Min bil er synet ... med forbehold
Fra : Kong Kent

Dato : 20-08-04 17:59

Hej dk.fritid.bil

I dag røg min Toyota Carina E 2.0GLi så endnu en gang igennem syn. Denne
gang dog med nogle få anmærkninger, deriblandt en tågelygte der havde en
sprunget pære og en defekt krængningsstabilisator. Det udbedrer jeg
naturligvis ASAP, men det sidste punkt er jeg noget irriteret over.

10 - Ingen klæbemærker i forrude.

Hva' fanden bilder de sig ind *GG*. Sidste gang bilen blev synet, for to år
siden sjovt nok, sagde de ikke noget til, at jeg har et banner i forruden
hvorpå der står "ToyotaExtreme.dk". Det er alt sammen oppe i det blåtonede
område i forruden, og man kan tydeligt se, at vinduesviskerne ikke når
derop.

Nå, ikke flere dumme undskyldninger for at lade det sidde.

Spørgsmålet går mere på om de registrerer, at jeg har fået en anmærkning for
det klistermærke? For i så fald er levetiden på det jo lige blevet sat ned
til to år maks. For jeg har ikke i sinde at fjerne det frivilligt, og vil da
prøve lykken igen om to år. Men hvis nu det er registreret som en fejl der
*skal* være ordnet, kan de jo tvinge den til omsyn næste gang, og så koster
det jo et ekstra omsyn om to år.

Men registrerer de fejlene i en database som de så kan kigge på igen næste
gang?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-08-04 18:10

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøve lykken igen om to år. Men hvis nu det er registreret som en fejl der
> *skal* være ordnet, kan de jo tvinge den til omsyn næste gang, og så

Du burde da være taknemmelig over for den flinke synsmand, der gør dig
opmærksom på, at du har dårlig smag - så har du en chance for at gøre noget
ved det. Sådan nogle forrudeklistermærke hører kun hjemme ét sted og det er
i skraldespanden.

NS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 22:05

Niels Skaaning skrev:

> [...]
> opmærksom på, at du har dårlig smag - så har du en chance for at gøre
> noget ved det. Sådan nogle forrudeklistermærke hører kun hjemme ét

Dårlig smag? Ahh come on...

Intet prydede min ZX'er mere end min forrude streamer med teksten
Volcane.. den smuttede da også lige igennen syn uden overhovedet at kigge
skævt på den streamer.

At han så kiggede skævt på min skævbremsning er en anden sag..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-08-04 18:17

Kong Kent wrote:
> [...]
> om to år.
>
> Men registrerer de fejlene i en database som de så kan kigge på igen

Jeps, det hele bliver registreret på computeren.
Du risikerer at få en bøde, samt at Politiet klipper dine plader, hvis du
bliver stoppet, da bilen ikke er lovlig førend du har udbedret det der står
på sedlen fra synshallen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 18:34

> Du risikerer at få en bøde, samt at Politiet klipper dine plader, hvis du
> bliver stoppet, da bilen ikke er lovlig førend du har udbedret det der
står
> på sedlen fra synshallen.

For et klistermærke

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-08-04 18:40

Tom wrote:

> For et klistermærke

Jeg tror at de er ligeglade hvad det er, hvis man har fået en anmærkning og
man ikke får det rettet, så er bilen ulovlig at køre i.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 20-08-04 18:54

> Jeg tror at de er ligeglade hvad det er, hvis man har fået en anmærkning
og
> man ikke får det rettet, så er bilen ulovlig at køre i.

Jovist, men jeg bliver som regel ikke stoppet af panserne. Er ikke blevet
stoppet siden jeg fik min, foreløbigt, sidste fartbøde tilbage i 1998. Så
dér klarer jeg sikkert nok frisag. Det er sq værre, at jeg skal have
klistermærket af om to år. Nu har det tjent mig i så lang tid, og jeg ved
desværre også, at de er ude af produktion (netop pga. de emsige synsdjævle
*GG*).

Oh well. Jeg må nyde de sidste to år sammen med mit kæreste klistermærke

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-08-04 19:00

Kong Kent wrote:

> Jovist, men jeg bliver som regel ikke stoppet af panserne. Er ikke
> blevet stoppet siden jeg fik min, foreløbigt, sidste fartbøde tilbage
> i 1998. Så dér klarer jeg sikkert nok frisag.

