Hurra!!
Fra : David Rasmussen

Dato : 21-08-04 12:52

Fra : Brian k

Dato : 21-08-04 16:17

David Rasmussen wrote:
> http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=10132
>
> /David

Hej David

Tak for at sende mig til et link som ingen værdi havde for mig.

Vær venlig for fremtiden at skrive hvad linket handler om

på forhånd tak

Brian

Fra : John Frandsen

Dato : 21-08-04 16:21

Brian k skrev i cg7p1i$1edd$1@news.cybercity.dk:

> Vær venlig for fremtiden at skrive hvad linket handler om

Du er vel en stor dreng der selv kan finde ud af at undlade at åbne links du
ikke ved hvad er!

Fra : Brian k

Dato : 21-08-04 16:44

John Frandsen wrote:
> Du er vel en stor dreng der selv kan finde ud af at undlade at åbne
> links du ikke ved hvad er!

Hej John

Derfor er det nu stadig uhøfligt og i modstrid med netetikken for
newsgrupperne, at poste links uden en beskrivelse.

Og ja.. jeg er typen som er NØDTIL at trykke på en knap som jeg ikke ved
hvad er...bare for at se hvad der sker.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 02:23

Brian k wrote:

> Og ja.. jeg er typen som er NØDTIL at trykke på en knap som jeg ikke ved
> hvad er...bare for at se hvad der sker.

Og brokke dig bagefter...

Sur røv for dig!

/David

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 22-08-04 15:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Og brokke dig bagefter...
>
> Sur røv for dig!
>
> /David

Så så... det var sikkert nogle vigtige 10 seunder han spildte der...

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Steen

Dato : 21-08-04 16:49

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

blablabla
> /David

Burde du så ikke poste det i en relevant gruppe...med mindre du har set, at
filmen kommer i tv?

--
Steen
danmark = dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-08-04 18:37

Steen wrote:
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
>
> blablabla

> Burde du så ikke poste det i en relevant gruppe...med mindre du har set, at
> filmen kommer i tv?

Ren & Stimpy er ikke en film men en tegnefilmserie der svjv kører på
Cartoon Network.

Rygterne siger den er vanvittig morsom, jeg selv kunne dog ikke tage mig
sammen til at se et afsnit dengang jeg kunne se CN.

/Robert
FUT: d.m.tv

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 02:25

Steen wrote:

> Burde du så ikke poste det i en relevant gruppe...med mindre du har set, at
> filmen kommer i tv?

Skal jeg komme med et uforskammet svar som indikerer at der er tale om
en tv-serie? Eller bare ignorere... Hmmm...

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-08-04 03:26

David Rasmussen wrote:
> Skal jeg komme med et uforskammet svar som indikerer at der er tale om
> en tv-serie? Eller bare ignorere... Hmmm...

Well, havde du nu været så uforskammet at indikere at der var tale om en
tv serie (og måske endda hvilken) i dit oprindelige indlæg så ville alle
ha været glade :)

Tenz.

Fra : Steen

Dato : 22-08-04 08:30

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in

> Well, havde du nu været så uforskammet at indikere at der var tale om en
> tv serie (og måske endda hvilken)

Godt svar, det kunne jeg ikke ha' gjort bedre selv.

--
Steen
danmark = dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 09:34

Tenzel Kim wrote:

> Well, havde du nu været så uforskammet at indikere at der var tale om en
> tv serie (og måske endda hvilken) i dit oprindelige indlæg så ville alle
> ha været glade :)

Det er vel ikke mit job at retfærdiggøre hvorfor noget der tydeligvis er
on-topic, er on-topic. Når folk i film-gruppen poster et eller andet om
en titel jeg aldrig har hørt om, så begynder jeg ikke at brokke mig over
at det er off-topic at poste noget om en lægeroman i filmgruppen; så
antager jeg bare at det er en film.

På samme måde her: Når jeg skriver noget i tv-gruppen om R&S, så er der
vel ikke nogen speciel grund til at begynde at brokke sig over at det er
off-topic, bare fordi man ikke kendet til R&S?

/David

Fra : Mark -Jensen-

Dato : 22-08-04 09:54

On Sun, 22 Aug 2004 10:33:33 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Det er vel ikke mit job at retfærdiggøre hvorfor noget der tydeligvis er
>on-topic, er on-topic.

Det er almindelig høflighed i det mindste lige at have en enkelt linje
med der beskriver hvad linket indeholder. :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 09:57

Mark -Jensen- wrote:

> Det er almindelig høflighed i det mindste lige at have en enkelt linje
> med der beskriver hvad linket indeholder. :)

Det kan vi godt blive enige om. Men det gør det ikke off-topic.

