/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Whisky
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 16:16

Hej,

Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines
finest som er uden aldersbetegnelse.

mvh
Michael



 
 
Michael Lund (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 16:22

> Hej,
>
> Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
> arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines
> finest som er uden aldersbetegnelse.

Jeg glemte lige at det skal være på sjælland eller en online-shop.

mvh
Michael



Ole Stigaard (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 20-08-04 16:52

On Fri, 20 Aug 2004 17:16:02 +0200, Michael Lund
<milund@_remove_kodehaj.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
> arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun
> Ballantines
> finest som er uden aldersbetegnelse.

Har du prøvet hos KogS? De har et imponerende udvalg af Whisky.
http://www.kogs.dk/

Ole S


--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Michael Lund (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 23:12



> Har du prøvet hos KogS? De har et imponerende udvalg af Whisky.
> http://www.kogs.dk/

Nej, men så vidt jeg ved har de kun single malt, hvor Ballantine er en
blended whisky. Jeg er godt bekendt med Kjær og Sommerfeldt anden
forbindelse - f.eks. har de en månedens whisky, som normalt er spændende og
lidt under normalprisen. Men lige her tror jeg desværre ikke de kan hjælpe.
mvh
Michael



Benedikte Brisson (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 20-08-04 17:21


"Michael Lund" <milund@_remove_kodehaj.dk> skrev i en meddelelse
news:412615b9$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
> arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
> typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines
> finest som er uden aldersbetegnelse.

Jeg er stor fan af http://www.juuls.dk/. De har alt, de er ualmindeligt
venlige og hjælpsomme - og så kan man få lov til at smage....

Venlig hilsen Dikte



Michael Lund (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 23:14

> Jeg er stor fan af http://www.juuls.dk/. De har alt, de er ualmindeligt
> venlige og hjælpsomme - og så kan man få lov til at smage....

Ja, det er altid rart med god service og en smagsprøve - deres
hjemmeside viser dog ikke noget om Ballantines - men jeg kan jo selvfølgelig
spørge dem....


mvh
Mcihael



Kurt Hansen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 20-08-04 17:23

Den Fri, 20 Aug 2004 17:16:02 +0200, skrev Michael Lund:

>Jeg skal bruge en flaske 17 eller 18 års Ballantine's Whisky til et lille
>arrangement. (i nødstilfælde kan en 12 års goldseal gøre det).
>
>Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en? Ballantine's er jo en
>typisk "supermarkeds" whisky, men der finder man som regel kun Ballantines
>finest som er uden aldersbetegnelse.

Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
(http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Lars Remmen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Remmen


Dato : 20-08-04 19:35

Kurt Hansen wrote:

> Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
single malt?

Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
*elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask intet.

> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Lars

Ukendt (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-08-04 21:47

Ja så har han da heller ikke smag for god whisky

Hilsen

Søren
"Lars Remmen" <news@remmen.org> skrev i en meddelelse
news:41264439$0$206$14726298@news.sunsite.dk...
> Kurt Hansen wrote:
>
> > Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> > (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> > sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.
>
> Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
> single malt?
>
> Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
> *elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask
intet.
>
> > Venlig hilsen
> > Kurt Hansen
>
> Lars



Michael Lund (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 23:20

> Ja så har han da heller ikke smag for god whisky

Smag og behag er jo forskellige. Jeg er f.eks. ikke så meget for Laphroaig -
den er en tand for røget i smagen, men Bowmore og Lagavulin kan fint gå.
Andre gange foretrækker jeg en MacAllan, der jo er helt anderledes.

> > > Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> > > (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> > > sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.
> >
> > Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
> > single malt?

Jo og omvendt - det gælder nu nok ikke Ballantines
Men af historiske årsager skal det være sådan en, og den

> > Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
> > *elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask
> intet.

Vedkommenet foretrækker muligivs noget andet, men har ikke så meget at
skulle have sagt her. Mere kan jeg desværre ikke sige.

mvh
Michael



Christian B. Andrese~ (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-04 10:29


"Lars Remmen" <news@remmen.org> wrote in message
news:41264439$0$206$14726298@news.sunsite.dk...
> Kurt Hansen wrote:
>
> > Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> > (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> > sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.
>
> Kan vi ikke være enige om at en blended whisky kan være bedre end en
> single malt?

Men oftest ringere.

>
> Og hvis arrangementet f.eks. er en fødselsdag hvor fødselaren bare
> *elsker* en Ballentines på 18 år så nytter en 10 årig Laphroaig Cask
intet.

Det er helt rigtigt


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never
stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither
do we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Lars Remmen (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Remmen


Dato : 23-08-04 18:38

Christian B. Andresen wrote:

> Men oftest ringere.

Ind til videre har jeg smagt flere single malts som jeg vil kategorisere
som ligegyldige end tilsvarende blends.

Men bortset fra det kan man ikke lave et godt blend med ringe single malts.

Lars

Christian B. Andrese~ (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-08-04 10:21


"Lars Remmen" <news@remmen.org> wrote in message
news:412a2b56$0$216$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
>
> > Men oftest ringere.
>
> Ind til videre har jeg smagt flere single malts som jeg vil kategorisere
> som ligegyldige end tilsvarende blends.

Det er så omvendt for mig.

>
> Men bortset fra det kan man ikke lave et godt blend med ringe single
malts.

Det er nok rigtigt


--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004 http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3



Michael Lund (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 06-10-04 20:12

> > > Men oftest ringere.
> > Ind til videre har jeg smagt flere single malts som jeg vil kategorisere
> > som ligegyldige end tilsvarende blends.
> Det er så omvendt for mig.
> > Men bortset fra det kan man ikke lave et godt blend med ringe single
> malts.
> Det er nok rigtigt

Hejsa,
Jeg fandt en 17års Ballantines hos Holta Vinlager på Peter Bangs vej.
Historien bag var at en af mine venner skulle giftes, og jeg skulle være
forlover - og dermed skulle jeg holde tale. Hans første Whiskyoplevelse var
med Ballantines (almindelig 3års), hvor han fik mere end rigeligt. Det er
ca. 14 år siden og 3+14 er 17.

Både min ven og jeg drikker normalt single malt, men det bliver alligevel
sjovt at smage denne flaske også.

mvh
Michael



Michael Lund (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 20-08-04 23:16

> Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.

Det er jeg ikke i tvivl om - af (privat)historiske årsager skal det være
Ballantines. Normalt vil jeg selv til hver en tid gå efter single malt.

mvh
Michael



Lars Hansen (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 21-08-04 10:08


"Michael Lund" <milund@_remove_kodehaj.dk> skrev i en meddelelse
news:41267812$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Skal det absolut være en blend? Juuls Vinhandel i København
> > (http://www.juuls.dk/) har over 500 single malts på lager og mange vil
> > sikkert kunne matche prisen for Ballantines og overgå den i nydelse.
>
> Det er jeg ikke i tvivl om - af (privat)historiske årsager skal det være
> Ballantines. Normalt vil jeg selv til hver en tid gå efter single malt.
>
Prøv at spørge i Højbro Vinimport v. Kultorvet. Så vidt jeg husker, så går
de for at have Danmarks største udvalg af blended.

Lars



Michael Lund (21-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 21-08-04 10:32

> > Det er jeg ikke i tvivl om - af (privat)historiske årsager skal det være
> > Ballantines. Normalt vil jeg selv til hver en tid gå efter single malt.
> Prøv at spørge i Højbro Vinimport v. Kultorvet. Så vidt jeg husker, så går
> de for at have Danmarks største udvalg af blended.

Det vil jeg gøre - tak for hjælpen,

Michael




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste