PGO Hot 50
Fra : Weasel

Dato : 20-08-04 16:20

Hej gruppe!

HAr lige købt subj. og har set at der findes en metal ting under fodpladen i venstre side. Der er et par huller i, og jeg bruger den
til at lænke pgo'en fast med. Hvis det er et konsol som kan løsnes med et par bolte er det jo ikke skide smart. Nogen der ved hvad
jeg taler om?

Weasel

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 21-08-04 10:13

jaja

set sæden i hjulet istedet! den dims du har fat er vidst nok det hvor du
sætter en side støttefod på, og regner ikk med at den er sååå fantastisk
holdbar! har selv en hot 50 :D fin maskine :)

Fra : Weasel

Dato : 22-08-04 22:15

"Morten feat. Elvis" <morian@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter en side støttefod på, og regner ikk med at den er sååå fantastisk
> holdbar! har selv en hot 50 :D fin maskine :)

Tak skal du ha. Hva sir benzin økonomien? Ringen pillet intet andet, spik
ny, kører ca. 25/l. Vil gerne have bedre benzin økonomi.

Weasel

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 23-08-04 17:50

uha der kan jeg nok ikk hjælpe, min kører mindre endnu tror jeg, du kunne
evt spørge en forhandler, det koster jo ikk noget at spørge :D hmm men synes
umiddelbart 25 lyder lige lavt! mener det er 35 fra ny? og tror ikk skiverne
ændrer det store:S

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 23-08-04 19:01

"Morten feat. Elvis" <morian@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> kunne evt spørge en forhandler, det koster jo ikk noget at spørge :D
> hmm men synes umiddelbart 25 lyder lige lavt! mener det er 35 fra ny?

Den er født med et forbrug på ca 25 km/l +/- et par kilo.

Der er et par ting du kan gøre:

1. Juster luftskruen på din karb. Hvis den kommer frisk fra butikken får
den alt for lidt luft - og bruger dermed for meget benz.. de fleste
cykelmekanikkere kan ikke hit' u'a at justere en karb. Jeg fik en
scootermek til at gøre det for 4 øl - og det hjalp!

2. Kyl et BigMax topstykke på. Den højere kompression gør er at du får
flere muller ud af den samme mængde benz... (+ et bedre optræk)

3. sæt en 45 Km/t udstødning på. Så kan den lettere komme af med
gasserne, og skal ikke bruge så meget energi på at komme af med det.

punkt 1 er på ingen måde ulovligt.
punkt 2 kan ikke ses
punkt 3, tjah.. kan ses men det er op til en selv.

Med punkt 1 og 2 kunne jeg få en benz-øko på lidt over 35 km/l.
Med punkt 3 steg den til godt 40 km/l

Ovenstående forudsætter selvf, at du stadigt kører de 30-35 km/t....

/Bent

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 23-08-04 20:18

stop en halv! indgreb på en knallerts motor er ulovligt når det gælder
udskiftning af dele! du kan godt skifte til et andet topstykke men det er
ulovligt da typegodkendelsen ikke har godkendt din knallert med det
topstykke på!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-08-04 20:22

> Der er et par ting du kan gøre:

4. Check dæktryk

--
Michael
Gratis spil & konkurrencer - http://vindenand.dk

Fra : Micki

Dato : 24-08-04 17:20

Jeg tror simpelthen ikke at du kan køre 40km på en liter benzin på sådan en
scooter.. en af mine kammerater kunne knap køre 22 på literen da hans var
lovlig (han har også en hot)... tror ikke på at du kan køre 18km mere pr.
liter benz ved at gøre som du siger der...

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 24-08-04 20:40

"Micki" <micki@ka-net.dk> wrote in

> [...]
> da hans var lovlig (han har også en hot)... tror ikke på at du kan
> køre 18km mere pr. liter benz ved at gøre som du siger der...

nemt nok - med kvart gas bruger den gevaldigt mindre benzin. Det er et
spørgsmål om kørestil (og køreiver). Prøv at køre helt uden at vride
håndtaget i bund - især ikke ved start fra standset. Ja, den er ligeså sløv
som en gammel Fz'er.. men det har jeg aldrig haft problemer med.

Jeg tankede godt 3 liter efter ca 115 km ved normal bykørsel. u do the
math..

Men min nye katana.. tjah... 23km/l... hverken mere eller mindre.
Og den er IKKE tunet - og bli'r det heller ikke.

/Bent

Fra : Micki

Dato : 24-08-04 21:19

kan ikke stikke din - har ikke en lovlig Skudder..

Stik min hvis du kan..
Fs-1'er DX fra '78
44,50 jern
planet top
17,5mm karb
18mm indsugning
14/43
5,3hk udstødning
portet

32km/l og det er med aggresiv men kontroleret acceleration hvis du forstår
og det er primært by jeg kørte i...
Syntes det er rigtig godt klaret af en så gammel knallert..