ActionEvent ?
Fra : Dennis Olesen

Dato : 21-08-04 13:07

Når man lave en Actionevent og i metoden actionPerformed ligger man en if
.... kommando. Else bruger jeg ikke vil det bevirke at min actionPerformed
ikke virker ?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 21-08-04 13:22

> Når man lave en Actionevent og i metoden actionPerformed ligger man en if
> ... kommando. Else bruger jeg ikke vil det bevirke at min actionPerformed
> ikke virker ?

Det vil jeg ikke mene gør nogen forskel... En kodestump vil måske hjælpe os
til at finde eventuelle andre fejl.

/Sjang

Fra : Dennis Olesen

Dato : 21-08-04 13:30

OK her er kode. Fejlen er min actionevent gør ingen ting:

public class Tax
{
public double calc(double sales_prices, double tax_rate)
{
return ( sales_prices * tax_rate);
}
}

import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class TaxTestApplet extends Applet implements ActionListener
{
private TextField sales_prices = new TextField(15);
private TextField tax_rate = new TextField(15);
private TextField resultField = new TextField(15);
private Label prompt1 = new Label("Pleace type the sales prices ");
private Label prompt2 = new Label("Pleace type the tax rate ");
private Label prompt3 = new Label("The result");
private Button resultbutton = new Button(" Calc ");

private Tax tax = new Tax();

public void init()
{
add(prompt1);
add(sales_prices);
add(prompt2);
add(tax_rate);
add(resultbutton);
add(prompt3);
add(resultField);

resultbutton.addActionListener(this);
setSize(175,200);
}

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
String inputStr = sales_prices.getText();
String inputStr2 = tax_rate.getText();
double userInput = Double.parseDouble(inputStr);
double userInput2 = Double.parseDouble(inputStr2);
double result = 0;

if (e.getSource() == resultbutton)
{
result = tax.calc(userInput,userInput2);
resultField.setText(result + "%");
}
}
}

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 21-08-04 13:52

> OK her er kode. Fejlen er min actionevent gør ingen ting:

<cut>

Hmm mystisk... jeg har lige prøvet at oprette de to klasser - Tax og
TaxTestApplet, og prøvekørt Appletten uden at ændre noget som helst. Og det
fungerer fint i min Appletviewer :-/

Er det på en webside det ikke fungerer, eller hvordan tester du din applet?

/Sjang

Fra : Dennis Olesen

Dato : 21-08-04 13:59

Det lyder mærkeligt. Jeg bruger appletviewer i BlueJ.

Du skal have tak

Dennis Olesen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 21-08-04 14:10

Muligvis et meget meget dumt spørgsmål, men trykker du på "Enter"-tasten,
når du har skrevet noget i de to felter, eller trykker du på knappen med
musen??

--
/Sjang

Fra : Dennis Olesen

Dato : 21-08-04 14:20

Jeg tykker på knappen med musen men nu fik jeg den til at virke en gang
mærkeligt. Jeg tro lige at jeg prøve geninstallere BlueJ

Fra : Dennis Olesen

Dato : 21-08-04 14:45

Det var ikke løsningen er der nogen som har et godt råd?

mvh
Dennis Olesen