/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GS500 mister sporadisk kraft i regnen
Fra : tom nielsen


Dato : 20-08-04 18:56

Hejsa,

Var idag igennem en kæmpe regnbyge, og pludseligt begyndte den at miste
motorkraft, den hakkede nærmest i det... Nogen ide om hvad det kan være ?
måske våde tændrør eller lign ?

Tom
--
www.ellebryg.dk



 
 
Claus Rittig (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-08-04 20:09

"tom nielsen" <tom_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41263b42$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Var idag igennem en kæmpe regnbyge, og pludseligt begyndte den at miste
> motorkraft, den hakkede nærmest i det... Nogen ide om hvad det kan være ?
> måske våde tændrør eller lign ?

Tæt på!

Ja, det er tit fordi der bliver en kortslutning (eller dårlig forbindelse)
når vandet trænger ind hvor det ikke burde være. Det KAN være
tændrørshætte/tændkabel/tændspole, så det plejer jeg at tørre helt rent, og
så tætne alle revner med klar silicone og give tændkablerne siliconespray.
Men jeg plejer også (som noget af det første når jeg køber en motorcykel) at
gå alle stik og samlinger igennem, rengøre, fjerne ir og tætne med klar
silicone. Det koster kun småpenge og det sparer mig for et dælens masse
problemer.

Rittig



Hekto (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-08-04 21:27

In article <41263b42$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
tom_nielsen@hotmail.com says...
> Var idag igennem en kæmpe regnbyge, og pludseligt begyndte den at miste
> motorkraft, den hakkede nærmest i det... Nogen ide om hvad det kan være ?
>

Vand? ... sorry!

Jeg tror Rittig er inde på et brugbart spor.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Gert Bo thorgersen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 21-08-04 01:22


"tom nielsen" <tom_nielsen@hotmail.com> wrote in message
news:41263b42$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Var idag igennem en kæmpe regnbyge, og pludseligt begyndte den at miste
> motorkraft, den hakkede nærmest i det... Nogen ide om hvad det kan være ?
> måske våde tændrør eller lign ?
>
> Tom
> --
> www.ellebryg.dk
>
>
Mener du ikke nærmere våde tændrørshætter? For med dårlige tændrørshætter
kan man i regnvejr se strøm løbende udenpå tændrørshætten og ned til "jord",
medens motorcyklen står og køre i tomgang, uden at noget "dårligt" kan
høres, men så ved kørsel hvor det jo bliver sværere at danne gnist pga. af
den øgede kompression kan den sætte ud.

Jeg har selv en gang for mange år siden aktuelt set dette, altså strømmen
løbende udenpå tændrørshætten, på en bekendts BMW, da det småregnede, medens
den stod i tomgang. Jeg havde inden da gjort ham opmærksom på at han på sin
BMW R60 burde udskifte de originale tændrørshætter som udvendig havde den
stansede metal indkapsling. Efter den regnvejrs dag skiftede han
tændrørshætter.

Men i kraftig regnvejr kan man også have svagere motor for som man siger så
optager regndråberne pladsen for ilten indeholdt i luften (de ca. 20,7 %).
Jeg han selv registrere dette her i Thailand hvor vi ofte har 95 - 100 %
luftfugtighed, og dette ved 30 - 45 C, hvor det jo drejer sig om meget vand
i luften.

For 2 taktere var man for mange år siden ofte ude for at de trak bedst i
regnvejr, men dette skyldtes ofte at fugten i luften jo køler luften og
motoren. Koldere luft giver jo større fyldning, flere indtagne atomer.

Mvh. Gert Thorgersen



Thomas Buus Andersen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 21-08-04 10:15

Gert Bo thorgersen wrote:

>
> For 2 taktere var man for mange år siden ofte ude for at de trak
> bedst i regnvejr, men dette skyldtes ofte at fugten i luften jo køler
> luften og motoren. Koldere luft giver jo større fyldning, flere
> indtagne atomer.

Det er man stadig ude for. De kører bedst når der falder dug om aftenen!
Men hvorfor har man så aldrig lavet en motor, med en forstøver til vand i
karburatoren, der giver en
lille bitte smule forstøvet vand hele tiden? Det må jo give mere effekt!

>
> Mvh. Gert Thorgersen

Thomas



Hekto (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-08-04 10:29

In article <412712a6$0$8693$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, t-
buusSLET@stofanet.dk says...
> Det er man stadig ude for. De kører bedst når der falder dug om aftenen!
> Men hvorfor har man så aldrig lavet en motor, med en forstøver til vand i
> karburatoren, der giver en
> lille bitte smule forstøvet vand hele tiden? Det må jo give mere effekt!
>

Det har man skam også! Dog mest på diesel.
Gasturbiner har det på samme måde, ved lav temperatur og fugtig luft,
stiger effekten enormt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste