efter råd...

> Jeg har kørt meget lidt i bil , køre altid MC.

Jamen så tilpas spørgsmålet til MC. Har du aldrig manglet rutine? Har du
aldrig nogensinde handlet uoverlagt? Har du aldrig fortrudt?

> Hmm, hvorfor skal mine evner som far blandes ind i dette ?.
> Men pyt , ja , jeg passer på dem.

Det skal de da heller ikke som sådan, men jeg mener - laver de aldrig
ulykker? Vil du i din bedste overbevisning fortælle mig at det er udelukket
de nogensinde fejler, fordi netop du er hos dem?

> Det er nu ikke så svært at sige noget om han's alder, prøv at se det
indlæg der
> hedder :Suzuki GS500E lyd

Ikke forstået - hvorhenne står der noget om hans alder i den tråd?

> [...]
> en MC på 180-200 Kg + føre med (Quote) :
> mens man selv kører 150.. eller mere?.. havde ikke helt tid til at checke

Det er da meget værre med en bil eller traktor? Hvis jeg følger din
parallel, så vil jeg da mene at måske hver 10. trafikant skal fratages deres
rettigheder til at færdes i trafikken. Heriblandt er der en stærk overflod
af cyklister i byerne, der måske ikke kører stærkt og er tunge, men kører
råddent, over for rødt osv, og som måske er skyld i uheld, eller er dårlig
inspiration for børn.

> Jeg hamrende ligeglad om det er bevidst.

Ja, det forstår jeg, men det er de fleste ikke. Thomas lærer af sine fejl,
som de fleste andre gør - det er først hvis han ikke gjorde det, at man
kunne tale om om det var bevidst. Jeg vil mene at manglende rutine er en
fomildende omstændighed - en omstændighed som en procentdel af alle
trafikanter altid befinder sig i.

> Jeg har kørt i en del klubber , hvor der også var piger , på fællesture,
> var det bestemt pigerne der kørte mest fornuftigt , de har ikke det der
mascho
> pis de skal have kørt af.

Måske nok, men så må du være en pige, siden alle fyre har macho-pis der skal
fyres af, og du ikke laver fejl? Jeg ser masser af kvinder i trafikken der
laver brølere. Det er muligt at mænd opfører sig tåbeligt pga. de mener de
skal bevise de er de stærkeste hele tiden, men jeg mener også, uden jeg har
noget imod kvinder, at de til gengæld ofte er tankeløse og overfladiske i
deres fysiske handlinger. Det kan være ligeså farligt i trafikken.

> Jeg snakker ikke om manglende rutine , og forstår ikke hvorfor du trækker
> pigerne ind i dette , mener du at de mangler rutine , bare fordi de er
piger?.

Nej nej, jeg taler om at Thomas mangler rutine, og det er en af grundene til
at han var i den situation som han var.

> "Erhvervs risiko" , som når RR eller motocross køre , laver uheld.

Så vil jeg mene at trafikken er ligeså meget et "erhverv". Man sætter sit
liv på spil hver eneste dag man bevæger sig ud i trafikken - vi har ikke
selv styr over hvad alle de andre 10000 menesker laver rundt omkring os, og
det har vi accepteret i en vis udstrækning. Det ligger i den måde vi socialt
uddanner nye trafikanter på - det være sig gående eller cyklende børn,
knallertkørere eller bilister for den sags skyld. Jeg synes *ikke* det er
nok undervisning, men jeg accepterer det som en del af vores samfund, og så
må vi lære på den hårde måde ude i trafikken. Oftest går det godt - ind
imellem gør det ikke. Overlever man sin læretid (hvad de fleste heldigvis
gør), så bliver man langsomt rutineret, og skal blot passe på ikke at blive
for rutineret!

> Øhhh, lidt langt ude , ikk?

Men ikke desto mindre er de ren og skær sandhed. Hvis du ikke ved det, så
skal jeg fortælle dig lidt om hvor ædru og vågne mange piloter er, når de er
på ture til de billige feriesteder. Mange sidder og fester med sprut og larm
til langt ud på natten, på Ibiza for eksempel, og går i seng et par timer
inden de skal flyve igen om morgenen. Så må andenpiloten flyve hjem i
stedet, og han har fået næsten ligeså meget at drikke.

> Det er lidt sjovt at du blander rutine ind i dette , for det indlæg jeg
svarede
> på
> havde bestemt ikke noget med rutine at gøre.

Det var netop det det havde, men det opdagede du måske ikke?

> Endnu mere "sjovt" er det at du faktisk forsvare manden , det er præsis
> sådanne ting som han lavede , der gør MC kører til en udskældt gruppe.

Ja, og det er ting som dem der gør biler lige så udskældte, ikke? Nej! Det
er pressen (og rockerne?) især der gør MC'ister til et udskældt folkefærd.
Der er mindst ligeså mange andre trafikanter der opfører sig ad helvede
til - også inden de ordentligt får lært at køre. Hvor mange på MC ser du
ikke kunne vende på en parkeringsplads? Ikke kunne parkere? Gå i stå hele
tiden? Ikke ret mange - det går nemlig ikke på MC. Mange af de småuheld der
sker i bil, vil jeg mene, bliver ikke anmeldt til hverken politi eller
forsikringsselskab, så de optræder ikke i statistikkerne. Dette er uheld,
der måske ville være alvorlige på MC.

> Trist der ikke var noget politi i nærheden.

Du kunne jo tage ind til midtbyen og anholde et par trafikanter. Jeg er
sikker på du ikke behøver vente længe før du ser en der kører over for rødt.
kører for stærkt, placerer sig farligt, sidder og sover, eller noget helt
femte.

> Få selv hovedet ud at hullet , prøv at se hvor tåbeligt mange , især unge
> MC piloter , køre.

Enig, som mange andre i trafikken. Jeg siger ikke til dig at jeg bifalder
Thomas' handling, men jeg har selv oplevet det, og alle jeg kender på MC har
oplevet det. Har du ikke? Folk oplever det også i bil, men der bliver det
oftest ikke kritisk. Det gode er at Thomas lærer af sine fejl, og det er det
der gør det her til en tråd om rutine, og ikke om rådden kørsel! Derudover
er du langt for grov i din udtryksmåde, i mine øjne.

Mvh
Steen

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 10-05-01 17:21

Derudover
> er du langt for grov i din udtryksmåde, i mine øjne.
>
> Mvh
> Steen

Hørt!

Evt. kommentarer fra Ole Mogensen til_mine_indlæg frabedes venligst men
bestemt!
Helt seriøst - gi´mig lige en forklaring på det der med killfilter.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 20:09

Knud Jacobsen wrote:

> [...]
> bestemt!
> Helt seriøst - gi´mig lige en forklaring på det der med killfilter.

Ville meget gerne hjælpe med killfilter, men , nååå nej , ROFL.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-01 11:01

Knud Jacobsen wrote:

> [...]
> bestemt!
> Helt seriøst - gi´mig lige en forklaring på det der med killfilter.

I OE er der et punkt der hedder "Block sender" i et af rullegardinerne

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 11:20

"Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Evt. kommentarer fra Ole Mogensen til_mine_indlæg frabedes venligst men
> bestemt!
> Helt seriøst - gi´mig lige en forklaring på det der med killfilter.

Nu du er i gang, kan du så ikke også stoppe mit i dit filter, jeg er nemlig
meget enig med Ole.

Rittig

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 12-05-01 14:23

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Nu du er i gang, kan du så ikke også stoppe mit i dit filter, jeg er
> [...]

Der tabte du sku´ tråden.
Det handlede om Oles brug af lidet smigrende gloser og _ikke_om hans
holdninger.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-05-01 18:40

Knud Jacobsen wrote:

> Der tabte du sku´ tråden.
> Det handlede om Oles brug af lidet smigrende gloser og _ikke_om hans
> holdninger.
>
> Knud Stange Jakobsen
> TDM 850

Det er det samme , (for mig) jeg kalder en spade for en spade , det er faktisk
meget nemmere , folk ved hvor de har mig, I dit tilfælde i killfilteret, lol
Jeg pakker IKKE ting ind , og slet ikke min mening , mere ærligt.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 17:35

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> Jeg vil mene at manglende rutine er en
> fomildende omstændighed - en omstændighed som en procentdel af alle
> trafikanter altid befinder sig i.

Deri er jeg helt uenig! Manglende rutine bør udmunde i at man vurderer sin
planlagte handling en ektra gang inden den udføres. Det Thomas præsterede
var ren og skær dumhed - og det hænger i mine øjne ikke sammen med rutine.
Med mindre vi snakker menneskelig rutine - men så er vi jo ovre i
drengerøvsdiskussionen igen

Det handler om at overveje sine handlinger og hele tiden tænke på
konsekvensen af dem - for en selv, men særligt for andre...

> Nej nej, jeg taler om at Thomas mangler rutine, og det er en af grundene
til
> at han var i den situation som han var.

Er man villig til at tage risici havner man i farlige situationer - før
eller siden. Det er som regel den med alderen stigende risikoaversion, der
gør forskellen.

> [...]
> inden de skal flyve igen om morgenen. Så må andenpiloten flyve hjem i
> stedet, og han har fået næsten ligeså meget at drikke.

Faktisk er det sådan at hverken 1. eller 2. piloten overhovedet får lov til
at styre flyet - det klarer automatiken - _hele_ vejen. De er kun med hvis
automatiken fejler (i hvilket tilfælde det selvfølgelig er meget rart at
være klar i hovedet )

--
Adam
SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-05-01 18:41

> [...]
> var ren og skær dumhed - og det hænger i mine øjne ikke sammen med rutine.
> Med mindre vi snakker menneskelig rutine - men så er vi jo ovre i

Jeg mener ikke manglende rutine er et fripas til at slå folk ihjel, jeg
mente blot at det er en formildende omstændighed i det forhold at kalde ham
totalt idiot. Jeg synes sgu også selv jeg var åndsvag de par gange jeg har
dummet mig.

> Det handler om at overveje sine handlinger og hele tiden tænke på
> konsekvensen af dem - for en selv, men særligt for andre...

Enig - som nybegynder har man sværere ved det. Hvis vi brugte længere tid
på at uddanne trafikanter, ville dette ikke være så udpræget. Det er det jeg
mener med at vi på en måde accepterer at det skal være sådan.

> Er man villig til at tage risici havner man i farlige situationer - før
> eller siden. Det er som regel den med alderen stigende risikoaversion, der
> gør forskellen.

Også den, ja.

> [...]
> automatiken fejler (i hvilket tilfælde det selvfølgelig er meget rart at

Nemlig - der er en grund til at de er der.

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 18:39

> jeg mente blot at det er en formildende omstændighed i det forhold
> at kalde ham totalt idiot.

De to ting hænger ikke sammen; den hovedløse manøvre har i mine øjne intet
at gøre med manglende rutine (på mc), men derimod meget med modenhed og
omtanke.

> Jeg synes sgu også selv jeg var åndsvag de par gange jeg har
> dummet mig.

Me2 - men jeg kunne ikke drømme om at fortælle om det i d.f.m. Nogle ting
holder jeg for mig selv

> [...]
jeg
> mener med at vi på en måde accepterer at det skal være sådan.