/David

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-08-04 10:44

David Rasmussen wrote:

> Det kan vi godt blive enige om. Men det gør det ikke off-topic.

Så du erkender at du er uhøflig?

Det var vel egentlig også det mindste ...

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 10:56

Christian Andersen wrote:

> Så du erkender at du er uhøflig?

Jeg erkender at det er høfligt at skrive et par linjer om et link. Jeg
erkender også at jeg ikke skrev noget om linket. Men bare fordi man
glemmer en høflighed betyder det ikke at man er uhøflig.

> Det var vel egentlig også det mindste ...

Jeg synes ikke at jeg var mere "uhøflig" end ham der brokkede sig over
at indlægget var off-topic uden at undersøge hvad indlægget handlede om.
Men sådan er vi nok så forskellige.

/David

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-08-04 11:20

David Rasmussen wrote:

> Jeg erkender at det er høfligt at skrive et par linjer om et link. Jeg
> erkender også at jeg ikke skrev noget om linket. Men bare fordi man
> glemmer en høflighed betyder det ikke at man er uhøflig.

Så det var en forglemmelse? Hvorfor indrømmede du ikke bare det, i
stedet for at bitche og whine som en kælling?

> Jeg synes ikke at jeg var mere "uhøflig" end ham der brokkede sig over
> at indlægget var off-topic uden at undersøge hvad indlægget handlede om.
> Men sådan er vi nok så forskellige.

Der er faktisk ingen i denne tråd der har kaldt det oprindelige indlæg
off-topic. Jeg har lige læst den igennem.

*ahem* X-FUT: dk.admin.netikette

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-08-04 13:41

David Rasmussen wrote:
> Det kan vi godt blive enige om. Men det gør det ikke off-topic.

Du er godt klar over at du har postet denne besked i både dk.kultur.film
og dk.kultur.tv ikke? Du har ret i at det er on-topic i den ene men i
den anden er det sådan set off-topic.

Havde du skrevet bare en lille smule om hvad liket var til så ville ALLE
både dem i tv gruppen og dem i film gruppen vide hvad det drejede sig om.

At linket er til danskhjemmebioforum hjælper ikke meget da de ofte har
diskussioner om både film og tv så man kan ikke udfra at se på linket
vide hvad der venter een.

Tenz.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 14:07

Tenzel Kim wrote:

> Du er godt klar over at du har postet denne besked i både dk.kultur.film
> og dk.kultur.tv ikke? Du har ret i at det er on-topic i den ene men i
> den anden er det sådan set off-topic.

Det har du ret i, men nu var det i tv-gruppen at det blev dømt
off-topic. Og i øvrigt mener jeg ikke at det er helt unaturligt at melde
nyheden om en dvd-udgivelse i filmgruppen, selv om jeg indrømmer det
strengt taget er off-topic. Jeg ser dagligt indlæg i begge grupper som
er langt mere off-topic, men lad nu det ligge.

> Havde du skrevet bare en lille smule om hvad liket var til så ville ALLE
> både dem i tv gruppen og dem i film gruppen vide hvad det drejede sig om.

Ja, det var ærgeligt at jeg ikke gjorde det. Men det ændrer ikke på at
det var on-topic i tv-gruppen, som var det jeg kommenterede.

> At linket er til danskhjemmebioforum hjælper ikke meget da de ofte har
> diskussioner om både film og tv så man kan ikke udfra at se på linket
> vide hvad der venter een.

Som sagt, enig.

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-08-04 14:29

David Rasmussen wrote:
> Det har du ret i, men nu var det i tv-gruppen at det blev dømt
> off-topic.

Ikke for noget hvordan kan du så se hvor det er den er blevet dømt
off-topic? Så vidt jeg kan se så er all indlæg i denne tråd postet i
begge grupper og dermed er det umuligt at sige hvor vedkommende der
fandt det "off-topic" så og besvarede dit indlæg.

> [...]
> strengt taget er off-topic. Jeg ser dagligt indlæg i begge grupper som
> er langt mere off-topic, men lad nu det ligge.

Det kan vi så godt blive enige om at der er.

Tenz.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 14:53

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> fandt det "off-topic" så og besvarede dit indlæg.

"Burde du så ikke poste det i en relevant gruppe...med mindre du har

Betyder det ikke at vedkommende læste indlægget i tv-gruppen?

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-08-04 18:38

David Rasmussen wrote:
> "Burde du så ikke poste det i en relevant gruppe...med mindre du har
> set, at filmen kommer i tv?".
>
> Betyder det ikke at vedkommende læste indlægget i tv-gruppen?

Du har fat i noget. Hmm, hvis det havde været en film og den kom i tv så
kunne den vel egentlig ha været on-topic begge steder.

Kan vi ikke bare blive enige om at I begge tog fejl så?

Tenz.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 18:46

Tenzel Kim wrote:

> Kan vi ikke bare blive enige om at I begge tog fejl så?

Det var i hvert fald dumt at jeg ikke skrev hvad linket handlede om
eller bare kopierede teksten, det kan jeg se nu. Det var også lidt dumt
at poste det i filmgruppen hvor det strengt taget var off-topic. Men al
den megen støj og uforskammethed som folk så sig nødsaget til at
generere efterfølgende var også ret dumt. Det vil jeg have lov at synes :)

/David

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-08-04 20:24

Den 22 aug 2004 mumlede David Rasmussen noget i denne stil:

> [...]
> off-topic. Men al den megen støj og uforskammethed som folk så
> sig nødsaget til at generere efterfølgende var også ret dumt.

Specielt når man læser en tråd som denne, kan man få fornemmelsen af
at nogle mangler indhold i livet. Helt ufatteligt at folk kan brokke
sig over at skulle spilde tid på et indlæg, for derefter at generere
40 indlæg der spilder 100 menneskers tid 10 gange så længe...
Pheeeew...

Til din orientering kan jeg oplyse at jeg blev sindssygt glad for den
gode nyhed! Om du så havde postet den i dk.videnskab havde jeg jublet

--
Palle Jensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 21:13

Palle Jensen wrote:

> [...]
>
> Til din orientering kan jeg oplyse at jeg blev sindssygt glad for den
> gode nyhed! Om du så havde postet den i dk.videnskab havde jeg jublet

Tak :)

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-08-04 05:43

Palle Jensen wrote:
> [...]
> sig over at skulle spilde tid på et indlæg, for derefter at generere
> 40 indlæg der spilder 100 menneskers tid 10 gange så længe...

Det er fordi at nogle af os er optaget af effektiv
kommunikation. Kommunikationen i en Usenetgruppe er ikke bedre
end gruppens svageste kommunikator.

Og David lader til at være *indenfor* pædagogisk rækkevidde.

Ang .film kontra tv., så synes jeg godt der kan være nogle
gråzoner. Eksempelvis hvis en TV-serie får en spinoff-film eller
omvendt. Det skal man ikke hænge sig for meget i.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 12:56

Peter Knutsen wrote:

> Det er fordi at nogle af os er optaget af effektiv kommunikation.
> Kommunikationen i en Usenetgruppe er ikke bedre end gruppens svageste
> kommunikator.

Derfor kan den megen støj nu godt være ude af proportioner med de
beskedne skader som mit indlæg forvoldte.

> Og David lader til at være *indenfor* pædagogisk rækkevidde.

Åh, tak.

/David

Fra : PerX ...

Dato : 24-08-04 01:35

In article <41285feb$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
david.rasmussen@gmx.net says...

> Det kan vi godt blive enige om. Men det gør det ikke off-topic.

Jo, for hvis han ikke forklarer hvad det er, er det bare en weblink som
hører hjemme i hjemmeside design gruppen ;)

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 02:24

PerX ... wrote:

> Jo, for hvis han ikke forklarer hvad det er, er det bare en weblink som
> hører hjemme i hjemmeside design gruppen ;)

Nej :)

/David

Fra : PerX ...

Dato : 24-08-04 15:47

In article <412a9899$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
david.rasmussen@gmx.net says...

> Nej :)

No? :)

Men lad nu være, be a man - sig undskyld og voks lidt.

Det er lidt som med røde hunde - det er nemmere at starte jo yngre man
er *G*

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 16:00

PerX ... wrote:

> Men lad nu være, be a man - sig undskyld og voks lidt.

Jeg har forlængst beklaget at jeg ikke skrev lidt om linket og at jeg
krydspostede og at jeg postede off-topic i en gruppe. Jeg tror det er
femte gang jeg gør det i tråden nu. Men bare fordi jeg har dummet mig
betyder det jo ikke at folk har carte blanche til at komme med alverdens
urigtige eller besynderlige betragtninger uden at jeg må blande mig
eller kommentere. Så det gør jeg. Two wrongs don't make a right.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-08-04 18:43

Two wrongs don't make a right.

> /David

Øh... jo, det gør det faktisk en gang imellem. "Det er et møgvejr og vi har
ikke fri" f.eks.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-08-04 05:40

David Rasmussen wrote:

> Det kan vi godt blive enige om. Men det gør det ikke off-topic.

