Mercedes E220 CDI årg.2001
Fra : stefan

Dato : 21-08-04 16:51

Hej
Jeg er blevet tilbudt en Mercedes E220 . 275.000 km. er der nogen som har
godt og ondt at sige om den...

mvh
Stefan

Fra : Martin Sand.

Dato : 21-08-04 16:57

stefan wrote:
> Hej
> Jeg er blevet tilbudt en Mercedes E220 . 275.000 km. er der nogen
> som har godt og ondt at sige om den...

Rust? Skadet? Mekanisk iorden? Styrekugler foran? Slidt førersæde?
Jeg ville nok vælge en FDM-test når det har været en taxa.
Hvad skal du gi' for den? Dejlig vogn ellers...

MVH Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-08-04 17:11

> Jeg er blevet tilbudt en Mercedes E220 . 275.000 km. er der nogen som
har
> godt og ondt at sige om den...

Hold dig væk fra den.

Frikørte Mercedes´er er for dyre.

Årsagen er, at bilen er rustsvag som en gammel Opel - men at folk stadig
tror, de har relativt problemfri bil i mange år.

Rustproblemerne i de nyere Mercedes´er er en af de største skandale i
bil-verdenen i mange år, IMO. Ligeledes er koncernes "nye og til lejligheden
ændrede opfattelse" af, hvad deres 30-års rustgaranti skal dække.

/Jan W Nielsen

Fra : TGD

Dato : 21-08-04 17:28

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
lejligheden
> ændrede opfattelse" af, hvad deres 30-års rustgaranti skal dække.

He he den skal ihvertfald ikke dække deres biler.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 22-08-04 00:37

> [...]
lejligheden
> ændrede opfattelse" af, hvad deres 30-års rustgaranti skal dække.

Pjat. Selvfølgelig ruster en Mercedes - det gør alle biler. Tidligere har
Mercedes været ekstremt large med deres rustgaranti. Hele døre blev skiftet
på grund af en smule overflade rust. Det er de nu holdt op med og derfor
flegner alle vognmændene ud og resten af rosset følger efter.

Hvis du kan holde ud at glo på det ultragrimme interiør og hvis du leve med
de slatne køreegenskaber (lidt ligesom at køre på et flyvende tæppe) så får
du en solid bil som er relativt billig at holde kørende og som har et meget
lille værditab.

Med det antal kilometer på klokken ville jeg nok få en ny sædebund (for
komfort) til forsædet og et nyt rat (så er den knap så grim at se på).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-08-04 09:28

> Pjat. Selvfølgelig ruster en Mercedes - det gør alle biler.

Øhh... Gennemtæringer på 3-4 år gamle biler..?!?!

Det er vist ikke det, som vi ser på "alle biler".

Mercedes har et gigantisk rustproblem nu - og jeg taler IKKE kun om dørene,
der ikke var lakeret nogle bestemte steder på W210´eren, og derfor skulle
skiftes.

Det her er massivt og gælder både C og S-klassen.

Kontakt FDM for mere info - eller en pladesmed hos Mercedes, der tør tale
frit.

(Kender en privat).

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-08-04 09:30

> Det her er massivt og gælder både C og S-klassen.

Der skulle have stået gælder OGSÅ både C- og S-klassen.

Herunder naturligvis også E-klassen.

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 22-08-04 09:35

> Der skulle have stået gælder OGSÅ både C- og S-klassen.
>
> Herunder naturligvis også E-klassen.

Mener også "A" klassen var ved at blive ramt..måske iflg. nyere 'motor' ??

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-08-04 06:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote in message

> Det her er massivt og gælder både C og S-klassen.
>
> Kontakt FDM for mere info - eller en pladesmed hos Mercedes, der tør tale
> frit.

Hvis dette er et massivt problem, hvorfor står der så ikke mere om det i
media? Når de først er i gang med E-klassen, ville det da bare være enda
sjovere at få med C- og S-klassen?

Nogle links? (Har en nabo med en ´03 C-klasse, skulle gerne kunne advare ham
i tide. Min far har en S320, den er dog mistænkelig fri for rust...)
--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-08-04 16:32

> Nogle links? (Har en nabo med en ´03 C-klasse, skulle gerne kunne advare
ham
> i tide. Min far har en S320, den er dog mistænkelig fri for rust...)

Nej, jeg har ikke lige links ved hånden.

Jeg orker heller ikke at stå på hovedet for at finde dem.

Det er dog tydeligt beskrevet i FDMs motor og i Bilmagasinet - samt dele af
tysk motorpresse.

Søg - og du skal finde - det er ikke svært.

/Jan W Nielsen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 23-08-04 15:06

> [...]
>
> Det her er massivt og gælder både C og S-klassen.
>
> Kontakt FDM for mere info - eller en pladesmed hos Mercedes, der tør tale

Gennemtæringer? Jeg har selv været ude for at kigge på MB E W210/ 211. Har
set 12 biler alle frikørte hyrevogne. Ingen af dem havde alvorlige
rustproblemer (de havde ikke modtaget supplerende rustbeskyttelse og var
ikke omlakerede). 3 af W210'erne havde fået skiftet en fordør på garantien
på grund af overfladerust. Kender ikke noget til C, S og A klasse.

Hvis jeg endelig skal sætte fingeren på noget så er det de elektriske dimser
i W211'eren som lever deres eget liv. Den ville jeg nok ikke købe den/de
første årgange af.

/Bagdad

Fra : stefan

Dato : 22-08-04 21:39

Uha, lyder som en farlig en. Den har fået skiftet 4 dører, taget er blevet
malet, da man kunne ane der har været et taxaskilt. Den har kørt med folie.
Motor/gearkasse er blevet efterset bl.a. udskiftning af ventiler og noget i
gearkassen. Der følger avangarde sænkningsæt med. Sæderne virker ok, der
har også været betræk på.
Jeg har set dem til salg for 350-400.000 og jeg skal give omkring de 300
for en avangarde model, syntes det lyder fornuftigt nok. de 4 avangarde
fælge og dæk skulle også være som nye, da den har kørt med stålfælge.

Stefan

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 23-08-04 10:12

> [...]
> for en avangarde model, syntes det lyder fornuftigt nok. de 4 avangarde
> fælge og dæk skulle også være som nye, da den har kørt med stålfælge.

Det lyder billigt. Jeg har selv sådan en (elegance).

Den kører som en drøm (synes jeg, men jeg har heller aldrig prøvet en gammel
Sierra eller Ascona) og der er ingen rust i den. Min er fra 2001, så det er
tydeligvis en fejl, at den ikke mangler en dør eller 2.

Men for en god ordens skyld, får jeg den altid tjekket efter for rust når
den er til service, så de ikke pludselig kommer og påstår, at der ikke er
taget hånd om det.

Ellers har der ikke været problemer i min tid... Den har fået en ny
termostat (måleren skal stå på vandret eller lidt over). Da jeg købte den,
havde den desuden fået nye gløderør og skiftet nogle bøsninger i
undervognen, støddæmpere, fjedre og en masse andet -og indsprøjtningsdyserne
er blevet renset (de soder til efter mange km).

God fornøjelse.

Rasmus

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-08-04 06:35

"stefan" <corvetten@mail.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg er blevet tilbudt en Mercedes E220 . 275.000 km. er der nogen som
har
> godt og ondt at sige om den...

Kender til flere CDI (220 og 320) med problemer med ujævn tomgang.
Ellers en god bil, rimelig i drift, masser af plads, komfortabel, men ikke
ligeså solid bygget som den gamle 124-serie (1985-1995/96).
Har selv kørt mest i 240 og 280 benzin stationcar, der er noget mere støj i
disse end i sedanmodellerne.

Kender ikke opdateret status på rustproblemerne i Danmark, her i Norge har
Mercedes bestemt sig for at tilbagebetale egenandelen til de kunder, der har
betalet en sådan ved udbedring af rustskader på deres bil - uafhengig af
bilens alder, kørelengde og hvorvidt den har været vedligeholdt ved et
MB-værksted eller ej.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=238184

(Og nej, Mercedes er ikke alene om rust på nyere biler, hvis du kører f.eks.
Ford Focus eller Mondeo skulle du måske ta´ et nærmere kig på din bil ;))

Har som sagt mest erfaring med 240 (2000) og 280 (1998), de var problemfrie
som en anden Toyota (vel, baseret på mine erfaringer med min kærestes 1997
Starlet med 110.000 km på uret, var der faktisk langt mindre fejl på
Mercerne)
Km. var dog ikke på nær så høj som den bil det er snak om her - 240en havde
85.000 på uret da den blev solgt, 280en ca. 200.000 km.
--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com