Jeg er ikke sikker på du har ret. Selvfølgelig ville der komme bedre
trafikanter ud af det - ingen tvivl om det - men tankeløshed kommer man ikke
til livs med køreuddannelse.

Et eksempel på tankeløshed fra min dag i går:

Jeg kom kørende ad Åboulevard (tre-sporet, 60 km/t for dem der ikke ved det)
på vej væk fra centrum. Umiddelbart før krydset med Jagtvej/Falkoner Allé
slår den et stort sving og der kommer en lille sidevej ud fra nogle
lejlighedskomplekser på højre side. Jeg havde lige lagt fra land i det
foregående kryds og lå i inderste bane med ca. 70 km/t, da en gammel
et-eller-andet (kan ikke huske modellen) madkasse med 3-4 unge
(andengenerationsindvandrere men det er vel ligemeget...) kommer rullende
fra sidevejen. Han kigger til venstre og vi får noget der minder om
øjenkontakt da jeg er ca. 50 meter fra sidevejen, hvorefter idioten
FORTSÆTTER SIN FREMKØRSEL UD FORAN MIG, halvvejs ind i min bane. Han kigger
på mig og siger ligesom med øjnene "ja, der er jo tre baner - du må bare
flytte dig så jeg kan komme ud". På det tidspunkt har jeg opfattet at noget
er forkert og har sluppet gassen og orienteret mig bagud. Han stopper
(heldigvis) op og jeg kører hovedrystende forbi helt ude i kanten af min
vognbane. Temmelig chokeret over den hovedløse fremkørsel der i værste fald
kunne have ført til en ulykke, vendte jeg mig om og viste ham min
langefinger og fortsatte hamdirende mod krydset ved Jagtvej hvor jeg skulle
til højre.

Vel inde i højre svingbane kommer madkassen med de unge nær-ved-drabsmænd op
på siden af mig. De sidder og griner og har det vældigt morsomt og siger et
eller andet som jeg ikke kan høre. De fatter slet ikke at de ved at skide
højt og flot på den ubetingede vigepligt, var tæt på at forårsage en ulykke
der kunne have udviklet sig grimt. Havde jeg haft muligheden var jeg sgu
stået af og havde pandet ham en - ikke at det er særlig konstrutivt, men så
havde jeg da fået luft. Og måske fået banket lidt af alvoren ind i knoppen
på ham...

--
Adam
SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 19:05

Adam Christensen wrote:

> De to ting hænger ikke sammen; den hovedløse manøvre har i mine øjne intet
> at gøre med manglende rutine (på mc), men derimod meget med modenhed og
> omtanke.

Joeh, det synes jeg da. Rutinen fortæller jo f.eks. også hvilke ting man
ikke kan. Hvis man ikke har rutine, kan nogle ting virke harmløse, selvom
de egentlig er ret dumme.

> Me2 - men jeg kunne ikke drømme om at fortælle om det i d.f.m. Nogle ting
> holder jeg for mig selv

Hehe Jeg har også oplevet nogle situationer hvor jeg har tænkt "Hva'
satan er det lige jeg har gang i her?" og "Gad vide om jeg overlever...".
Det er nok i sådanne situationer at man lærer mest, men jeg foretrækker nu
den langsomme metode

-klip-

> Et eksempel på tankeløshed fra min dag i går:
-klip- Drengerøve spiller smarte ved at skide på ubet. vigepligt.
Arghh! Sådan nogen møgører skulle have så mange tæsk, at de end ikke kunne
bruges som organdonorer
Køreuddannelse hjælper bare ikke på den slags :-/

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 20:51

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Joeh, det synes jeg da. Rutinen fortæller jo f.eks. også hvilke ting man
> ikke kan. Hvis man ikke har rutine, kan nogle ting virke harmløse, selvom
> de egentlig er ret dumme.

Du har en pointe der... Nogle ting er bare så dumme at alm. omtanke burde
kunne få en til at lade være

--
Adam
SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-05-01 22:09

> Du har en pointe der... Nogle ting er bare så dumme at alm. omtanke burde
> kunne få en til at lade være

Og det er dét Thomas spørger om! Hovedet på sømmet. *Hvorfor* gør man det
så, hvis jeg må gentage hans spørgsmål, som ellers druknede i al mulig
mudderkastning?

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 21:41

> Og det er dét Thomas spørger om! Hovedet på sømmet. *Hvorfor* gør man det
> så, hvis jeg må gentage hans spørgsmål, som ellers druknede i al mulig
> mudderkastning?

Det gør man heller ikke - hvis man tænker sig om

Nå, spøg til side; jeg ved ikke hvorfor man i visse situationer ikke tænker
sig om. Måske de kan svare på det i dk.videnskab.psykologi

--
Adam
SV650S

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 21:48

Måske fordi vi er adrealinjunkier???

Janus

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 11:22

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Måske fordi vi er adrealinjunkier???

Janus.
Gider du ikke lige kigge på de foregående 4 indlæg (som du svarer på) og
tjekke hvordan man citerer lidt bedre, og hvorfor man svarer EFTER det man
vil svare på?
Det gør det noget nemmere at følge med i diskussionerne.

Rittig

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 21:03

"Steen S. Schmidt" wrote:

> Jamen så tilpas spørgsmålet til MC. Har du aldrig manglet rutine? Har du
> aldrig nogensinde handlet uoverlagt? Har du aldrig fortrudt?

Problemet her at vi nok mener noget forskelligt med rutine , selvfølgelig
har jeg manglet rutine , kan man sige at man er rutineret nok?
Du mener åbenbart at idiotisk kørsel = mangel på rutine.

> Det skal de da heller ikke som sådan, men jeg mener - laver de aldrig
> ulykker? Vil du i din bedste overbevisning fortælle mig at det er udelukket
> de nogensinde fejler, fordi netop du er hos dem?

LOL, nej selvfølgelig ikke , men så kan jeg vejlede dem.

> [...]
> råddent, over for rødt osv, og som måske er skyld i uheld, eller er dårlig

At det var en MC , er ret ligegyldigt , for mig ,det var handlingen.

> [...]
> kunne tale om om det var bevidst. Jeg vil mene at manglende rutine er en
> fomildende omstændighed - en omstændighed som en procentdel af alle

Ahh, hold op , hvis en anden trafikant køre ind i mig med 150 er det da
lige meget om han mangler rutine , det slår sgu' da lige så hårdt.

> [...]
> gør), så bliver man langsomt rutineret, og skal blot passe på ikke at blive

Nix , når du erhverver kørekort sige du samtidig ja til at overholde
de gældende regler , du sige _ikke_ ja til at acceptere idioter der ikke
kan styre sig .

> svarede
>
> Det var netop det det havde, men det opdagede du måske ikke?

Nej , beklager , jeg syntes stadig ikke det havde noget med rutine
at gøre , mere foragt for andres liv.

> [...]
> der gør det her til en tråd om rutine, og ikke om rådden kørsel! Derudover
> er du langt for grov i din udtryksmåde, i mine øjne.

Tja hver fugl synger med sit næb , eller hvordan det nu er.

> Mvh
> Steen

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-05-01 00:41

> Problemet her at vi nok mener noget forskelligt med rutine , selvfølgelig
> har jeg manglet rutine , kan man sige at man er rutineret nok?

det bliver man nok ikke - der er altid den ukendte faktor...

> Du mener åbenbart at idiotisk kørsel = mangel på rutine.

Nej, ikke nødvendigvis. Det er også det jeg mener adskiller Thomas fra en
"normal" idiot, for dem er der nok af. De lærer ikke af deres fejl, opdager
dem endog sjældent, og laller bare videre i deres dødskørsel. Thomas
"opdagede" at han teede sig dødsensfarligt i trafikken indimellem, så han
spurgte her hvad det mon skyldes. Derfor mener jeg han fortjener lidt bedre
end blot at blive kaldt "total idiot" Selvfølgelig er det fuldstændig
uden diskussion forkert, og også meget meget foragteligt. Jeg bifalder ikke
den slags handlinger, men indskyder blot at jeg da selv er "kommet til" den
slags, og også er blevet klogere. Det får mig til ikke at lukke øjnene for
andre i samme situation, og jeg ved derved så også, at der er hjælp i sigte.
Første trin er selverkendelse (man kan ikke fikse et problem før man kender
til det), dernæst skal man lære at tænke før man handler - man må ikke køre
MC (eller gøre noget som helst andet) pr instinkt mener jeg.

> At det var en MC , er ret ligegyldigt , for mig ,det var handlingen.

Ja ok, jeg mener heller ikke at en MC er ufarlig, blot fordi en traktor
vejer mere.

> Ahh, hold op , hvis en anden trafikant køre ind i mig med 150 er det da
> lige meget om han mangler rutine , det slår sgu' da lige så hårdt.

Jeps - i det øjeblik ulykken sker, er forskellen ens. Idet skaden endnu ikke
er sket, mener jeg han fortjener en anden behandling end ham der endnu ikke
har opdaget at han gør noget galt.

> Nix , når du erhverver kørekort sige du samtidig ja til at overholde
> de gældende regler , du sige _ikke_ ja til at acceptere idioter der ikke
> kan styre sig .

Nej, men iogmed at vi ikke gør noget decideret ved gældende status,
samtykker vi stiltiende. Der er ikke krav om bedre undervisning eller krav
om hårdere straffe nogen steder fra. Det mener jeg skal til, før der bliver
orden, men det er ikke liiige til at se det på trafikken (og det skal *ikke*
være en undskyldning for at køre råddent...).

> Nej , beklager , jeg syntes stadig ikke det havde noget med rutine
> at gøre , mere foragt for andres liv.

Handlingen måske, men foragten er jo væk idet han konfronterer os med det?
En parallel kunne være den 4-årige knejt der hele tiden piner solsorte i
haven - han fanger dem og brækker deres vinger og ben, og lader dem ligge
til katten og hunden imens deres unger pipper efter forældrene. Den dag
forældrene ser at han istedet har respekt for dyrene, og hjælper en
halvfrossen fugl ind under busken i varmen, skal de da skælde ham ud for det
han har gjort, eller rose ham for den nye indstilling? Jeg ved godt hvad jeg
tror virker bedst på hans videre omgang med fugle. Det gør det ikke i orden
det han allerede har gjort, men...

> Tja hver fugl synger med sit næb , eller hvordan det nu er.

