Agent: Hvordan filter hvis header ikke eks~
Fra : -{ Rene Brehmer }-

Dato : 21-08-04 17:17

jeg vil gerne kunne dumpe emails hvis bestemte headers ikke eksisterer, men
det eneste jeg har kunnet hitte ud af indtil videre er at filter på indhold
hvis de eksisterer ... hvordan vender man det om ???

for logikkens skyld:

a. if not exist To: then delete

b. if any-sender: *@hotmail.com and not exist X-Originating IP: then delete

! to: * virkede ikke rigtig ... heh

nogen ideer fra vores agent folk ??? ... filtrering af eksistensen af
headers er egentlig det eneste problem jeg har med filtrerne ...
--
Rene Brehmer
aka Metalbunny

If your life was a dream, would you wake up from a nightmare, dripping of sweat, hoping it was over? Or would you wake up happy and pleased, ready to take on the day with a smile?

http://metalbunny.net/
References, tools, and other useful stuff...
Check out the new Metalbunny forums at http://forums.metalbunny.net/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-04 14:10

-{ Rene Brehmer }- skrev:

>jeg vil gerne kunne dumpe emails hvis bestemte headers ikke eksisterer, men
>det eneste jeg har kunnet hitte ud af indtil videre er at filter på indhold
>hvis de eksisterer ... hvordan vender man det om ?

Det gør man ikke. Agents filtre er en sær blanding af et meget
kraftfuldt filtersprog og en så begrænset mængde headere der kan
filtreres på, at det er næsten ubrugeligt.

Jeg fatter ikke at man ikke bare får hele batteriet af headere
stillet til rådighed, og jeg fatter heller ikke at Forte gider
bruge tid på de småpillerier som de gør fra 1.9 til 2.0 frem for
at tage fat på nyttige ting.

--
Bertel

Fra : -{ Rene Brehmer }-

Dato : 22-08-04 16:56

Documented research indicates that on Sun, 22 Aug 2004 15:09:56 +0200,
Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>stillet til rådighed, og jeg fatter heller ikke at Forte gider
>bruge tid på de småpillerier som de gør fra 1.9 til 2.0 frem for

Jeg kan kun sige jeg er enig ... der er jo også 40tude ... selvom dens
scoring system er lidt spøjst at få til at virke ordentligt når man mixer
tingene som jeg er vant til fra Agent .... og så virker 40tude's email del
efter sigende ikke ordentligt endnu ....

foruden den lille ting at jeg faktisk har betalt for agent ... heh

men tak, det anede mig godtnok ... jeg bruger nogle udokumenterede not
switches i Agent ( ! ) ... men de virker ikke på at teste om en header
eksisterer ... kun på indholdet af den ...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-04 21:07

-{ Rene Brehmer }- skrev:

>men tak, det anede mig godtnok ... jeg bruger nogle udokumenterede not
>switches i Agent ( ! )

De er ikke udokumenterede. Man kan skrive "not" eller "!", og det
er omtalt i Agents hjælpefil, men jeg kan ikke lige huske hvor.

--
Bertel