Ja ja, men kom ikke "rendende" her efter medlidenhed, når du en aften har
ligget i en vejgrøft, med en 120 kg betjent siddende på ryggen af dig for at
give dig håndjern på, og alt det for kun et klistermærke

> Det er sq værre, at jeg
> skal have klistermærket af om to år. Nu har det tjent mig i så lang
> tid, og jeg ved desværre også, at de er ude af produktion

Så kan man da bare få lavet nogle nye, det koster da ikke laverden.

> (netop pga.
> de emsige synsdjævle *GG*).

Emsige ?
De har lige sagt i TV-avisen at man bare skal lægge et par tusser i
handskerummet, så er de meget mere medgørlige

> Oh well. Jeg må nyde de sidste to år sammen med mit kæreste
> klistermærke

Jeps, du må indgive skilsmise begæring

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-08-04 20:35

> og

Hvad i grunden med ens retsstilling hvis man bliver indblandet i et
trafikuheld i en bil som ikke er godkendt ved syn ? - hvad siger ens
forsikring i tilfældet af et uheld i en bil som ikke er synet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 20:53

> Hvad i grunden med ens retsstilling hvis man bliver indblandet i et
> trafikuheld i en bil som ikke er godkendt ved syn ? - hvad siger ens
> forsikring i tilfældet af et uheld i en bil som ikke er synet ?

Din forsikring dækker med mindre at de kan påvise at du har handlet groft
uforsætlig
(hvad f.... det så end betyder på dansk)

Jeg tror det er noget med at det skal være årsagen til uheldet

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-08-04 22:36

"Andreas M. Hansen" wrote:

> Hvad i grunden med ens retsstilling hvis man bliver indblandet i et
> trafikuheld i en bil som ikke er godkendt ved syn ? - hvad siger ens
> forsikring i tilfældet af et uheld i en bil som ikke er synet ?

Hvis manglen/defekten/ulovligheden er skyld i uheldet står du
dårligt.

Jeg har perifært kendskab til en sag hvor en bil med for bred
sporvidde var strøget af vejen og var rullet et par gange på en
mark. Bilens ejer havde monteret nogle fælge med for lav ET, og
øget sporvidden mere end de lovlige 20 mm, det var dog ikke
voldsomt meget over. Forsikringen forsøgte at undslå sig med
henvisning til de ulovlige fælge, men de kunne ikke bevise at den
øgede sporvidde havde indvirkning på uheldet, så de tabte sagen..
Havde det været et smadret hjulleje der havde sendt den i grøften
havde sagen været en anden, men det var ikke tilfældet..

Så Kent har et problem hvis forsikringen kan bevise at streameren
var grunden til at han overså en lyskurv og crashede, ellers kan
han nøjes med at bekymre sig om emsige politifolk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-04 10:53

> og
>
> Jovist, men jeg bliver som regel ikke stoppet af panserne. ...

Føl dig ikke for sikker! Jeg er ikke blevet stoppet siden 1992. Men nu
bliver jeg pludselig stoppet en gang om måneden...

11/7 (På min 40 års fødselsdag!) Bøde 500,-(57 km/t...) 10/8 Bøde 500,-
(Mobiltelefon) 9/9 Ingen bøde. (spritkontrol)

Martin.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-09-04 21:24

Martin Bak wrote:

> 11/7 (På min 40 års fødselsdag!) Bøde 500,-(57 km/t...) 10/8 Bøde
> 500,- (Mobiltelefon) 9/9 Ingen bøde. (spritkontrol)

Bliv hjemme den 8/10!

mvh

Henning

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-09-04 23:38

Sun, 12 Sep 2004 22:24:25 +0200, skrev Henning Præstegaard, på 12
linier, i <4144b077$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

LOL

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-08-04 19:07

En helt masse bits fra "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> til
dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> For et klistermærke

Er hørt om før.
Jeg snakkede med en tysker der var blevet stoppet og fik en bøde fordi
bogstaverne på nationalitetsskiltet kun var 6 cm høje (eller noget i den
retning), i havnerundfarten for et par uger siden.
Han syntes "Danmark er et dejligt land, at danskerne generelt er et dejligt
folkefærd og at vores politi er ligesom at være hjemme" (ca.).
En betjent der har en lidt dårlig dag, er i sin gode (juridiske) ret til at
gøre det.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"God here"
-- Bill Paxton as Dane in 'Navy Seals'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-08-04 19:29

Kong Kent wrote:

> [...]
> om to år.
>
> Men registrerer de fejlene i en database som de så kan kigge på igen

Der står ikke mere registreret end det der er noteret på synsraporten med
undtagelse af kilometerstand.