Tjoo, det er blot lidt svært med den slags på indernedded, når vi kun kan se
næbet, og ikke resten af fuglens kropssprog

Mvh
Steen

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 18:46

Ja ja og bla bla, hvorfor skal folk altid blæse det så meget. Du så ikke
lastbilen før det var for sent, men du reddede situationen alligevel og det
er det, det kommer an på i sidste ende, for alle kan jo rode sig ud i noget
værre rod. Jeg kan da osse af og til blive pisse irriteret over en eller
anden olding der ligger med lav hastighed og blokerer trafikken, og der får
min sq heller ikke for lidt over fuldoptrukende, og jeg tror de fleste her
kan sige been there, done that, men vil bare ikke indrømme det

Janus

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 19:41

Ja ja og bla bla, hvorfor skal folk altid blæse det så meget op. Du så ikke
[...]
min sq heller ikke for lidt og over fuldoptrukende, og jeg tror de fleste

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 20:58

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> [...]
> her
> kan sige been there, done that, men vil bare ikke indrømme det

Jeg kan i hvert fald og vil også gerne indrømme det. Dog venter jeg lige til
den modkørende lastbil er væk og der er frit udsyn

Og så er det jo langt fra alle steder med fuldtoptrukne linier, hvor der er
uforsvarligt at overhale på mc

--
Adam
SV650S

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 11:24

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så er det jo langt fra alle steder med fuldtoptrukne linier, hvor der
er
> uforsvarligt at overhale på mc

De eer der nu faktisk sjældent uden grund, og nogle gange er grunden, at
trafikanter er blevet dræbt der fordi de troede det var sikkert at overhale.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-05-01 08:17

> [...]
>
> De eer der nu faktisk sjældent uden grund, og nogle gange er grunden, at
> trafikanter er blevet dræbt der fordi de troede det var sikkert at

Jojo - der burde måske også snarere have stået "Og så er der jo _nogle_
steder med fuldtoptrukne linier, hvor det _ikke_ er uforsvarligt at overhale
på mc".

"Langt fra" var en overdrivelse, for jo, selvfølgelig er de der ikke uden
grund

Min pointe: der _findes_ steder hvor en mc på fuldt forsvarlig vis kan
overhale på trods af de fuldtoptrukne linier.

--
Adam
SV650S

Fra : Torben Dam Refsing

Dato : 10-05-01 13:26

>Jeg har sgu set voksne mænd på 50 der ikke kunne styre deres Virago.

Jeg mødte en voksen mand på en Virago igår, han mente ikke at ubetignet
vigepligt gjaldt for ham. Heldigvis undveg han min Starlet, og intet skete
:)

-Torben
GSX250ES

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-05-01 16:34

> [...]

> burde 90% af alle bilister pakke deres motoriserede grej sammen, og finde

Nej, nej, han er sgisme ikke en idiot fordi han fortæller om episoden, han
er en idiot fordi han udsætter andres liv og førlighed for fare, blot for
sin egen fornøjelses skyld.

> Det var værre fordi dine børn var med?

Ja, naturligvis. Er der noget der kan bringe normale menneskers pis i kog,
så er det hvis de skal risikere at se deres børn dø, eller vokse op med
svære handicap. Det er vel ikke så underligt?

> Nu er han igen både idiot og ikke voksen. Hvad ved du om mandens alder?
Jeg
> har sgu set voksne mænd på 50 der ikke kunne styre deres Virago.

At dømme efter hans egen beskrivelse af sin kørsel er han tydeligvis ikke
særlig voksen, og det har ikke noget med hans alder at gøre. At du har set
50-årige som heller ikke er voksne nok til at køre mc gør da ikke hans
umodne opførsel ret meget bedre?

> Hvad gør en MC til et våben, mere end eksempelvis en 14-årig dreng i en
> traktor, en gennemsnitlig bilist med hovedet i handskerummet, eller en
> lastbilchaufør efter nogle fredagsbajere?

Nå, du HAR forstået at i hænderne på en uansvarlig/umoden/ukyndig kan næsten
alle transportmidler blive til våben?

> Ja, det kan jeg høre - og sådan én er Thomas? Jeg kan ikke se nogen steder
> at han kører sådan bevidst for at udsætte andre for fare.

Bevidst eller ubevidst er ligegyldigt for de efterladte. "Det var ikke med
vilje" er ofte ikke til megen trøst. Jeg har set det på nært hold nogle
gange.

> Er alle folk med
> manglende rutine blot barnlige drengerøve (og hvad med pigerne)?

Nej, men alle der ikke kan finde ud af at "køre efter forholdene" og holde
sig indenfor egne grænser og egen formåen ER nogle umodne drengerøve - køn
upåagtet.

> [...]
mere
> end 200000 km i bil? Hvad med piloter der drikker sig fulde og ikke kan

Det var dog en underlig argumentation. Hvor vil du hen? Mener du at hvis
nogensomhelst gør noget der er værre end denne filur som har sat andres
sikkerhed over styr, så er det okay at han risikerer at slå nogen ihjel en
dag? Det forstår jeg vist ikke rigtig.

> Hvad er rutine? Er det når man kan køre bil, udvisende mindst mulig
> opmærksomhed?

Hvor vil du hen? Du kender jo selv svaret, ikke?
Hvis man som motorcyklist ikke er særlig rutineret, så skal man nok ikke
lige ligge og køre omkring 200% af tilladt hastighed, det er da logik for
perlehøns, ikke?
Det er ikke hans manglende rutine der frembringer harme, det er hans mangel
på selverkendelse.

> Det er sjovt hvor mange der forvandles til livsfarlige
> idioter, når de sætter sig bag styrepinden.

Der er nok nogen der synes det er sjovt. Jeg synes det er kedeligt. Dog er
der den tvist på "livsfarlige idioter" på motorcykel, at en ikke uvæsentlig
procentdel af dem dør af det.
Jeg voksede op med en af dem, han var min bedste ven fra jeg var 6 til jeg
var 23. Han blev 22.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 17:03

> Det er ikke hans manglende rutine der frembringer harme, det er hans
mangel
> på selverkendelse.

Jeg tillagde nu Thomas' oprindelige indlæg en hel del selverkendelse. F.eks.
afslutter han med:

<citat>
"Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre."
<citat slut>

Mon ikke det var ment som et indlæg, der skulle åbne læserens øjne for at
det at sidde på ryggen af en mc, _nogle_ gange fjerner næringen fra de
hjerneceller der styrer fornuften...? At det så sker oftere og i alvorligere
grad for drengerøven end for den modne M/K er jo netop det der
karakteriserer drengerøven.

Handlingen frembringer harme; det er forståeligt, men var det ikke netop
Thomas' (måske lidt skjulte) pointe?

--
Adam
SV650S

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 17:56

> [...]
> afslutter han med:
>
> <citat>
> "Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre."

*suk* ja plus at jeg ikke havde subject alla "hvorfor jeg synes dødskørsel
er sejt".

> [...]
> karakteriserer drengerøven.
>
> Handlingen frembringer harme; det er forståeligt, men var det ikke netop

Skjult? Ja.. synes nu ikke den var særlig skjult, men måske gør emnet folk
så harmedirrende at de har lidt svært ved at se budskabet.
Det var netop min pointe... lidt alla.. "gisp, hvad er det jeg laver nu?!..
hvorfor mon jeg gjorde det?"

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 11:27

> [...]
> så harmedirrende at de har lidt svært ved at se budskabet.
> Det var netop min pointe... lidt alla.. "gisp, hvad er det jeg laver

Njah, den fangede jeg vist kun halvt i første omgang.
Nogle af de efterfølgende indlæg bar nu præg af lidt for tynd
selverkendelse, men det kan selvfølgelig være pga. harme over at være blevet
kaldt nogle grimme ting.
Lad os glemme det og vende tilbage til det oprindelige: Nogle gange gør man
noget man, når man bagefter tænker over det, ikke kan forstå at man gjorde.
Hvordan undgår man det?

Rittig
(Svar skyldig)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-05-01 18:31

> [...]
> særlig voksen, og det har ikke noget med hans alder at gøre. At du har set
> 50-årige som heller ikke er voksne nok til at køre mc gør da ikke hans

Nej.

> Nå, du HAR forstået at i hænderne på en uansvarlig/umoden/ukyndig kan
næsten
> alle transportmidler blive til våben?

Ja.

> Bevidst eller ubevidst er ligegyldigt for de efterladte.

Absolut.

> Nej, men alle der ikke kan finde ud af at "køre efter forholdene" og holde
> sig indenfor egne grænser og egen formåen ER nogle umodne drengerøve - køn
> upåagtet.

Det er der jeg vil hen Rittig. *Alle* har lavet fejl da de var urutinerede -
også du!! Jeg husker da mindst en håndfuld historier, som vist ikke var
_alt_ for smarte.

> [...]
> sikkerhed over styr, så er det okay at han risikerer at slå nogen ihjel en

Nej, jeg mener ikke det er i orden - jeg forsvarer ham ikke, jeg siger blot
at hvis det er unormalt at man ikke har særlig meget rutine når man begynder
på noget nyt, så er det vist os alle sammen der skal holde op med at
trafikere? Jeg synes ikke det er i orden at slå ihjel i trafikken, og jeg
synes trafikdrab straffes alt for mildt. Jeg siger bare at det er en risiko
vi har valgt at leve med, for ellers ville vi uddanne folk i meget meget
længere tid, inden vi slap dem løs på fri hånd. Det gør vi ikke, ergo sker
det som Thomas fortalte.

> Hvor vil du hen? Du kender jo selv svaret, ikke?

Jo, nogle af de mest rådne bilister er dem med mest "erfaring".

> Hvis man som motorcyklist ikke er særlig rutineret, så skal man nok ikke
> lige ligge og køre omkring 200% af tilladt hastighed, det er da logik for
> perlehøns, ikke?

Jo.

> Det er ikke hans manglende rutine der frembringer harme, det er hans
mangel
> på selverkendelse.

Dén lød det som om der var rigeligt af. Derfor adskiller han sig fra Brian
og Johhny! (undskyld til dem der hedder sådan, og slet ikke opfører sig
råddent)

> Der er nok nogen der synes det er sjovt. Jeg synes det er kedeligt.

Hvorfor kører du så MC?

> [...]
> procentdel af dem dør af det.
> Jeg voksede op med en af dem, han var min bedste ven fra jeg var 6 til jeg

Nåede han så at erkende at han kørte råddent (jeg går ud fra at det var i
trafikken han døde)? Hvis ikke, så gør det vel egentlig Thomas bedre end din
kammerat? (jeg undskylder hvis du er stødt over jeg bruger din kammerat i
mine argumenter, det er ikke for at gøre grin med ham eller såre dig)

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 11:44

> [...]
> kammerat? (jeg undskylder hvis du er stødt over jeg bruger din kammerat i
> mine argumenter, det er ikke for at gøre grin med ham eller såre dig)

Nej, han nåede måske en eller anden grad af selverkendelse, men ikke nok.
Han havde faktisk nok en vis forståelse for at han jævnligt lavede manøvrer
som satte ham og andre trafikanter i farezonen (Jeg har fx. fragtet ham på
hospitalet nogle gange), men derfra og så til at kunne lade være med at gøre
det igen, var et stykke vej endnu, og det nåede han ikke. Han udåndede på en
mark ved siden af en anden motorcyklist, de nærmere omstændigheder kendes
ikke. Kørte de om kap?

Det er vigtigt som Thomas gør, at tænke over disse situationer, for jeg tror
kun øget selvbevidsthed kan hjælpe os til at undgå at gentage dumhederne.
Det nytter fx. ikke at forsvare sine handlinger, når man har dummet sig, og
overlever man en rigtig farlig situation, og forsvarer sig begefter med
"Nåja, det gik jo godt nok", så har man ikke lært en disse. Thomas er på
rette vej, men man må bære over med de der gennem erfaring har fået et
indblik i hvor sørgeligt et trafikdrab er, og som derfor lettere bliver
rystet når de hører om en situation som den Thomas fortæller om. Hos nogle
bringer det nogle ubehagelige billeder frem, og derfor kan reaktionen godt
blive ret følelsesladet, men det handler jo stadig mest om at ville Thomas
det bedste - at undgå de farlige situationer, så hans venner ikke en dag
skal læse om ham i avisen i en rigtig kedelig sektion.

Rittig

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 13:52

> [...]
dag
> skal læse om ham i avisen i en rigtig kedelig sektion.

For dig og visse andre måske men ikke for Ole. Ok jeg kender ikke manden og
ved naturligvis ikke med absolut sikkerhed hvad han vil eller ikke vil, men
jeg læste nu hans indlæg som een stor fornærmelse. Der kom intet
konstruktivt ud af det - kun en masse formodninger om præcis hvor
uintelligent jeg mon var.

Der er nu også andre detaljer som blev overset af flere. For det første
startede jeg ikke en overhaling midt i et skarpt sving som man åbenbart
læser af min posting at jeg gjorde.
Jeg overhalede og blev så så kåd at jeg ikke fik snøvlet mig ind i kolonnen
igen men hellere ville tage hele striben på een gang...deri fejlen da det
tog for lang tid.

Men anyway... dem der siger jeg dummede mig og gjorde noget jeg bør holde op
med for min egen og andres skyld, de har ret og det erkender jeg..og det har
jeg vidst, og faktisk også kørt efter, lige siden det første indlæg.
De der bliver sure og bare udtrykker præcis hvor meget de ikke kan lide mig
og hvor stor en nar jeg er.. ja de er for langt ude, og deres måde at føre
en snak/diskusion hører ikke til blandt voksne mennesker.. hvilket jeg
forresten også er, både af alder og af almindelig opførsel... Deres
ligegyldige brok BURDE bare ignoreres, men det er desværre lidt svært, for
det provokerer.
Uanset hvor stupid en ting jeg gør, så gider jeg ikke høre på en mopset
råbende nar som taler ned til mig.

Man begår en fejl.
En eller anden fortæller at man begik en fejl.
Man erkender dette og udtrykker beklagelse.
Man får nu at vide præcis hvor dum man åbenbart er.
Man udtrykker beklagelse.
Man får endnu en gang beskrevet _nøjagtigt_ hvor stupid man er.
Man gider ikke høre på det mere... og overvejer om man ikke snart kan
tillade sig at blive sur.
.........X antal gentagelser af ovenstående
Man bliver nu sur. Upåagtet at man begik en fejl, for det er åbenbart
alligevel ikke længere det virkelige emne.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 14:01

> Uanset hvor stupid en ting jeg gør, så gider jeg ikke høre på en mopset
> råbende nar som taler ned til mig.

Jeg er blevet kaldt meget, men en "mopset råbende nar" ...
Regn ikke med respons fra mig i dine fremtidige indlæg. Vi ser tydeligvis
verden forskelligt.

Rittig

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 12-05-01 14:37

> [...]
>
> Jeg er blevet kaldt meget, men en "mopset råbende nar" ...
> Regn ikke med respons fra mig i dine fremtidige indlæg. Vi ser tydeligvis

Som_jeg_læser indlægget, hentyder Thomas netop ikke til dig men til Ole.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 15:02

> Jeg er blevet kaldt meget, men en "mopset råbende nar" ...

Tja det er du stadig ikke blevet kaldt. ikke af mig i det mindste.

> Regn ikke med respons fra mig i dine fremtidige indlæg. Vi ser tydeligvis
> verden forskelligt.

Huh? Gør vi? Virkelig?
Hvordan det?

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 12-05-01 18:04

> Jeg er blevet kaldt meget, men en "mopset råbende nar" ...
> Regn ikke med respons fra mig i dine fremtidige indlæg. Vi ser tydeligvis
> verden forskelligt.

Slap nu af Rittig Jeg tror det var Ole der fik den største bredside her.
Det er i grunden lidt ærgerligt den vej diskussionen har bevæget sig. Jeg
fornemmer vi alle er enige om at det er en dum dum ting at gøre, det som
Thomas gjorde. Måden vi derefter udtrykker os om vores holdninger er
forskellige - jeg synes da ikke din måde var speciel grov eller nedladende?
Man må gerne være uenige i min verden...

Mvh
Steen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-05-01 18:50

Thomas wrote:

> Der er nu også andre detaljer som blev overset af flere. For det første
> startede jeg ikke en overhaling midt i et skarpt sving som man åbenbart
> læser af min posting at jeg gjorde.

Prøv for fanden og læse dit eget indlæg igen.

> Man begår en fejl.
> En eller anden fortæller at man begik en fejl.
> Man erkender dette og udtrykker beklagelse.

_Hvis_ det var gået galt , det er brøkdele af sekunder vi taler
om her , ville du så også møde op til begravelsen af en ukendt
medtrafikant , og "beklage" , eller som i mit tilfælde , sende et
brev hvor der stod:
Ja det var jo mig du havde et uheldigt møde med ...............

> [...]
> tillade sig at blive sur.
> ........X antal gentagelser af ovenstående

nåå, der kom vist andet imellem .

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 21:49

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message

> Prøv for fanden og læse dit eget indlæg igen.

Har gjort før, men for en sikkerheds skyld har jeg så lige gjort det
igen..bare så jeg er sikker på at jeg skrev hvad jeg mente.. og ja der stod
det jeg huskede... læste også mit "lyd" indlæg igen siden du bragte det
op.... tror nu ikke jeg er den eneste der tænker på en mc's lyd.
OLE:"...men klart idiotiske ting , som at overhale, uden 100% udsyn..."
hvor siger jeg at jeg gør det?

"Det er nu ikke så svært at sige noget om han's alder, prøv at se det indlæg
der
hedder :Suzuki GS500E lyd"
Må jeg så lige høre? Nu bliver jeg nysgerrig Og nu har du oven i købet
haft lejlighed til at læse mere end eet indlæg fra mig. Jeg bliver da
bemærket, omend det ikke er for noget godt.
Vil aldrig turde forhøre mig om tuning, wheelies ect i den her gruppe nu..
hehe

> [...]
> brev hvor der stod:
> Ja det var jo mig du havde et uheldigt møde med ...............

Tja.. om man får lov at dukke op efter døden, det ved jeg ikke, men nej jeg
kommer så ikke og beklager.

Men for sidste gang, så hør lige her, Ole...
Jeg gjorde noget ikke så smart og gav fra starten udtryk for at det ikke var
så fikst og at jeg var blevet klogere.
Så laver du et indlæg der KUN handler om hvor dum jeg åbenbart ER... hvad er
pointen?
Eftersom jeg selv syntes det var kikset at køre sådan, så er der vel ikke
grund til at skrige sådan op..?

Hvis folk erkender deres fejl, så gavner den slags intet... og strengt taget
er det ikke engang rimeligt længere.
Hvis du stadig ikke kan se den side af sagen, så kan det være lige meget.
Gider ikke prøve at forklare dig det mere.
Alene det at JEG ikke er den eneste der siger netop disse ord, burde få dig
til at overveje om der er andet end lidt mere end bare "drengerøvs surhed"
over det jeg skriver nu.

Det er dumt at køre rådent da det bringer en selv og andre i fare.
Det er dumt at poste indlæg her som KUN består af sure gloser og intet
andet.

Er vi enige så langt???

"jeg kalder en spade for en spade "
Hvorfor kalde en spade for en spade hvis den ikke er en spade længere? Det
må da være den nuværende tilstand der tæller...??

Nu tror jeg at jeg vil springe ud af tråden, og bare glæde mig over at
flertallet trods alt forstår hvad det egentlig er jeg siger.
Det håber jeg i det mindste de gør

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-05-01 22:20

Thomas wrote:

> OLE:"...men klart idiotiske ting , som at overhale, uden 100% udsyn..."
> hvor siger jeg at jeg gør det?

Tja 100% udsyn , tillad mig at citere:
> [...]
den bus der kørte forest i kolonnen.."

> Det er dumt at køre rådent da det bringer en selv og andre i fare.

Jep , det er _idiotisk_

> Det er dumt at poste indlæg her som KUN består af sure gloser og intet
> andet.
>
> Er vi enige så langt???

Næsten , problemet med at poste i et medie hvor alle med en Pc kan give
deres besyv med , er at de måske gør det.
Nogle ville måske formulere det på en anden måde:
"Neeeej , det var sørme ikke så smart" , men helt ærligt , kan det bruges
til mere , var det for at få syndsforladelse at du skrev indlægget , troede
du at alle ville klappe i deres små hænde , og sige "deeet har jeg sørme
også gjort mange gange" .
Tror du virkelig at nogen her kan fortælle dig, hvorfor du kørte som en
idiot ?.

> "jeg kalder en spade for en spade "
> Hvorfor kalde en spade for en spade hvis den ikke er en spade længere? Det
> må da være den nuværende tilstand der tæller...??

Nuværende tilstand ? , må jeg citere igen:
"Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre."
Troede du før du gjorde det , at du kunne finde på det ?

> Nu tror jeg at jeg vil springe ud af tråden, og bare glæde mig over at
> flertallet trods alt forstår hvad det egentlig er jeg siger.
> Det håber jeg i det mindste de gør

Well , der måske spildt rigeligt båndbredde på det.

Kør nu pænt for fanden.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Thomas

Dato : 13-05-01 08:28

Ok, jeg er med på een omgang mere, men så gider jeg heller ikke mere...
heh.. gad vide hvor mange gange jeg ender med at sige den sætning, før jeg
rent faktisk holder op..

> [...]
> også gjort mange gange" .
> Tror du virkelig at nogen her kan fortælle dig, hvorfor du kørte som en

Niks, det forventede jeg ikke. Jeg var bare selv blevet overrasket over
hvordan en ellers fornuftig fyr som jeg selv, pludselig kørte farligt bare
fordi jeg havde fået en større mc end tidligere. Den overraskelse luftede
jeg her. Dels for at komme af med det, dels for at få en snak om det.
Lidt alla hvorfor folk skriver om deres styre hvor cyklen går i smader,
eller at de ny har fået en ny flot en...det er næppe for at folk skal kalde
dem idioter, eller fortælle for kloge de er.. det er fordi de har noget de
gerne vil have luft for, og måske tale om, fordi de synes det er
interessant.

Hvis du i dit indlæg havde lagt ud med at nævne en real life story med en
fart gal mc'ist som havde smadret din fod, konsekvenser ect, så havde jeg
personligt haft et HELT andet syn på dig, men sådan gjorde du ikke, vel?
Det kom til slut som en sidebemærkning længe efter dit sure opstød. DET
havde ellers været et fornuftigt indlæg som kunne vække til eftertanke...
hvilket dit første og andet indlæg ikke gjorde, for det indeholdt intet
andet end at jeg var en nar.. hvad skulle jeg eller andre kunne bruge det
til??

Det

> Nuværende tilstand ? , må jeg citere igen:
> "Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre."
> Troede du før du gjorde det , at du kunne finde på det ?

Nej det ligger ligesom i udsagnet at jeg ikke kunne, men hvis jeg stadig
ikke troede det så havde jeg næppe skrevet om det, vel?
Du glemmer stadig at det oprindelige emne _ikke_ var "jeg er sej for jeg
køre rådent".

