Scorpio Cossie 96/97' 160.000km
Fra : Troja

Dato : 21-08-04 16:26

Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??

Hvad taler for/imod køb af sådan en ??
(tråden skal ikke blive til en mærkekrig

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 16:37

> Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??

Rust, motor og automatgear! Bilen skal være serviceret med ALLE
serviceeftersyn overholdt. Tjeck for lyde i transmissionen.

Bilen kan idag købes til forholdsvis få kr. idet efterspørgslen for netop
denne bil er meget lav. Du får ekstrem meget bil for pengene, og hvis du
ikke kan finde en i Danmark, kan du med sikkerhed finde et eksemplar i
Tyskland, f.eks. vi www.mobile.de. Hvis du vælger dette, kan du finde en
importguide her: http://bilimport.tkrath.dk

Du skal også lige få styr på forsikring inden du køber bilen.

Hvad man ellers skal gennemgå er som en hvilken som helst anden bil.

> (tråden skal ikke blive til en mærkekrig

Hehe... :)

--
Thomas Krath
Ford Sierra Cosworth 4x4

Fra : Troja

Dato : 22-08-04 12:33

Cosworth POWER wrote:
> Rust

Ruster den meget, og er der speciele steder man skal se efter ?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 15:53

"Troja" <hotSLETTES@SLETTEScool.dk> skrev :

>Ruster den meget, og er der speciele steder man skal se efter ?

Nej ! - men vangerne bagi kan være lidt triste

(det er sgu' en dejlig bil at trille i, sådan en)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Olesen

Dato : 21-08-04 16:42

"Troja" <hotSLETTES@SLETTEScool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??

Jeg vile se efter rusten bag alle lister mv.
Lytte til drivværket, og fornemme,
om den generelt har haft et godt liv *S*

> Hvad taler for/imod køb af sådan en ??

FOR: Hurtig, komfortabel, plads.
MOD: Pris, økonomi, forsikring, vedligeholdelse, størrelse.
Du bør kunne finde en Escort Cosworth som er pænere
til samme pris, da den er modelmæssig noget mindre.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 16:56

> Du bør kunne finde en Escort Cosworth som er pænere
> til samme pris, da den er modelmæssig noget mindre.

WHAT? Hvor - link venligst!!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Olesen

Dato : 21-08-04 17:01

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> WHAT? Hvor - link venligst!!

Okay, normalt er det sådan, at man oftest får
noget mere bil, hvis man vælger en mindre model
frem for en større i samme årgang.

Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
motoren ligger i ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 17:33

> Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
> til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
> motoren ligger i ?

Ford Scorpio Cosworth:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=480837&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=482802&page=1

Ford Escort Cosworth:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=301921&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=487766&page=1

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 17:58

> Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
> til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
> motoren ligger i ?

Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er en
V6 u. turbo.

Fra : Olesen

Dato : 21-08-04 18:58

> Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
> Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er
en
> V6 u. turbo.

Damn.
Hvad Cosworth er der så på en Scorpio ?
Hvad speciel er der ved motoren dêr, i forhold
til alm. Ford V6 ?

Troede faktisk, at en Cosworth var en Cosworth *S*.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 20:08

> Damn.
> Hvad Cosworth er der så på en Scorpio ?

Jamen jeg synes heller ikke der er noget Cosworth over en Scorpio. Men det
står på motoren.

> Hvad speciel er der ved motoren dêr, i forhold
> til alm. Ford V6 ?

Flere hk ;)

> Troede faktisk, at en Cosworth var en Cosworth *S*.

Erhmmm.... not!

Fra : Olesen

Dato : 21-08-04 20:16

> Erhmmm.... not!

Hvor meget Ford er der så over en 'ægte Cosworth' i Sierra/Escort- regi ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 20:49

> Hvor meget Ford er der så over en 'ægte Cosworth' i Sierra/Escort-
> regi ?

En Ford Sierra kan i princippet ikke sammenlignes med en Ford Sierra
Cosworth. Det eneste der er identisk er bilens ydre og interiør design.

Fra : Olesen

Dato : 21-08-04 21:36

> En Ford Sierra kan i princippet ikke sammenlignes med en Ford Sierra
> Cosworth. Det eneste der er identisk er bilens ydre og interiør design.

Okay.
Jeg mente blot, hvor meget Ford-motor er der over
de 'typiske' Coss-motorer ?
Er toppen det eneste Cosworth har bearbejdet ?

Jeg mener, at de første Cossie faktisk var
en 'standard' Pinto-blok med et mere
avanceret topstykke ?

Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 22:18

> Jeg mente blot, hvor meget Ford-motor er der over
> de 'typiske' Coss-motorer ?

Alle reservedele til en Sierra/Escort Cosworth kan idag købes direkte hos
cosworth-racing! Hele bilen er gennemgået og bygget i samarbejde mellem
Ford og Cosworth for optimal performance.