Der er heller ikke nogen der anklager dig for at poste
off-topic. Du er blevet anklaget - korrekt - for at have brudt
netiketten. Netikette er *mere* end bare on-topic kontra off-topic.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-08-04 13:00

Peter Knutsen wrote:

> Der er heller ikke nogen der anklager dig for at poste off-topic.

Jo, og det var det eneste jeg reagerede på oprindeligt.

> Du er
> blevet anklaget - korrekt - for at have brudt netiketten. Netikette er
> *mere* end bare on-topic kontra off-topic.

Det er jeg klar over. Som jeg har skrevet sker der dagligt langt større
netikettebrud i begge grupper som ikke bliver påtalt, og den genererede
mængde støj var ude af proportioner og mere skadelig end de fleste
enkelte indlæg som indholder netikettebrud. Der er også adskillige
netikettebrud i tråden, som ikke er blevet påtalt. Ikke mindst
uforskammethederne "bitche", "whine" og "kælling". Jeg har for længst
erkendt i tråden at det var usmart ikke at kommentere linket, og at
krydsposte til en lettere irrelevant gruppe. Men jeg kan ikke lade den
slags ensidige udtalelser stå uimodsagt, uanset omd et så er mig det
handler om eller ej.

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-08-04 12:07

David Rasmussen wrote:

> På samme måde her: Når jeg skriver noget i tv-gruppen om R&S, så er der
> vel ikke nogen speciel grund til at begynde at brokke sig over at det er
> off-topic, bare fordi man ikke kendet til R&S?

Hvad der så gør det on-topic i film gruppen kan man så kun gisne om....

FUT:d.m.tv

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 22-08-04 20:00

> [...]
> vel ikke nogen speciel grund til at begynde at brokke sig over at det er
> off-topic, bare fordi man ikke kendet til R&S?

Det fremgik jo ikke af dit indlæg, at det handlede om Ren & Stimpy. (Har i
øvrigt aldrig hørt om dem.) Det var bare et intetsigende link. Kunne du ikke
bare have copy-pastet de par linjer, der stod i det indlæg på hjemmesiden,
du linkede til?

Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 20:08

Lars Rosenmeier wrote:

> [...]
> bare have copy-pastet de par linjer, der stod i det indlæg på hjemmesiden,

Det har jeg svaret på.

/David

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 23-08-04 15:37

> Det har jeg svaret på.

Okay så.

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-08-04 15:26

David Rasmussen wrote:
> http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=10132
>
> /David
Hvorfor fanden linker du til forummet?
Hvorfor skriver du ikke bare her, hvad du skrev der?

Rune Jensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-08-04 16:16

Rune Jensen wrote:

> Hvorfor fanden linker du til forummet?
> Hvorfor skriver du ikke bare her, hvad du skrev der?

Det gør jeg for fanden i helvede så jeg fandme ikke behøver at skrive
lorteteksten igen eller kopiere den, for helvede.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 16:30

> Det gør jeg for fanden i helvede så jeg fandme ikke behøver at skrive
> lorteteksten igen eller kopiere den, for helvede.
>
> /David

Det kan da godt være at Rune ikke behøver at bande, men det er da en
irriterende skik, mange har med at svare med et link i stedet for et svar.
Jeg synes det lugter langt væk af karl-smart. Hvis du har noget at sige, så
sig det - hvis det er langt, så giv et kort sammendrag og link til den lange
lange tekst.

Jeg interesserer mig normalt for hvad du skriver og mener, men kunne du så i
det mindste ikke give os et clue i subject?

Det spoiler da ikke noget for nogen

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 17:16

> Det gør jeg for fanden i helvede så jeg fandme ikke behøver at skrive
> lorteteksten igen eller kopiere den, for helvede.

Nu behøver Rune måske ikke at bande, men han har dog en pointe. Den tekst,
du linkede til - og som du selv har skrevet - indeholder 3 sætninger og et
link. Ordmæssigt er det nok ikke længere end det indlæg, jeg nu besvarer.

Mvh Mikkel

Fra : J

Dato : 22-08-04 17:28

"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev i en meddelelse

"...Den tekst, du linkede til - og som du selv har skrevet..."

Wow... vil det sige at Pinkfloydhomer og David Rasmussen er den samme
person?
Oliver Stone *havde* ret! Det hele er én stor sammensværgelse!

Det er dog sjovt at se at ingen har et problem med hans indlæg på DAHF. Det
er altså ikke *alle* der synes at dette er verdenshistoriens største
forbrydelse.
Mildt irriterende, ja, men så sandelig til at leve med.

Let it rest!

Jonas

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 22-08-04 20:04

> [...]
Det
> er altså ikke *alle* der synes at dette er verdenshistoriens største

Hvem har sagt det er det!?