> Well , der måske spildt rigeligt båndbredde på det.

Nåå...det fylder jo ikke det vilde.. det er ikke for båndbredens skyld, mere
fordi jeg ikke føler jeg kan få dig til at forstå hvad det er jeg siger, og
så spilder jeg min tid med at skrive det.. plus det er pisse frustrerende.
Håber dog jeg denne gang har været i stand til at komme igennem til dig...?
Vi er jo enige hvad angår kørsel.

> Kør nu pænt for fanden.

Det er jo for pokker det jeg gør nu

Laterz, og lad os nu bare være gode mc-venner fremover.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 18:12

---------- snip, en masse fornuftig snak.

> Hvis man som motorcyklist ikke er særlig rutineret, så skal man nok ikke
> lige ligge og køre omkring 200% af tilladt hastighed, det er da logik for
> perlehøns, ikke?

Hmm, ikke enig. Det med at sætte lighedstegn mellem tilladt hastighed og
forsvarlig hastighed er altså relativt tæt på vås efter min opfattelse. Man
kan ofte konkludere at der er en hvis sammenhæng mellem tilladt hastighed og
forsvarlighastig hastighed. Men så hører sammenfaldet også op. Og en
konklusion om at dobbelt op i hastighed for et urutineret chauffør er
uforsvarligt mener jeg ikke holder vand.

Selvfølgelig kan man konkludere at i det givne tilfælde var det måske ikke
stjerne genialt, deri er jeg enig, men ikke i den generelle konklution.

> Der er nok nogen der synes det er sjovt. Jeg synes det er kedeligt. Dog er
> der den tvist på "livsfarlige idioter" på motorcykel, at en ikke
uvæsentlig
> procentdel af dem dør af det.

Tja hvis bare flere af dem (os) satte sig på en baneræser, så var nogle af
problemerne løst.

Mads Lund
Ninja9RT, der med garanti kører over faktor x3 på visse vejstrækninger. Og
eneste styrt til nu var med faktor x0,8

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 18:29

HØRT!!!

Janus

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 21:45

Hej Ole

Jeg synes at du er lidt urimelig.

Til sammenligning har jeg set relativt flere hasarderede, idotiske og
rigtigt rigtigt dumme overhalinger foretaget af bilister.... med en
mobitelefon i hånden, cigaret i kæften, svigermødre på bagsædet med løse
unger og hunde der tumler rundt. (sjællent set på MC'er). Mange
(selvfølgelig ikke dig og mig) bilister tror at de er usårlige i deres
blikkasser og skider højt og flot på andre, se bare deres evner til at holde
rigtig bremseafstand.

Husk forresten også lige at en bil er 2,5-3 gange bredere og noget
langsomere end en normal mellem klasse MC.

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 10-05-01 09:51

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig bremseafstand.
>
> Husk forresten også lige at en bil er 2,5-3 gange bredere og noget
> langsomere end en normal mellem klasse MC.

Ups jeg glemt lige... men det undskylder selvfølgelig overhovedet ikke en
skid hans håbløse kørsel. :(

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 00:49

Ole Mogensen wrote:

> [...]
> ud i grøften, bare fordi idioten ikke var voksen nok til at føre det
> "våben" han havde , nøjagtig samme situation , FUCK.

Har du egentlig nogensinde selv kørt mc, eller er du bare her i ng'en for
at brokke dig? Det er ikke så tit du snakker om mc'er :-/
> --
> Hader drengerøve på MC-er

Hader drengerøve der har et beskidt sprog

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 07:45

Jes Vestervang wrote:

> Ole Mogensen wrote:
>

> Har du egentlig nogensinde selv kørt mc, eller er du bare her i ng'en for
> at brokke dig?

Brok ?? , fordi jeg giver min mening til kende , tsk tsk.
Og ja , har kørt knap 22 år, pt. på en Guzzi.

> Det er ikke så tit du snakker om mc'er :-/

Nææ , for jeg _køre_ MC , bruger ikke så meget tid på at hænge ved Pc-en,

> Hader drengerøve der har et beskidt sprog

LOL , meget kan du kalde mig.............

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 10:58

> Brok ?? , fordi jeg giver min mening til kende , tsk tsk.

Kan gøres på mange måder... din dur ikke.
Angriber du folk, så bliver de sure og lytter bestemt IKKE til hvad du
siger.
Jeg har i hvert fald måttet tage mig godt og grundigt sammen for ikke at
reagere netop sådan, og bare blive sur.
Ok..jeg er egentlig lidt sur :-/ men prøver at holde op igen

> Nææ , for jeg _køre_ MC , bruger ikke så meget tid på at hænge ved Pc-en,

Så var vi da vel nok heldige at du lige gad svinge forbi og give os din
mening, siden du ikke har så meget tid til den slags pjat.
Går du ikke snart igen?
ups.. der smutte den lidt...må koncentrere mig noget mere om mit indre
"happy place".

Nu vil jeg ræse ud på vejene igen.. skal ud og runde de 200.. tror jeg vil
prøve op gennem lyngby hovedgade.. der er jo nok ikke noget politi, så jeg
kan da være ligeglad med fodgængere.. de kan alligevel ikke indhente mig.
Er trods alt bare en drengerøv der søger lidt kamikaze oplevelser.. hov..
det må være oplevelsE.. får nok ikke så mange

Nah.. kører pænt nu...og har lovet mig selv at jeg bliver ved med det.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 12:00

Thomas wrote:

> for

> Kan gøres på mange måder... din dur ikke.
> Angriber du folk, så bliver de sure og lytter bestemt IKKE til hvad du
> siger.

Måske , men jeg tror at de fleste der læste dit først indlæg tænke:
IDIOT.

> Jeg har i hvert fald måttet tage mig godt og grundigt sammen for ikke at
> reagere netop sådan, og bare blive sur.
> Ok..jeg er egentlig lidt sur :-/ men prøver at holde op igen

Hvad skulle du blive sur over , at jeg kalder en spade for en spade ?
Trist , men det er en gammel vane jeg har.

> Så var vi da vel nok heldige at du lige gad svinge forbi og give os din
> mening, siden du ikke har så meget tid til den slags pjat.

Pjat ?

> Går du ikke snart igen?

lol, gå efter bolden.

> [...]
> Er trods alt bare en drengerøv der søger lidt kamikaze oplevelser.. hov..
> det må være oplevelsE.. får nok ikke så mange

Hvorfor lige Lyngby ? , prøv ude ved Sorgenfri station , bedre effekt.

> Nah.. kører pænt nu...og har lovet mig selv at jeg bliver ved med det.

Ja , indtil næste gang.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Torben Dam Refsing

Dato : 10-05-01 13:31

> Måske , men jeg tror at de fleste der læste dit først indlæg tænke:
> IDIOT.

Nej, det var først da dit indlæg kom ...

-Torben
GSX250ES

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 18:29

Torben Dam Refsing wrote:

> Nej, det var først da dit indlæg kom ...

*LOL*

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 20:22

Jes Vestervang wrote:

> *LOL*
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSX-R250 / TS125ER

Jep's , jeg burde have set den komme ,

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 13:56

> Hvad skulle du blive sur over , at jeg kalder en spade for en spade ?
> Trist , men det er en gammel vane jeg har.

Ja sikkert..
for en mand med en ny hammer, er verden lavet af søm.
Det udtryk kan for dig laves om til..
For en sur gammel mand er verden fuld af dumme drengerøve.

> Ja , indtil næste gang.

Det har jeg kun een ting at sige til
Nemlig ........................................

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-01 14:03

Thomas <feeling@home.now> wrote in article
<ZbwK6.1587$zv2.226346@news010.worldonline.dk>...

> Ja sikkert..
> for en mand med en ny hammer, er verden lavet af søm.
> Det udtryk kan for dig laves om til..

....eller:
When all you got is a nailgun, every problem looks like a Messiah.

Hvilket vel egenligt er meget "rammende" (hoho) for denne korsfæstelse

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-05-01 16:43

> For en sur gammel mand er verden fuld af dumme drengerøve.

Hvem er det lige der overfalder hvem?
Jeg har vist mistet overblikket her, kan i to ikke lige tilbringe det næste
kvarter i neutralt ringhjørne?

Rittig

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 17:57

> Hvem er det lige der overfalder hvem?
> Jeg har vist mistet overblikket her, kan i to ikke lige tilbringe det
næste
> kvarter i neutralt ringhjørne?

*daffer med små 5 km/t over i mit ringhjørne.... nah.. forlader helt ringen*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 18:27

Ole Mogensen wrote:

> Brok ?? , fordi jeg giver min mening til kende , tsk tsk.

Brok er ubrugelig kritik, prøv med nogt konstruktiv kritik fremover.

> Og ja , har kørt knap 22 år, pt. på en Guzzi.

Ok

> Nææ , for jeg _køre_ MC , bruger ikke så meget tid på at hænge ved Pc-en,

Fair nok, men den tid du alligevel er her, kunne du jo så bruge på at
snakke om lidt mere motorcykelrelevante ting.

> LOL , meget kan du kalde mig.............

Hæ! Jeg nævnte da ikke dit navn
Måske misforstod jeg dig, men stemplede du ikke Thomas som en drengerøv?
Hvis du har ret til det, så har jeg vel også ret til at stemple dig som en
drengerøv, med det sprog du fører :-/

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 20:26

Jes Vestervang wrote:

> Brok er ubrugelig kritik, prøv med nogt konstruktiv kritik fremover.

Undskyld mig , men han skriver at han har kørt som en idiot , jeg
giver ham bare ret

> Ok

> Fair nok, men den tid du alligevel er her, kunne du jo så bruge på at
> snakke om lidt mere motorcykelrelevante ting.

Overlevelse på en MC , ikke dræbe andre i trafikken ..... det er
sgu' da relevant.

> [...]
> Hvis du har ret til det, så har jeg vel også ret til at stemple dig som en

What ever. Gør som du vil.

> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSX-R250 / TS125ER

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-01 11:10

Ole Mogensen wrote:

> Undskyld mig , men han skriver at han har kørt som en idiot , jeg
> giver ham bare ret

Er det hvad du kalder det?

> Overlevelse på en MC , ikke dræbe andre i trafikken ..... det er
> sgu' da relevant.

Ja, det er det. Men det er ikke relevant at svine andre til, ikke engang
hvis de har fortjent det. Det har man news:dk.snak.mudderkastning til

Selvfølgelig.

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 10:34

> [...]
idioten ikke var
> voksen nok til at føre det "våben" han havde , nøjagtig samme situation ,

Plrrrr, som jeg ville have sagt hvis jeg levede i et Anders And blad.
Tag lige et kig på overskriften som det første. Den lyder ikke "damm, jeg er
sej for jeg kører hurtigt og hensynsløst".. Den er lidt anderledes.. og min
post var mest ment som en udflufning af mine tanker i forbindelse med den
situation jeg var havnet i..en situation som jeg ikke havde troet JEG ville
være dum nok til at havne i.

Først da jeg så dit svar havde jeg mildest talt lyst til at skrue de store
ord på og fortælle dig en ting eller to... mest fordi det er den naturlige
reaktion at reagere agressivt når man bliver angrebet, men *dyb
vejttrækning* det gør jeg altså ikke.