Fra : Olesen

Dato : 22-08-04 09:02

> [...]
> cosworth-racing! Hele bilen er gennemgået og bygget i samarbejde mellem
> Ford og Cosworth for optimal performance.

Men 4x4 Sierra Cosworth'erne var vidst en barnefødt XR-4x4 som
blev justeret ind til Cosworth' specifikationerne ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-08-04 09:08

> Men 4x4 Sierra Cosworth'erne var vidst en barnefødt XR-4x4 som
> blev justeret ind til Cosworth' specifikationerne ?

En XR-4x4 kører med en V6 motor. De er ikke indetiske!

En Ford Sierra GT 4x4 har samme 4-hjulstræk og gearkasse som en Ford Sierra
Cosworth 4x4

Fra : Olesen

Dato : 22-08-04 09:34

> En Ford Sierra GT 4x4 har samme 4-hjulstræk og gearkasse som en Ford
Sierra
> Cosworth 4x4

"I 1990 kom så den sidste Sierra Cosworth model, men nu
med 4WD. Man gav altid de baghjulstrukne modeller skylden
for at være for 'brede' ved frisk kørsel, så man videreudviklede
4x4 systemet fra den gamle XR-4x4 og tilpassede det hele med Cossie-motoren
og den "nye" MT-75 gearkasse."

Er der tale om flere 4x4'ere, (GT 4x4, XR 4x4) ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-08-04 09:48

> 4x4 systemet fra den gamle XR-4x4 og tilpassede det hele med Cossie-
> motoren og den "nye" MT-75 gearkasse."

Præcis - der er ikke tale om det samme system.

> Er der tale om flere 4x4'ere, (GT 4x4, XR 4x4) ?

Svjv. er der tre forskellige 4x4 systemer - XR-4x4, Sierra 4x4 og Escort
4x4.

Fra : Olesen

Dato : 22-08-04 19:10

> Præcis - der er ikke tale om det samme system.

Okay.
Jeg opfattede det sådan, at Cosworth 4x4 kom fra en 'GT',
men måske GT og XR-4x4 er det samme.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-08-04 19:39

> Jeg opfattede det sådan, at Cosworth 4x4 kom fra en 'GT',

Jeg har den opfattelse at det er omvendt. Det ville da være dumt at udvikle
et 4-hjulstræk til en bil m. 120hk og så installere det i en bil m. 220hk
(minimum). Derved vil der ikke være taget højde for holdbarheden!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-08-04 08:22

> Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?

Pinto = OHC

Kent = stødstang

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-08-04 08:26

> Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?

Går lige ud og vasker munden med brun sæbe,
altimens jeg gentager for mig selv:
Aldrig glemme Escort BDA!

som har en DOHC motor, med Kent blok........

Så ingen regler uden undtagelser

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Verner Johnsen

Dato : 22-08-04 09:59

On Sun, 22 Aug 2004 09:25:52 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Går lige ud og vasker munden med brun sæbe,

Hmmm, her er måske et marked for sæbe med forskellige smagsvarianter.

>altimens jeg gentager for mig selv:
>Aldrig glemme Escort BDA!
>
>som har en DOHC motor, med Kent blok........

Jep, og derfor er den noget så unikt som en motor med 3 knastaksler.

Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
også trækker strømfordeleren.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-04 10:28

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, og derfor er den noget så unikt som en motor med 3 knastaksler.
>
> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
> også trækker strømfordeleren.

Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?

NS

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-08-04 12:11

Niels Skaaning wrote:

> Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?

Nope, det er bare den almindelige aksel der sidder tilbage.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Verner Johnsen

Dato : 22-08-04 17:09

On Sun, 22 Aug 2004 11:28:06 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?

Nope.
Som Per skriver, så er det knastakslen, der blev siddende, hvilket
også kan ses på dette billede:

<http://home.online.no/~h-soeren/bdalarge.htm>

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-08-04 17:58

Verner Johnsen wrote:
> Nope.
> Som Per skriver, så er det knastakslen, der blev siddende, hvilket
> også kan ses på dette billede:
>
> <http://home.online.no/~h-soeren/bdalarge.htm>

Og det ses endnu tydeligere på det billede jeg lige har postet i

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-08-04 12:10

Verner Johnsen wrote:

> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
> også trækker strømfordeleren.

Og oliepumpen ikke at forglemme

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 20:33

> [...]
>
> Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
> Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er

Det var dog en voldsom prisforskel bare for den lille mølle og ca. 10 HK's
forskel

Men klart mere morfar over det store skrummel i forhold til den lille potte.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 20:49

> Det var dog en voldsom prisforskel bare for den lille mølle og ca. 10
> HK's forskel

Haha - rigtig nok, man får dog også 4wd i den rigtige Cosworth ;)