Så hvis det ikke står noget om "klistermærket" på synsraporten, kan det
derfor heller ikke blive noget som konstateres - ikke fjernet ved næste syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 20:06

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så hvis det ikke står noget om "klistermærket" på synsraporten, kan det
> derfor heller ikke blive noget som konstateres - ikke fjernet ved næste

selvfølgelig har de en database alle kan gå ind på www.bilsyn.dk trykke på
din bil og se sidste synsraport man skal bare ha reg. nr.

mvh lina

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-08-04 20:23

lina wrote:

> selvfølgelig har de en database alle kan gå ind på www.bilsyn.dk
> trykke på din bil og se sidste synsraport man skal bare ha reg. nr.

Har jeg sagt andet??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-08-04 08:36

En helt masse bits fra Hans L. Jørgensen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Der står ikke mere registreret end det der er noteret på synsraporten med
> undtagelse af kilometerstand.

Er du _helt_ sikker på det?

Da jeg var til syn forrige gang, og tabte på grund af skævbremsning, sagde
synmanden, at han lavede en note om at skævbremsningen var så lille (1% over)
og da jeg kunne fremvise at jeg havde været på værksted for at få fikset
skævbremsningen (jeg havde måleresultater fra et autoriseret værksted hvor
den viste 1% under grænsen) og han mente at det ikke var noget problem at få
værkstedet til at udføre den rettelse gratis, så kunne han godt godkende den
betinget.
Så det er mit indtryk at der er flere poster i SBI's database, end den vi
almindelige hr og fru Sofa, har adgang til.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"A little revolution now and then can be a healthy thing"
-- Sean Connery as Capt. Ramius in 'the Hunt for Red October'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-08-04 18:22

Henrik Bøgh wrote:
> En helt masse bits fra Hans L. Jørgensen til dk.fritid.bil gav
> følgende:
>
> [...]
>
> Er du _helt_ sikker på det?

Nej Henrik det der noteres på køretøjet i databasen er hvad der vises i
synsrapporten.
Hvor udtømmende rapporten er - er i nogen grad ofte begrundet i om der
bruges scanner til miljø & rullefelt, i så fald står alle komponenter om
skævbrems, ovalitet m.m., samt tallene fra miljøtesten, uden Scanneren
kommer disse tal ikke på rapporten. Kun om de er OK eller ikke.

> [...]
> Så det er mit indtryk at der er flere poster i SBI's database, end
> den vi almindelige hr og fru Sofa, har adgang til.

Alt hvad der har med dete udførte syn at gøre og som ikke er akseptabelt
kommer til udtryk båden i databasen og ligeledes i synsraporten.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : JBH

Dato : 22-08-04 10:39

> [...]
> sprunget pære og en defekt krængningsstabilisator. Det udbedrer jeg
> naturligvis ASAP, men det sidste punkt er jeg noget irriteret over.

Se lige efter på din forrude, om der ikke er et lille mærke i den ene side i
venstre eller højre side for oven på ruden cirka 10 cm nede. Under denne
markering må du ikke klistre andet end de små synsmærkater, parkeringsskiver
eller lignende, dog stadig uden for synsfeltet.

Hvis ikke din streamer har overskredet den markering, er det ren chikane,
(som der findes talrige eksempler på ) fra synshøvdinge.

Hele det periodesynshalløj er gennemsyret af svindel og magtmisbrug. Og når
de bliver fanget med fingrene i kagedåsen, så skal de jo bare på
"efteruddannelse", da det er manglende kendskab som gør at de ikke kan
vurdere om en bil er pilrådden (Jfr. sagen med BT bilsalg)

Jeg kender til et konkret tilfælde her i jylland, hvor en rådden bil blev
lusket igennem syn. Det kostede ejeren 2000kr i bestikkelse, Det er rene
mafiatilstande, man tror bare ikke det kan lade sig gøre i en statelig
institution.

Du kan klikke dig ind på SBI.dk og med din bils registreringsnummer se hvad
der er registreret om den.

mvh
JBH

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-08-04 09:34

JBH wrote:

> Du kan klikke dig ind på SBI.dk og med din bils registreringsnummer
> se hvad der er registreret om den.

Hvad har Statens Byggeforskningsinstitut med Bilsyn at gøre???

Der finder du vist ikke meget om din bil;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-08-04 16:14

> Hvad har Statens Byggeforskningsinstitut med Bilsyn at gøre???
>
> Der finder du vist ikke meget om din bil;-/

Ikke med mindre den er klodset op på mursten af en langfingret indvandrer
;).

NS