> Hader drengerøve på MC-er

Tja... at dømme efter din måde at udtrykke dig på vil jeg tippe dig til at
være en af den slags mennesker som hader sådan cirka alt.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-05-01 10:53

Thomas wrote:

> [...]
> situation jeg var havnet i..en situation som jeg ikke havde troet JEG ville

Og ???, jeg gav dig bare ret.

> [...]
> ord på og fortælle dig en ting eller to... mest fordi det er den naturlige
> reaktion at reagere agressivt når man bliver angrebet, men *dyb

lol, husk den dybe vejrtrækning når du er ude og køre.

> Tja... at dømme efter din måde at udtrykke dig på vil jeg tippe dig til at
> være en af den slags mennesker som hader sådan cirka alt.

Nope , det er meget få ting jeg hader , men tåbelige trafikanter.... jo.
Hvis du vil slå dig selv ihjel , dit problem , jeg er hamrende ligeglad ,
_men_ lad være med at tage andre med dig.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 09-05-01 17:35

> Nu er spørgsmålet bare.. er det fordi de hurtige maskiner lukker en eller
> anden form for giftig damp ud som langsomt (eller hurtigt) nedbryder ens
> hjerneceller??

Jeg har også oplevet det to gange:
Første gang var jeg alene på maskinen, og meget tæt på en lastbil i en
overhaling. Det var en overhaling på landevej hvor resten af trafikken kørte
ca. 100 km/t (jeg aner ikke hvorfor jeg skulle forbi?). Dér fandt jeg ud af
at en SV'er virkelig kun har 70 hk - efter at være kommet forbi to ud af fem
biler, eller sådan noget, opdager jeg en lastbil foruroligende tæt på. De
næste 2-3 sekunder er så lige utroligt lange - jeg kom forbi den forreste
bil (godt der ikke var én mere!) med, tror jeg, under 10 meter til
lastbilen. Udgangshastigheden har vel været 160-180 stykker. SV'eren er på
det tidspunkt holdt op med at accelere hårdt, så jeg var sikker på at jeg
var toast, men klarede den.
Anden gang var med min kæreste bagpå, på en stor hovedvej midt om natten.
Fra et lyskryds og ud af byen skød jeg SV'eren af, for at lave lidt sjov i
gaden (dum som man er) - der er et enkelt lyskryds mere, før man kommer ud -
det blev rødt, jeg kørte ca. 150 med hende bagpå, og kunne ikke lægge
ordentligt pres på forbremsen, uden at vi ville stige forover. Hun holdt
heller ikke fast i bøjlen bagpå, så jeg skulle både bære hendes og min vægt
på armene, da vi bremsede for fuld skrald. Der holdt en taxa på sidevejen og
ventede på at komme ud for grønt, og jeg kunne se at jeg ikke kunne nå at
holde for det røde lys - SV'eren fik fuld roulade igen, og den gik fra en
lav stoppie over i et højt hævet forhjul, indtil vi krydsede krydset med
måske 160 km/t. Meget meget tåbeligt - jeg kunne have slået os begge ihjel,
for ikke at tale om ham i taxaen. Han havde heldigvis set os, så han holdt
tilbage for grønt - vi havde ellers haft rødt i mere end 2-3 sekunder tror
jeg.

Disse to oplevelser skyldtes en dårlig kombination af nybagt MC'ist, og en
utrolig letkørt og halvkraftig MC. Dét, tror jeg, er en af grundende til at
mange SV'ere har været nede og bide i asfalten - en billig og fræk cykel som
SV'eren, fordrer rigtig mange nye MC'ister. Når de så oplever hvor let den
er at køre...

Jeg lærte på den hårde måde, og satte mig ned og besluttede mig for at blive
voksen. Det er et held jeg er i live endnu, som jeg tror det er for mange
nye knægte der er ude og køre det første års tid. Jeg har prøvet en GS500,
og jeg turde ikke overhale noget som helst på sådan én. Min kammerat der
havde den, lå dog og kørte totalt råddent på den - overhalede steder jeg
ikke engang ville have så meget som overvejet et kort øjeblik på SV'eren. Nu
har han en ældre GSX600F, der får lige så mange tæsk. det tør jeg sgu ikke -
jeg har vaccineret mig selv imod den slags. og det bør du også! Inden det
går galt (og det vil det), så sæt dig ned og beslut dig for at nu vil du se
300 meter længerer frem, og overveje en situation én ekstra gang, inden du
handler. Hvis der i normal trafik ikke er tid til at overveje igen, så er
der heller ikke tid til at overhale. Slet ikke! Giv dig tid til at opleve at
det faktisk virker, så overlever du måske næste sæson...

Jeg ved at selv nogle erfarne ryttere oplever dette ind imellem. Én jeg
kender lavede den med lastibilen på en 1000'er (jeg vil ikke sige hvilken,
for så kan I måske gætte hvem det er) i slutningen af sidste sæson mener
jeg. Forskellen var blot dér, at udgangshastigheden var 220-230 km/t,
istedet for 150 eller 180. Han har omkring 6 års erfaring (hvilket jo heller
ikke er meget, men...).

Mvh
Steen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-05-01 17:34

endten skal du lære at tælle 2 sekunder og så se om der stadigvæk er plads,
ellers bør du købe en virago 250ccm eller l. for chancen for at komme galt
af sted på mc er ufatlig stor - du kan ( hårdt sagt ) sku gå hen og slå dig
selv og andre ihjel næste gang du overhaler.
forestil dig at den lastbil der kommer imod dig har trukket lidt længere ind
mod midten pga. en 45 knallert - tror du han trækker ind i ham den uskyldige
fordi der brager en mc imod ham med +150 ?
jeg har da også selv været tæt på en del gange i samme situation
man lære lige så længe man kan køre for bagefter er det for sent.
mvh

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 09-05-01 20:00

> endten skal du lære at tælle 2 sekunder og så se om der stadigvæk er
plads,
> ellers bør du købe en virago 250ccm

Nej tak.

> eller l. for chancen for at komme galt
> af sted på mc er ufatlig stor - du kan ( hårdt sagt ) sku gå hen og slå
dig
> selv og andre ihjel næste gang du overhaler.

Ja, når man ikke tænker sig om.

> [...]
> mod midten pga. en 45 knallert - tror du han trækker ind i ham den
uskyldige
> fordi der brager en mc imod ham med +150 ?

Nej, det gør han forhåbentlig ikke.

> jeg har da også selv været tæt på en del gange i samme situation
> man lære lige så længe man kan køre for bagefter er det for sent.

Er du sikker på dit indlæg er møntet på mig?

Mvh
Steen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-05-01 21:17

> Er du sikker på dit indlæg er møntet på mig?

nej det har du da ret i det ikke er mere på ham der startede tråden
mvh

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 00:51

Bo Thomsen wrote:

> nej det har du da ret i det ikke er mere på ham der startede tråden
> mvh

For at undgå de misforståelser er det en god idé at sørge for at svare på
den besked ens svar er møntet på.
Og nu er ved alt det her, gider du så ikke at rette din newsreader så den
ikke skriver Sv: ?
Jeg har en patch på http://the.subnet.dk/oefix.exe

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 15:59

Thomas wrote:

> [...]
> Tag nu for eksempel i dag hvor der kørte en ti-femten biler så kedelig
> langsomt foran mig.. jeg giver cyklen alt hvad gashåndtaget kan vrides og

Hvis man er ved at få den slags tilbøjeligheder, så skal man efter en af de
deraf følgende pyha-situationer lige stoppe og og tænke sig godt om. Så kan
man jo lige spekulere over hvad der f.eks. ville være sket hvis lastbilen
havde haft lidt større sidespejle, eller en eller anden bred last. Sådan
rigtige tænke alle de værste konsekvenser igennem.

> [...]
> jeg havde mere travlt med at samle ben og albuer og andre udhængende dele

Det er en ret god definition på ordet 'træls' du lige har givet der :-/

> Nu er spørgsmålet bare.. er det fordi de hurtige maskiner lukker en eller
> anden form for giftig damp ud som langsomt (eller hurtigt) nedbryder ens
> hjerneceller??

Jeg tror problemet for dig er at du ikke helt har nok respekt for hvad du
sidder på og hvilke situationer den kan bringe dig i hvis du dummer dig.
Hvis du har været vant til en mc der alligevel ikke kan overhale noget som
helst, så har du næppe forsøgt at overhale noget. Når du så er kommet over
på GS'eren, så har du haft en idé om at det har kan den godt. Du har bare
glemt at tænke over hvor farligt det her egentlig er.

> Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.

Ja, det er slemt hvis man glemmer at tænke sig om, men det kan jo ske hvis
man ikke helt tænker sig om når man kører rundt :-/
Jeg har også selv tit fået lyst til at lave nogle ret så dumdristige
overhalinger, men har heldigvis lært at slække lidt på gassen, og så være
tålmodig istedet. Man skal bare tænke lidt på konskvenserne. Jeg er selv
blevet _meget_ forsigtig med overhaliger, da jeg er ret så ræd for at
fejlbedømme situationen og lige pludselig ende i en situation, hvor man
skal vælge mellem forenden på en modkørende lastbil, eller bagenden af en
varevogn.
Du skal nok lære at få respekt for GS'eren, du skal bare lige overeve længe
nok :-/ Tænk lidt over konsekvenserne og alle de ukendte faktorer inden du
trække ud til overhaling. Hvis du ikke når at tænke færdig inden der kommer
en modkørende bil, så kunne du nok heller ikke have nået at overhale.
Det er i hvert fald min mening om det med selvbeherskelse osv.

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 09-05-01 18:38

> [...]
> hjerneceller??
> Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.

Kræfterne er jo til for at blive brugt, men under sikre forhold. Det kan
godt være, det nogen gange er sikkert at køre 150 på en landevej, men det er
jeg sgu for meget kylling til, selvom der ikke er nogen trafik overhovedet.
Jeg har haft stort kørekort i 9 timer, så det er nok ikke erfaringen der
taler . Skal kværnen virkelig have tæsk, så tag den med på bane, der er
der også en ganske hæderlig chance for at gå væk fra selv de vildeste
stunts, se bare Eurosport any given sunday.
Anders
CB 500, som ikke kommer over 120 på landevej. Det er heller ikke til med
alle de sving.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 08:01

> Skal kværnen virkelig have tæsk, så tag den med på bane, der er
> der også en ganske hæderlig chance for at gå væk fra selv de vildeste
> stunts, se bare Eurosport any given sunday.

Bane er til for svingkørsel, hvilket der jf. min erfaring også er langt det
farligste at lege med på offentlig vej. Men pånær nogle ganske få baner er
baner ikke byget til specielt høje hastigheder.

Eks igår var vi et smut på Ring Djursland og lege. Og jeg lurede mig til en
tur på Mortens GSXR600 og eftersom banen var delvist lukket af (pga.
støjkrav) kørte jeg kun i 2. og 3. gear (og 3. blev langtfra kørt ud). En
lignende oplevelse var det at køre på jyllandsringen for et par år siden på
9'eren. Langsiden = 4. gear kørt ud. Resten af banen foregik i 2. og 3.

Undtagelsen er eks. Nürburgring, hvor flere af de ligestykker muliggør 200+
og langsiden muliggør 270+

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 08:24

On Thu, 10 May 2001 09:01:13 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Bane er til for svingkørsel, hvilket der jf. min erfaring også er langt det
>farligste at lege med på offentlig vej.

Ja,for det er aldrig nok,skal det være sjov skal den næsten altid have
en tand mere end sidste gang ,og i modsætning til bane er der
modkørende.En klog mand vurderer altid, hvornår grænsen er nået og man
bør søge andre græsgange...

> Men pånær nogle ganske få baner er
>baner ikke byget til specielt høje hastigheder.

Det er vel ikke helt korrekt,det er kun herhjemme med vores
miniputbaner at det gælder,der er masser af baner hvor man kan køre
fuldgas i 6. ...naturligvis kun på langsiderne.Men ellers er det vel
naturligt nok at baner er bygget til ræs,ikke highspeed,de færreste
gider kun køre ligeud,selv keder jeg mig på næsten enhver
langside,uanset om det er 150 eller 250 km/t,men det er et rart lille
hvil før det går løs igen ).

>Undtagelsen er eks. Nürburgring, hvor flere af de ligestykker muliggør 200+
>og langsiden muliggør 270+

Lidt for meget en highspeedbane og ej heller sikker nok til mig,må jeg
indrømme....Assen - den ville jeg gerne prøve.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 08:48

> [...]
> gider kun køre ligeud,selv keder jeg mig på næsten enhver
> langside,uanset om det er 150 eller 250 km/t,men det er et rart lille

Jeps. Igår startede vi på hele Ring Djursland, og kl 18.00 blev den kortet
ned, så vi ikke havde de lige stykker med. Og det med den meget sjovere og
hårdere af. Og selvfølgelig er baner, og det sjove ved baner svingene.

Min pointe var blot at påpege at det kick man får ved høj fart får man ikke
på ret mange baner. På baner er det andrealinet ved svingkørsel med skridene
dæk der tæller.

> Lidt for meget en highspeedbane og ej heller sikker nok til mig,må jeg
> indrømme....Assen - den ville jeg gerne prøve.

Så er vi to Anderstorp med 9'eren så også ret højt på min liste.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 09:17

On Thu, 10 May 2001 09:47:53 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Jeps. Igår startede vi på hele Ring Djursland, og kl 18.00 blev den kortet
>ned, så vi ikke havde de lige stykker med.

Hey forresten noget nyt om deres miljøgodkendelse ?

> Og det med den meget sjovere og
>hårdere af. Og selvfølgelig er baner, og det sjove ved baner svingene.

Naturligvis

>Min pointe var blot at påpege at det kick man får ved høj fart får man ikke
>på ret mange baner.

Tjah,jeg må indrømme, at det ikke lige giver mig et kick,acc. deropad
og dec. ned derfra det er sjov,men bare at ligge med fuld håndtag
keder mig lidt.Selv Haya'en i noget nær flatout var kedeligt i længden
- Den måde den rykkede derop,vældig sjov .

> På baner er det andrealinet ved svingkørsel med skridene
>dæk der tæller.

Jeps,adrenalin er gååååååt ,bare p****træls at der er så længe til
næste racedag og at det er i Sverige,når man omsider står med en
raceklar cykel og alle talenterne

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-01 09:26

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<50jkftcjqjmsjgj34rmjdi220f601ut39d@4ax.com>...

> Jeps,adrenalin er gååååååt ,bare p****træls at der er så længe til
> næste racedag og at det er i Sverige,når man omsider står med en
> raceklar cykel og alle talenterne

Det er da også bare fordi du vil køre rigtig motorcykel... Havde du nu
valgt en knallert ligesom os andre var udvalget af baner meget større

Godt der snart er tirsdag igen...

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 09:33

On Thu, 10 May 2001 08:25:59 GMT, "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Det er da også bare fordi du vil køre rigtig motorcykel... Havde du nu
>valgt en knallert ligesom os andre var udvalget af baner meget større

Ikke forstået det har jeg da ...nej det var meget tæt på at jeg
valgte en 125'er i stedet må jeg indrømme,men måde 250'eren trækker af
på når ventilen åbner.... boy o' boy - det er godt nok sjaw,nok ikke
lige hvis det er i max. nedlægning,men ellers....

>Godt der snart er tirsdag igen...

Årh hold kæft )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-01 10:03

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<7bkkftsn1micb8qkjpn8pbnrd2s8o4tmmv@4ax.com>...

> [...]
> på når ventilen åbner.... boy o' boy - det er godt nok sjaw,nok ikke
> lige hvis det er i max. nedlægning,men ellers....

I mine øjne er en 250'er en rigtig MC. Og jeg har hænderne mere end fulde
med 125eren, så stor respekt til dem der kan tumle noget endnu vildere
Men er det ikke skod at der ikke er den overflod af træninger vi er
velsignet med? (no pun intended) Det må da alt andet lige tage længere tid
at lære skidtet at kende, når man kun har træningerne lige inden løbet?

> Årh hold kæft )

Woohoo!

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 10:22

On Thu, 10 May 2001 09:03:29 GMT, "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>I mine øjne er en 250'er en rigtig MC.

Narj - kuns en stor knallert du,nej altså jeg må sige at det er lidt
af en eyeopener at komme på den,det er jo kun en std. maskine,jeg tør
næsten ikke tænke på hvordan en 125 eller 250 racer må være (men jeg
ville dæleme gerne prøve),i forhold til en 600'er styrer den helt
fantastisk godt,totalt svingliderlig er den.

>Og jeg har hænderne mere end fulde med 125eren

I virkeligheden også rigeligt,og vil jeg tro, sikkert lige så sjovt
som en 250'er

>, så stor respekt til dem der kan tumle noget endnu vildere

Det ved jeg så heller ikke helt endnu om jeg kan ,som sagt når
ventilen åbner i ca. 7500 og fuldt i 9500 så sker der ting og sager.

>Men er det ikke skod at der ikke er den overflod af træninger vi er
>velsignet med? (no pun intended) Det må da alt andet lige tage længere tid
>at lære skidtet at kende, når man kun har træningerne lige inden løbet?

Jow fuldstændig rigtigt,som sagt jeg overvejede
grundigt,udslagsgivende blev nok at vi ikke har nogle steder at køre
125'er her på Fyn alliwl,og så at jeg gerne ville prøve nogle rigtige
baner ),men det _er_ ikke meget man får kørt på en sæson,med mindre
*host*host*.... mumle-mumle... sort træning..trackdays ).

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-05-01 11:03

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> baner ),men det _er_ ikke meget man får kørt på en sæson,med mindre
> *host*host*.... mumle-mumle... sort træning..trackdays ).

Der kan RingDjursland kraftigt anbefales, der var jo 125 std. maskiner på
"orange"træning igår. Og specielt på den lille bane og med en pilot der har
efterladt sin hjerne ude i den diseldrevne, så er 125 std. mere end bare små
sjove knallerter. Jeg tror ikke at store baner er specielt velegnet til
125std. Men den der 250, den må være spændende på Djursland, hvis du dukker
op har jeg kamera med. (og nej Mads du må ikke prøve det igen

-
Morten
- Gid det snart var torsdag

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 11:08

On Thu, 10 May 2001 12:03:00 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Der kan RingDjursland kraftigt anbefales, der var jo 125 std. maskiner på
>"orange"træning igår.

Shyyyy... væggene har ører,ingen specifikke data vel ,man risikerer
at miste sin licens,og jeg har lige fået min..vigtigst er dog nok at
licensen jo også er en forsikring,men kun til DMU-godkendte løb og
træninger.

> Jeg tror ikke at store baner er specielt velegnet til
>125std. Men den der 250, den må være spændende på Djursland, hvis du dukker
>op har jeg kamera med. (og nej Mads du må ikke prøve det igen

Tjoh,hvis nu der dukker en sort Priller,med pilot i sort læder og sort
visir op såååå...aner jeg ikke hvem det er )

A.Nonym

Fra : Søren L Hansen

Dato : 10-05-01 11:08

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0d930$15516f90$977110ac@pc2651>...
> I mine øjne er en 250'er en rigtig MC. Og jeg har hænderne mere end fulde
> med 125eren, så stor respekt til dem der kan tumle noget endnu vildere

Årh, hva med sådan en GP500, de har vel 200 heste nu om dage???
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-01 11:14

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0d939$07ecb310$127110ac@pc4148>...
> Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
> article <01c0d930$15516f90$977110ac@pc2651>...
>

> Årh, hva med sådan en GP500, de har vel 200 heste nu om dage???

Ja netop... Men de kommer vel også ind i kategorien "endnu vildere" Men
det er bestemt en rigtig MC.

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 11:20

On Thu, 10 May 2001 10:07:32 GMT, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Årh, hva med sådan en GP500, de har vel 200 heste nu om dage???

Tæt på 180-190 baghjulsheste for de 4-cylindrede og 130 kg,jow-jow det
er ingen sag at køre sådan en,faktisk er de så voldsomme at de fleste
der tester dem 1. gang kommer ind og siger at det var ren overlevelse
at holde sig på den.... Ja det er så svært at dosere sådan en
korrekt, at Superbikes med 30 kg mere og 10-20 heste mindre kører
ligeså stærkt på de fleste baner.

Så når nu de nye 4-taktere med anslået 230-250 heste kommer i manegen
næste år,så skal det nok blive sjaw ....jow-jow.

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-05-01 09:53

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lignende oplevelse var det at køre på jyllandsringen for et par år siden

> 9'eren. Langsiden = 4. gear kørt ud. Resten af banen foregik i 2. og 3.

Ja og hvilken aften, Nu har jeg aldrig været på bane før. Og på gaden har
jeg aldrig turde køre med fuld nedlægning. Så jeg var kanon spændt på
hvordan jeg ville klare den "lille bane" på djursland. Jeg dukkede nemlig
først op kl.18.

Jeg har før diskuteret banekørsel/trackdays med bla. Michael K.S. og jeg må
nok medgive. DET ER FOR FEDT. Jeg fik for første gang nogensinde fyret min
fuldstændig af, for ikke at snakke om da Mads var så letsindig at tilbyde
mig en tur på en CTD RS125. De små maskiner er som skabt til denne bane, og
trods lovninger om at "jeg tager den bare lidt med ro" GLEM DET, 2 omgange
og jeg kørte som en pølse. Efter denne aften var de 110km hjem til vejle
røvsyge. Hvad faen skal man med højhastighed og 600cc når man kan pløje en
125´r rundt så hjertet hænger helt oppe hvor hjernecellerne burde være.

> Undtagelsen er eks. Nürburgring, hvor flere af de ligestykker muliggør
200+
> og langsiden muliggør 270+

Den står også højt på min ønskeseddel over sommeroplevelser..

PS. Der skal køres på Djursland igen d.17/05/2001 og jeg vil heltsikkert
være at finde der, så hvis der er andre der er klar..

-
Morten
- der virkelig fik en oplevelse igår

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 10:35

> PS. Der skal køres på Djursland igen d.17/05/2001 og jeg vil heltsikkert
> være at finde der, så hvis der er andre der er klar..

Selvfølgelig. Jeg tager forhåbentlig 9'eren og så er rollerne angående
overhalinger nok byttet lidt om. Men den gamle hval skal altså lære at
trille rundt på bane.

Til dem der overvejer at tage med på sådan en banedag, kan jeg lige komme
med lidt info:

- Prisen er 200-400 kr afh af hvor mange der dukker op (3000/antal
deltagere).

- Alle kan være med, lige fra os "no brain stars" til urutinerede touring
kører. Alle kører under hensyn til de øvrige deltagere og alle uanset
indstilling og erfaring får en kanon oplevelse ud af det.

- Det foregår på et køre teknisk anlæg, og kørslen er karakteriseret som
køreteknisk kursus, hvorfor de fleste kasko forsikringer gælder (tjeck lige
policen). Men igår var der ingen styrt.

- dækslidtagen er ekstrem, men det er for mange en jomfruelig del af dækket
der bliver taget i brug.

Tilmeldingen er lidt anarkistisk, men det bedste er at forhåndstilmelde sig,
mail evt. til undertegnede for at få tlf. nr på klubben (Ulvene MC) der
arrangerer.

Mads Lund, Track narkoman der ser frem til indføring af forslaget om fri
narko
RS125RR med ekstremt fnuldrede dæk.

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-05-01 11:10

> Selvfølgelig. Jeg tager forhåbentlig 9'eren og så er rollerne angående
> overhalinger nok byttet lidt om. Men den gamle hval skal altså lære at
> trille rundt på bane.

Nul putte med den kørestil du ligger for dagen vil 9érn være mere farlig end
et skarpladt gevær, det kan godt være at der (næsten) var plads til 125´rn
men prøv lige at zigzagge med 9´rn op igennem feltet

> Til dem der overvejer at tage med på sådan en banedag, kan jeg lige komme
> med lidt info:
>
> - Prisen er 200-400 kr afh af hvor mange der dukker op (3000/antal
> deltagere).

Jeg blev også overrasket over hvor billigt det egentlig var. De bedste
hundredelaser jeg længe har brændt af.

> - Alle kan være med, lige fra os "no brain stars" til urutinerede touring
> kører. Alle kører under hensyn til de øvrige deltagere og alle uanset
> indstilling og erfaring får en kanon oplevelse ud af det.

Ikke bare en kanon oplevelse, jeg fik kørt med hastigheder/nedlægninger jeg
ikke troede min krop kunne holde til. Alt andet lige giver det mig lidt mere
margen under en undvigemanøvre

> - Det foregår på et køre teknisk anlæg, og kørslen er karakteriseret som
> køreteknisk kursus, hvorfor de fleste kasko forsikringer gælder (tjeck
> [...]

Der var lige et par closecall´s men de indblandte kender jo turen.

> - dækslidtagen er ekstrem, men det er for mange en jomfruelig del af
dækket
> der bliver taget i brug.

Jup, aldrig havde jeg troet at mit dæk skulle komme til at se sådan ud, men
kædeolie på dækket kan IKKE anbefales

> Mads Lund, Track narkoman der ser frem til indføring af forslaget om fri
> narko

Ja se det kunne være lækkert, gu ved hvad det koster at lege
Vejle_køretekniske anlæg til et "svingkursus"

Fra : Armand

Dato : 11-05-01 22:46

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en

> Ja se det kunne være lækkert, gu ved hvad det koster at lege
> Vejle_køretekniske anlæg til et "svingkursus"

VKT = ovalbane => No fun!

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-05-01 18:48

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> Undtagelsen er eks. Nürburgring, hvor flere af de ligestykker muliggør
200+
> og langsiden muliggør 270+
Du har da helt misforstått, Mads. Langsiden er til for å kjøle ned dekkene
forut for neste runde. Det er faktisk hastighetsbregrensning når man kommer
halvveis ut på langsiden (kke fordi det er mange som overholder den).

JS

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 20:10

Hej Thomas

Mine erfaringer omkring "hjerneskaden" er at jo større mine MC'er er blevet
jo pænere er jeg begyndt at køre.
Min første MC var en Suzuki GT550 fra 1973, det var et alvorligt spring fra
en Puch Maxi (uden gear) hold da kæft hvor kunne den trække, og den fik lov
til det.
Efter den har der være en del andre modeller, CB750, GS750, XJ650, VF1000,
XJ900S Div og nu en VFR800.

VF1000F var (er) en temmelig kraftig maskine i 88 da jeg købte den, og jeg
måtte erkende at det var mig der satte grænsen længe før den og det vendte
ligesom op og ned på min kørsel, lige pludsligt var det ikke nødvendigt at
tæske maskineriet konstant for at komme afsted, et enkelt lille vrid i
håndtaget og man var "fri", min kørsel i trafikken blev meget mere glidende.
_Min_ kørerglæde er blevet mangedoblet efter jeg er startet i den store
klasse. Som du kan se toppede jeg med VF1000F størrelses mæssigt, de to
sidste maskiner ligger dog ikke langt bag. For mig har motorcyklens
karakteristik utrolig stor betydning for min køremåde, faktisk ligger
VFR800'en lige på kanten, den lille djævel farer i mig oftere end den gjorde
med VF1000F og XJ900S Div. Så jeg må kæmpe lidt mere imod, heldigvis er det
meget sjællent at det sker når der er anden trafik i nærheden.
Generalt kører jeg for stærkt på motorvej 130-150 og på landevej 80-110, i
byen holder jeg grænserne +/- 5. Men jeg er måske også blevet ældre...

Det er bare mine oplevelser
Henry

Fra : Niels S.

Dato : 09-05-01 20:43

Henry skrev

> faktisk ligger
> VFR800'en lige på kanten, den lille djævel farer i mig oftere end den
gjorde
> med VF1000F og XJ900S Div.

He, kender det godt. Den der djævel er kommet irriterende tæt på efter
VFRens hjemkomst, og jeg burde også vide bedre - alderen taget i
betragtning. Måske man skal begynde på lidt meditation

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 11:03

> [...]
fra
> en Puch Maxi (uden gear) hold da kæft hvor kunne den trække, og den fik

Faktisk en god pointe. Det kan være det er det der gør det. Hvis man er
vandt til noget som ikke helt kan køre så kraftfuldt som man selv vil, så
erkender man ikke hvor ens egen grænse går.. man føler bare at den er et
sted mellem warp2 og warp3.
Når så ens maskine kan overskrive ens _virkelige_ grænse, så har man ikke
det behov for altid hurtigere og stærkere..
Det er nok det

Skal nu også lige sige at normalt kører jeg ikke over 100 på alm vej andet
end ved overhalinger. Grunden til min uheldige oplevelse var vist mest at
jeg ville hurtigt forbi alt for mange på een gang.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 09-05-01 22:12

> Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.
> snip
eg har også kørt lidt råddent til tider så,
derfor har jeg nogle billleder som jeg har hentet på nettet af folk det er
gået galt for, dem kigger jeg på engang imellem og siger til mig selv sådan
vil jeg ikke ende. og det virker for mig da jeg har de billeder i baghovedet
inden jeg overhaler. og det er som regel altid os selv der kommer til skade
når andre køretøjer er indblandet

--
-- Allan(FZR600US)be careful out there.
_ .....--..... _ _ .....--..... _
| (_)_(_) | \ / I__|__I \ /
( }/ [| |] \{ ) \| [FZR] L/
\ | [|.--.[| | / \ .-----. {O)
\ \[||\~|[|/ / \|\~\~| { )
\[||~/||] / [|~/~/|]{-)
|\~| |\~\~| / /
|~/| |~/~/|
`~´ ` ~ ´

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-05-01 15:27

"Thomas" skrev
> [...]
hovedet
> og sagde noget i retning af "jamen det er kun hvis man kører som en
<snip
> [...]
> hjerneceller??
> Sådan her kunne jeg have forsvoret at jeg nogensinde ville køre.

1. Det var noget lort du lavede der.
2. Det er godt at du har indset at det var noget lort du lavede.
3. Det er modigt/flot at du tager diskutionen op, det kan måske forhindre at
nogle andre laver samme brøler.

Det kan være svært ikke at køre for stærkt, når man først har vænnet sig til
det.
Hvis du har ligget og presset en lille mc, for at køre 90-110 så kommer man
let til også at presse den næste mc.
Især hvis den næste mc har bedre køreegenskaber og kåbe, så mærker man ikke
at man kører stærkere.
Prøv en gang imellem, før du starter på en tur, at beslutte (og overholde
det) at på denne tur vil du ikke overskride fartgrænsen (det kan være
sværere end det lyder).

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 16:48

"Brian Lænø" <brianla@worldonline.dk> wrote in message

> 3. Det er modigt/flot at du tager diskutionen op, det kan måske forhindre
at
> nogle andre laver samme brøler.

Næppe! Langt de fleste ting skal man opleve in persona for at lære af det -
trist men sandt... :-/

> Prøv en gang imellem, før du starter på en tur, at beslutte (og overholde
> det) at på denne tur vil du ikke overskride fartgrænsen (det kan være
> sværere end det lyder).

Ikke bare sværere, men også ubehageligt og til tider pisse farligt. Her i
eftermiddags lå jeg på Frederikssundsvej efter Måløv i yderste bane og
tillod mig "kun" at køre 100 km/t (jeg fulgte trafikken) og holde behørig
afstand til den forankørende madkasse. Snart havde jeg en ungsmart, nyrig,
narrøv i sin Audi A3 1.8T(il-grin) _helt_ oppe i min bagskærm! Med 100
km/t - hvad tænker idioten på?!?? Nå, men jeg skyndte mig at finde en åbning
i trafikken i inderste bane, lagde mig derind og vinkede ham forbi.
Hvorefter han straks trådte sømmet i bund og lagde sig op ca. 2-3 meter bag
bilen foran. Sådan en spassernar!

Ah.... det lettede...

Det er vigtigere at følge trafikken end at overholde fartgrænserne hvis I
spørger mig...
(men at følge den er selvfølgelig ikke at blæse forbi med +50 km/t )

--
Adam
SV650S

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-05-01 17:07

"Adam Christensen" skrev

> [...]
> spørger mig...
> (men at følge den er selvfølgelig ikke at blæse forbi med +50 km/t )

Selvfølgelig skal man ikke bringe sig selv i fare, bare fordi man vil
overholde fartgrænsen.
Men det er stadig god træning, at prøve på ikke at overskride fartgrænsen.
Problemet er at man vender sig til at køre med et bestemt omdr. hastighed,
og man har lettere ved at hæve dette end nedsætte det.
Når jeg kører ind i en by, så tager jeg tit venstre hånd af styret et par
sek., for at markere overfor mig selv at nu er det bykørsel.
Hvis man ikke omstiller sig, så kan hastigheden hurtigt snige sig op igen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 17:11

> Men det er stadig god træning, at prøve på ikke at overskride fartgrænsen.
> Problemet er at man vender sig til at køre med et bestemt omdr. hastighed,
> og man har lettere ved at hæve dette end nedsætte det.

Helt enig!

> Når jeg kører ind i en by, så tager jeg tit venstre hånd af styret et par
> sek., for at markere overfor mig selv at nu er det bykørsel.

God vane

--
Adam
SV650S